Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/6908
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКаськова, Людмила Федорівна-
dc.contributor.authorКаськова, Людмила Фёдоровна-
dc.contributor.authorKaskova, L. F.-
dc.contributor.authorНовікова, Світлана Чеславна-
dc.contributor.authorНовикова, Светлана Чеславна-
dc.contributor.authorNovikova, S. Ch.-
dc.contributor.authorАнопрієва, Наталія Михайлівна-
dc.contributor.authorАноприева, Наталья Михайловна-
dc.contributor.authorAnoprieva, N. M.-
dc.date.accessioned2018-03-20T08:43:15Z-
dc.date.available2018-03-20T08:43:15Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКаськова Л. Ф. Навчальна мотивація студентів в формуванні професійної компетентності з дитячої стоматології / Л. Ф. Каськова, С. Ч. Новікова, Н. М. Анопрієва // Вісник проблем біології і медицини. – 2018. – Вип.1, Т. 1 (142). – С. 231–234.uk_UA
dc.identifier.otherУДК 378.016:616.1/.9:378.147:378.4:61(477.54-21)-
dc.identifier.otherDOI 10.29254/2077-4214-2018-1-1-142-234-237-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/6908-
dc.description.abstractСтаття присвячена формуванню навчальної мотивації як однієї з основних задач сучасної освіти, яка гарантує пізнавальну активність студентів, сприяє розвитку мислення, здібностей, засвоєнню нових знань, важливих для подальшої професійної діяльності; Статья посвящена формированию учебной мотивации как одной из основных задач современного образования, которая гарантирует познавательную активность студентов, способствует развитию мышления, способностей, усвоению новых знаний, важных для дальнейшей профессиональной деятельности; . In modern conditions, the main task of a higher educational institution, especially medical, is aimed at training specialists with a high level of professional competence and versatile personal development, capable of continuous self-improvement, constant replenishment and expansion of the spectrum of their knowledge and skills. The training of specialists who can study all their lives, which will determine the pace and level of scientific, technical, medical, economic and socio-cultural progress, is important today. Improvement of higher medical education is impossible without the introduction of teaching methodological work of the teacher methods that increase the student’s motivation to obtain qualitative theoretical, professional knowledge. Formation of educational motivation is one of the main tasks of modern education. The process of forming the structure of learning motivation begins with the first days of study at the university, and the effectiveness of learning in each case depends more on the structure and strength of motivation. Studying the factors affecting the student’s learning motivation is important for increasing the efficiency of higher education. When analyzing the student’s learning motivation, it is important not only to identify the dominant motive, but also to take into account the structure of the motivational sphere. The determining component of the organization of learning activities is motivation. It may be internal or external to the activity, but it is always an internal characteristic of the individual as the subject of this activity. A prerequisite for success in it is the formation of an inductive sphere, the development of which requires a purposeful pedagogical influence. Thus, the problem of motivation of educational activities promotes formation and development of future specialists, guarantees cognitive activity of students, promotes development of thinking, abilities, acquisition of new knowledge important for further professional activity.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія"uk_UA
dc.subjectмотиваціяuk_UA
dc.subjectнавчальна мотиваціяuk_UA
dc.subjectмотиви навчанняuk_UA
dc.subjectдитячі стоматологиuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectмотивацияuk_UA
dc.subjectучебная мотивацияuk_UA
dc.subjectмотивы ученияuk_UA
dc.subjectдетские стоматологиuk_UA
dc.subjectпрофессиональная компетентностьuk_UA
dc.subjectmotivationuk_UA
dc.subjecteducational motivationuk_UA
dc.subjectmotives of traininguk_UA
dc.subjectpediatris dentistsuk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.titleНавчальна мотивація студентів в формуванні професійної компетентності з дитячої стоматологіїuk_UA
dc.title.alternativeУчебная мотивация студентов в формировании профессиональной компетентности по детской стоматологииuk_UA
dc.title.alternativeEducational motivation of students in formation of professional competence in pediatric dentistryuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра дитячої терапевтичної стоматології
Вісник проблем біології і медицини, Випуск 1, Том 1 (142)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Inmodernconditions.pdf2,09 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.