Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/7892
Назва: Недоліки нинішньої системи підготовки лікаря-стоматолога та можливі шляхи їх усунення
Автори: Рибалов, Олег Васильович
Розколупа, Олександр Олексійович
Саяпіна, Лада Михайлівна
Яценко, Ігор Володленович
Рыбалов, Олег Васильевич
Розколупа, Александр Алексеевич
Саяпина, Лада Михайловна
Яценко, Игорь Володленович
Rybalov, O.
Rozkolupa, A.
Sayapina, L.
Yatsenko, I.
Дата публікації: 2007
Видавець: Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія»
Бібліографічний опис: Недоліки нинішньої системи підготовки лікаря-стоматолога та можливі шляхи їх усунення / О. В. Рибалов, О. О. Розколупа, Л. М. Саяпіна, І. В. Яценко // Актуальні проблеми підготовки медичних кадрів : матеріали. навч.-метод. конф. – Полтава, 2007. – С. 135–138.
Короткий огляд (реферат): В розділі професіоналізації (отримання практичних навичок) задіяні два вектора - професійний та навчальний діяльності. В формалізації структури професійного вміння в підготовці лікаря-фахівця лежать суб’єктивні та об’єктивні критерії: здібності і можливості; знання і інформаційне середовище; мотивація та її обґрунтування; установка на окремі вміння і конкретна ситуація; об’єм надбаних навиків і технологічні можливості лікувального закладу. Така формалізована модель професійного вміння дозволяє при створенні переліку вмінь, необхідних тому чи іншому вузькому спеціалісту стоматологу, опиратися на базові (першочергові, але класичні) вміння. В практичній сфері діяльності нерідко зусилля педагогів зводяться нанівець. Це відбувається тому, що в своїй праці вихователі клінічних кафедр опираються не на об’єктивно існуючі умови і особливості професіональної діяльності лікаря як своєрідної системи, а, в основному, на знання необхідності виконання учбової програми і знання конкретного студента, його можливостей і особливостей, а також на власні суб’єктивні, найчастіше неадекватні уявлення про професійну діяльність. Висловлені підходи в підготовці лікарських стоматологічних кадрів, на наш погляд, значно розширяють концептуальні і практичні можливості, їх використання для реалізації основних положень кваліфікаційної характеристики майбутнього спеціаліста; 1374/5000 V rozdili profesionalizatsiyi (a vzhe – otrymannya praktychnykh navychok) zadiyani dva vektora - profesiynyy ta navchalʹnyy diyalʹnosti. V formalizatsiyi struktury profesiynoho vminnya v pidhotovtsi likarya-fakhivtsya lezhatʹ subʺyektyvni ta obʺyektyvni kryteriyi: zdibnosti i mozhlyvosti; znannya i informatsiyne seredovyshche; motyvatsiya ta yiyi obgruntuvannya; ustanovka na okremi vminnya i konkretna sytuatsiya; obʺyem nadbanykh navykiv i tekhnolohichni mozhlyvosti likuvalʹnoho zakladu. Taka formalizovana modelʹ profesiynoho vminnya dozvolyaye pry stvorenni pereliku vminʹ, neobkhidnykh tomu chy inshomu vuzʹkomu spetsialistu stomatolohu, opyratysya na bazovi (pershocherhovi, ale klasychni) vminnya. V praktychniy sferi diyalʹnosti neridko zusyllya pedahohiv zvodyatʹsya nanivetsʹ. Tse vidbuvayetʹsya tomu, shcho v svoyiy pratsi vykhovateli klinichnykh kafedr opyrayutʹsya ne na obʺyektyvno isnuyuchi umovy i osoblyvosti profesionalʹnoyi diyalʹnosti likarya yak svoyeridnoyi systemy, a, v osnovnomu, na znannya neobkhidnosti vykonannya uchbovoyi prohramy i znannya konkretnoho studenta, yoho mozhlyvostey i osoblyvostey, a takozh na vlasni subʺyektyvni, naychastishe neadekvatni uyavlennya pro profesiynu diyalʹnistʹ. Vyslovleni pidkhody v pidhotovtsi likarsʹkykh stomatolohichnykh kadriv, na nash pohlyad, znachno rozshyryayutʹ kontseptualʹni i praktychni mozhlyvosti, yikh vykorystannya dlya realizatsiyi osnovnykh polozhenʹ kvalifikatsiynoyi kharakterystyky maybutnʹoho spetsialista. В разделе профессионализации (получение практических навыков) задействованы два вектора - профессиональный и учебный деятельности. В формализации структуры профессионального умения в подготовке врача-специалиста лежат субъективные и объективные критерии: способности и возможности; знания и информационную среду; мотивация и ее обоснования; установка на отдельные умения и конкретная ситуация; объем приобретенных навыков и технологические возможности лечебного учреждения. Такая формализованная модель профессионального умения позволяет при создании перечня умений, необходимых том или ином узком специалисту стоматологу, опираться на базовые (первоочередные, но классические) умения. В практической сфере деятельности нередко усилия педагогов сводятся на нет. Это происходит потому, что в своей работе воспитатели клинических кафедр опираются не на объективно существующие условия и особенности профессиональной деятельности врача как своеобразной системы, а, в основном, на знание необходимости выполнения учебной программы и знания конкретного студента, его возможностей и особенностей, а также на собственные субъективные, чаще всего неадекватные представления о профессиональной деятельности. Высказанные подходы в подготовке лекарственных стоматологических кадров, на наш взгляд, значительно расширяют концептуальные и практические возможности, их использование для реализации основных положений квалификационной характеристики будущего специалиста. In the section of professionalization (getting practical skills) involved two vectors - professional and educational activities. In formalizing the structure of professional skills in the training of a specialist doctor there are subjective and objective criteria: abilities and opportunities; knowledge and information environment; motivation and its justification; installation on separate skills and a concrete situation; the volume of acquired skills and technological capabilities of the medical institution. This formalized model of professional skills allows you to build on the basic (primary, but classical) skills when creating a list of skills required by a particular dentist. In the practical sphere of activity, the efforts of teachers are often nullified. This is because in their work the educators of the clinical departments rely not on objectively existing conditions and peculiarities of the professional activity of the doctor as a kind of system, but mainly on the knowledge of the necessity of the implementation of the curriculum and the knowledge of a particular student, its features and features, and also on their own subjective, often inadequate notions of professional activity. The presented approaches in the preparation of medical dental staff, in our opinion, significantly expand the conceptual and practical possibilities, their use to implement the basic provisions of the qualification characteristics of a future specialist.
Ключові слова: медична освіта
медицинское образование
medical education
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/7892
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
NedolikiRibRozSayaTS.pdf199,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.