Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23227
Назва: Motivational factors influencing undergraduate students to pursue dentistry as future career at ukrainian universities
Інші назви: Мотиваційні фактори вибору стоматології в якості майбутньої професії у студентів українського університету
Мотивационные факторы выбора стоматологии в качестве будущей профессии у студентов украинского университета
Автори: Yanko, N. V.
Kaskova, L. F.
Vashchenko, I. Yu.
Amosova, L. I.
Morhun, N. A.
Янко, Наталія Валентинівна
Каськова, Людмила Федорівна
Ващенко, Ірина Юріївна
Амосова, Людмила Іванівна
Моргун, Наталія Анатоліївна
Янко, Наталья Валентиновна
Каськова, Людмила Фёдоровна
Ващенко, Ирина Юрьевна
Амосова, Людмила Ивановна
Моргун, Наталья Анатольевна
Дата публікації: 2024
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Motivational factors influencing undergraduate students to pursue dentistry as future career at ukrainian universities / N. V. Yanko, L. F. Kaskova, I. Yu. Vashchenko, L. I. Amosova, N. A. Morhun // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2024. – Т. 24, вип. 1 (85). – С. 208–214.
Короткий огляд (реферат): Розуміння мотивації студентів у виборі професії допомагає залучити здобувачів освіти до університету та мотивувати їх під час навчання. Мета статті - порівняти фактори мотивації обрати стоматологію як кар’єру у вітчизняних та іноземних студентів українського університету. Використовувалась анкета з 24 пунктів із закритими запитаннями для опитування здобувачів освіти ступеня магістра стоматології. Сприйняття студентами факторів мотивації досліджували за п'ятибальною шкалою Лайкерта. χ2-тест и регресійний аналіз використовувались для встановлення статистичних відмінностей. 121 вітчизняний та 59 іноземних студентів погодилися відповісти на запитання анкети щодо мотивації вибору стоматології для навчання. Серед вітчизняних студентів жінки складали 69,42%, а чоловіки – 30,58%. Вибірка іноземних студентів була представлена 32,2% жінок та 67,8% чоловіків. Як вітчизняні, так і іноземні студенти високо оцінили роль професійного статусу, високого доходу, здатності вести бізнес, практичних навичок, бажання працювати в галузі охорони здоров’я, бажання працювати з людьми та бажання служити суспільству у виборі кар’єри. Іноземні студенти оцінювали вище роль особистого досвіду стоматологічної допомоги та досвіду роботи у виборі професії. У вітчизняних студентів вплив друзів та особиста порада грали меншу роль, особливо порівняно з іноземними. Комп’ютерні поради та альтернативний курс (робота) мали меншу важливість для вітчизняних студентів, ніж для іноземних студентів. Наукові знання були менш важливими для іноземних студентів порівняно з вітчизняними студентами. Отже, для просування навчання в нашому університеті слід наголошувати про високий професійний статус стоматолога, високий дохід, можливість займатися бізнесом, а також про відпрацювання практичних навичок під час навчання та суспільно-корисну роль цієї професії. Для залучення здобувачів освіти з інших країн слід просувати меседжі про важливість особистого досвіду стоматологічної допомоги та роботи у виборі професії, а також залучати випускників нашого університету в соціальних мережах рекомендувати його для вивчення стоматології.
Понимание мотивации студентов в выборе профессии помогает привлечь соискателей образования в университете и мотивировать их во время обучения. Цель статьи – сравнить факторы мотивации выбрать стоматологию как карьеру у отечественных и иностранных студентов украинского университета. Использовалась анкета из 24 пунктов с закрытыми вопросами для опроса соискателей образования степени магистра стоматологии. Восприятие студентами факторов мотивации исследовали по пятибалльной шкале Лайкерта. χ2-тест и регрессионный анализ использовались для установления статистических отличий. 121 отечественный и 59 иностранных студентов согласились ответить на вопросы анкеты по мотивации выбору стоматологии для обучения. Среди отечественных студентов женщины составляли 69,42%, а мужчины – 30,58 %. Выборка иностранных студентов была представлена ​​32,2% женщин и 67,8% мужчин. Как отечественные, так и иностранные студенты высоко оценили роль профессионального статуса, высокого дохода, способности вести бизнес, практических навыков, желание работать в области здравоохранения, желание работать с людьми и желание служить обществу в выборе карьеры. Иностранные студенты оценивали высшую роль личного опыта стоматологической помощи и опыта работы в выборе профессии. У отечественных студентов влияние друзей и личный совет играли меньшую роль, особенно по сравнению с иностранными. Компьютерные советы и альтернативный курс (работа) имели меньшую важность для отечественных студентов, чем для иностранных студентов Научные знания были менее важны для иностранных студентов по сравнению с отечественными студентами. Следовательно, для продвижения обучения в нашем университете следует подчеркивать высокий профессиональный статус стоматолога, высокий доход, возможность заниматься бизнесом, а также об отработке практических навыков при обучении и общественно-полезной роли этой профессии. Для привлечения получачей образования из других стран следует продвигать месседжи о важности личного опыта стоматологической помощи и работы в выборе профессии, а также привлекать выпускников нашего университета в социальных сетях рекомендовать его для изучения стоматологии.
People have various motivations and perceptions when choosing a future career. The purpose of this article is to compare the motivational factors for selecting dentistry as a career among local and international students at Ukrainian universities. A qualitative design was employed, using a 24-item questionnaire with closed-ended questions to survey Master's degree students in Dentistry. Students' perceptions of motivational factors were assessed on a five-point Likert scale. Statistical analysis, including the χ2-test and regression analysis, was conducted to identify differences. A total of 121 local and 59 international students participated in the questionnaire about motivation factors for pursuing dentistry. In the local group, 69.42% were female and 30.58% were male, while the international group comprised 32.20% females and 67.80% males. No significant differences were found between local and international students regarding professional status, income potential, entrepreneurial opportunities, practical skills, desire to work in healthcare, desire to work with people, or the wish to provide public service (P>0.1). However, international students expressed higher agreement regarding personal experiences with dental care and work experience. Conversely, local students placed less importance on factors like influence from friends and personal advice compared to international students. Recommendations for promoting education at the university include highlighting the professional status and income potential of dentistry, promoting practical skills development, and emphasizing the social value of the profession. To attract applicants from abroad, messaging about personal experiences in dentistry and graduates' recommendations on social networks could be effective strategies.
Ключові слова: вітчизняні студенти
іноземні студенти
мотивація
стоматологія
сприйняття
отечественные студенты
иностранные студенты
мотивация
стоматология
восприятие
local students
international students
motivation
dentistry
perception
ISSN: 2077-1096 (print)
ISSN 2077-1126 (online)
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23227
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра дитячої терапевтичної стоматології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Motyvatsiyni_faktory_vyboru_stomatolohiyi_v_yakosti_maybutnoyi_profesiyi_u_studentiv_ukrayinskoho_universytetu.pdf858,66 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.