Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23136
Назва: Особистісно - професійна педагогічна діяльність викладача у вищій школі
Інші назви: Personal - professional pedagogical activity of a teacher in higher school
Автори: Шарлай, Наталія Миколаївна
Соколенко, Валентина Миколаївна
Весніна, Людмила Едуардівна
Sharlai, N. M.
Sokolenko, V. M.
Vesnina, L. E.
Дата публікації: 2024
Видавець: Наукові перспективи
Бібліографічний опис: Шарлай Н. М. Особистісно - професійна педагогічна діяльність викладача у вищій школі / Н. М. Шарлай, В. М. Соколенко, Л. Е. Весніна // Вiсник науки та освiти. – 2024. – № 2 (20). – С. 1307–1317.
Короткий огляд (реферат): На сучасних етапах двадцять першого століття система вищої освіти в Україні безперервно підлаштовується під зміни, що відбуваються у різних сферах суспільного життя. І основним завданням закладів вищої освіти стає покращення якості освіти. Педагогічна праця викладача вищого навчального закладу є особливою формою висококваліфікованої розумової діяльності творчого характеру. Вона спрямована на навчання, виховання і розвиток студентів, формування у них професійних знань, умінь та навичок, виховання активної життєвої позиції. Діяльність викладача вищої школи має високу соціальну значущість і займає одне з центральних місць у підтримці державності, формуванні національної свідомості та духовної культури українського суспільства. Професійна педагогічна діяльність викладача може розглядатися як цілісна динамічна система. Студент, наслідуючи викладача, переймає його знання, вміння, манери тощо. Знання педагога, його кращі моральні й вольові якості є потужним засобом переконання і впливу на студента. Адже якості особистості сучасного викладача виступають основою для формування особливої атмосфери викладання і за наявності потрібних є засобом поліпшення ефективності його діяльності. Проте, становлення викладача – це в першу чергу формування його як особистості і лише потім – як професійного працівника, володіє спеціальними знаннями в певній галузі педагогічної діяльності. Не залишає сумнівів те, що успішність професійної підготовки у вузі залежить від професійно значущих особистісних якостей, а недостатній їх розвиток у певної групи студентів є причиною недостатньої професійної успішності. Світові тенденції формування системи вищої освіти свідчать про посилення уваги до ціннісносмислових, духовно-моральних аспектів розвитку особистості викладача вищого навчального закладу, здатного до самовдосконалення, творчого, нестандартного вирішення питань у всіх формах діяльності. Окреслені процеси мають глобальний характер, об’єднуючи зусилля науковців, фахівців, усіх освітян
At the present stages of the twenty-first century, the system of higher education in Ukraine is constantly adapting to the changes taking place in various spheres of public life. And the main task of higher education institutions is to improve the quality of education. The pedagogical work of a teacher of a higher educational institution is a special form of highly qualified mental activity of a creative nature. It is aimed at training, upbringing and development of students, the formation of their professional knowledge, skills and abilities, and the education of an active life position. The activity of a higher school teacher is of high social significance and occupies one of the central places in the support of statehood, the formation of national consciousness and spiritual culture of Ukrainian society. The professional pedagogical activity of the teacher can be considered as an integral dynamic system. The student, imitating the teacher, adopts his knowledge, skills, manners, etc. The knowledge of the teacher, his best moral and volitional qualities is a powerful means of persuasion and influence on the student. After all, the personality qualities of a modern teacher are the basis for the formation of a special teaching atmosphere and, if necessary, are a means of improving the effectiveness of his activities. However, the formation of a teacher is, first of all, the formation of him/her as a person and only then – as a professional worker with special knowledge in a certain field of pedagogical activity. There is no doubt that the success of professional training at a university depends on professionally significant personal qualities, and their insufficient development in a certain group of students is the reason for insufficient professional performance. World trends in the formation of the higher education system testify to increased attention to the value-semantic, spiritual and moral aspects of the development of the personality of a teacher of a higher educational institution, capable of self-improvement, creative, non-standard solution of issues in all forms of activity. The outlined processes are global in nature, uniting the efforts of scientists, specialists, and all educators
Ключові слова: особистість
здобувач закладу освіти
комунікативність
вища освіта
професійно-педагогічного спілкування.
personality
applicant for an educational institution
communication
higher education
professional and pedagogical communication
ISSN: 2786-6165 (ONLINE)
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23136
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Personal.pdf1,51 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.