Наукові праці. Кафедра гігієни та екології
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові праці. Кафедра гігієни та екології за Автор "Burya, L. V."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Comprehensive patterns of comorbidity: copd and depression(Wydawnictwo Aluna, 2018) Moisieieva, N. V.; Burya, L. V.; Kapustianska, A.; Kolenko, I. O.; Rumyantseva, M. A.; Shumeiko, O. H.; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Буря, Лілія Володимирівна; Капустянська, Анна Анатоліївна; Коленко, Ірина Олексіївна; Рум'янцева, Марія Олександрівна; Шумейко, Олексій ГригоровичIntroduction: Data on the prevalence of psychopathological disorders in the exacerbation of chronic obstructive pulmonary disease (COPD) are very heterogeneous. COPD and depression have common predisposing factors. The aim: The aim of the research is to conduct a comprehensive assessment of the e»ect of paroxetine on the level of depressive disorders in the exacerbation of severe degree COPD in women. Materials and methods: The study included patients with severe degree COPD and depressive disorder. A step-by-step test, dynamometry of muscular strength of muscle groups and calculation of the percent ratio of muscular strength to mass were performed for all patients, and the strength of the respiratory muscles was measured. To assess the level of depression, the HADS questionnaire and the CES-D self-questionnaire were used. Assessment of the severity of the patient’s condition was conducted according to the Hospital Alert and Depression Scale (HADS). Results: In exacerbation of severe COPD, the level of depression in patients correlates with the severity of the main criteria: FEV1, the 6-minute step test distance, oxygen saturation after the 6-minute step test, expiratory pressure in the oral cavity. Conclusions: Upon the synchronization of the standard therapy, the level of depression in patients with exacerbation of severe COPD e»ectively decreases. Paroxetine is a valid choice in the comprehensive treatment of COPD. According to the data of evidence-based medicine, the medication demonstrates high eÈciency and favorable safety pro le, without exerting a negative e»ect on COPD, which is of key signi cance in the combined pathology treatment.Документ Переваги проблемно-орієнтованого навчання студентів-іноземців при вивченні одонтопатології(«Укрмедкнига», 2014) Марченко, Ірина Ярославівна; Марченко, Валерій Юрійович; Буря, Лілія Володимирівна; Петрушанко, Володимир Миколайович; Marchenko, I. Ya.; Marchenko, V. Yu.; Burya, L. V.; Petrushanko, V. M.В статті наводяться переваги проблемно-орієнтованого навчання студентів-іноземців при вивченні одонгопатології в порівнянні з догматичним та пояснювально-ілюстративним навчаннями. Проблемне навчання відповідає соціально-педагогічним цілям і змісту сучасної медичної освіти та закономірностям пізнавальної діяльності і розвитку тих, кого навчають. У ньому найпослідовніше реалізовано принцип проблемності, який базується на використання об’єктивної суперечливості досліджуваного, організацію на цій основі пошуку знань, застосування способів педагогічного керівництва, які дають змогу керувати інтелектуальною діяльністю й розвитком тих, кого навчають; The article presents the advantages of problem-based teaching foreign students at studing of odontopathology in comparison dogmatic and explanatory-illustrative teaching. Problem-based teaching meets the social and educational objectives and content of modem medical education and patterns of cognitive activity and development of trainees. It is implemented most consistently problematic principle, which is based at using of objective contradictions investigated, the organization on this basis the knowledge search, application the methods of teaching guides that given opportunity to manage the intellectual activities and development of trainees.Документ Суб'єктивні та об'єктивні фактори адаптації здобувачів освіти міжнародного факультету до навчання в Полтавському державному медичному університеті(м. Полтава, ПДМУ, 2022) Буря, Лілія Володимирівна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Пелипенко, Лариса Борисівна; Волошина, Олена Валеріївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Макаренко, Олександр Володимирович; Makarenko, O. V.; Burya, L. V.; Lisachenko, O. D.; Pelipenko, L. B.; Voloshyna, O. V.; Vakhnenko, A. V.Одним із першочергових завдань міжнародної діяльності Полтавського державного медичного університету (ПДМУ) є надання іноземним громадянам освітніх послуг, орієнтованих на досягнення високих кінцевих результатів формування професійно-мотивованої особистості лікаря, знання якого відповідають міжнародним освітнім стандартам, а практична підготовка задовольняє потреби надання якісної медичної допомоги. Проблеми адаптації здобувачів-іноземців до навчання в Україні пов’язані з входженням їх в абсолютне нове соціально-культурне та навчально-пізнавальне середовище. В ПДМУ вищу медичну освіту здобувають громадяни Індії, Нідерландів, США, Болгарії, Ізраїлю, Китаю, Тунісу, Туреччини, Кувейту та ін. Певна частина здобувачів освіти представлена вихідцями країн ближнього зарубіжжя: Туркменістану, Литви, Азербайджану, Узбекистану. Процес адаптації іноземних здобувачів освіти представлений комплексом правиль-но організованих факторів пристосування до нової системи освіти, мови спілкування, культури та нових кліматичних умов. Співробітники університету надають допомогу іноземним здобувачам освіти в адаптації до умов навчання і проживання в Україні, налагодженні взаєморозуміння між різними національними групами, ознайомленні з історією та традиціями українського народу, впровадженні норм здорового способу життя. Сукупність лінгвістичної, соціокультурної та психолого-педагогічної адаптацій забезпечує позитивний ре-зультат в освітньому процесі. Однією з основних адаптацій здобувачів-іноземців є лінгвістична, яка полягає в оволодінні мовою країни де проходить навчання. Суттєву роботу в цьому напрямку проводить кафедра українознавства та гуманітарної підготовки, де викладання української мови відбувається за професійним спрямуванням та української мови як іноземної. Соціокультурна адаптаціяполягає в адаптації до культури, традицій та особливостей побуту українського народу, тому в ПДМУ активно презентується Україна, її історія та життя народу. Здобувачі освіти разом з міжнародним деканатом та кураторами груп приймають участь у відзначенні українських свят, заходах по вихованню поваги до культурної і духовної спадщини українського народу та його традицій. Соціально-психологічнаадаптація передбачає входження іноземного здобувача в систему міжособистісних відносин, налагодження взаємовідносин в студентській групі та формування особистої поведінки в ній. В університеті проходять заходи, спрямовані на дотримання моральних норм та виховання доброзичливості між представниками різних етнічних груп і релігійних конфесій, формування міжособистісних стосунків та особливостей поведінки в конфліктних ситуаціях. Виховна робота колективу міжнародного факультету, кураторів і викладачів ПДМУ направлена на створення комфортних умов для успішної адаптації здобувачів-іноземців до навчання та проживання в Україні, налагодження взаєморозуміння між різними національними групами та впровадження норм здорового способу життя в студентське середовище.Документ Інноваційні підходи в підготовці здобувачів освіти Полтавського державного медичного університету за освітньо-професійною програмою "Стоматологія"(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Буря, Лілія Володимирівна; Омельченко, Олександр Євгенійович; Павленкова, Оксана Сергіївна; Амосова, Людмила Іванівна; Павленко, Світлана Анатоліївна; Burya, L. V.; Omelchenko, A. Ye.; Pavlenkova, O. S.; Amosova, L. I.; Pavlenko, S. A.Висвітлено питання подальшого вдосконалення інноваційних технологій навчання для здобувачів вищої медичної освіти, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Стоматологія». Проаналізовано проблеми й здобутки впровадження інновацій у освітній процес закладів вищої освіти медичного профілю. The article examines the issue of further improvement of innovative learning technologies for students of higher medical education who study under the EP Dentistry. The problems and achievements of the introduction of innovations into the educational process of institutions of higher medical education are analyzed.