Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23209
Назва: Some pedagogical approaches to teaching the topics on hemostasis system for International faculty applicants in Physiology and Laboratory Diagnostics
Автори: Vesnina, Lyudmyla Eduardivna
Tkachenko, Olena Viktorivna
Sokolenko, Valentyna Mykolayivna
Shlykova, Oksana Anatoliyivna
Весніна, Людмила Едуардівна
Ткаченко, Олена Вікторівна
Соколенко, Валентина Миколаївна
Шликова, Оксана Анатоліївна
Дата публікації: 2024
Видавець: Полтавський університет економіки і торгівлі
Бібліографічний опис: Some pedagogical approaches to teaching the topics on hemostasis system for International faculty applicants in Physiology and Laboratory Diagnostics / L. E. Vesnina, O. V. Tkachenko, V. M. Sokolenko, O. A. Shlykova // Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка : матеріали IV Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф, м. Полтава, 22–23 лютого 2024 р. – Полтава, 2024. – С. 540–543.
Короткий огляд (реферат): Interdisciplinary integration represents pedagogical approach in priority. In part it must be followed at Physiology and Laboratory Diagnostics lessons to International faculty applicants that became present abstracts subject. The authors differentiate questions area and pedagogical means used by them at Physiology lessons which were and are held at the 2 nd course and Laboratory Diagnostics – at the 4 th course with bigger involvement of clinical data, differential diagnostics, deepening the data about investigative methods while emphasizing to hemostasiopathies dominant position in morbidity structure, paying significant attention to hemostasis in a wide aspect realizing in maxillary-facial area. The authors also pay attention to only one protective and defensive system and some subsystems in organism while discussing their interconnections, down-regulation defining pathology occurrence. Also the students of the 2 nd course receive backgrounded information about careful dental manipulations essentiality at hemostasiopathies having big applied significance. All of this, plus uniting the applicants’ educative and scientific activity, increase the applicants’ motivation to gain knowledge and practical skills, particularly, PSMU students of the International faculty.
Ключові слова: Pedagogy
Laboratory Diagnostics
interdisciplinary integration
coagulopathies
thrombocytopathies
fibrin clot dissolving
maxillary-facial area and oral cavity non-specific functions
vascular-platelet hemostasis
coagulational hemostasis
oral liquid and saliva procoagulant features comparison
differential coagulogram
connections between blood group belonging by ABO system and hemostasis peculiarities
blood group belonging by ABO system
hemostasis changes at tumors
thromboplastin
Krok 1
Krok 2
hemophylies A, B, C and D
parahemophylies
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/23209
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Some_ pedagogical.PDF358,8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.