Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23117
Title: Актуальність міждисциплінарної інтеграції при вивченні медичної біології та її роль у професійній підготовці фахівців медичної галузі
Other Titles: The actuality of interdisciplinary integration at the study of medical biology and its role in training of medical professionals
Authors: Кінаш, Оксана В'ячеславівна
Kinash, O. V.
Issue Date: 2021
Publisher: Полтавський державний медичний університет
Citation: Кінаш О. В. Актуальність міждисциплінарної інтеграції при вивченні медичної біології та її роль у професійній підготовці фахівців медичної галузі / О. В. Кінаш // Вісник проблем біології і медицини. – 2021. – Вип. 4 (162). – С. 223–226.
Abstract: В основі міждисциплінарної інтеграції лежить поняття міждисциплінарності, яка передбачає взаємодію між двома або кількома різними дисциплінами. Міждисциплінарна інтеграція базується на взаємодії між теоретичними і клінічними дисциплінами, передбачає обмін ідеями та поєднує окремі концепції, технології і наукові дані, мета та завдання яких узгоджуються в єдиному освітньому процесі. Зміст кожної з навчальних дисциплін є частиною предметного відображення явища чи процесу та передбачає їхню інтеграцію у цілісну картину майбутньої професійної діяльності. Медична біологія, яку здобувачі вищої освіти Полтавського державного медичного університету вивчають на першому курсі навчання, виконує важливу роль у вивченні теоретичних та профільних клінічних дисциплін, а також для медичної освіти загалом. Вона тісно пов’язана з дисциплінами, які вивчаються на теоретичних кафедрах “вертикальними” інтеграційними зв’язками (гістологією, цитологією та ембріологією, латинською мовою, мікробіологією, біоорганічною хімією, фізіологією) та закладає фундамент для подальшого засвоєння здобувачами освіти знань та вмінь на клінічних дисциплінах (педіатрії, клінічній генетиці та імунології, інфекційних хворобах та ін). Беззаперечно, медична біологія разом з іншими теоретичними дисциплінами, відіграє суттєву роль в опануванні предметів, що вивчаються на старших курсах медичних вузів, формуючи з ними тісні інтеграційні зв’язки. В сучасному освітньому просторі за допомогою міждисциплінарного підходу до навчання, здобуття вищої медичної освіти перетворюється у цілісний навчально-виховний процес, який має спільну структуру та виконує єдині функції, поєднуючи вивчення теоретичних і професійних дисциплін. Ефективній реалізації міждисциплінарної інтеграції сприяє використання у навчанні інформаційнокомунікаційних технологій. Особливе значення при цьому має достатньо розвинена матеріально-технічна база та високий рівень професіоналізму навчально-педагогічного колективу навчального закладу.
Multidisciplinarity concept underlies interdisciplinary integration. Multidisciplinarity involves the interaction between two or more different disciplines. Interdisciplinary integration based on the interaction between theoretical and clinical disciplines, it involves exchange of ideas and combines individual concepts, technologies and scientific data, the purpose and objectives of which are agreed in a single educational process. The content of each discipline is a part of the subject reflection of the phenomenon or process and provides for their integration into the overall picture of future professional activity. Medical biology studied by students of Poltava State Medical University in the first year of education. Medical biology plays an important role in studying of theoretical and specialized clinical disciplines, as well as for medical education in general. It is closely related to the disciplines studied at the theoretical departments by «vertical» integration links (histology, cytology and embryology, Latin, microbiology, bioorganic chemistry, physiology) and lays the foundation for further acquisition of knowledges and skills by clinical education disciplines (pediatrics, clinical genetics and immunology, infectious diseases, etc.). Undoubtedly, medical biology, along with other theoretical disciplines, plays a significant role in mastering of the subjects studied in the senior courses of medical universities, forming close integrationties with them. In the modern educational space using of an interdisciplinary approach to higher medical education is transformed into a holistic educational process that has a common structure and performs a single function, combining the study of theoretical and professional disciplines. The effective implementation of interdisciplinary integration is facilitated by using of information and communication technologies in education. The most important is the well-developed material and technical base of institution, the high level of teaching staff professionalism.
Keywords: міждисциплінарна інтеграція
навчальний процес
медична біологія
interdisciplinary integration, educational process, medical biology
ISSN: 2077-4214
2523–4110
DOI: 10.29254/2077-4214-2021-4-162-223-226
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23117
Appears in Collections:Вісник проблем біології і медицини, Випуск 4 (162)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The_actuality_of_interdisciplinary_integration.pdf167,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.