Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23116
Назва: Походження і дидактичне значення деяких епонімічних термінів в курсі медичної біології
Інші назви: Origin and didactic significance of some eponymic terms in the course of medical biology
Автори: Єрошенко, Галина Анатоліївна
Клепець, Олена Вікторівна
Рябушко, Олена Борисівна
Ваценко, Анжела Володимирівна
Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна
Передерій, Ніна Олександрівна
Шевченко, Костянтин Васильович
Дата публікації: 2021
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Походження і дидактичне значення деяких епонімічних термінів в курсі медичної біології / Г. А. Єрошенко, О. В. Клепець, О. Б. Рябушко [та ін.] // Вісник проблем біології і медицини. – 2021. – Вип. 4 (162). – С. 218–222.
Короткий огляд (реферат): Медична біологія є однією з фундаментальних дисциплін медико-біологічного циклу, що спрямована на формування понять про основні закономірності життєдіяльності людини на всіх рівнях організації життя. Знання, які отримують здобувачі освіти при вивченні даного курсу, мають велике практичне значення, оскільки його навчальний матеріал пов’язаний із багатьма теоретичними та клінічними дисциплінами. Сучасні навчальні літературні джерела з медичної біології містять велику кількість епонімічних термінів, які відбивають визнання особистого внеску видатних вчених та відомих лікарів у розвиток медичної науки і практики та є культурно-історичною складовою професійної мови медицини. Використання епонімічних термінів робить навчальний матеріал більш лаконічним та емоційно забарвленим, наближає його до фахового рівня лікаря-спеціаліста. Студенти краще краще орієнтуються у навчальному матеріалі і швидше запам’ятовують складні епонімічні терміни, якщо розуміють їх походження. Зазвичай у навчальній літературі більшість епонімів використовується без розʼяснення їх походження. У звʼязку з цим виникає необхідність зосередити увагу учасників навчального процесу на історії виникнення та формування деяких медико-біологічних епонімів. Метою роботи є провести аналіз термінів-епонімів (цикл Кребса, комплекс Гольджі, тільця Барра, тільця Девідсона) та окреслити їх дидактичне значення в курсі медичної біології при вивченні біології клітини. Результати проведеного аналізу засвідчили, що розглянуті епонімічні терміни посідають важливе місце у вивченні багатьох тем практичного курсу медичної біології. Ознайомлення здобувачів освіти із походженням і становленням епонімів дозволяє глибше розкрити сутність біологічних об’єктів, явищ і закономірностей, провести інтеграційні зв’язки з іншими дисциплінами, розширити науковий та культурний кругозір студентів, сприяти засвоєнню ними професійної мови. Представлений матеріал може бути використаний для поглибленого вивчення медичної біології, зокрема, при підготовці до Всеукраїнської студентської предметної олімпіади та організації науково-дослідної роботи студентів.
. Medical biology is one of the fundamental disciplines of the medical-biological cycle, which aims to form concepts about the basic laws of human life at all levels of life. The knowledge gained by students in the study of this course is of great practical importance, as its educational material is related to many theoretical and clinical disciplines. Modern educational literature on medical biology contains a large number of eponymous terms that reflect the recognition of the personal contribution of prominent scientists and famous doctors in the development of medical science and practice and is a cultural and historical component of the professional language of medicine. The use of eponymous terms makes the study material more concise and emotionally colored, brings it closer to the professional level of a specialist. Students are better versed in the curriculum and are more likely to memorize difficult eponymous terms if they understand their origins. Usually in the educational literature most eponyms are used without explaining their origin. In this regard, there is a need to focus the attention of participants in the educational process on the history of the emergence and formation of some medical and biological eponyms. The aim of the paper is to analyze eponymous terms (Krebs cycle, Golgi complex, Barr body, Davidson body) and to outline their didactic significance in course of medical biology (chapter «Сell biology»). The results of the analysis showed that the considered eponymous terms occupy an important place in the study of many topics of the practical course of medical biology. Familiarizing students with the origin and formation of eponyms allows to reveal the essence of biological objects, phenomena and patterns, to integrate with other disciplines, to expand the scientific and cultural horizons of students, to promote their professional language acquisition. The presented material can be used for in-depth study of medical biology, particularly, in preparing for the All-Ukrainian Student Subject Olympiad and organization of the students’ research work.
Ключові слова: епоніми
медико-біологічна термінологія
медична біологія
біологія клітини
молекулярна біологія
eponyms
medical-biological terminology
medical biology
cell biology
molecular biology
ISSN: 2077-4214
2523–4110
DOI: 10.29254/2077-4214-2021-4-162-218-222
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23116
Розташовується у зібраннях:Вісник проблем біології і медицини, Випуск 4 (162)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Origin and_didactic_significance.pdf229,4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.