Науково-методичні аспекти підвищення якості підготовки фахівців у медичних закладах вищої освіти

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 148
  • Документ
    Професійна компетентність викладачів у медичних закладах вищої освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Цапенко, Юлія Павлівна; Ільченко, Михайло Миколайович; Ільченко, Валентина Іванівна
    Аналізується формування професійної компетентності викладача в медичних закладах вищої освіти за умови кардинальних змін у концепції функціонування вищої освіти в сучасному суспільстві. The formation of the teacher's professional competence in medical institutions of higher education is analyzed under the condition of radical changes in the concept of functioning of higher education in modern society.
  • Документ
    Didaktisierung der märchen im daf-unterricht
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Hristea, Mihaela
    Meine Forschung zur Didaktisierung von Literatur, mit Schwerpunkt auf Märchen, ist das Ergebnis monatelanger sorgfältiger Planung und gründlicher Recherche. Es ist eine einzigartige Kombination aus meiner Faszination für Märchen und meiner Leidenschaft für Bildung und ich bin sehr zufrieden mit dem Ergebnis. Ich hatte gehofft, einen Einblick in die Lehr- und Lernmethodik zu schaffen, die das Potenzial haben, Interesse, Engagement und positive Auseinandersetzungen unter den Studenten jeden Alters zu wecken, und ich glaube, dieses Vorhaben wurde erfüllt. Ich hatte bereits die Gelegenheit, dieses Konzept und einige der Ergebnisse mit Studenten zu teilen, sowie mit einigen meiner Kollegen, auch Lehrer, und die Resonanz war überwältigend erfreulich. Meine Sprechpartner sind gerührt von der Aussicht auf etwas Besonderes, das in modernen Deutsch-Lektionen nicht häufig vorkommt, und ich bin von der Tatsache beschwingt, dieses Etwas zum Leben erweckt zu haben.
  • Документ
    Упровадження Soft Skills у професійну підготовку майбутніх лікарів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Хміль, Олена Всеволодівна; Каськова, Людмила Федорівна; Хміль, Дмитро Олександрович; Янко, Наталія Валентинівна; Новікова, Світлана Чеславна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Садовські, Марина Олександрівна
    Розглянуто застосування універсальних непрофесійних компетенцій європейського рівня, які допомагають комунікувати з колегами й пацієнтами у клініці. Висвітлено досвід оптимізації soft skills у навчальному процесі закладів вищої освіти медичного спрямування. The application of universal non-professional competences of the European level, which help to communicate with colleagues and patients in the clinic, is considered. The experience of optimizing "Soft Skills" in the educational process of medical higher education institutions is highlighted.
  • Документ
    Патріотичне виховання – запорука національної самосвідомості здобувачів вищої освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Хміль, Дмитро Олександрович; Нетюхайло, Лілія Григорівна; Білець, Марина Володимирівна; Омельченко, Олександр Євгенійович; Микитенко, Андрій Олегович; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Цебенко, Марина Олександрівна; Непорада, Каріне Степанівна
    Національно-патріотичне виховання в українському суспільстві в умовах війни є надважливим і для держави, і для освітніх закладів. Тому в усіх ЗВО воно набуло пріоритетного значення в процесах формування національної самосвідомості здобувачів освіти, набутті ними досвіду патріотичних дій і виконання патріотичного обов’язку. National-patriotic education in Ukrainian society in the conditions of war is extremely important both for the state and for educational institutions. Therefore, in all higher education institutions, it has gained priority importance in the processes of formation of national self-awareness of students, their acquisition of experience in patriotic actions and fulfillment of patriotic duty.
  • Документ
    Викладання історії України як чинник націєтворення
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Харченко, Тетяна Олексіївна; Каюн, Вікторія Олександрівна; Зінченко, Наталія Олександрівна; Липій, Євгенія Анатоліївна; Біланов, Олег Сергійович; Дашевська, Таміла Віталіївна
    Розглядаються провідні тенденції розвитку історичної освіти в закладах вищої освіти. Звернено увагу на роль історичної підготовки здобувачів вищої освіти у формуванні патріотизму й національ-ної самосвідомості. The main trends in the development of historical education in institutions of higher education are considered. Attention is paid to the role of historical training of students of higher education in the formation of patriotism and national self-awareness.
  • Документ
    Планування навчання
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Харченко, Наталія Вікторівна; Костріков, Анатолій Васильович; Подвін, А. М.
    Висвітлюється сутність навчання, етапи його планування; обговорюються результати навчання, розробка навчальної програми, яка включає оцінювання навчання. Проводиться порівняння методів навчання: лекція, обговорення, вивчення проблеми, рольова гра, групова вправа, мозковий штурм, демонстрація, робочий аркуш, електронне навчання. The essence of training, its steps in planning are highlighted, the results of training are discussed, the development of the training program, which includes the evaluation of training. Teaching methods are compared: lecture, discussion, problem study, role play, group exercise, brainstorming, demonstration, worksheet, e-learning.
  • Документ
    Удосконалення роботи з іноземними студентами англомовної форми навчання на кафедрі ортодонтії в умовах воєнного стану
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Смаглюк, Любов Вікентіївна; Карасюнок, Анна Євгеніївна; Воронкова, Ганна Володимирівна; Ляховська, Анастасія Віталіївна
    У статті представлено методи підвищення ефективності викладання ортодонтії студентам англомовної форми навчання за рахунок удосконалення методичного забезпечення самостійної підготовки. Окреслено шляхи подолання деяких проблем, що виникають у навчанні іноземних студентів. The article presents methods of the effectiveness increasing in teaching of orthodontics of English-speaking students through the improvement of methodological support for independent work. Ways to overcome some problems that happened during the foreign students’ education.
  • Документ
    Використання спонтанної творчої продукції психічно хворих у навчальному процесі на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Скрипніков, Андрій Миколайович; Животовська, Лілія Валентинівна; Герасименко, Лариса Олександрівна; Рудь, Вадим Олексійович
    У статті на прикладі аналізу малюнків хворих на шизофренію висвітлюється теоретичне підґрунтя означеної навчальної технології та доводиться її ефективність у підвищенні мотивації до вивчення дисципліни, поглибленні розуміння студентами складних психопатологічних феноменів і розширенні їхнього загального світогляду. In the article, using the example of the analysis of drawings of patients with schizophrenia, the theoretical basis of the specified educational technology is highlighted and its effectiveness in increasing motivation to study the discipline, deepening students' understanding of complex psychopathological phenomena and expanding their general worldview is demonstrated.
  • Документ
    Психологічні особливості впливу комунікативних компетентностей на якість навчання в ЗВО
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Ряднова, Вікторія Вікторівна; Безега, Ніна Михайлівна; Пера-Васильченко, Анна Володимирівна
    Розглянуто особливості впливу комунікативних компетентностей на якість навчання в закладі вищої освіти. Проаналізовано функції спілкування, основні елементи моделі мовленнєвої комунікації, складові комунікативної компетенції. Запропоновано впроваджувати методи оволодіння комунікативною грамотністю під час навчання здобувачів вищої медичної освіти. The article deals with the peculiarities of the influence of communicative competencies on the quality of education in a higher education institution. The functions of communication, the main elements of the model of speech communication, and the components of communicative competence are analyzed. It is proposed to introduce methods of mastering communicative literacy in the process of teaching students.
  • Документ
    Роль тренінгових центрів у навчальному процесі забезпечення професійного розвитку в епоху змін
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Прилуцька, Неоніла Олексіївна; Мітюніна, Ніна Іванівна; Громова, Антоніна Макарівна; Громова, Олександра Леонідівна; Ляховська, Тетяна Юріївна; Прилуцький, Олексій Костянтинович; Талаш, Валентин Васильович; Шафарчук, Валентина Михайлівна; Орлова, Юлія Андріївна
    У сучасному світі, де знання і навички стали основною цінністю, роль тренінгових центрів у навчальному процесі стає все більш важливою. Робота з манекенами в симуляційних центрах дозволяє здобувачам освіти вдосконалювати свої навички і зміцнювати досвід, не наражаючи реальних пацієнтів на ризик помилок. In today's world, where knowledge and skills are the core value, the role of training centers is becoming increasingly important in the educational process. Working with mannequins in simulation centers allows students to improve their skills and gain experience without exposing real patients to the risk of mistakes.
  • Документ
    Значення інформаційно-комунікаційних технологій у підвищенні якості навчання студентів-медиків закладів вищої освіти України
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Приліпка, Катерина Олегівна; Матвієнко, Таміла Миколаївна; Саргош, Оксана Дмитрівна; Комишан, Ірина Вадимівна; Романюк, Марія Вікторівна; Рак, Тетяна Ігорівна
    Пріоритетне завдання української медичної освіти – підготовка висококваліфікованих лікарів різних спеціальностей, які б відповідали міжнародному і конкурентоспроможному рівню розвитку медицини. The priority task of Ukrainian medical education is to train highly qualified doctors of various specialties who would meet the international and competitive level of medical development.
  • Документ
    Аспекти підвищення якості підготовки здобувачів міжнародного факультету в медичних закладах у період воєнного стану в Україні
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Пікуль, Катерина Вікторівна; Ільченко, Валентина Іванівна; Муравльова, Оксана Василівна; Шаєнко, Златослава Олексіївна; Прилуцький, Костянтин Юрійович
    Натепер дистанційна освіта (distance learning) на міжнародному факультеті стала найбільш адекватною відповіддю на виклики сучасного життя. Онлайн-платформи дають можливість висловити свою думку кожному. Але необхідно оцінювати вміння виписувати рецепти, призначати лікування пацієнту й надсилати викладачу на перевірку через засоби комунікації. Todate, distance education at the international faculty is the most adequate response to the challenge that modern life throws at us. Online platforms give everyone the opportunity to express their opinion. But it is necessary to evaluate the ability to write prescriptions and prescribe treatment to the patient and send it to the teacher for verification through means of communication.
  • Документ
    Підвищення якості освіти майбутніх стоматологів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Іленко, Наталія Миколаївна; Литовченко, Ірина Юріївна; Іленко-Лобач, Наталія Володимирівна
    Натепер дистанційна освіта (distance learning) на міжнародному факультеті стала найбільш адекватною відповіддю на виклики сучасного життя. Онлайн-платформи дають можливість висловити свою думку кожному. Але необхідно оцінювати вміння виписувати рецепти, призначати лікування пацієнту й надсилати викладачу на перевірку через засоби комунікації. Todate, distance education at the international faculty is the most adequate response to the challenge that modern life throws at us. Online platforms give everyone the opportunity to express their opinion. But it is necessary to evaluate the ability to write prescriptions and prescribe treatment to the patient and send it to the teacher for verification through means of communication.
  • Документ
    Dziecko w sytuacji straty bliskiej osoby - analiza indywidualnego przypadku wkontekście traumy i żałoby
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Pasztyla, Adriana
    Мета статті полягає в дослідженні індивідуальної історії життя хлопчика у зв'язку з втратою близької людини. Для досягнення мети у пропонованій розвідці використано автобіографічне оповідальне інтерв'ю. У статті завдяки аналізу результатів оповідання дана відповідь на проблему дослідження: Які прояви травми та перебіг процесу жалоби в обстежуваної дитини в контексті переживання смерті сестри? Виявляється, що хлопчик дуже переживав смерть старшої сестри, цей досвід украй негативно позначився на його емоційному стані, але завдяки тісному емоційному зв'язку з матір'ю та завдяки її підтримці він успішно пережив цю трагедію. Історія дитини, подана у дослідженні, свідчить про гостру необхідність вирішення танатологічних питань у педагогіці та освітній практиці щодо адекватного реагування, надання всебічної підтримки і супроводу дитини в екстремальній ситуації, зокрема, у разі смерті близької людини. У висновках зазначається, що надання допомоги в проходженні складного й індивідуального процесу скорботи є необхідною умовою для того, щоб дитина закрила її та адаптувалася до життя після втрати. Celem rozważań podjętych w artykule jest przedstawienie indywidualnej historii życia chłopca w związku ze stratą bliskiej osoby. Do realizacji tego celu w badaniu własnym posłużono się autobiograficznym wywiadem narracyjnym. W artykule dzięki analizie wyników narracji, udzielono odpowiedzi na problem badawczy: Jakie są przejawy traumy i przebieg procesu żałoby u badanego dziecka w kontekście doświadczenia śmierci siostry? Okazuje się, że chłopiec bardzo przeżył śmierć starszej siostry, doświadczenie to dotkliwie rzutowało na jego stan emocjonalny, jednak dzięki bliskiej więzi emocjonalnej z matką i wsparciem z jej strony, poprawnie przeszedł i zakończył proces żałoby. Zaprezentowana w opracowaniu historia dziecka wskazuje na palącą potrzebę podejmowania w pedagogice problematyki tanatologicznej, zaś w praktyce edukacyjnej prawidłowego reagowania, służenia wielowymiarowym wsparciem, a przede wszystkim towarzyszenia dziecku w sytuacji skrajnej, to jest śmierci bliskiej osoby. Udzielenie pomocy w przejściu złożonego i indywidualnego procesu żałoby, jest niezbędnym warunkiem zamknięcia jej przez dziecko i jego adaptacji do życia po stracie.
  • Документ
    Особливості та модернізація освітнього процесу в умовах COVID-19 і воєнного часу
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Орлова, Юлія Андріївна; Громова, Антоніна Макарівна; Ляховська, Тетяна Юріївна; Нестеренко, Леонід Анатолійович; Кетова, Олена Миколаївна; Мітюніна, Ніна Іванівна; Прилуцька, Неоніла Олексіївна
    Розглянуто особливості й можливості покращення освітнього процесу в умовах, що склалися нині в Україні. Висвітлено аспекти використання сучасних інноваційних технологій і їхню корисність для викладачів і здобувачів вищої медичної освіти. This article presents features and opportunities for improving the educational process considering today circumstances in Ukraine. Using of modern innovative technologies is highlighted and it’s benefits for both teachers and students of higher medical education are indicated.
  • Документ
    Електронний рецепт і викладання медичної рецептури майбутнім лікарям
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Важнича, Олена Митрофанівна; Луценко, Руслан Володимирович; Сидоренко, Антоніна Григорівна; Чечотіна, Світлана Юріївна; Капустник, Юрій Олексійович; Шакіна, Еліна Георгіївна; Власенко, Наталія Олександрівна; Луценко, Ольга Анатоліївна
    Стаття висвітлює досвід застосування електронного рецепта в медицині та його перевагам над паперовим рецептом. Запропоновано сучасні варіанти викладання цього питання медичної рецептури в курсі фармакології. The article is devoted to the experience of using an electronic prescription in medicine and its advantages over a paper prescrption. It offers modern options for teaching this issue of medical prescribing in the course of Pharmacology.
  • Документ
    Сучасні та перспективні методи навчання фармакології майбутніх лікарів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Луценко, Руслан Володимирович; Сидоренко, Антоніна Григорівна; Чечотіна, Світлана Юріївна; Гришко, Юлія Михайлівна; Петрова, Тамара Аркадіївна; Луценко, Ольга Анатоліївна
    У світі зростає кількість новітніх лікарських препаратів, що спонукає до постійних інновацій при опануванні фармакології майбутніми лікарями й формування в них професійних компетентностей. Це обґрунтовує внесення відповідних змін до навчальних програм, навчальних планів, їх ускладнення і збільшення інформаційного навантаження. Тому викладання фармакології необхідно постійно осучаснювати, модернізувати з методичного й інформаційно-технічного поглядів. In the world, the number of the newest medicines is increasing, which leads to constant innovations in the mastering of pharmacology by future doctors and the formation of their professional competences. This justifies the introduction of appropriate changes to educational programs, curricula, their complexity and increase in the informative load. There fore, the teaching of pharmacology must be constantly modernized and modernized from a methodological and information-technical point of view.
  • Документ
    Науково-методичні аспекти вдосконалення педагогічного процесу
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Островська, Галина Юріївна; Сидоренко, Антоніна Григорівна; Луценко, Руслан Володимирович; Петрова, Тамара Аркадіївна; Власенко, Наталія Олександрівна; Шакіна, Еліна Георгіївна
    Вища медична освіта є складовою реалізації соціальних пріоритетів держави і має забезпечувати якісну підготовку здобувачів освіти. Поєднання науково-методичних підходів до навчального процесу –важлива умова підвищення якості підготовки сучасних фахівців. Higher medical education is a component of the implementation of social priorities of the state and should provide quality training for students. The combination of scientific and methodological approaches to the educational process is an important condition for improving the quality of training of modern specialists.
  • Документ
    Комплексний методичний підхід до засвоєння знань із хірургії лікарями з фаху "Загальна практика - сімейна медицина"
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Нємченко, Іван Іванович; Кравців, Микола Ігорович; Ляховський, Віталій Іванович; Лисенко, Руслан Борисович; Краснов, Олег Георгійович; Люлька, Олександр Миколайович; Прихідько, Роман Анатолійович
    Реформування вищої медичної освіти, зокрема післядипломної, ставить нові й складні завдання щодо навчання лікарів, ініціюючи створення сучасних засобів, технологій і нових методичних підходів до них. Запропонований новий комплексний методичний підхід до засвоєння знань із хірургії сприяє створенню в лікарів власної системи знань, їх стійкого засвоєння на основі цілеспрямованого формування клінічно-логічного й образного мислення, активізуючи логіку вірогідності й актуалізуючи інтуїцію. Reforming higher medical education, and in particular postgraduate education, poses new and difficult tasks for the training of doctors, initiating the creation of modern tools, technologies and new methodological approaches to them. New complex methodical approach of acquisition of knowledges is offered from surgery instrumental in creation for the doctors of the own system of knowledges, their acquisition and proof mastering, on the basis of purposeful formuvannya'' clinically logical and vivid thought, activating logic of authenticity and aktualizuyuchi intuition.
  • Документ
    Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні математики в умовах змішаного навчання
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Наливайко, Людмила Геннадіївна
    Проблема підвищення якості професійної освіти при викладанні математики у фаховому медико-фармацевтичному коледжі ПДМУ в умовах змішаного навчання є актуальною щодо забезпечення якісної освіти шляхом упровадження інформаційно-комп’ютерних технологій. The problem of improving the quality of professional education in the teaching of mathematics in the specialized medical and pharmaceutical college PSMU in the conditions of mixed education is relevant in terms of ensuring quality education through the introduction of information and computer technologies.