Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23563
Назва: Впровадження окремих методів проблемно-орієнтованого навчання у процесі вивчення медичної і біологічної фізики
Інші назви: Implementation of certain methods of problem-oriented learning in the process of studying medical and biological physics
Автори: Самойленко, Сергій Олександрович
Samoilenko, S. O.
Дата публікації: 5-тра-2023
Бібліографічний опис: Самойленко С. О. Впровадження окремих методів проблемно-орієнтованого навчання у процесі вивчення медичної і біологічної фізики / С. О. Самойленко // Педагогічні науки. – 2023. – № 81 – С. 85–92.
Короткий огляд (реферат): Вища медична освіта стикається і з новими викликами системи охорони здоров’я, що передбачають, у свою чергу, внесення змін до освітніх програм і бакалаврату, і магістратури. При всьому різноманітті сучасних програм медичних закладів, об’єднує їх зміщення акцентів з традиційних дидактичних методів на проблемно-орієнтовані форми організації освітньої діяльності. Проблемно-орієнтовані методи спрямовані на досягнення цілей навчання через міждисциплінарну взаємодію. Мета дослідження – вивчити ефективність проблемно-орієнтованого навчання у процес вивчення медичної і біологічної фізики медичного закладу вищої освіти. У дослідженні взяли участь 70 здобувачів другого рівня вищої освіти Полтавського державного медичного університету під час вивчення дисципліни «Медична і біологічна фізика». Для організації підготовки до практичних занять і для самостійної роботи над окремими темами було розроблено комплекс вправ та запитань, що базувався на принципах проблемно-орієнтованого навчання. Було розроблено опитувальник із 14 запитань, що мав на меті визначити рівень задоволеності викладання дисципліни та оволодіння ними практично орієнтованими навичками. Загалом, користь від використання у навчальному процесі під час вивчення дисципліни практично-орієнтованого матеріалу респонденти оцінили у середньому на 4,6 бали, досвід роботи з практично-орієнтованими матеріалами на заняттях – на 4,8, попередній досвід роботи з практично-орієнтованими матеріалами – 4,1. Студенти відмітили, що заняття з дисципліни були добре організовані та актуальні, сприяли оволодінню практичними навичками (4,9 бали); виявлено, що практичні заняття з медичної і біологічної фізики сприяли розумінню клінічних аспектів дисципліни на 4,5 бали; на інтерес до клінічних дисциплін досвід роботи на практичних заняттях з медичної і біологічної фізики вплинув у середньому на 3,8 бали. За результатами аналізу відритих запитань було виявлено, що найкориснішими студенти вважають, серед іншого, фото- та відео контент.
n. Higher medical education is also facing new challenges of the healthcare system, which, in turn, require changes to the educational programs of both bachelor's and master's degrees. For all the diversity of modern medical school programs, they are united by a shift in emphasis from traditional didactic methods to problem-based learning. Problem-based methods are aimed at achieving learning goals through interdisciplinary interaction. The purpose of the study is to investigate the effectiveness of problem-based learning in the process of studying medical and biological physics at a medical institution of higher education. The study involved 70 second-level higher education students of Poltava State Medical University studying the discipline "Medical and Biological Physics". A set of exercises and questions based on the principles of problem-based learning was developed to organize preparation for practical classes and for independent work on individual topics. A 14- question questionnaire was developed to determine the level of satisfaction with the teaching of the discipline and the students' mastery of practice-oriented skills. In general, the respondents rated the benefits of using practice-oriented materials in the educational process by an average of 4.6 points, the experience of working with practice-oriented materials in the classroom by 4.8 points, and the previous experience of working with practice-oriented materials by 4.1 points. Students noted that classes in the discipline were well organized and relevant, contributed to the acquisition of practical skills (4.9 points); it was found that practical classes in medical and biological physics contributed to the understanding of the clinical aspects of the discipline by 4.5 points; the experience of working in practical classes in medical and biological physics influenced the interest in clinical disciplines by an average of 3.8 points. The analysis of open-ended questions revealed that students consider photo and video content, among other things, to be the most useful.
Ключові слова: проблемно-орієнтоване навчання
медична і біолоігчна фізика
дослідницька діяльність
освітня діяльність
шкали Лайкерта
коефіцієнт α-Кронбаха
problem-oriented learning
medical and biological physics
research activity
educational activity
Likert scales
independent training
α-Cronbach coefficient
ISSN: 2524-2474 (Print)
2524-2482 (Online)
DOI: https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289392
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23563
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
DOI_pednauki_81_2023_removed.pdf983,53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.