Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21980
Назва: Application of the principles of socionics in the work of the curator of the academic group
Інші назви: Застосування засад соціоніки в роботі куратора академічної групи
Автори: Chekalina, N. I.
Чекаліна, Наталія Ігорівна
Дата публікації: жов-2023
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Chekalina N. І. Application of the principles of socionics in the work of the curator of the academic group = Застосування засад соціоніки в роботі куратора академічної групи / N. І. Chekalina // Вісник проблем біології та медицини. – 2023. – Вип. 3 (170). – С. 365–370.
Короткий огляд (реферат): Relationships in an academic group are an essential component of the effectiveness of the educational process. Achieving psychological comfort and building friendly relations between students based on mutual respect and tolerance is also the responsibility of the academic group curator. One of the useful tools for implementing this task is socionics. The aim is to substantiate the feasibility of the practical application of socionics to create optimal relationships in the team and effective creative interaction in the educational process.
Взаємовідносини у академічній групі є важливою складовою ефективності освітнього процесу. Досягнення психологічного комфорту, побудова дружніх стосунків між здобувачами освіти, заснованих на взаємній повазі й толерантності, лежить, також, у компетенції куратора академічної групи. Одним з корисних інструментів реалізації такого завдання є соціоніка. Мета - обґрунтування доцільності практичного застосування соціоніки для створення оптимальних взаємин у колективі та ефективної творчої взаємодії у освітньому процесі. Соціоніка являє собою теорію та психологічну практику, яка заснована на типології К. Юнга, розвинена та доповнена його наступниками. Основу соціонічного підходу складає психологічне типування особистості за парами дихотомічних ознак: інтуїція – сенсорика, етика – логіка, раціональність – ірраціональність, екстраверсія – інтроверсія, що досягається тестуванням. За результатами тестування вирізняють 16 соціотипів, або типів «інформаційного метаболізму». Латвійською науковицею А. Аугустінавічуте досліджено інтертипні стосунки, що дозволяє прогнозувати відносини, які складаються між соціотипами, та побудувати стосунки у колективі з повагою до індивідуальності та унікальності кожного. Гарним надбанням соціонічного підходу є швидке згуртування, плідна робота у команді, поглиблене пізнання одне одного, що особливо важливо у новоствореному колективі, та сприяє формуванню soft skills. Застосування засад та практичних інструментів соціоніки в академічній групі дозволяє досягти психологічного комфорту, попередити ксенофобію та булінг, сприяє формуванню soft skills у здобувачів освіти. Методи соціоніки доцільно використовувати для формування ефективних робочих, творчих груп, зокрема, для вирішення професійних клінічних завдань, а також – на етапі формування академічних груп у закладах освіти.
Ключові слова: socionics
team relations
academic group
soft skills
соціоніка
взаємини у колективі
академічна група
УДК: 378.0-059.2:316.45:159.9
ISSN: 2077-4214
DOI: 10.29254/2077-4214-2023-3-170-365-370
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21980
Розташовується у зібраннях:Вісник проблем біології і медицини, Випуск 3 (170)
Наукові праці. Кафедра пропедевтики внутрішньої медицини

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Application_of_the_principles_of_socionics.pdf739,18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.