Науково-методичні аспекти підвищення якості підготовки фахівців у медичних закладах вищої освіти

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 89
  • Документ
    Реалізація принципу клініко-теоретичного моделювання під час викладання предмета «Ортодонтія»
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Трофименко, Марина Вікторівна; Воронкова, Ганна Володимирівна; Білоус, Алевтина Миколаївна; Дмитренко, Марина Іванівна
    Під час проведення практичних занять на кафедрі ортодонтії активно реалізуються принципи клініко-теоретичного моделювання, що сприяє розвитку клінічного мислення і формує базову складову персоніфікованого підходу до вибору стратегії й тактики ведення ортодонтичних пацієнтів.
  • Документ
    Захист історії хвороби на кафедрі ортодонтії як один із вагомих факторів формування клінічного мислення
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Дмитренко, Марина Іванівна; Куліш, Неля Володимирівна; Карасюнок, Анна Євгеніївна; Трофименко, Марина Вікторівна
    Академічна історія хвороби продовжує залишатися однією з необхідних форм самостійної роботи здобувачів на кафедрі ортодонтії. Захист історії хвороби сприяє формуванню клінічного мислення, поглиблює знання не лише з ортодонтії, а й інших стоматологічних дисциплін.
  • Документ
    Науково-методичні аспекти підготовки лікаря-спеціаліста до професійної діяльності
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Ждан, Вячеслав Миколайович; Лебідь, Володимир Григорович; Бабаніна, Марина Юріївна; Іщейкіна, Юлія Олексіївна; Кітура, Євдокія Михайлівна; Кир'ян, Олена Анатоліївна; Ткаченко, Максим Васильович; Іваницький, Ігор Валерійович; Волченко, Григорій Вілійович; Жукова, Тетяна Олексіївна
    У статті аналізуються теоретичні проблеми підготовки майбутніх здобувачів вищої освіти в галузі охорони здоров’я в умовах університетської освіти. Професія лікаря базується на специфічній для неї системі сформованих знань, майбутній фахівець має бути готовий до виконання найскладніших завдань у сфері охорони здоров’я. Професійна підготовка здобувачів вищої освіти вимагає постійного вдосконалення умов університетської освіти, постановки нових завдань і мети, розширення інформаційної бази викладачів, які виступають як передавачі знань, умінь і навичок.
  • Документ
    Особливості викладання сімейної медицини в умовах воєнного стану
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Ждан, Вячеслав Миколайович; Іваницький, Ігор Валерійович; Бабаніна, Марина Юріївна; Кітура, Євдокія Михайлівна; Кир'ян, Олена Анатоліївна; Ткаченко, Максим Васильович; Волченко, Григорій Вілійович; Лебідь, Володимир Григорович
    Сімейна медицина відіграє важливу роль у забезпеченні якісної медичної допомоги в умовах воєнного стану з його підвищеними вимогами до організації медичної служби й надання допомоги військовослужбовцям і цивільному населенню. У статті розглянуто основні аспекти й особливості викладання сімейної медицини в контексті воєнного стану. Окремо висвітлено питання необхідності адаптації сімейної медицини до особливостей військового життя, ураховуючи фактори, які впливають на здоров'я і благополуччя військових і цивільного населення. Детально аналізуються методи і стратегії навчання медичних фахівців із метою підготовки їх до надання медичної допомоги в умовах воєнних конфліктів, а також розглядається важливість взаємодії між сімейними лікарями й військовими медичними службами для забезпечення комплексного медичного обслуговування військового персоналу. Стаття надає інформацію і рекомендації, спрямовані на покращення викладання сімейної медицини в умовах воєнного стану з метою забезпечення військових і цивільного населення високоякісною медичною допомогою і підтримкою.
  • Документ
    Перспективні напрями реорганізації патофізіології як навчальної дисципліни в умовах воєнного часу
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Акімов, Олег Євгенович; Соловйова, Наталія Веніамінівна; Міщенко, Артур Володимирович; Назаренко, Світлана Миколаївна; Костенко, Віталій Олександрович
    Висвітлено проблему відповідності навчальної дисципліни «Патофізіологія» викликам сучасності, пов’язаним із запровадженням воєнного стану. Стаття пропонує перспективні напрями реорганізації навчальної дисципліни «Патофізіологія».
  • Документ
    Місце патофізіології в підготовці бойового медика
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Акімов, Олег Євгенович; Соловйова, Наталія Веніамінівна; Міщенко, Артур Володимирович; Назаренко, Світлана Миколаївна; Костенко, Віталій Олександрович
    Розглянуто місце навчальної дисципліни «Патофізіологія» у підготовці здобувачів освіти, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Медицина», із позицій сучасних викликів перед українським суспільством через збройну агресію російської федерації.
  • Документ
    Цифрова компетентність викладача – запорука успішного впровадження цифрових технологій у процес підготовки майбутніх лікарів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Скрипников, Петро Миколайович; Приходченко, Світлана Валеріївна; Скрипнікова, Таїса Петрівна; Хміль, Тетяна Андріївна; Дубина, Віталій Олексійович; Тимошенко, Юлія Володимирівна
    Використання цифрових технологій – це не тільки нова парадигма освітнього процесу, а і платформа реалізації професійних завдань викладачів вищої медичної освіти. Цифрова компетентність – ключовий елемент відображення професійного успіху медпрацівників у сучасних умовах
  • Документ
    Професійне наставництво як стратегія досягнення успіху в підготовці лікарів-стоматологів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Силенко, Юрій Іванович; Писаренко, Олена Анатоліївна; Дубина, Віталій Олексійович; Силенко, Богдан Юрійович; Хавалкіна, Людмила Михайлівна
    Наставники відіграють важливу роль у формуванні кар'єри наступного покоління лікарівстоматологів, яким необхідно здобути і медичні, і професійні знання й навички за обмежений проміжок часу. Однак проблемою в підвищенні якості підготовки майбутніх фахівців є відсутність чітко встановлених вимог до впровадження схеми наставництва в клінічну підготовку.
  • Документ
    Практична реалізація формування soft skills і digital skills у лікарів- інтернів і слухачів на кафедрі післядипломної освіти лікарів-стоматологів
    (2024-03-28) Гуржій, Олена Вікторівна; Скрипников, Петро Миколайович; Хміль, Тетяна Андріївна; Скрипнікова, Таїса Петрівна; Кулай, Ольга Олександрівна; Приходченко, Світлана Валеріївна; Тимошенко, Юлія Володимирівна; Лазарева, Ксенія Анатоліївна; Морочковська, Олена Володимирівна
    У статті розглядаються переваги і недоліки диджиталізації навчання, формування пов’язаних із нею soft skills і digital skills у здобувачів вищої освіти. Показано практичну реалізацію цих навичок на етапі післядипломного навчання лікарів-інтернів і слухачів.
  • Документ
    Навчання за клінічними випадками в післядипломній освіті лікарів-стоматологів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Шинкевич, Вікторія Ігорівна; Хміль, Тетяна Андріївна; Удальцова, Кристина Олександрівна; Скрипнікова, Таїса Петрівна
    Створення звітів про клінічні випадки для навчання підвищує кваліфікацію власне викладачів як лікарів. Найкращим викладачем є той, хто найкраще лікує пацієнта і може доступно й вичерпно це пояснювати. Критична педагогіка пропонує, щоб освіта була зосереджена на розвитку демократії та припиненні гноблення
  • Документ
    Академічна доброчесність у студентському середовищі: ставлення до списування українських і французьких студентів у розрізі інтеграції вітчизняної освіти в європейський освітній простір
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Мохначов, Олександр Володимирович; Циганенко, Ірина Володимирівна; Овчаренко, Людмила Костянтинівна; Рустамян, Сатєнік Тігранівна
    Пильна увага до академічної доброчесності й підвищення якості вищої освіти як пріоритетів освітньої політики України стикається з особливостями вітчизняного менталітету і його несхожістю, з усіма позитивними й негативними сторонами, що потребує детальнішого аналізу.
  • Документ
    Науково-дослідницька діяльність здобувачів вищої медичної освіти як органічне продовження поглибленого навчального процесу
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Циганенко, Ірина Володимирівна; Овчаренко, Людмила Костянтинівна; Мохначов, Олександр Володимирович; Гуцаленко, Ольга Олексіївна
    Навчальна і науково-дослідницька діяльність студента перебувають у єдності як найкращий засіб освоєння майбутньої професійної діяльності, формування необхідних якостей особистості, досвіду й професійних компетентностей.
  • Документ
    Мультикомпонентність підготовчого етапу до навчального процесу з використанням медіапростору інтернет-мережі
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Овчаренко, Людмила Костянтинівна; Циганенко, Ірина Володимирівна; Мохначов, Олександр Володимирович
    Підвищення якості вищої медичної освіти визнано одним із пріоритетів освітньої стратегії України у XXI столітті, тому нині актуалізується мультикомпонентний підхід підготовки навчального процесу із можливим залученням медіапростору інтернет-мережі.
  • Документ
    Застосування CASE- технології в процесі формування клінічної зрілості лікарів-стоматологів на етапі післядипломної підготовки
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Гуржій, Олена Вікторівна; Скрипников, Петро Миколайович; Скрипнікова, Таїса Петрівна; Хміль, Тетяна Андріївна; Тимошенко, Юлія Володимирівна; Кулай, Ольга Олександрівна; Приходченко, Світлана Валеріївна
    У статті розглядається використання case based learning як методу формування клінічної зрілості в лікарів-стоматологів на етапі післядипломної підготовки. Демонстрація типових кейсів клінічних випадків, діагностики, методів лікування сприяє глибшому засвоєнню матеріалу, дає змогу лікарямінтернам відтворити алгоритми на практичній частині заняття. Завдяки цьому в них формується самостійне клінічне мислення.
  • Документ
    Організація науково-методичної діяльності на кафедрі післядипломної освіти лікарів-стоматологів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Гуржій, Олена Вікторівна; Скрипников, Петро Миколайович; Коломієць, Світлана Веніамінівна; Бережна, Олена Едуардівна; Смаглюк, Валерій Іванович; Хавалкіна, Людмила Михайлівна
    У статті розглядаються питання вдосконалення організації науково-методичної діяльності в Полтавському державному медичному університеті (ПДМУ), які мають велике значення для забезпечення ефективності освітнього процесу
  • Документ
    Інтерактивні елементи в освітньому процесі при вивченні основ тактичної медицини
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03-28) Моісєєва, Наталія Віталіївна; Гордієнко, Людмила Петрівна; Карамишев, Дмитро Васильович; Кока, Володимир Миколайович; Литвиненко, Микола Іванович
    Однією з основних стратегічних цілей розвитку інформаційного медичного суспільства є забезпечення комп’ютерної та інформаційної грамотності здобувачів вищої освіти й лікарів, насамперед шляхом створення системи освіти, орієнтованої на використання новітніх інформаційно-комп’ютерних технологій у формуванні всебічно розвиненої особистості.
  • Документ
    Матеріали світового кіномистецтва як засіб формування мотивації до навчання здобувачів освіти
    (Полтавський державний медичний університет, м.Полтава, Україна, 2024-03-28) Животовська, Лілія Валентинівна; Рудь, Вадим Олексійович; Скрипніков, Андрій Миколайович; Бойко, Дмитро Іванович; Боднар, Леся Анатоліївна; Zhyvotovska, L. V.; Rud, V. O.; Skrypnikov, A. M.; Boiko, D. I.; Bodnar, L. A.
    Розглянуто можливості використання відеоматеріалів із художніх і документальних фільмів як засобу формування позитивної мотивації до навчання, що сприяє активному залученню здобувачів освіти до освітнього процесу і кращому засвоєнню матеріалу.
  • Документ
    Студентоцентроване персоніфіковане навчання як засіб підвищення якості підготовки фахівців у медичних закладах вищої освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Борзих, Оксана Анатоліївна; Лавренко, Анна Володимирівна; Дігтяр, Наталія Іванівна; Герасименко, Наталія Дмитрівна; Белан, Оксана Василівна; Авраменко, Яніна Миколаївна; Мормоль, Ірина Анатоліївна; Білько, Валерія Володимирівна; Кайдашев, Ігор Петрович
    Сучасні умови вимагають удосконалення підходів до забезпечення якості вищої медичної освіти. Студентоцентроване навчання розглядає компетенції як результати навчання і сприяє розвитку здатності до критичного мислення, формування позитивної мотивації й особистісно-професійного саморозвитку.
  • Документ
    Науково-дослідна робота здобувачів вищої освіти як складова їхньої професійної підготовки
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Полянська, Валентина Павлівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Дерев’янко, Тетяна Василівна
    Висвітлено роль науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти в структурі освітнього процесу. Охарактеризовано її форми й методи, спрямовані на підвищення якості знань, виховання ініціативи, формування навичок постійної самоосвіти в майбутньому.
  • Документ
    Вплив психологічних аспектів і якості організації освітнього процесу в умовах воєнного стану на мотивацію навчальної діяльності студентів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Боброва, Нелля Олександрівна; Коваленко, Нінель Павлівна; Федорченко, Віра Іванівна; Ганчо, Ольга Валеріївна; Поспєлова, Ганна Дмитрівна
    Вивчено проблеми організації навчального процесу в умовах воєнного стану і вплив психологічних аспектів на мотивацію навчальної діяльності студентів. Проаналізовано різні форми організації навчального процесу в умовах воєнного стану й основні проблеми їх упровадження. Розглянуто варіанти покращення організації дистанційного навчання.