Український стоматологічний альманах, 2017, № 3
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Український стоматологічний альманах, 2017, № 3 за Автор "Ilenko, N. M."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Предметна олімпіада як одна з форм самостійної роботи студентів на кафедрі терапевтичної стоматології ВДНЗУ «УМСА»(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2017) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Іленко, Наталія Миколаївна; Петрушанко, Татьяна Алексеевна; Иленко, Наталия Николаевна; Petrushanko, T. O.; Ilenko, N. M.Самостійна робота є одним із найважливіших компонентів освітнього процесу, що передбачає інтеграцію різних видів індивідуальної та колективної навчальної діяльності, яка здійснюється як під час аудиторних, так і під час позааудиторних занять. У контексті сучасної системи навчання самостійна робота домінує серед інших видів навчальної діяльності студентів після практичної підготовки студентів та дозволяє розглядати здобуті знання як об’єкт власної діяльності студента. На кафедрі терапевтичної стоматології однією з форм ініціативної самостійної роботи студентів є предметна олімпіада. Олімпіада зі стоматології сприяє розширенню медичного кругозору, розвитку ерудиції, нетрадиційності мислення, пробудженню інтересу до наукової діяльності. Стаття присвячена питанням організації та проведення предметної олімпіади на кафедрі терапевтичної стоматології зі студентами 4 і 5 курсу стоматологічного факультету. Проаналізовано переваги і недоліки цього виду навчальної діяльності в підготовці конкурентоспроможних фахівців, у переході від початкового до вищого рівнів самостійності освоєння майбутньої професії; Самостоятельная работа является одним из важнейших компонентов образовательного процесса, предусматривает интеграцию различных видов индивидуальной и коллективной учебной деятельности, осуществляемой как на аудиторных, так на внеаудиторных занятиях. В контексте современной системы обучения самостоятельная работа доминирует среди других видов учебной деятельности студентов после практической подготовки студентов и позволяет рассматривать приобретенные знания как объект собственной активности студента. На кафедре терапевтической стоматологии одной из форм инициированной самостоятельной работы студентов является предметная олимпиада. Олимпиада по стоматологии позволяет расширить медицинский кругозор, проявить эрудицию, нетрадиционность мышления, пробудить интерес к научной деятельности. Статья посвящена вопросам организации и проведения предметной олимпиады на кафедре терапевтической стоматологии со студентами стоматологического факультета. Проанализированы преимущества и недостатки этого вида учебной деятельности в подготовке конкурентоспособных специалистов, в переходе от начального до высшего уровней самостоятельности освоения будущей профессии; Higher State Educational Establishment of Ukraine “Ukrainian Medical Stomatological Academy”, Poltava Summary Self-work is one of the most important components of the educational process which provides the integration of various types of individual and collective study activities during classroom and extracurricular activities. In the context of the modern education system, self-work dominates among other types of student`s education after practical training of students and allows to consider the accumulation of knowledge as an object of the student's own activity. At the Department of Therapeutic Dentistry one of the forms of initiated independent work of students is a subject Olympiad. Dental Olympiad gives opportunity to expand the medical horizon, to show erudition, non-traditional thinking, to arouse interest in scientific activity. The article is devoted to the organization and holding of the subject Olympiad in the Department of Therapeutic Dentistry with students of the dental faculty. The advantages and disadvantages of this type of educational activity in the preparation of competitive specialists were analysed in the transition from the initial to the higher levels of independence of mastering the future profession.Документ Інформаційно-комунікаційні технології при вивченні дисципліни «Терапевтична стоматологія» на кафедрі терапевтичної стоматології ВДНЗУ «УМСА»(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2017) Іленко, Наталія Миколаївна; Котелевська, Наталія Василівна; Бойченко, Ольга Миколаївна; Иленко, Наталия Николаевна; Котелевская, Наталия Васильевна; Бойченко, Ольга Николаевна; Ilenko, N. M.; Kotelevska, N. V.; Boychenko, O. M.Висвітлено актуальність використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) під час вивчення дисципліни «Терапевтична стоматологія» у вищих медичних навчальних закладах. Розглянуто позитивні можливості ІКТ у навчальному процесі вищої школи; В статье представленa актуальность использования информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) при изучении дисциплины «Терапевтическая стоматология» в высших медицинских учебных заведениях. Рассмотрены позитивные возможности ИКТ в учебном процессе высшей школы; Long terms of training, a large amount of information and high requirements for professional training of students - modern conditions of the educational process in medical universities. High demands of modern programs for training can’t satisfy, relying only on traditional pedagogical methods of teaching. It is necessary to constantly search for new approaches to the organization of training, which are accompanied by modern information technologies. Inform the educational process at the Department of Therapeutic Dentistry of HSEIU "UMSA" computer equipment, TV-, video- and multimedia equipment are widely used. Teachers of the department, using the resources of information and communication technologies (ICT), prepared all the lecture material in the form of multimedia presentations. Office equipment is widely used in practical classes. Students have access to general information of the department (web-page of the department, reference books for students, etc.). Students learn their grades in the electronic journal. Computer testing has been organized, which has a number of advantages - efficiency of results, simultaneous testing of knowledge of a large number of students, significant time savings. The department practices clinical conferences, where students report clinical cases, accompanied by a multimedia presentation. One of the forms of using ICT in the educational process is the participation of teachers and students in on-line conferences (webinars). Improving the quality of students' preparation for successful professional work in the conditions of European competition is impossible without the creation of a modern material and technical and research base that would ensure the learning process at the level of advanced innovative and educational technologies.