Український стоматологічний альманах
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Український стоматологічний альманах за Автор "Amosova, L. I."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання сучасних технічних засобів здобувачами освіти під час навчального процесу(Полтавський державний медичний університет, 2024) Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Яценко, Павло Ігорович; Моргун, Наталія Анатоліївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Артем’єв, Андрій Владиславович; Андриянова, Ольга Юрьевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Яценко, Павел Игоревич; Моргун, Наталья Анатольевна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Артемьев, Андрей Владиславович; Andriyanova, O. Yu.; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Yatsenko, P. I.; Morgun, N. A.; Vashchenko, I. Yu.; Artem’ev, A. V.У статті надано дані анкетування здобувачів освіти й описано варіативність застосування гаджетів у освітньому процесі на різних етапах навчання. Матеріал статті ґрунтується на інформації, отриманій від здобувачів, особистому досвіді викладання й думці колег. Мета дослідження – аналіз і оцінка ролі сучасних технічних пристроїв і застосування інформаційно-комп’ютерних технологій під час проведення практичного заняття. Навчання в закладах вищої освіти натепер практично неможливе без гаджетів. Роль і місце новітніх технологій, мобільних комунікацій і мережі «Інтернет» дають можливість максимально ефективно застосовувати ноутбуки, планшети, смартфони й інші гаджети в педагогіці за рахунок своєї інформативності та інтерактивності, зручного використання. Було проведено анкетування 115 здобувачів освіти 4-5 курсів стоматологічного факультету Полтавського державного медичного університету з наміром виявити їхнє ставлення до застосування гаджетів у навчанні. Анкета складалася з питань щодо особистого ставлення студентів до використання гаджетів та їх ролі в освітньому процесі. Було з’ясовано, що абсолютно всі здобувачі (100% респондентів) користуються гаджетами й інтернетом. Серед джерел, які застосовували для опанування дисципліни, паперові підручники використовують тільки 4,54% опитаних, а переважна кількість здобувачів (85,21%) більше користуються електронними носіями інформації (електронний підручник, презентації, посібники й інші файли з теми, що вивчається). Використання ІКТ на заняттях суттєво підвищує їхню ефективність, прискорює процес підготовки, дозволяє викладачу повною мірою проявити свою творчість, забезпечує наочність, залучає велику кількість дидактичного матеріалу. The article presents data from a survey of applicants for education and describes the variability of the use of gadgets in the educational process at different stages of learning. The material of the article is based on information received from students, personal teaching experience and the opinion of colleagues. The purpose of this study is to analyze and evaluate the role of modern technical devices and the use of information and computer technologies in practical classes. Studying in higher education is now almost impossible without gadgets. The role and place of the latest technologies, mobile communications, and the Internet makes it possible to use laptops, tablets, smartphones, and other gadgets in pedagogy as efficiently as possible due to their informative and interactive nature and ease of use. A survey was conducted among 115 students of the 4th-5th year of the dental faculty to determine their attitude to the use of gadgets in education. The uestionnaire consisted of questions about students' personal attitudes toward the use of gadgets and their role in the educational process. It was found that absolutely all students (100% of respondents) use gadgets and the Internet. Among the sources used to master the discipline, only 4.54% of respondents use paper textbooks, and most students (85.21%) use electronic media (e-textbooks, presentations, manuals, and other files on the subject being studied). The use of ICT in the classroom significantly increases their effectiveness, speeds up the training process, allows the teacher to fully express their creativity, provides visualization, and involves a large amount of didactic material.Документ Оцінка впливу параметрів здоров'я ротової порожнини на пов'язану з ним якість життя в майбутніх стоматологів(Українська медична стоматологічна академія, 2020-06-26) Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Солошенко, Юлія Іванівна; Амосова, Людмила Іванівна; Янко, Наталия Валентиновна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Солошенко, Юлия Ивановна; Амосова, Людмила Ивановна; Yanko, N. V.; Kaskova, L. F.; Pavlenkova, O. S.; Soloshenko, Yu. I. ; Amosova, L. I.Останнім часом опитувальники, які оцінюють пов’язану зі стоматологічним здоров’ям якість життя, стали широко використовуватися для визначення необхідності й ефективності різних видів лікування й профілактики. У роботі вивчали вплив самооцінюваних і клінічно оцінюваних параметрів здоров’я порожнини рота на пов’язану з ним якість життя (OHRQoL) у студентів 3-4 курсів стоматологічного факультету УМСА. Використовували анкетування, яке охоплювало короткий варіант профілю впливу на здоров’я ротової порожнини (OHIP-14) і самооцінювані характеристики здоров’я ротової порожнини й догляду за нею. Для клінічної оцінки стану порожнини рота використовували індекси КПВ, Гріна-Вермільона й РМА. Було обстежено 97 студентів віком 19-26 років. Опитувальник OHIP-14 найчастіше виявляв біль у ротовій порожнині (39,17%), який асоціювався з низькою якістю життя. Студенти, незадоволені своїм стоматологічним здоров’ям, зубами й порожниною рота, а також естетикою своїх зубів, траплялися вірогідно частіше в групі з низькою якістю життя, пов’язаною зі здоров’ям ротової порожнини (р<0,05). Досліджені клінічні параметри здоров’я ротової порожнини не впливали на якість життя. Перспективним є дослідження інших параметрів здоров’я ротової порожнини в молоді, які впливають на естетичне сприйняття зубів і порожнини рота, а значить, на якість життя, пов’язану зі стоматологічним здоров’ям.Документ Оцінка обізнаності громадян щодо гігієни ротової порожнини і профілактики стоматологічних хвороб(Українська медична стоматологічна академія, 2020-12-23) Каськова, Людмила Федорівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Садовські, Марина Олександрівна; Амосова, Людмила Іванівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Садовски, Марина Александровна; Амосова, Людмила Ивановна; Kaskova, L. F.; Pavlenkova, O. S.; Sadovski, M. O.; Amosova, L. I.Останнім часом широко впроваджується санітарно-освітня робота для профілактики стоматологічних хвороб у дітей, але досить актуальною залишається проблема обізнаності й гігієни ротової порожнини в людей молодого й середнього віку. Сучасний асортимент стоматологічних предметів і засобів гігієни досить широкий, тому людині, яка не отримує рекомендацій лікарястоматолога, досить складно самій розібратися, що й навіщо необхідно застосовувати.Документ Погляд на сучасні підходи до лікування флюорозу в дітей(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Каськова, Людмила Федорівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Амосова, Людмила Іванівна; Янко, Наталія Валентинівна; Артем'єв, Андрій Владиславович; Каськова, Людмила Фёдоровна; Моргун, Наталья Анатольевна; Амосова, Людмила Ивановна; Янко, Наталия Валентиновна; Артемьев, Андрей Владиславович; Kaskova, L. F.; Morhun, N. A.; Amosova, L. I.; Yanko, N. V.; Artemyev, A. V.Метою дослідження була систематизація методик лікування флюорозу зубів, запропонованих останніми роками, для визначення показань до їх застосування залежно від тяжкості захворювання і зрілості емалі зубів. Пошук наукових видань, опублікованих у період із 2009 по травень 2019 року, проводили через Google за ключовими словами «лікування флюорозу зубів», «вибілювання зубів», «мікроабразія зубів», «інфільтраційна техніка при лікуванні флюорозу» українською й англійською. Лікування флюорозу різних ступенів тяжкості в дітей необхідно проводити на тлі ендогенного призначення препаратів, які сприяють ремінералізації емалі. Місцева ремінералізуюча терапія показана при легкому флюорозі зубів із незрілою емаллю та при помірному флюорозі на тлі вибілювання й мікроабразії. Інфільтраційна техніка застосовується при легкому флюорозі та після вибілювання – при помірному флюорозі. За неефективності малоінвазивних методів або при тяжкому флюорозі зубів проводять пряму або непряму реставрацію; вініри і коронки показані в період сформованого кореня зуба. Перспективною є розробка нових способів лікування флюорозу, що охоплюють загальну і місцеву ремінералізуючу терапію, а також інфільтраційну техніку. Целью исследования была систематизация методик лечения флюороза зубов, предложенных в последние годы, для определения показаний к их применению в зависимости от тяжести заболевания и зрелости эмали зубов. Поиск научных изданий, опубликованных в период с 2009 по май 2019 года, проводился через Google по ключевым словам «лечение флюороза зубов», «отбеливание зубов», «микроабразия зубов», «инфильтрационная техника при лечении флюороза» на украинском и английском. Лечение флюороза различных степеней тяжести у детей необходимо проводить на фоне эндогенного назначения препаратов, которые способствуют реминерализации эмали. Местная реминерализирующая терапия показана при легком флюорозе зубов с незрелой эмалью и при умеренном флюорозе на фоне отбеливания и микроабразии. Инфильтрационная техника рекомендована при легкой степени флюороза, а после отбеливания – при умеренном флюорозе зубов. При неэффективности малоинвазивных методов или при тяжелом флюорозе зубов проводится прямая или непрямая реставрация; виниры и коронки показаны в период сформированного корня зуба. Перспективной является разработка новых способов лечения флюороза, включающих общую и местную реминерализирующую терапию, а также инфильтрационную технику. Dental fluorosis is caused by ingesting too much fluoride while the teeth are developing. Poltava region belongs to Buchach fluorine hydrogeological province which ground waters are characterized by a high content of fluorine. Such districts as Myrgorod, Lubny, Gadyach, Globino, Mashivka, Shyshaky and Novy Sanzshary have fluoride concentration in drinking water from 2,5 tо 7 mg/l. It is known that the overdose of fluoride has deleterious effect on enamel development, generating a hypomineralized porous subsuperfacial enamel. Mild fluorosis transforms into moderate fluorosis with brown pigmentation over time and increasing the severity of fluorosis is associated with increasing the patient`s dissatisfaction. There are a few different ways that dental fluorosis can be treated. Local remineralisation therapy is the most careful way to reduce or eliminate fluorosis spots. Enamel microabrasion removes the outer porous enamel with pumice after it has been partly demineralized by the acid; topical fluoride that remineralized the enamel follows microabrasion. A teeth whitening can return teeth to their former glory in a single visit. Infiltration technique is the novel approach to fluorosis management which masks white spots. Veneers or crowns are the next option that restores teeth gleaming appearance. Unfortunately, previous reviews that have analyzed contemporary methods of fluorosis treatment didn’t determine their indications depending on the disease severity and the enamel maturation. Purpose of the study was to systematize the methods of dental fluorosis management offered last years and to determine the indications for their use depending on the severity of the disease and the maturity of the tooth enamel. Searching strategy for identification of scientific publications published between the years 2009 - May 2019 was conducted by reviewers independently through Google. The search strategy included keywords "dental fluorosis management", «teeth whitening», «teeth microabrasion», «infiltration for fluorosis treatment» and it was complementated by checking references of the relevant review articles and the eligible studies for additional useful publications. Over the last 10 years few articles were dealt with minerals, vitamins, adaptogens, antitoxicants prescription for fluorosis management. Such tooth pastes as «R.O.C.S» and «Novyi zhemchuh calcium» showed efISSN 2409-0255. Український стоматологічний альманах. 2019. № 3 76 ficacy in local remineralisation therapy of fluorosis in children. Infiltration technique was used for mild fluorosis management and in combination with whitening for moderate fluorosis treatment in children. Different tooth whitening techniques were offered and only some of them include local remineralisation therapy that can stabilize clinical result. Carbamide and orthophosphoric acid were utilized for whitening of immature fluorosis teeth. Microabrasion in children's teeth was effective in combination with following fluoridation, for example Tooth Moose. Direct and indirect restorations are considered the treatment of choice for moderate to severe cases of fluorosis given the optimum aesthetics, wear resistance, biocompatibility, and long-term results. Whereas veneers and crowns are indicated in mature fluorosis teeth, choice of direct composite restorations doesn’t depend on tooth maturity. Treatment of fluorosis of various severities in children should include endogenous use of medicines that increase the enamel remineralisation. Local remineralisation therapy is indicated for mild fluorosis in immature teeth and for moderate fluorosis in combination with bleaching and microabrasion. Infiltration technique is recommended for mild fluorosis management and in combination with whitening for moderate fluorosis treatment in children. In the case of inefficiency of minimally invasive methods or severe fluorosis, direct or indirect restorations are conducted. Promising direction in fluorosis treatment is the development of new methods for fluorosis management, including general and local remineralization therapy, as well as infiltration technique.Документ Рівень успішності магістрів стоматологічного профілю за показниками їх атестації з ОК 30. Дитяча терапевтична стоматологія в умовах сьогодення(Полтавський державний медичний університет, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Амосова, Людмила Іванівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Садовські, Марина Олександрівна; Amosova, L. I.; Амосова, Людмила Ивановна; Pavlenkova, O. S.; Павленкова, Оксана Сергеевна; Novikova, S. Ch.; Новикова Светлана Чеславна; Khmil, O. V.; Хмиль, Елена Всеволодовна; Sadovski, M. O.; Садовски, Марина Александровна; Kaskova, L. F.; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ulasevych, L. P.; Уласевич, Лариса ПавловнаПроаналізовано підготовку здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Стоматологія» з дисципліни «Дитяча терапевтична стоматологія» на основі отриманих результатів під час складання атестації випускників за допомогою ОСП(К)І. Атестація здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Стоматологія» закладу вищої освіти Полтавського державного медичного університету, починаючи з 2021 року, проводилась у формі Єдиного державного кваліфікаційного іспиту, а саме його компонентів: інтегрованого тестового іспиту «КРОК 2» і ОСП(К)І. Тому для аналізу було обрано результати складання атестації випускників 2021, 2022, 2023, 2024 років на клінічній станції «Кейс клінічного випадку в дитячій терапевтичній стоматології». У результаті проведеного аналізу було оброблено 1367 чек-листів. Серед них 294 чек-листи випускників 2021 року, 523 чек-листи – 2022 року, 276 чек-листів – 2023 року і 274 чек-листи – 2024 року. Результати розподілено по групах серед вітчизняних ЗО, вітчизняних ЗО з нормативним терміном навчання й іноземних ЗО. Оцінюючи отримані результати та їхню динаміку, можна стверджувати, що вітчизняні ЗО мають хороші показники знань із дитячої терапевтичної стоматології. Випускники з нормативним терміном навчання менш вмотивовані та мають вірогідно нижчі показники успішності з даної дисципліни, оскільки отримали спеціальність іншого напряму й більш пристосовані до умов самостійного життя в реаліях сьогодення. Студенти-іноземці отримали найнижчі бали при оцінюванні на станції «Кейс клінічного випадку в дитячій терапевтичній стоматології», маючи нижчу базу знань, займаючись онлайн і проживаючи з 2022 року вдо- ма, відповідно з нижчими показниками формування фахових компетентностей. Виявлену динаміку вочевидь можна пояснити ситуацією в Україні та світі, зокрема тим, що з 2020 року навчання почалася епідемія Covid-19. Із 2022 року додалася повномасштабна війна з росією, яка додала стресових факторів для студентів і погіршила їхню успішність. Aims and objectives. To analyze the preparation of second-cycle (master's) degree students in the Educational-Professional Program "Dentistry" in the discipline "Pediatric Therapeutic Dentistry" based on the results obtained during the final state certification examination using the Objective Structured Practical (Clinical) Examination. Materials and methods. Certification of second-cycle (master's) degree students in the Educational- Professional Program "Dentistry" at Poltava State Medical University, starting from 2021, was conducted in the form of the Unified State Qualifying Exam (USQE), specifically its components: the integrated test exam "Krok 2" and the Objective Structured Practical (Clinical) Examination (OSPE). For analysis, the results of the final state certification examination of graduates in 2021, 2022, 2023, and 2024 were selected, focusing on the clinical station "Case of a clinical case in pediatric therapeutic dentistry". In this study, 1367 checklists were analyzed. These included 294 checklists from the 2021 graduates, 523 from 2022, 276 from 2023, and 274 from 2024 ones. The results were categorized into state higher education institutions, state HEIs with normative study duration, and foreign HEIs. Evaluating the obtained results and their dynamics, it can be stated that domestic students have good indicators of knowledge in children's therapeutic dentistry. Graduates with a normative term of study are less motivated and have probably lower success rates in this discipline, since they received a specialty in a different field, and are more adapted to the conditions of independent life in today's realities. International students scored the lowest in the evaluation of the "Clinical case in pediatric therapeutic dentistry" station, having a lower knowledge base, studying online and living at home since 2022, corresponding to lower indicators of the ormation of professional competences.This observed trend can be attributed to the global and national situation, namely, the COVID-19 pandemic that began in 2020 and the full-scale war with russia starting in 2022. These events introduced additional stress factors for students and affected their academic performance.Документ Самостійна робота – важлива складова навчання майбутніх лікарів-стоматологів(Полтавський державний медичний університет, 2025) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Янко, Наталія Валентинівна; Амосова, Людмила Іванівна; Садовські, Марина Олександрівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Янко, Наталья Валентиновна; Амосова, Людмила Ивановна; Садовски, Марина Александровна; Моргун, Наталья Анатольевна; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Yanko, N. V.; Amosova, L. I.; Sadovski, M. O.; Morgun, N. A.Метою дослідження стало вивчення сприйняття різних аспектів самостійної роботи здобувачами освіти під час опанування освітнього компонента «Дитяча терапевтична стоматологія». Об’єктом дослідження були здобувачі освіти 4-5 курсів, які вивчали освітній компонент «Дитяча терапевтична стоматологія». Було розроблено анкету з 13 запитань про організацію, проведення й навчально-методичне забезпечення самостійної роботи; здобувачі заповнили 240 анкет. Дані аналізували в Exel із використанням критерію хі-квадрат. Самостійна робота здобувачів освіти передбачала опрацювання тем позаудиторної роботи й виконання завдань в eAristo, підготовку до практичних занять, модульного контролю чи іспиту, написання історій хвороби, підготовку рефератів і наукових досліджень із доповідями на студентській конференції. Результати були статистично оброблені в Ексел 2016, для підрахунку значущих розбіжностей використовували критерій Пірсона. 61,2% студентів погодилися з тим, що планування й контроль самостійної роботи можуть значно покращити результати навчання, але 42,1% респондентів вважають, що для цього достатньо підвищити вимоги викладачів, а 38,1% потребують повного методичного забезпечення з боку викладачів (p<0,05). Більшість студентів відповіли, що на самостійну роботу на заняттях із дитячої терапевтичної стоматології вони витрачають 2-3 години (p<0,05). 48% студентів хотіли б оновлювати свої знання тільки тоді, коли їм це необхідно. Більшість студентів погодилися, що планування й контроль самостійної роботи можуть значно покращити результати навчання, а ефективними формами самостійної роботи вважають використання різноманітних наочних і симуляційних матеріалів, лекцій і підручників, а також оволодіння практичними навичками під час навчальної практики. Зважаючи на те, що значна частина студентів бажає оновлювати свої знання лише тоді, коли їм це потрібно, слід урізноманітнити заходи для підвищення мотивації студентів до самостійної роботи. Целью исследования явилось изучение восприятия различных аспектов самостоятельной работы соискателями образования при овладении образовательным компонентом «Детская терапевтическая стоматология». Объектом исследования были соискатели образования 4-5 курсов, изучавших образовательный компонент «Детская терапевтическая стоматология». Была разработана анкета из 13 вопросов об организации, проведении и учебно-методическом обеспечении самостоятельной работы; соискатели заполнили 240 анкет. Данные анализировали в Exel с использованием критерия хи-квадрат. Самостоятельная работа соискателей образования предполагала проработку тем внеудиторной работы и выполнение задач в eAristo, подготовку к практическим занятиям, модульный контроль или экзамен, написание историй болезни, подготовку рефератов и научных исследований с докладами на студенческой конференции. Результаты были статистически обработаны в Excel 2016, для подсчета значимых разногласий использовали критерий Пирсона. 61,2% студентов согласились с тем, что планирование и контроль самостоятельной работы могут значительно улучшить результаты обучения, но 42,1% респондентов считают, что для этого достаточно повысить требования преподавателей, а 38,1% нуждаются в полном методическом обеспечении со стороны преподавателей (p<0,05). Большинство студентов ответили, что на самостоятельную работу на занятиях по детской терапевтической стоматологии они тратят 2-3 часа (p<0,05). 48% студентов хотели бы обновлять свои знания только тогда, когда это необходимо. Большинство студентов согласились, что планирование и контроль самостоятельной работы могут значительно улучшить результаты обучения, а эффективными формами самостоятельной работы считают использование разнообразных наглядных и симуляционных материалов, лекций и учебников, а также овладение практическими навыками во время учебной практики. Учитывая, что значительная часть студентов желает обновлять свои знания только тогда, когда им это нужно, следует разнообразить меры по повышению мотивации студентов к самостоятельной работе. The aim of the research was to study the perception of various aspects of independent work by students during the mastery of the educational component "Pediatric Therapeutic Dentistry." The subjects of the study were 4th and 5th-year students who were studying the educational component "Pediatric Therapeutic Dentistry." A questionnaire was developed, which included 13 questions about the organization, implementation, and educational-methodological support of independent work; 240 questionnaires were completed by the students. The data were analyzed in Excel using the chi-square criterion. The independent work of the students involved processing topics of extracurricular work and completing tasks in eAristo, preparing for practical classes, module control or exams, writing medical histories, preparing essays and scientific research with presentations at student conferences. The results were statistically processed in Excel 2016, and Pearson's criterion was used to calculate significant differences. 61.2% of students agreed that planning and monitoring independent work could significantly improve learning outcomes, but 42.1% of respondents believe that increasing the demands of instructors is sufficient for this purpose, while 38.1% require full methodological support from instructors (p<0.05). The majority of students responded that they spend between 2 to 3 hours on independent work during pediatric therapeutic dentistry classes (p<0.05). 48% of students would prefer to update their knowledge only when necessary. Most students agreed that planning and monitoring independent work could significantly enhance learning outcomes, and effective forms of independent work include the use of various visual and simulation materials, lectures, textbooks, as well as mastering practical skills during educational practice. Given that a significant portion of students prefer to update their knowledge only when needed, it is important to diversify measures to increase students' motivation for independent work.Документ Чому з плином часу зникають початкові форми флюорозу зубів(Полтавський державний медичний університет, 2021) Амосова, Людмила Іванівна; Солошенко, Юлія Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Солошенко, Юлия Ивановна; Amosova, L. I.; Soloshenko, Yu. I.З віком у школярів початкові форми флюорозу зникають не тому, що «самовиліковуються», а тому, що трансформуються в більш важкі форми, що диктує необхідність проведення вторинної профілактики флюорозу якомога раніше після прорізування зубів.