Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13717
Title: Methodological Algorithm for Developing the Communicative Competence in Medical English
Authors: Lysanets, Yu. V.
Bieliaieva, O. M.
Hryschenko, L. I.
Лисанец, Юлия Валериевна
Лисанець, Юлія Валеріївна
Беляева, Елена Николаевна
Бєляєва, Олена Миколаївна
Грищенко, Людмила Ивановна
Грищенко, Людмила Іванівна
Issue Date: 2020
Citation: Lysanets Yu. V. Methodological Algorithm for Developing the Communicative Competence in Medical English / Yu. V. Lysanets, O. M. Bieliaieva, L. I. Hryschenko // Наукові ракурси : зб. наук. пр. / за ред. Л. Л. Король, Л. М. Черчатої. – Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2020. – Вип. 2. – С. 125–131.
Abstract: У статті представлено методологічний алгоритм опанування комунікативної компетентності у процесі викладання курсу фахової англійської мови для науково-педагогічних працівників та здобувачів ступеня доктора філософії у медичних вишах. Розроблено цикл дидактичних демонстративних матеріалів, спрямований на вдосконалення навичок професійної комунікації у процесі викладання фахової англійської мови у медичних вишах.
The article presents a methodological algorithm for mastering the communication features in teaching the course in professional English for PhD students and academic staff at higher medical educational institutions. The authors developed their own concept of presenting the training material. The authors developed a cycle of demonstration didactic materials, aimed at improving the skills of professional communication in Medical English for Academic Purposes.
Keywords: communicative competence
English for Professional Purposes
academic staff
PhD students
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13717
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Methodological_Algorithm_for_Developing.pdf309,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.