Вісник проблем біології і медицини, Випуск 1 (163)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Вісник проблем біології і медицини, Випуск 1 (163) за Автор "Havryliev, V. M."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Correcting disorders of parotid gland secretion in patients with neurogenic salivary adenitis(Полтавський державний медичний університет, 2022) Havryliev, V. M.; Ivanytska, O. S.; Boiko, I. V.; Bukhanchenko, O. P.; Khattu, V. V.; Гаврильєв, Віктор Миколайович; Іваницька, Олена Сергіївна; Бойко, Ігор Васильович; Буханченко, Ольга Петрівна; Хатту, Вікторія ВіталіївнаThe salivary glands are highly sensitive to neural influences, which is why the study assessing their conditioned reflex activity is quite relevan. Nonetheless, their reactive changes that occur as a result of such generalized disorders as neuropathy are the least studied among all of the salivary gland diseases. Today, the number of neuropathy patients is growing steadily due to the active development of the technosphere. In fact, extrafocal neuropathy reflects reactions in response to stressful situations and the development of functional disorders in all parenchymal organs as a result of these factors (including large salivary glands with subsequent chronic inflammation). The issue of neurogenic salivary adenitis (NSA) is given very little attention in the modern body of literature. The research aims to develop a differentiated approach to correcting functional disorders of the parotid glands in patients with elevated psychological responses. Depending on the severity of neurogenic salivary adenitis, the following treatment measures were prescribed to patients with the parotid gland dysfunction: duct bougienage of the studied glands, their massage, ectericide and proteolytic enzyme (trypsin) instillation into the ducts, electrophoresis of the affected gland area with 5% ascorbic acid solution, professional oral cavity hygiene procedures at the dentist’s office, Persen-forte, Drotaverine, retinol acetate, and AlfaVit multivitamin supplement. The treatment and prevention programs that were prescribed to NSA patients contributed to the elimination of the pathological process in the affected salivary glands in most patients (according to cytological secretion examination), improving their morphofunctional state, as well as the general somatic condition of patients (by reducing anxiety level).Документ Роль виховної компоненти у становленні особистості майбутнього лікаря-стоматолога(Полтавський державний медичний університет, 2022) Буханченко, Ольга Петрівна; Гаврильєв, Віктор Миколайович; Іваницька, Олена Сергіївна; Бойко, Ігор Васильович; Іваницький, Ігор Олексійович; Розколупа, Олександр Олексійович; Bukhanchenko, O. P.; Havryliev, V. M.; Ivanytska, O. S.; Boiko, I. V.; Ivanytskyi, I. O.; Rozkolupa, O. O.Сучасний розвиток української медицини у контексті загальносвітових тенденцій та сприйняття людини, її життя як головної цінності вимагає створення та реалізації якісної системи неперервного виховання гармонійної особистості майбутнього спеціаліста, якому притаманні не тільки глибокі знання в галузі медико-теоретичних, клінічних, хіміко-фармацевтичних дисциплін, але й різнобічна загальна культура, усвідомлення загальнолюдських та національно-державних пріоритетів. Метою цієї статті є визначення сутності й основних завдань ефективного функціонування системи виховної роботи у вищому навчальному закладі на сучасному рівні розвитку суспільства. Результати досліджень та їх обговорення. Обов’язком викладача є не лише навчання здобувачів медичної освіти навичкам практичної роботи, а й формування у них світогляду, притаманного всебічно освіченій, гармонійно розвинутої особистості з високим рівнем громадського сумління та загальнолюдських цінностей. Насамперед, мова йде про виховання поваги, співчуття до пацієнта, усвідомлення цінності людського життя. При цьому, волонтерську діяльність студентів у таких сферах, як охорона здоров’я, екологія, соціальний захист людей та тварин тощо можна розглядати як одну із складових фахової підготовки майбутнього лікаря. Майбутній лікар – це не лише компетентний фахівець, але й свідомий громадянин, що відстоює демократичні цінності та моральні норми, утверджені в ментальності свого народу, готовий працювати заради процвітання своєї країни, зміцнення її авторитету. Тому значна увага у виховній роботі, беззаперечно, має приділятись формуванню у юнаків і дівчат національної свідомості, глибоких патріотичних почуттів і переконань, відданості Батьківщині, відповідальності за її долю, захист, розвитку історичної пам’яті. Усвідомлюючи велике значення виховної роботи у справі підготовки висококваліфікованих фахівців, керівництво Полтавського державного медичного університету, розглядає її як невід’ємну компоненту загального освітнього процесу. Протягом останніх років вона набула системності комплексності та чіткої організованості. Традиційні заходи, такі як відзначення державних свят, знаменних дат в історії університету, проведення зустрічей з видатними людьми, знаними лікарями, тематичних вечорів, вечорів пам’яті, доповнюються новими формами, які враховують інтереси та вподобання сучасної молоді. Так, студенти охоче беруть участь у різноманітних флешмобах – масових акціях, організованих за допомогою соціальних мереж, що мають на меті формування патріотичних почуттів, громадянських якостей, залучення до благодійної діяльності майбутніх лікарів. Все частіше виховні заходи проходять у формі тренінгів, челенджів соціально значущої, професійної, доброчинної спрямованості. Значний виховний вплив мала участь волонтерського загону ПДМУ «Єдність» та волонтерських загонів, що діють при кафедрах стоматологічного факультету, у Всеукраїнських проєктах та проєктах, ініційованих самими волонтерами. До великого обсягу заходів, що включає виховна компонента освітнього процесу, має залучатись кожний викладач вищої школи, та особлива відповідальність покладається на куратора академічної групи. Саме куратору необхідно дбати про забезпечення індивідуального підходу у виховній роботі зі студентами, що повинен враховувати відмінності в їх соціальному і матеріального становищі, національні особливості, умови життя, ціннісні орієнтації тощо. Висновки. Наразі наша держава переживає складний період свого становлення, розвитку й утвердження. Успішність цього процесу значною мірою залежить від духовного потенціалу нації, громадянської відповідальності, високих моральних якостей підростаючого покоління. Це зумовлює потребу більш практичного інтегрування виховної компоненти в сучасний освітній процес вищих навчальних закладів.