Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/9322
Назва: Роль інтерактивних методів навчання в реалізації компетентнісного підходу на кафедрі анатомії людини
Автори: Синицька, А. М.
Остапюк, Л. І.
Дзевульська, І. В.
Тимошенко, І. О.
Дата публікації: 2018
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Синицька А. М. Роль інтерактивних методів навчання в реалізації компетентнісного підходу на кафедрі анатомії людини / А. М. Синицька, Л. І. Остапюк, І. В. Дзевульська, І. О. Тимошенко // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. ( 31 травня–01 червня 2018 р., м. Полтава). – Полтава : Астрая, 2018. – С. 295–301.
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження: аналіз доцільності використання адекватних методів і прийомів навчання залежно від дидактичних завдань підготовчого, основного та заключного етапів практичного заняття з анатомії людини; конкретизація застосування інтерактивних методів і прийомів, проблемного навчання в реалізації компетентністного підходу на кафедрі анатомії людини. Ураховуючи, що контингент студентів перших курсів не завжди професійно орієнтований у новому освітньому середовищі, важливою є роль викладача, який має здійснювати свою педагогічну діяльність у кількох напрямах - навчальному, методичному, дослідницькому, виховному, а тому одним із найважливіших факторів у формуванні якості освітнього процесу на кафедрі є компетентність викладача. Основною передумовою результативного навчання студентів першого курсу на кафедрі є системні заходи з їх адаптації до навчання в університеті та організаційно-методичні прийоми викладання дисципліни. На практичних заняттях викладачі заохочують студентів до інтерактивного використання складових електронного навчально-методичного комплексу: конкретних методичних рекомендацій, переліку теоретичних питань і практичних навичок до модуля, відповідних матеріалів із візуалізації. Вибір викладачами кафедри анатомії методів і прийомів навчання відповідає цільовому призначенню відповідного етапу заняття. Особлива роль для формування основ загальних і професійних компетентностей належить інтерактивним методам навчання: кейс-методу, методам “мозкового штурму”, практичній роботі та проведенню ділової гри в малих групах, фронтальному опитуванню студентів. Зазначене вище диктує доцільність удосконалення системи підвищення кваліфікації викладачів і поліпшення зворотного зв'язку зі студентами (”feedback“).; The purpose of the study: the analysis оf the expediency of the use of rational methods and methods of training, depending on the didactic tasks of the preparatory, main and final stages of the practical lesson in human anatomy; the specification of the use of interactive methods and techniques, problematic learning in the implementation of the competence approach at the Department of Human Anatomy. Considering that the contingent of first-year students is not always professionally oriented in the new educational environment, the role of a teacher who should carry out his pedagogical activity in several directions - educational, methodical, research, educational is placed first and therefore one of the most important factors in the formation of quality the educational process at the department is the teacher's competence. The main premise of effective teaching of first-year students at the department is the systematic measures for their adaptation to university studies and organizational and methodical teaching methods of discipline. At practical classes, teachers encourage students to interactively use the components of the electronic teaching and learning complex: specific methodological recommendations, a list of theoretical issues and practical skills to the module, the corresponding materials on visualization. The choice of teachers of the department of anatomy of methods and techniques of training corresponds to the purpose of the appropriate stage of the class. A special role for the formation of the foundations of general and professional competencies belongs to interactive teaching methods: case methods, brainstorming techniques, practical work and running business games in small groups, and frontal survey of students. The foregoing dictates the expediency of improving the system of elevating a qualification of teachers and improving feedback from students.; Цель исследования: анализ целесообразности использования адекватных методов и приемов обучения в зависимости от дидактических задач подготовительного, основного и заключительного этапов практического занятия по анатомии человека; конкретизация применения интерактивных методов и приемов, проблемного обучения в реализации компетентностного подхода на кафедре анатомии человека. Учитывая, что контингент студентов первых курсов не всегда профессионально ориентирован в новой образовательной среде, на первое место отводиться роль преподавателя, который должен осуществлять свою педагогическую деятельность в нескольких направлениях - учебном, методическом, исследовательском, воспитательном, а поэтому одним из важнейших факторов в формировании качества образовательного процесса на кафедре является компетентность преподавателя. Основной предпосылкой результативного обучения студентов первого курса на кафедре являются системные меры по их адаптации к обучению в университете и организационно-методические приемы преподавания дисциплины. На практических занятиях преподаватели стимулируют студентов к интерактивному использованию составляющих электронного учебно-методического комплекса: конкретных методических рекомендаций, списка теоретических вопросов и практических навыков к модулю, соответствующих материалов по визуализации. Выбор преподавателями кафедры анатомии методов и приемов обучения соответствует целевому назначению соответствующего этапа занятия. Особая роль для формирования основ общих и профессиональных компетенций принадлежит интерактивным методам обучения: кейс-методу, методам ”мозгового штурма”, практической работе и проведению деловой игры в малых группах, фронтальному опросу студентов. Указанное выше диктует целесообразность совершенствования системы повышения квалификации и улучшения обратной связи со студентами ("feedback").
Ключові слова: методи навчання
компетентності
партнерські відносини
methods of training
competence
partnership
методы обучения
компетентности
партнерские отношения
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/9322
Розташовується у зібраннях:Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
67_RIM.pdf143,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.