Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/2272
Title: Пути преодоления регресса в обучении студентов и развитии современной медицины
Other Titles: Ways of overcomnig the regression in students learning and development of modern medicine
Authors: Скрипник, Ігор Миколайович
Скрыпник, Игорь Николаевич
Skrypnyk, I.
Дудченко, Максим Андрійович
Дудченко, Максим Андреевич
Dudchenko, M.
Новак, Ольга Володимирівна
Новак, Ольга Владимировна
Novak, O.
Дудченко, Максим Олександрович
Дудченко, Максим Александрович
Dudchenko, M.
Шапошник, Ольга Анатоліївна
Шапошник, Ольга Анатольевна
Shaposhnik, O.
Issue Date: 2011
Publisher: Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія»
Citation: Пути преодоления регресса в обучении студентов и развитии современной медицины / И. Н. Скрыпник, М. А. Дудченко, М. А. Дудченко [и др.] // New information technologies in education for all: 6th International Conference. – Kyiv, 22-23.11.2011. – Kyiv, 2011. – P. 271–278.
Abstract: Внедрение Болонского процесса в недостаточно подготовленные для этой цели медицинские вузы Украины и уход от классического обучения студентов, которое успешно осуществлялось более 150 лет с подготовкой высококвалифицированных врачей, приводит к регрессу украинской медицины. Пути выхода из создавшейся ситуации заключаются в использовании положений подготовки врачей по Болонскому процессу в сочетании с опытом, ушедшим в прошлое, классического принципа обучения клинике внутренних болезней. Параллельно необходимо постоянно заниматься воспитанием у студентов высоких нравственных и духовных принципов ; Bologna process implementation into the not enough prepared for this purpose medical universities in Ukraine, and deviation from the classical education of students that have been successfully performed for more than 150 years with the training of highly qualified doctors, lead to regression of Ukrainian medicine. Success in solving this problem laid in using of available provisions of the doctors’ training by the Bologna process and the application of best practices that went into the past, the classical principle of teaching internal diseases clinic. It is necessary permanently to work on educating of high moral and spiritual principles in students.
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/2272
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра внутрішньої медицини № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
puti_proed_regress_v_obuch.pdf168,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.