Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19025
Назва: Проблеми та перспективи освітнього процесу у здобувачів стоматологічного факультету з нормативним терміном навчання
Автори: Єрошенко, Галина Анатоліївна
Лисаченко, Ольга Дмитрівна
Пелипенко, Лариса Борисівна
Шевченко, Костянтин Васильович
Волошина, Олена Валеріївна
Yeroshenko, G. A.
Lysachenko, O. D.
Pelipenko, L. B.
Shevchenko, K. V.
Voloshina, O. V.
Дата публікації: 2022
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Проблеми та перспективи освітнього процесу у здобувачів стоматологічного факультету з нормативним терміном навчання / Г. А. Єрошенко, О. Д. Лисаченко, Л. Б. Пелипенко [та ін.] // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2022 – Т. 22, вип. 1 (77). – С. 158–161.
Короткий огляд (реферат): Здобувачі вищої освіти, які приходять на навчання в медичні вузи, зазвичай, володіють високорозвиненим логічним і абстрактним мисленням та здатністю керувати власними розумовими процесами. Однак, деякі з них, через не повністю сформовані певні риси особистості (готовність до навчання, здатність самостійно вчитися, уміння контролювати себе й свої емоції та правильно розподіляти навчальний і вільний час) не завжди успішно опановують нові знання та вміння. Здобувачі освіти, які мають диплом молодшого спеціаліста та вступають в медичні університети на спеціальність «стоматологія», навчаються на рік менше за рахунок перезарахування частини вивчених в медичних коледжах предметів. Адаптаційні процеси у здобувачів зі скороченим нормативним терміном навчання в порівнянні з першокурсниками, що вступають у вузи відразу після отримання середньої освіти, проходять швидше та більш злагоджено. Здобувачі вузів, які закінчили медичні коледжі, мають базовий запас початкових професійних знань, що полегшує процес їх адаптації до навчання. На кожній кафедрі університету навчально-методичні матеріали знаходяться на сайтах кафедр і використовуються в навчальному процесі для аудиторної, самостійної та індивідуальної роботи здобувачів. В залежності від напрямку спеціалізації кафедр, здобувачам надаються відповідні знання, вміння та навички. На кафедрах морфологічного профілю здобувачі вищої освіти навчаються досліджувати різні рівні організації живого, біологічні явища і процеси, вивчають будову та функції окремих органів, систем і організму людини в нормі та при розвитку патологічних процесів, навчаються використовувати набуті знання в подальшому навчанні та у майбутній практичній діяльності. В процесі навчання багато уваги приділяється вивченню здобувачами-стоматологами органів ротової порожнини, великих слинних залоз, джерел розвитку тканин зуба та виникненню можливих порушень при цьому, особливостям макро- та мікроскопічної будови структур зуба, функціям, термінам прорізування, профілактиці захворювань та лікуванню зубів. Метою навчання на клінічних кафедрах є поглиблення рівня теоретичної підготовки, опанування практичними навичками діагностики, лікування і профілактика зубощелепних захворювань та підготовка здобувачів освіти до самостійної професійної діяльності. Організація навчального процесу у здобувачів стоматологічного факультету з нормативним терміном навчання в медичних університетах направлена на реалізацію принципів компетентнісного підходу та орієнтується на кінцеві цілі освітнього процесу – підготовку до професійної діяльності майбутнього лікаря-стоматолога.
Applicants for higher medical education usually demonstrate a highly developed logical and abstract thinking and the ability to control their own mental processes effectively. However, some of them, due to not fully formed certain personality traits (willingness to learn, ability to learn independently, the ability to control themselves and their emotions and properly distribute learning and free time) do not always successfully master new knowledge and skills. The training course of students who have got a diploma of a junior specialist and then enter medical universities in the specialty "Dentistry", lasts four years, a shorter term compared with applicants applying after high schools because a range of disciplines delivered at medical colleges should no be retaken. Students with statutory term of training demonstrate better and faster adaptation to university routine compared with freshmen who enter universities after the school graduation. Students who have graduated from medical colleges have a background including basic professional knowledge, which facilitates the process of their adaptation to learning. At each department of the university, educational materials essential for the hight quality training are available on the websites of the departments and are used for classroom activities, students’ independent and individual work. Depending on the direction of specialization of the departments, students are provided with relevant knowledge, skills and abilities. At the departments of morphological profile, the students learn different levels of living organization, biological phenomena and processes, the structure and functions of individual organs, systems and the human body in health and in the development of pathological processes; they are trained to apply acquired knowledge in further learning and future practice. Much attention is paid to the study of the fundamentals of histology and embryology of the head, neck, and oral cavity, the emergence of possible disorders, macro- and microscopic structure of tooth structures, functions, timing of eruption, disease prevention and treatment. The purpose of training at clinical departments is to apply theoretical knowledge for mastering practical skills of diagnosis, treatment and prevention of dental diseases and preparation of students for independent professional activity. The organization of the educational process for students at the Faculty of Dentistry with a statutory term of training in medical universities is aimed at implementing the principles of the competency approach and focuses on the ultimate goals of the educational process, consisting in the preparation for professional activities in dental care settings.
Ключові слова: здобувачі вищої медичної освіти
нормативний термін навчання
students
statutory term of training
higher medical education
УДК: 378. 147: 611. 314
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077-1096.22.1.158
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19025
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра гістології, цитології та ембріології
Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 22, вип. 1 (77)
Наукові праці. Кафедра біології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
problem_ta_perspektyvy_osvitnoho_protsesu.pdf328,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.