Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21493
Title: Основні педагогічні підходи до викладання фармакології у медичному університеті
Other Titles: Basic pedagogical approaches and principles in teaching pharmacology in a medical university
Authors: Луценко, Ольга Анатоліївна
Петренко, Леся Миколаївна
Issue Date: 2023
Publisher: Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
Citation: Луценко О. А. Основні педагогічні підходи до викладання фармакології у медичному університеті / О. А. Луценко, Л. М. Петренко // Теорія і методика професійної освіти. – 2023. – Вип. 61, т. 1. – С. 183–188.
Abstract: У науковій статті розглядаються поняття педагогічних підходів, їх сутність та значення при викладанні фармакології у медичному університеті та основні відмінності від поняття метод. Досліджується поняття методологія, яка необхідна для розв'язання певних педагогічних проблем. Наводиться класифікація теоретико-методичних підходів з урахуванням історичних особливостей, щодо педагогічної науки, з урахуванням критеріїв, що використовуються в якості методологічної основи. У процесі професійної підготовки майбутніх лікарів важливим елементом є визначення основних педагогічних підходів, які мають оптимізувати цей процес навчання відповідно до потреб суспільства. В статті розглядається основні педагогічні підходи, зокрема: антропологічний, культурологічний, особистісно-орієнтований, міждисциплінарний, діяльнісний, комунікативний. Обгрунтовується їх роль і місце при викладанні фармакології. Наголошується, що одним з основних педагогічних підходів у медичній сфері, це міждисциплінарний, що грунтується на міжпредментній інтегпації. Значне місце займає діяльнісний підхід, що сприяє формуванн. У майбутніх лікарів професійних умінь, а також постійно удосконалювати свою професійну майстерність й постійно займатись самоосвітою. Аналізується особисиісно-орієнтований підхід, що базується на процесах самопізнання, саморегуляції та самовдосконалення. В основі особистісно-орієнтованого підходу знаходиться принципи самоактуалізації, індивідуальності, суб’єктивності, вибору, творчості і успіху, довіри і підтримки. Розглядається комунікативний підхід, як основа для покращення мовленевих навичок і вмінь та їх застосування на практиці, оскільки цей компонент надзвичайно важливий для реалізації творчого потенціалу у практичній діяльності лікаря. Вибір представлених підходів сприяє досягненню інтегративного результату – знаннями з фармакології.
The article discusses the concept of pedagogical approaches, their essence and importance in teaching pharmacology at a medical university and the main differences from the concept of method. The concept of methodology, which is necessary for solving certain pedagogical problems, is studied. A classification of theoretical and methodological approaches is given, taking into account historical features, in relation to pedagogical science, taking into account the criteria used as a methodological basis. In the process of professional training of future doctors, an important element is to identify the main pedagogical approaches that should optimize this learning process in accordance with the needs of society. The article discusses the main pedagogical approaches, in particular: anthropological, cultural, personality-oriented, interdisciplinary, activity-based, communicative. Their role and place in teaching pharmacology is substantiated. It is emphasized that one of the main pedagogical approaches in the medical field is interdisciplinary, based on interdisciplinary integration. An important place is occupied by the activity approach, which contributes to the formation of professional skills in future doctors, as well as to constantly improve their professional skills and to be constantly engaged in self-education. The article analyzes the personality-oriented approach based on the processes of self-knowledge, self-regulation and self-improvement. The personalityoriented approach is based on the principles of self-actualization, individuality, subjectivity, choice, creativity and success, trust and support. The communicative approach is considered as a basis for improving speech skills and abilities and their application in practice, since this component is extremely important for the realization of creative potential in the practical activities of a doctor. The choice of the presented approaches contributes to the achievement of an integrative result – knowledge in pharmacology.
Keywords: викладання фармакології
медичний заклад
вищої освіти
педагогічна наука
педагогічний підхід
антропологічний
культурологічний
діяльнісний
комунікативний
підготовка майбутніх лікарів
teaching pharmacology
medical institution of higher education
pedagogical science
pedagogical approach
anthropological,
cultural
personalitciplinary
activity-based
communicative
training of future doctors
UDC: 378.147:615
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21493
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра фармакології, клінічної фармакології та фармації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lutsenko_O_Basic_pedagogical_approaches_and_principles_in_teaching_ pharmacology.pdf189,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.