Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/5006
Title: Світська бесіда як український лінгвокультурний феномен і її трансформації в часі
Authors: Жовнір, Марина Миколаївна
Issue Date: 2016
Citation: Жовнір М. М. Світська бесіда як український лінгвокультурний феномен і її трансформації в часі : дис. канд. філол. наук : 10.02.01 «Українська мова» / М.М. Жовнір; Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка. – Полтава : Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2016. – 238 с.
Abstract: У дисертації здійснено комплексний аналіз світської бесіди як специфічного українського лінгвокультурного феномена з кін. XIX – до поч. XXI ст. Проінтерпретовано й систематизовано теоретичні засади дослідження світської бесіди, проаналізовано її комунікативно-прагматичну організацію, досліджено семантико-прагматичні трансформації світськості. Простежено еволюцію мовленнєвих портретів світських комунікантів кін. XIX – поч. XXI ст., зокрема, вирізнено й проаналізовано специфіку функціювання в дискурсі спектра номінацій світського мовця, визначено й схарактеризовано його константні та змінні дискурсивні характеристики, встановлено й описано значущі для кожного з розглядуваних у дисертаційній праці часових відтинків осередки гуртування світських кіл. Крім цього, виявлено й диференційовано мовні індикатори поведінкового кодексу аналізованого дискурсу, які відображають його етикетну специфіку й знакові етноментальні риси українців.
Keywords: мовленнєвий портрет
світська бесіда
дискурс
мовленнєвий жанр
комунікативно-ситуативні параметри жанру, трансформації світськості
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/5006
Appears in Collections:Дисертації
Авторефетати та дисертації. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diss_Zhovnir (1).pdf1,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.