Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21278
Назва: Some peculiarities and principles of remote education in a various countries while taking ethnic, ethno- gender and ethno-age typological aspects into consideration
Автори: Tkachenko, Olena Viktorivna
Jha, Sahil Kumar
Al-Jawabreh Jad Sami Jadallah
Ткаченко, Олена Вікторівна
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Tkachenko O. V. Some peculiarities and principles of remote education in a various countries while taking ethnic, ethno- gender and ethno-age typological aspects into consideration / O.V. Tkachenko, S. K. Jha, Al-Jawabreh Jad Sami Jadallah // Теорiя модернiзацiï в контектстi сучасноï свiтовоï науки : матерiали I Мiжнародноï науковоï конференцiï, м. Полтава, 23 червня 2023 р. – Вiнниця : Європейська наукова платформа, 2023. – С. 198–200.
Короткий огляд (реферат): The authors demonstrate essentiality to study and to implement remote learning in the educative process taking typological aspects in part the ethnic, ethno- gender, ethno-age ones into obligatory consideration. Separate attention is paid to emergency remote education implementing particularly under COVID-19 conditionsin various countries. The authors present the results of varieties in attitude to remote education in different countries received by the teachers of higher and secondary educational establishments, in part in small rural schools while distinguishing the urbanization and non-urbanization as the ethnic typological aspect separate subtype. The authors emphasize also that the applicants’ attitude to remote education should be taken into obligatory consideration and there are many researches on it. The authors describe the term “blended learning” and its synonyms.
Ключові слова: remote learning
remote education
distance learning
distance education
COVID-19 pandemy
emergency remote education
typological aspects
ethno-gender typological aspect
ethno-age typological aspect
urbanization
rural areas
higher educational establishments
secondary educational establishments
rural schools
blended learning
hybrid learning
mixed-mode learning
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21278
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Some_ peculiarities.pdf1,08 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.