Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/4641
Title: Лексическое противопоставление при обучении русскому языку в иноязычной аудитории
Other Titles: Лексичне протиставлення при навчанні російської мови в іншомовній аудиторії
Lexical opposition in teaching Russian to speakers of other languages
Authors: Глобина, Людмила Викторовна
Глобіна, Людмила Вікторівна
Globina, L.
Issue Date: 2014
Citation: Глобина Л. В. Лексическое противопоставление при обучении русскому языку в иноязычной аудитории / Л. В. Глобина // Імідж сучасного педагога. – 2014. – № 6 (145). – С. 33–36.
Abstract: Анализируются оппозитные отношения между лексическими единицами, что позволяет активизировать процесс изучения языка как иностранного; Аналізуються опозитні відносини між лексичними одиницями, що дозволяє активізувати процес вивчення мови як іноземної; The author analyses opposed relationships between lexical units that allow intensifying the process of learning a foreign language.
Keywords: языковое значение
лексическое противопоставление
оппозитные отношения
психолингвистический эксперимент
мовне значення
лексичне протиставлення
опозитні відносини
психолінгвістичний експеримент
linguistic meaning
lexical opposition
opposed relationships
psycholinguistic experiment
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/4641
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
leksicheskoe.pdf384,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.