Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/1648
Title: Лінгвостилістичні засоби раціонального впливу в сучасних англомовних текстах професійно-орієнтованої стоматологічної реклами
Other Titles: Лингвостилистические средства рационального воздействия в современных англоязычных текстах профессионально-ориентированной стоматологической рекламы
Linguistics and stylistic devices of logic persuading in modern english dentists-directed advertisements
Authors: Костенко, Вікторія Геннадіївна
Костенко, Виктория Геннадиевна
Kostenko, V. G.
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво Національного університету «Острозька академія»
Citation: Костенко В. Г. Лінгвостилістичні засоби раціонального впливу в сучасних англомовних текстах професійно-орієнтованої стоматологічної реклами / В. Г. Костенко // Наукові записки Національного університету «Острозька академія», Серія «Філологічна» : збірник наукових праць. – Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія». – 2016. – Вип. 60. – С. 162–165.
Abstract: Тексти професійно-орієнтованої стоматологічної реклами – це повідомлення з інформаційною домінантою, які надають достатню кількість фактичної інформації про об’єкт рекламування, можливості його застосування, виокремлюючи його серед об’єктів-конкурентів. Аргументація в таких текстах являє собою динамічний процес розгортання знання, який створюється з використанням певної сукупності лінгвостилістичних та візуальних засобів і методів уведення висунутих положень до професійної картини світу адресата; Тексты профессионально-ориентированной стоматологической рекламы - это сообщение с информационной доминантой, которые предоставляют достаточное количество фактической информации об объекте рекламирования, возможности его применения, выделяя его среди объектов-конкурентов. Аргументация в таких текстах представляет собой динамический процесс развертывания знания, который создается с использованием определенной совокупности лингвостилистичних и визуальных средств и методов введения выдвинутых положений к профессиональной картины мира адресата; This study focuses on the analysis of linguistic and stylistic devices used in dental advertising texts to appeal to logic and reasoning in dental professional society. Persuading with logic is known as one of effective communicative strategies, but few reports have been devoted to the role of logical persuasion in creating professional-directed advertisements. Advertisements chosen for the analysing were taken from reputable specialized dental journals published for 2010 – 2015, and different brochures, leaflets, booklets. Most of advertisements studied are messages demonstrating strong information dominance. The appealing to rationality of target group is implemented by the structure of advertisement texts, in which logo and tag lines may be optional. The texts of advertisements focused on dental professionals provides sufficient amount of specific factual information about products of advertising as their exceptional details and benefits, positioning information, hard data as statistics, research results, facts, experts’ and customers’ opinion. This verbal information is supported and complemented by pictures. Photos of products, patients before and after treatment, X-ray or MRT-pictures are necessary for the interpretation of the verbal message and its enhancement as evidence of believability. The texts of dental advertisement not only emphasize and complement the genre and thematic diversity within dental discourse.
Keywords: дискурс стоматології
рекламні повідомлення
раціональний вплив
лінгвостилістичні засоби
дискурс стоматологии
рекламные сообщения
рациональный влияние
лингвостилистические средства
dental discourse
dentists-directed advertisement
logic persuading
linguistic and stylistic devices
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/1648
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lingvostylistychni_zasoby.PDF598,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.