Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21278
Назва: | Some peculiarities and principles of remote education in a various countries while taking ethnic, ethno- gender and ethno-age typological aspects into consideration |
Автори: | Tkachenko, Olena Viktorivna Jha, Sahil Kumar Al-Jawabreh Jad Sami Jadallah Ткаченко, Олена Вікторівна |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Tkachenko O. V. Some peculiarities and principles of remote education in a various countries while taking ethnic, ethno- gender and ethno-age typological aspects into consideration / O.V. Tkachenko, S. K. Jha, Al-Jawabreh Jad Sami Jadallah // Теорiя модернiзацiï в контектстi сучасноï свiтовоï науки : матерiали I Мiжнародноï науковоï конференцiï, м. Полтава, 23 червня 2023 р. – Вiнниця : Європейська наукова платформа, 2023. – С. 198–200. |
Короткий огляд (реферат): | The authors demonstrate essentiality to study and to implement remote learning in the educative process taking typological aspects in part the ethnic, ethno- gender, ethno-age ones into obligatory consideration. Separate attention is paid to emergency remote education implementing particularly under COVID-19 conditionsin various countries. The authors present the results of varieties in attitude to remote education in different countries received by the teachers of higher and secondary educational establishments, in part in small rural schools while distinguishing the urbanization and non-urbanization as the ethnic typological aspect separate subtype. The authors emphasize also that the applicants’ attitude to remote education should be taken into obligatory consideration and there are many researches on it. The authors describe the term “blended learning” and its synonyms. |
Ключові слова: | remote learning remote education distance learning distance education COVID-19 pandemy emergency remote education typological aspects ethno-gender typological aspect ethno-age typological aspect urbanization rural areas higher educational establishments secondary educational establishments rural schools blended learning hybrid learning mixed-mode learning |
URI: | http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21278 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові праці. Кафедра фізіології |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Some_ peculiarities.pdf | 1,08 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.