Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/22567
Назва: Формування практичних навичок у студентів-іноземців під час навчання на кафедрі пропедевтики хірургічної стоматології
Інші назви: Development of practical skills in foreign students during education at the department of propedeutics of surgical dentistry
Автори: Колісник, Інна Анатоліївна
Панькевич, Артур Іванович
Гоголь, Андрій Михайлович
Новіков, Вадим Михайлович
Резвіна, Катерина Юріївна
Коросташова, Марія Анатоліївна
Kolisnyk, I. A.
Pankevych, A. I.
Hohol, A. M.
Novikov, V. M.
Rezvina, E. Yu.
Korostashova, M. A.
Дата публікації: гру-2023
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Формування практичних навичок у студентів-іноземців під час навчання на кафедрі пропедевтики хірургічної стоматології / І. А. Колісник, А. І. Панькевич, А. М. Гоголь, В. М. Новіков, К. Ю. Резвіна, М. А. Коросташова // Український стоматологічний альманах. – 2023. – № 4. – С. 97–101.
Короткий огляд (реферат): Метою навчання у ВНЗ – є випуск висококваліфікованих, конкурентоспроможних молодих спеціалістів, здатних до новацій, самовдосконалення і постійного розвитку. Засвоєння теоретичного матеріалу, уміння аналізувати, здійснювати пошук і обробку отриманої інформації, є неодмінно важливими цілями, однак зміст медичної освіти не може бути зведеним лише до теоретичних знань, а обов’язково має забезпечувати оволодіння практичними навичками. Зважаючи на те, що навчання студентів-іноземців здійснюється у дистанційному форматі у зв’язку із військовим станом у країні, оволодіння практичними навичками цими студентами має певні труднощі. Тому аналіз проблем і перспектив формування практичних навичок у студентів іноземців на кафедрі пропедевтики хірургічної стоматології наразі є одним із актуальних питань. Принцип оволодіння практичними навичками закладений у стандартах вищої стоматологічної освіти: освітньо-кваліфікаційній характеристиці (ОКХ), освітньо-професійній програмі (ОПП) і перевіряється стандартизованими засобами оцінювання теоретичних знань і вмінь – "Крок-2. Стоматологія", а також під час об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) зі стоматології. Під час практичних занять передбачається перевірка теоретичних знань, що здійснюється як тестуванням студентів, так і усним опитуванням, а також відпрацювання практичних навичок, що може бути забезпечено роботою на фантомах, а також участю у обстеженні та клінічному розборі хворих у клінічному залі. Під час очного навчання студенти відвідують клінічний зал разом із викладачем, беруть участь у прийомі пацієнтів, заповненні медичної документації, асистують, описують рентгенограми, мають змогу обрати анестезію та інструментарій для видалення зуба. Викладач демонструє різні маніпуляції, коментуючи та пояснюючи кожну з них. Після цього студенти відпрацьовують практичні навички на черепі, щелепі, муляжах, повторюючи за викладачем або ж з його допомогою. Студенти-іноземці змушені навчатися дистанційно не мають таких можливостей, тому ми вирішили створити для них умови, наближені до реальних. Використання ноутбука у мережі WiFi дозволяє експлуатувати його у клінічному залі і так само, як вітчизняним студентам демонструвати прийом пацієнта: опитування, огляд, основні методи обстеження, вибір анестезії та підбір інструментарію. Однак мала площа операційного поля, особливо при внутрішньоротових втручаннях не забезпечують достатнього огляду при використанні ноутбука і не дають змоги викладачеві детально показати те чи інше оперативне втручання. Для вирішення даної проблеми ми використовуємо телефон, який синхронізуємо з ноутбуком. Телефон слугує у якості камери, що дозволяє докладно знімати операційне поле і транслювати зображення на екран студентам. Таким чином, умови стають наближеними до реальних. Студенти бачать усі етапи оперативного втручання з поясненням викладача, мають змогу приймати участь у дискусії під час прийому пацієнта. Демонстрація виконання маніпуляції викладачем є першим кроком до засвоєння практичних навичок. На жаль, дистанційно студенти не можуть відпрацювати та продемонструвати навички, але відмінне володіння теоретичним матеріалом і розуміння необхідних дій в подальшому допоможуть студентам у їх засвоєнні. Далі під час занять для закріплення матеріалу здійснюється покрокове обговорення оперативних втручань, що дозволяє зацікавити та залучити усіх присутніх студентів до дискусії та перевірити рівень знань студентів. Нажаль викладачі в змозі лише візуалізувати та докладно прокоментувати виконання тих чи інших маніпуляцій. Проте, навіть часткове вирішення цієї складової у вигляді обґрунтування та демонстрації алгоритму, створює стійкий аргумент для подальшого вивчення хірургічної стоматології, та досягнення кінцевих цілей навчання лікаря стоматолога.
The goal of higher education is to produce highly qualified, competitive young professionals capable of innovation, self-improvement, and continuous development. The assimilation of theoretical material, the ability to analyze, search and process the received information are definitely important goals, however, the content of medical education cannot be reduced to only theoretical knowledge, but must ensure the mastery of practical skills. Considering the fact that the education of foreign students is carried out in a distance format due to the military situation in the country, mastering practical skills by these students has certain difficulties. Therefore, the analysis of the problems and prospects of the formation of practical skills among foreign students at the department of propaedeutics of surgical dentistry is currently one of the most urgent issues. The principle of mastering practical skills is laid down in the standards of higher dental education: educational and qualification characteristics, educational and professional program and is checked by standardized means of assessing theoretical knowledge and skills – "KROK-2. Dentistry", as well as during objective structured clinical examination in dentistry. Theoretical knowledge is checked during practical classes. They are carried out both by testing students and by oral interview, as well as practice of practical skills, which can be provided by working on phantoms, as well as participation in the examination and clinical analysis of patients in the clinical room. During face-to-face training, students visit the clinical room together with the teacher, participate in management patients, filling out medical documentation, assist, describe radiographs, and have the opportunity to choose anesthesia and tools for tooth extraction. The teacher demonstrates various manipulations, commenting and explaining each of them. After that, students practice practical skills on cranium, jaws, dummies, repeating after the teacher or with his help. Foreign students forced to study remotely do not have such opportunities, so we decided to create conditions close to real ones for them. The use of a laptop in the WiFi network allows you to use it in the clinical room and, in the same way as domestic students, demonstrate patient management: survey, inspection, basic methods of examination, choice of anesthesia and tools. However, the small area of the operating field, especially during intraoral interventions, does not provide a sufficient view when using a laptop and does not allow the teacher to show this or that surgical intervention in detail. To solve this problem, we use a phone that we synchronize with a laptop. The phone serves as a camera, which allows you to take a detailed picture of the operating field and broadcast the image to the screen for students. Thus, conditions become close to real ones. Students see all stages of surgical intervention with the teacher's explanation, have the opportunity to participate in the discussion during the patient's appointment. Demonstration of manipulation by the teacher is the first step to mastering practical skills. Unfortunately, remotely, students cannot practice and demonstrate skills, but an excellent command of theoretical material and an understanding of the necessary actions will help students in their assimilation in the future. Further, during classes to consolidate the material, a step-by-step discussion of operative interventions is carried out, which allows to interest and involve all present students in the discussion and to check the level of students' knowledge. Unfortunately, teachers are only able to visualize and comment in detail on the performing of certain manipulations. However, even a partial solution of this component in the form of justification and demonstration of the algorithm creates a stable argument for further study of surgical stomatology, and achievement of the ultimate goals of training a dentist.
Ключові слова: дистанційне навчання
практичні навички
платформа ZOOM
студенти-іноземці
distance learning
practical skills
ZOOM platform
foreign students
УДК: 378.6:61.016:616.31-089-07:37.091.33-027.22]-057.875-054.6
ISSN: 2409-0255
DOI: 10.31718/2409-0255.4.2023.16
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/22567
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра пропедевтики хірургічної стоматології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formuvanna_prakt_navychok.pdf295,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.