Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23231
Назва: Медична фізіологія - сучасний напрямок викладання фізіології в медичних ВНЗ
Інші назви: Medical physiology: advancements in teaching approaches at medical universities
Автори: Міщенко, Ігор Віталійович
Коковська, Оксана Валеріївна
Запорожець, Тетяна Миколаївна
Сухомлин, Тетяна Анатоліївна
Сухомлин, Андрій Анатолійович
Mishchenko, I. V.
Kokovska, O. V.
Zaporozhets, T. M.
Sukhomlyn, T. A.
Sukhomlyn, A. A.
Дата публікації: 2024
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Медична фізіологія -сучасний напрямок викладання фізіології в медичних ВНЗ / І. В. Міщенко, О. В. Коковська, Т. М. Запорожець, Т. А. Сухомлин, А. А. Сухомлин // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2024. – Т. 24, вип. 1 (85). – С. 188–191.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки сучасного лікаря у вищій медичній школі, проаналізовані сучасні теоретичні та практичні підходи до реалізації інтеграції медичної фізіології як фундаментальної медико-біологічної дисципліни у вищій медичній школі. В статті розглянути актуальні питання викладання дисципліни фізіології в сучасних умовах освітнього процесу. Предмет викладається кафедрою фізіології ПДМУ для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП "Медицина", "Педіатрія". "Стоматологія", "Фармація" галузі знань 22 "Охорона здоров'я" та ОПП "Біологія" галузі знань 09 "Біологія" на ІІ курсі. Обгрунтовується роль практично орієнтованому принципу викладання, адже фізіологія є однією з фундаментальних дисциплін, що забезпечує міждисциплінарну інтеграцію у вищій медичній освіті від теоретичних наук до практичних, а її вивчення максимально наближає здобувачів освіти до вивчення клінічних дисциплін. В статті підкреслюється, що методи фізіологічних досліджень є по суті клінічними методами дослідження фізіологічних функцій організму людини, які в подальшому здобувачі освіти будуть застосовувати в своїй лікарській практиці. Для цього на кафедрі втілюють комплексний підхід, який включає підготовку та постійне оновлення навчальних та навчально-методичних посібників, що включають лабораторні роботи з описом фізіологічних методів досліджень. В статті наведені здобутки кафедри фізіології Полтавського державного медичного університету у вигляді участі співробітників кафедри у виданні першого перекладу українською мовою всесвітньо відомого підручника з фізіології "Медична фізіологія за Гайтоном і Голлом" у 2-х томах. Зазначається, що підвищення якості освіти у медичних вищих навчальних закладах є ключовим завданням, що вимагає постійного вдосконалення ефективності організації й інформатизації навчального процесу, упровадження передових наукових розробок та технологій у практику викладання, забезпечення високого професіоналізму викладачів, створення сучасного навчально-методичного та лабораторно-інструментального забезпечення, зокрема дисципліни фізіологія, як теоретичного фундаменту клінічної медицини.
This article addresses the pressing issues of training modern medical and dental doctors as well as masters in biology at higher medical institutions, examining contemporary theoretical and practical approaches to integrating medical physiology as a fundamental medical amd biological discipline. It delves into current challenges in teaching physiology within the modern educational landscape, particularly focusing on the Department of Physiology at the Poltava State Medical University. This discipline is delivered by the Department of Physiology for students of the second (Master) level of higher education in the field "Healthcare" and "Biology". Physiology is a cornerstone discipline that fosters interdisciplinary integration in medical education, bridging theoretical knowledge with practical application in clinical settings. Emphasizing a practically oriented teaching principle, the article underscores the pivotal role of physiology in preparing students for clinical practice. The department adopts a comprehensive approach, developing and updating educational materials and manuals, including laboratory work with detailed descriptions of physiological research methods. Highlighting the department's achievements, it mentions their contribution to the first Ukrainian translation of the renowned physiology textbook "Medical Physiology” by Guyton and Hall in two volumes. It concludes by stressing the importance of enhancing the quality of education in medical institutions through continuous improvements in teaching practices, integration of advanced scientific developments and technologies, and the provision of modern educational resources and facilities, particularly in the field of physiology, which serves as the theoretical backbone of clinical medicine.
Ключові слова: медична фізіологія
практично орієнтоване викладання
вища медична освіта
medical physiology
practically oriented teaching
higher medical education
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077–1096.24.1.188
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23231
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 24, вип. 1 (85)
Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Medical_physiology.pdf330,19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.