Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21333
Title: Гуманітарна складова в освіті як чинник формування світоглядних позицій студентської молоді
Authors: Сидоренко, О. В.
Козиряцька, С. А.
Issue Date: 2022
Publisher: Полтавський державний медичний університет
Citation: Сидоренко О. В. Гуманітарна складова в освіті як чинник формування світоглядних позицій студентської молоді / О. В. Сидоренко, А. Козиряцька // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей VII Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 24–25 листопада 2022 р. – Полтава, 2022. – С. 206–210.
Abstract: У статті розглянуто засади викладання дисциплін гуманітарного спрямування у закладах вищої освіти в контексті реалізації принципу єдності навчання й виховання студентської молоді. Визначено наукові принципи викладання з урахуванням суспільно-політичних особливостей, зокрема: національної спрямованості, об ’єктивності, історизму, системності, науковості, наочності, комунікативної спрямованості, перспективності, практичної спрямованості. Наголошено на важливості застосування методично обґрунтованого алгоритму викладання дисциплін гуманітарного циклу. Зокрема, виокремлено такі напрями, як використання комунікативних завдань з метою формування дискурсивної компетентності, інтерактивних методик, що оптимізують процес навчання, забезпечують краще запам’ятовування, ситуаційної методики навчання, що дає змогу формувати практичні навички та розвиток громадянських компетенцій, особистісно-орієнтованого підходу. Відтак, система окреслених принципів і методів викладання гуманітарних дисциплін орієнтована на формування єдиного смислового поля та оцінного простору для студентської спільноти, інтелектуальних орієнтирів і розуміння загальнонаціональної ідеї як о б ’єднувального фактору, а також на самоідентифікацію і збереження національної ідентичності.
The article researches deals with the principles of teaching humanitarian disciplines in institutions of higher education in the context of the implementation of the principle of unity of education and upbringing of students. Scientific principles of education are designated determined taking into account considering socio-political specifics, in particular: national orientation, objectivity, historicism, systematicity, scientificity science, clarity, communicative orientation, perspective, practical orientation. It is Focused on the importance of using a methodologically based algorithm for teaching the disciplines of the humanitarian cycle. In particular, such directions called the following areas are highlighted as the use of communicative tasks for the purpose of forming discursive competence, interactive methods that optimize the educatio process of education and determine better memorization, situational methods that allow forming practical skills and developing civic competences, as well as a person-oriented approach. So, the system of called the stated principles and methods of teaching humanitarian disciplines is oriented towards the formation of a united semantic field and evaluation space of the student community, intellectual markeres and understanding of the national idea as a unifying factor, as well as self-identification and preservation of national identity.
Keywords: дисципліни гуманітарного циклу
інтерактивні методики
ситуаційна методика навчання
громадянська ідентифікація
особистісно-орієнтований підхід
disciplines of the humanitarian cycle
interactive methods
situational teaching methods
person-oriented approach
civic identification
UDC: 37.016:7/9]-057.875
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21333
Appears in Collections:Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sidorenko_OV_Gumanitarna_skladova.pdf105,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.