Кафедра пропедевтики терапевтичної стоматології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра пропедевтики терапевтичної стоматології за Автор "Brailko, N. M."
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Comparative characteristics of the results of professional use of whitening systems “Opalescense boost” and “Magic Smile Pro”(Полтавський державний медичний університет, 2024) Nazarenko, Z. Y.; Lyashenko, L. I.; Brailko, N. M.; Tkachenko, I. M.; Marchenko, I. Y. ; Назаренко, Зоряна Юріївна; Ляшенко, Лілія Іванівна; Браїлко, Наталія Миколаївна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Марченко, Ірина ЯрославівнаThe modern rhythm of life dictates its standards to us. One of the standards of the new time is a beautiful smile, and one of the main criteria for a beautiful smile is snow-white teeth without traces of dental plaque, pigments and plaque. The purpose of our study was to determine the comparative clinical effectiveness the use of whitening systems «Opalescence boost» and «Magic Smile Pro» for whitening of the vital teeth and to investigate hyperesthesia as the most common complication of this procedure. We performed in-office teeth whitening in 62 patients aged 25 to 40 years. As a result of the study, we found that the whitening systems «Opalescence Boost PF» and «Magic Smile Pro» have sufficient clinical efficacy, which was more pronounced in the whitening system «Opalescence Boost PF». After using these whitening systems, such a complication as hyperesthesia can rarely occur, the degree and frequency of which is more pronounced when using the «Magic Smile Pro system».Документ Experimental study of changes in the chemical composition of tooth enamel when using hydrogen peroxide as the main chemical component in professional bleaching(Aluna Publishing, 2022) Dvornyk, A. V.; Tkachenko, I. M.; Pysarenko, O. A.; Vodoriz, Y. Y.; Dvornyk, V. M.; Brailko, N. M.; Дворник, Анна Валентинівна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Писаренко, Олег Анатолійович; Водоріз, Ярослав Юрійович; Браїлко, Наталія Миколаївна; Дворник, Валентин МиколайовичObjective: The aim: To study changes in the chemical composition of the tooth enamel surface when using hydrogen peroxide as a chemical component of the whitening system in combination with professional oral hygiene. Patients and methods: Materials and methods: To achieve this goal, during the study, we studied the enamel of the teeth of the frontal area, which was removed for orthodontic and orthopedic indications. The age of the patients whose teeth were examined ranged from 18 to 44 years. In the experiment, we studied the chemical structure of enamel by a method thatcovered the selection of the study area, with the designation of areas for microanalysis, and subsequent elemental analysis in selected areas of the enamel. Results: Results and conclusions: Analyzing the results of this study, we can make assumptions about the impact of professional dental hygiene on the procedure of photo-whitening teeth based on 35% hydrogen peroxide gel and its subsequent impact on theother clinical indicators, which will depend on the characteristics of functional and structural resistance of the enamel.Документ Impact of migration on health and mortality(Полтавський державний медичний університет, 2024) Lyashenko, L. I.; Nazarenko, Z. Y.; Tkachenko, I. M.; Chyzhevska, M. B.; Brailko, N. M.; Ляшенко, Лілія Іванівна; Назаренко, Зоряна Юріївна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Чижевська, М. Б.; Браїлко, Наталія МиколаївнаThe survey showed that theconditions in which migrant workers worked in construction and agricultural work ofted did not meet sanitary and hygienic requirements and safety rules, which increased the risk of occupational injuries.Документ Laboratory methods of research of adhesive systems(Aluna Publishing, 2020-08) Brailko, N. M.; Tkachenko, I. M.; Kovalenko, V. V.; Nazarenko, Z. Y.; Lemeshko, A. V.; Zelinska, A. B.; Браїлко, Наталія Миколаївна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Коваленко, Віктор Вікторович; Назаренко, Зоряна Юріївна; Лемешко, Анна ВалентинівнаThe aim of our research was to determine the effectiveness of the sealing property of adhesive systems V and VII generations by studying the depth of curing, water absorption and water solubility of their samples. Materials and methods:The study was performed according to ISO / TS 11405: 2015 at the Central Factory Laboratory of JSC “CTOMA”, Kharkiv, Ukraine, Certificate of Attestation No. 100-062 / 2015 dated 03/04/2015. For the study we used specially prepared laboratory samples which were made in the form of plates from adhesive system “DC Adhesive NF” (Dental Central) of V generation “Single bond Universal” (3M ESPE) of VII generation. А monitor and analyze the results obtained used micrometer MK-25, №4694, №03 / 5321 from 08/18/17; caliper SC-1, No. 267447, No. 03/5322 from 08/18/17; scales AP 210, №112144137, №87027 / 9 from 24.11.2017 Results: According to the results of the investigation the following results were obtained: 1) the average curing depth of V and VII generation of adhesive systems was 4.08mm and 3.51mm respectively at the rate of 2mm; 2) average water absorption: 45.97 µg/mm3 and 30.89 µg/mm3 for V and VII generations respectively; 3) the average water solubility was 6.94 µg / mm3 and 4.17 µg / mm3, respectively. Conclusions: According to the results of our laboratory studies, it can be concluded that adhesive systems of V and VII generations can be used for restoration of lesions of tooth hard tissued. Along with this, it can be recommended to use V generation adhesives in closed defects where direct polymerization should be performed and oral fluid access is minimal. Adhesive sysyems of VII generation can be recommended in such cases as: opened restorations, pregingival areas of teeth, cases where a permanent contact of restorations with oral fluid be found along with the cases of autonomic application of adhesive system.Документ The study of oral fluid dynamic parameters on the background of pathological and physiological dental abrasion(Aluna, 2019) Kovalenko, V. V.; Tkachenko, I. M.; Nazarenko, Z. Y.; Brailko, N. M.; Romanova, Y. G.; Sheshukova, O. V.; Vodoriz, Y. V.; Коваленко, Віктор Вікторович; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Назаренко, Зоряна Юріївна; Браїлко, Наталія Миколаївна; Романова, Юлія Георгіївна; Шешукова, Ольга Вікторівна; Водоріз, Ярослав ЮрійовичIntroduction: Violation of oral fluid mineralization processes, which is determined by the mineralization potential of saliva, is associated with changes in the physicochemical parameters of the oral fluid, particularly its viscosity. The aim of our study was to study mineralization potential and types of microstallation of oral fluid as one of the factors of influence on the cariesogenic situation in the oral cavity of patients with physiological orpathological tooth abrasion. Materials and methods: During theexamination of patients’ oral cavity, a comprehensive assessment of tooth hard tissues was performed in order to of study activity and prevalence of the processes occurring in them. Results: Assessing the physico-chemical parameters of oral fluid in patients of the first experimental group, we obtained the following results: the viscosity of saliva in subgroups was 2,17 ± 0,87 for subgroup #1, 1,78 ± 0,57 for subgroup #2, and 2,15 ± 0,86for #3 subgroups, which did not have a significant difference between the indices within the group. During the research, the number of independent structuresof oral fluidin subgroups 1-3 was 1.67 ± 0.86, 1.67 ± 0.77 and 1.57 ± 0.85. Conclusions: Thus, we have established that the mineralizing function of saliva changes when the cariesogenic situation in the oral cavityarises,. This leads to destabilization of the crystalline structure of the oral fluid and indicates the relationship between its structural and mineralizing properties.Документ Вплив реставраційного матеріалу на стан локального мікробіоценозу порож нини рота пацієнтів з реставраціями фронтальних зубів(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Водоріз, Ярослав Юрійович; Браїлко, Наталія Миколаївна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Скубій, Оксана Миколаївна; Vodoriz, Y. Y.; Brailko, N. M.; Tkachenko, I. M.; Skubiy, O. M.Мета Визначення зміни локального мікробіоценозу порожнини рота пацієнтів з прямим композитними та непрямим керамічними реставраціями у 12-місячний термін після завершення лікування. Матеріали і методи. Оцінка зміни локального мікробіоценозу проводилася на 18 особах. Пацієнтам проводилося визначення видового і кількісного складу мікрофлори до початку лікування та через 1 рік після завершення лікування. Техніка забору біоматеріалу полягала у просочуванні зубоясеневою рідиною спеціального зонда з гігроскопічною бавовняною намоткою. Зонд поміщався у пробірку із транспортною середою Еймса (Amies). Результати Загальна оцінка мікробіологічного стану ротової порожнини пацієнтів з реставраціями передніх зубів, виконаними різними матеріалами не виявила, статистичної різниці у зміні мікробіоценозу через рік після закінчення лікування у пацієнтів з досліджуваними видами реставрацій. При виявленні взаємозв’язку між мікробіологічними змінами ротової порожнини у залежності від віку у дослідній групі, де застосовувався фотокомпозит було виявлено статистично значущу різницю у змінах показника умовно патогенної мікрофлори (зокрема Candida albicans) із значення «норма» до значення «вище норми» (<102) у пацієнтів середньої вікової групи. Висновки Матеріал реставрації, вік та стать пацієнта не мають суттєвого впливу на зміну локального мікробіоценозу порожнини рота. Однак, застосування керамічних реставрацій у деяких окремих випадках може покращити стан мікробіоценозу, так як стоматологічна кераміка є гіршим субстратом для адгезії мікробної бляшки і розвитку мікроорганізмів, ніж композитні матеріали.Документ Дослідження конічної точки плинності за хепплером у адгезивних систем(Українська медична стоматологічна акаедмія, 2019-11) Браїлко, Наталія Миколаївна; Браилко, Наталья Николаевна; Brailko, N. M.При реставрації клиноподібних дефектів значну роль у витримуванні жувального навантаження відіграє адгезивна система, а саме її мікротвердість, яку надає неорганічний наповнювач. Конічна точка плинності є мірою мікротвердості просторово-зшитих полімерних матриць і залежить від природи, структури, щільності полімерних ланцюгів. Мета – порівняння властивостей аналогів: конічної точки плинності за Хепплером адгезивних систем 5-го DC Adhesive NF та 7-го Single Bond Universal покоління в лабораторних умовах. Об’єкт і методи дослідження. Дослідження проводилося на адгезивних пластинках, виготовлених безпосередньо в лабораторії перед проведенням дослідження. Зразки розділили на дві групи в залежності від використання адгезивної системи: 5 поко-ління (DC Adhesive NF, фірма Dental Central) – десять зразків та 7 покоління («Single bond Universal» фірма 3М ESPE) – десять зразків. Для отримання зразків адгезивних систем висотою 3,0±0,2 мм використовували металеву форму змащену силіконовою рідиною. На зворотню сторону форми накладали лист лавсанової плівки, перевертали форму, адгезив закладали в форму, накривали лавса-новою плівкою та опромінювали зразок за допомогою фотополімеризатора впродовж 40с. Не знімаючи плівки, зразок перевертали і опромінювали другий бік впродовж 40 с. Плівку знімали, готовий зразок вилучали з форми. Перед проведенням випробування зразки витримували в дистильованій воді при температурі (37±2)ºС впродовж 24 годин (рис.1). Результати дослідження. За літературними даними та даними досліджень, наданих фірмами 3М ESPE та Dental Central визначення конічної точки плинності за Хепплером адгезивних систем 5 та 7 покоління в лабораторних умовах не проводилося. За результатами наших досліджень встановлено, що випробування краще витри-мали зразки адгезивної системи 5 покоління DC Adhesive NF, ніж 7 покоління. Під час дослідження встановлено закономірність, що чим жорсткіший адгезив, тим вища конічна точка плинності. Тобто адгезив може витримувати більше навантаження, що є позитивним для відновлення пришийкових дефектів. Висновки. Таким чином, лікування клиноподібних дефектів потребує грамотного та диференційованого підходу до вибору адгезивної системи з метою отримання позитивних результатів і сприяння стабілізації патологічного процесу, що гарантує ефективність його лікування. Використання адгезиву 5 покоління DC Adhesive NF сприяє утворенню повноцінного гібридного шару, надійного зв’язку композиційного матеріалу з дентином і емаллю, забезпечує надійну герметичність на межі пломб з тканинами зуба, їх стійкість за рахунок пластичності адгезиву – це гарантує довговічність виконаних реставрацій.Документ Корекція порушень серцево-судинної системи у пацієнтів з цукровим діабетом 2 типу перед стоматологічним втручанням(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2013) Ковальов, Євген Вікторович; Шундрик, Марина Аркадіївна; Марченко, Ірина Ярославівна; Назаренко, Зоряна Юріївна; Браїлко, Наталія Миколаївна; Ковалев, Евгений Викторович; Шундрик, Марина Аркадьевна; Марченко, Ирина Ярославовна; Назаренко, Зоряна Юрьевна; Браилко, Наталья Николаевна; Kovaliov, Ye. V.; Shundrik, M. A.; Marchenko, I. Y.; Nazarenko, Z. Y.; Brailko, N. M.У даній статті вивчено вплив корвалолу на зміни діяльності серцево-судинної системи безпосередньо після проведення місцевого знеболення перед лікуванням одонтопатологіі у пацієнтів на тлі цукрового діабету 2 типу. Доведено ефективність його застосування на основі аналізу динаміки таких функціональних показників як артеріальний тиск і частота серцевих скорочень. Надані практичні рекомендації щодо особливостей лікування даної категорії пацієнтів; В данной статье изучено влияние корвалола на изменения деятельности сердечно-сосудистой системы непосредственно после проведения местного обезболивания перед лечением одонтопатологии у пациентов на фоне сахарного диабета 2 типа. Доказана эффективность его применения на основе анализа динамики таких функциональных показателей как артериальное давление и частота сердечных сокращений. Даны практические рекомендации относительно особенностей лечения данной категории пациентов; This article study the influence of corvalol on changes in the cardiovascular system directly after the local anesthesia before the treatment of odontopathology of patients with diabetes mellitus of second type. Proved its effectiveness by analyzing the dynamics of such functional parameters like blood pressure and heart rate. Submitted the practical advices on features of treatment of this group of patients.Документ Огляд сучасних методик оцінки ризику появи карієсу(Полтавський державний медичний університет, 2024-12-26) Водоріз, Ярослав Юрійович; Браїлко, Наталія Миколаївна; Дворник, Анна Валентинівна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Vodoriz, Y. Y.; Brailko, N. M.; Dvornyk, A. V.; Tkachenko, I. M.Сучасна стоматологія пропонує різноманітні інструменти оцінки ризику, такі як CAMBRA, Cariogram та ADA Risk Assessment Tool. Ці інструменти допомагають стоматологам розробляти індивідуальні плани лікування та профілактики. Однак, їхня ефективність все ще є предметом наукових дискусій. Матеріали та методи. Було проведено електронний пошук за допомогою баз даних Cochrane Library, PubMed та Scopus без обмежень за регіоном та роком видання. Використані ключові слова: CAMBRA, Cariogram, ADA Risk Assessment Tool, caries risk assessment, ECAT. Ця всебічна стратегія пошуку забезпечила широкий та неупереджений збір релевантних досліджень. Результати. Кількісні методи включають: CAMBRA (Caries Management By Risk Assessment), Cariogram, ADA Risk Assessment Tool, OHIS (Oral Health Impact Profile) та ECAT (Early Childhood Caries Assessment Tool). Якісні методи базуються на клінічному обстеженні, аналізі слини та генетичному тестуванні. Обговорення. Ключові подібності між вищезгаданими методами очевидні. По-перше, усі три методи використовують комплексну оцінку, враховуючи низку факторів, що сприяють ризику карієсу, таких як гігієна порожнини рота, дієта, історія зубів, склад слини, вплив фтору та інші фактори ризику. Подруге, кожен метод дозволяє індивідуальний підхід, що дає змогу розробляти персоналізовані плани лікування та профілактики на основі оціненого ризику пацієнта. Нарешті, усі три методи можуть допомогти виявити пацієнтів із високим ризиком карієсу, дозволяючи раннє втручання та профілактику. Висновки. З огляду на сучасні кількісні методи оцінки ризику появи карієсу, слід зазначити, що CAMBRA, ADA Risk Assessment Tool, Cariogram та ECAT є ефективними методами оцінки індивідуального ризику розвитку карієсу зубів. Кожен із них має свої сильні та сла-бкі сторони і найкращий вибір для конкретної стоматологічної практики може залежати від різних факторів, таких як уподобання стоматолога, наявні ресурси та демографічні дані пацієнтів. Introduction. Modern dentistry offers various risk assessment tools, such as CAMBRA, Cariogram, and the ADA Risk Assessment Tool. These tools help dentists create personalized treatment plans. However, their effectiveness is still debated. Materials and Methods. An electronic search was conducted using the Cochrane Library, PubMed, and Scopus databases without any regional or temporal restrictions. The following keywords were used: CAMBRA, Cariogram, ADA Risk Assessment Tool, caries risk assessment, ECAT. This comprehensive search strategy ensured a broad and unbiased collection of relevant studies. Results. Quantitative methods include CAMBRA (Caries Management by Risk Assessment), Cariogram, the ADA Risk Assessment Tool, OHIS (Oral Health Impact Profile), and ECAT (Early Childhood Caries Assessment Tool). Qualitative methods, on the other hand, rely on clinical examination, saliva analysis, and genetic testing. Discussion. The key similarities among the aforementioned methods are evident. First, all of these methods employ a comprehensive approach, considering multiple factors that contribute to caries risk, such as oral hygiene, diet, dental history, saliva composition, fluoride exposure, and other relevant risk factors. Second, each method supports an individualized approach, allowing for the development of personalized treatment and prevention plans based on the patient's specific risk profile. Finally, all of these methods are designed to identify patients at high risk for caries, facilitating early intervention and preventive measures. Conclusion. Contemporary quantitative methods for assessing caries risk, such as CAMBRA, the ADA Risk Assessment Tool, Cariogram, and ECAT, prove to be effective in evaluating individual risks for tooth decay. Each method has its strengths and limitations, and the optimal choice for a particular dental practice may depend on factors like the dentist’s preferences, available resources, and patient demographics.Документ Професійні вміння студентів-стоматологів як основна складова фахової і загальної компетентності(Тернопольский государственный медицинский университет имени И. Я. Горбачевского, 2016) Марченко, Ірина Ярославівна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Шундрик, Марина Аркадіївна; Петрушанко, Володимир Миколайович; Лобач, Лариса Миколаївна; Браїлко, Наталія Миколаївна; Marchenko, I. Ya.; Tkachenko, I. M.; Shundryk, M. A.; Petrushanko, V. M.; Lobach, L. M.; Brailko, N. M.Результатом навчання студентів-стоматологів повинно стати набуття ними професійних вмінь, що формуються на основі знань і практичних навичок. Вдосконалення загальних та фахових компетентностей студентами-стоматологами дозволить їм в майбутньому вільно і правильно орієнтуватися в сучасному інформаційному суспільстві та адекватно реагувати на динаміку змін на конкурентному ринку праці.; Resume. The result of student-dentists learning should be the acquisition of professional competencies which are based on the knowledge and practical skills. Improving general and professional competence of students-dentists in the future will allow them to freely and properly oriented in modern information society and adequately respond to dynamic changes in the competitive labor market.Документ Формування критичного мислення здобувачів освіти як складової Soft Skills(Полтавський державний медичний університет, 2024-11) Павленко, Світлана Анатоліївна; Сидорова, Алла Іванівна; Назаренко, Зоряна Юріївна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Браїлко, Наталія Миколаївна; Pavlenko, S. A.; Sydorova, A. I.; Nazarenko, Z. Yu.; Tkachenko, I. M.; Brailko, N. M.Згідно компетентностей діючого Стандарту вищої освіти за спеціальністю 221 «Стоматологія» у галузі знань 22 «Охорона здоров’я» для другого (магістерського) рівня вищої освіти здобувача освіти має вміти абстрактно мислити, аналізувати та синтезувати отриману інформацію, та мати здатність бути критичним і самокритичним. В загальних і в спеціальних (фахових, предметних) компетентностях, відображається необхідність критичного осмислення проблем у навчанні здобувачем освіти, а розуміння і інтерпретація цих понять сприймається у відповідності до загальноприйнятих філософських, наукових, законодавчих та суспільних тлумачень. З цієї т очки зору актуальною метою є визначення методів формування критичного мислення у здобувачів освіти, як складової Soft Skills, та впровадження їх в процес підготовки здобувачів на додипломному етапі навчання. Складова, яка підвищує мотивацію здобувачів освіти до навчання і готує їх до самостійної праці в умовах сьогодення, базується на критичному мисленні, як основному елементі навчання та набуття теоретичних знань і практичних навичок, умінь. Щоб вдосконалювати і розвивати критичне мислення здобувачі освіти на додипломному етапі навчання повинні вміти інтерпретувати, аналізувати та порівнювати отриману інформацію щодо хворого; вміти узагальнювати, оцінювати та логічно, послідовно, аргументовано робити висновки з отриманих даних щодо обстеження пацієнта. Розвивати критичне мислення у здобувача освіти викладач повинен з точки зору технології розвитку критичного мислення, що забезпечуються певними функціями у різних фазах: виклику, осмислення, рефлексії. Для розуміння механізму розвитку критичного мислення у здобувачів освіти на додипломному етапі здобуття вищої освіти доцільно застосовувати метод аналізу професійних ситуацій, метод емпатії, методу алгоритму побудови ефективного аргументу, метод аналізу причинно-наслідкових зв’язків, які сприятимуть розвитку критичного мислення, як складової Soft Skills у здобувачів освіти. According to the competences of the current Higher Education Standard in the specialty 221 «Dentistry» in the field of knowledge 22 «Health care» for the second (master's) level of higher education, the student must be able to think abstractly, analyze and synthesize the information received, and have the ability to be critical and self-critical . In general and in special (professional, subject) competences, the need for a critical understanding of problems in education by the student of education is reflected, and the understanding and interpretation of these concepts is perceived in accordance with generally accepted philosophical, scientific, legislative and social interpretations. From this point of view, the actual goal is to determine the methods of formation of critical thinking in students of education, as a component of Soft Skills, and their implementation in the process of training students at the undergraduate stage of education. The component that increases the motivation of students to study and prepares them for independent work in today's conditions is based on critical thinking as the main element of learning and acquiring theoretical knowledge and practical skills. In order to improve and develop critical thinking, students at the undergraduate stage of education must be able to interpret, analyze and compare the received information about the patient; to be able to generalize, evaluate and logically, consistently, reasonedly draw conclusions from the received data regarding the examination of the patient. The teacher must develop critical thinking in the learner from the point of view of the technology of developing critical thinking, which is provided by certain functions in different phases: challenge, comprehension, reflection. To understand the mechanism of the development of critical thinking among students at the undergraduate stage of higher education, it is advisable to use the method of analyzing professional situations, the method of empathy, the method of the algorithm for building an effective argument, the method of analyzing cause-and-effect relationships, which will contribute to the development of critical thinking as a component of Soft Skills in education seekers.