Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21493
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛуценко, Ольга Анатоліївна-
dc.contributor.authorПетренко, Леся Миколаївна-
dc.date.accessioned2023-08-30T07:41:40Z-
dc.date.available2023-08-30T07:41:40Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЛуценко О. А. Основні педагогічні підходи до викладання фармакології у медичному університеті / О. А. Луценко, Л. М. Петренко // Теорія і методика професійної освіти. – 2023. – Вип. 61, т. 1. – С. 183–188.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21493-
dc.description.abstractУ науковій статті розглядаються поняття педагогічних підходів, їх сутність та значення при викладанні фармакології у медичному університеті та основні відмінності від поняття метод. Досліджується поняття методологія, яка необхідна для розв'язання певних педагогічних проблем. Наводиться класифікація теоретико-методичних підходів з урахуванням історичних особливостей, щодо педагогічної науки, з урахуванням критеріїв, що використовуються в якості методологічної основи. У процесі професійної підготовки майбутніх лікарів важливим елементом є визначення основних педагогічних підходів, які мають оптимізувати цей процес навчання відповідно до потреб суспільства. В статті розглядається основні педагогічні підходи, зокрема: антропологічний, культурологічний, особистісно-орієнтований, міждисциплінарний, діяльнісний, комунікативний. Обгрунтовується їх роль і місце при викладанні фармакології. Наголошується, що одним з основних педагогічних підходів у медичній сфері, це міждисциплінарний, що грунтується на міжпредментній інтегпації. Значне місце займає діяльнісний підхід, що сприяє формуванн. У майбутніх лікарів професійних умінь, а також постійно удосконалювати свою професійну майстерність й постійно займатись самоосвітою. Аналізується особисиісно-орієнтований підхід, що базується на процесах самопізнання, саморегуляції та самовдосконалення. В основі особистісно-орієнтованого підходу знаходиться принципи самоактуалізації, індивідуальності, суб’єктивності, вибору, творчості і успіху, довіри і підтримки. Розглядається комунікативний підхід, як основа для покращення мовленевих навичок і вмінь та їх застосування на практиці, оскільки цей компонент надзвичайно важливий для реалізації творчого потенціалу у практичній діяльності лікаря. Вибір представлених підходів сприяє досягненню інтегративного результату – знаннями з фармакології.uk_UA
dc.description.abstractThe article discusses the concept of pedagogical approaches, their essence and importance in teaching pharmacology at a medical university and the main differences from the concept of method. The concept of methodology, which is necessary for solving certain pedagogical problems, is studied. A classification of theoretical and methodological approaches is given, taking into account historical features, in relation to pedagogical science, taking into account the criteria used as a methodological basis. In the process of professional training of future doctors, an important element is to identify the main pedagogical approaches that should optimize this learning process in accordance with the needs of society. The article discusses the main pedagogical approaches, in particular: anthropological, cultural, personality-oriented, interdisciplinary, activity-based, communicative. Their role and place in teaching pharmacology is substantiated. It is emphasized that one of the main pedagogical approaches in the medical field is interdisciplinary, based on interdisciplinary integration. An important place is occupied by the activity approach, which contributes to the formation of professional skills in future doctors, as well as to constantly improve their professional skills and to be constantly engaged in self-education. The article analyzes the personality-oriented approach based on the processes of self-knowledge, self-regulation and self-improvement. The personalityoriented approach is based on the principles of self-actualization, individuality, subjectivity, choice, creativity and success, trust and support. The communicative approach is considered as a basis for improving speech skills and abilities and their application in practice, since this component is extremely important for the realization of creative potential in the practical activities of a doctor. The choice of the presented approaches contributes to the achievement of an integrative result – knowledge in pharmacology.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherІнститут професійно-технічної освіти НАПН Україниuk_UA
dc.subjectвикладання фармакологіїuk_UA
dc.subjectмедичний закладuk_UA
dc.subjectвищої освітиuk_UA
dc.subjectпедагогічна наукаuk_UA
dc.subjectпедагогічний підхідuk_UA
dc.subjectантропологічнийuk_UA
dc.subjectкультурологічнийuk_UA
dc.subjectдіяльніснийuk_UA
dc.subjectкомунікативнийuk_UA
dc.subjectпідготовка майбутніх лікарівuk_UA
dc.subjectteaching pharmacologyuk_UA
dc.subjectmedical institution of higher educationuk_UA
dc.subjectpedagogical scienceuk_UA
dc.subjectpedagogical approachuk_UA
dc.subjectanthropological,uk_UA
dc.subjectculturaluk_UA
dc.subjectpersonalitciplinaryuk_UA
dc.subjectactivity-baseduk_UA
dc.subjectcommunicativeuk_UA
dc.subjecttraining of future doctorsuk_UA
dc.titleОсновні педагогічні підходи до викладання фармакології у медичному університетіuk_UA
dc.title.alternativeBasic pedagogical approaches and principles in teaching pharmacology in a medical universityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc378.147:615uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фармакології, клінічної фармакології та фармації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lutsenko_O_Basic_pedagogical_approaches_and_principles_in_teaching_ pharmacology.pdf189,78 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.