Український стоматологічний альманах
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Український стоматологічний альманах за Автор "Andriyanova, O. Yu."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Residual phenomena of the transferred covid-19 in the maxillofacial redion or its complications(Полтавський державний медичний університет, 2021) Rybalov, O. V.; Skikevych, M. G.; Andriyanova, O. Yu.; Yatsenko, P. I.; Рибалов, Олег Васильович; Скікевич, Маргарита Георгіївна; Андріянова, Ольга Юріївна; Яценко, Павло Ігорович; Рыбалов, Олег Васильевич; Скикевич, Маргарита Георгиевна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Яценко, Павел ИгоревичToday, the issues of the incidence of the Covid-19 virus and its complications are extremely relevant. Much attention in the scientific literature is paid to possible complications such as sufferings of the lungs, heart. Along with this, it became known that the coronavirus can affect the brain, nasopharynx, eyes, blood vessels, liver, kidneys and intestines. Interesting data from clinicians and morphologists has been received. Those who have had Covid-19 note the long-term effects of scarring of the lung tissue and kidney failure, inflammation of the heart muscle, arrhythmias, liver damage, cognitive impairment, psychosis, accompanied by a sharp change in mood. Interesting observations from the Department of Systems Biology at George Mason University were seen: 70% of patients who have had Covid-19 rarely observe pathology of internal organs.Документ Видатний учений, лікар, педагог (до 80-річчя з дня народження професора О. В. Рибалова)(Полтавський державний медичний університет, 2021) Аветіков, Давид Соломонович; Локес, Катерина Петрівна; Іваницька, Олена Сергіївна; Яценко, Ігор Володленович; Андріянова, Ольга Юріївна; Розколупа, Олександр Олексійович; Яценко, Павло Ігорович; Аветиков, Давид Соломонович; Локес, Екатерина Петровна; Иваницкая, Елена Сергеевна; Яценко, Игорь Володленович; Андриянова, Ольга Юрьевна; Розколупа, Александр Алексеевич; Яценко, Павел Игоревич; Avetikov, D. S.; Lokes, K. P.; Ivanitska, O. S.; Yatsenko, I. V.; Andriyanova, O. Yu.; Rozkolupa, O. O.; Yatsenko, P. I.Документ Використання сучасних технічних засобів здобувачами освіти під час навчального процесу(Полтавський державний медичний університет, 2024) Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Яценко, Павло Ігорович; Моргун, Наталія Анатоліївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Артем’єв, Андрій Владиславович; Андриянова, Ольга Юрьевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Яценко, Павел Игоревич; Моргун, Наталья Анатольевна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Артемьев, Андрей Владиславович; Andriyanova, O. Yu.; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Yatsenko, P. I.; Morgun, N. A.; Vashchenko, I. Yu.; Artem’ev, A. V.У статті надано дані анкетування здобувачів освіти й описано варіативність застосування гаджетів у освітньому процесі на різних етапах навчання. Матеріал статті ґрунтується на інформації, отриманій від здобувачів, особистому досвіді викладання й думці колег. Мета дослідження – аналіз і оцінка ролі сучасних технічних пристроїв і застосування інформаційно-комп’ютерних технологій під час проведення практичного заняття. Навчання в закладах вищої освіти натепер практично неможливе без гаджетів. Роль і місце новітніх технологій, мобільних комунікацій і мережі «Інтернет» дають можливість максимально ефективно застосовувати ноутбуки, планшети, смартфони й інші гаджети в педагогіці за рахунок своєї інформативності та інтерактивності, зручного використання. Було проведено анкетування 115 здобувачів освіти 4-5 курсів стоматологічного факультету Полтавського державного медичного університету з наміром виявити їхнє ставлення до застосування гаджетів у навчанні. Анкета складалася з питань щодо особистого ставлення студентів до використання гаджетів та їх ролі в освітньому процесі. Було з’ясовано, що абсолютно всі здобувачі (100% респондентів) користуються гаджетами й інтернетом. Серед джерел, які застосовували для опанування дисципліни, паперові підручники використовують тільки 4,54% опитаних, а переважна кількість здобувачів (85,21%) більше користуються електронними носіями інформації (електронний підручник, презентації, посібники й інші файли з теми, що вивчається). Використання ІКТ на заняттях суттєво підвищує їхню ефективність, прискорює процес підготовки, дозволяє викладачу повною мірою проявити свою творчість, забезпечує наочність, залучає велику кількість дидактичного матеріалу. The article presents data from a survey of applicants for education and describes the variability of the use of gadgets in the educational process at different stages of learning. The material of the article is based on information received from students, personal teaching experience and the opinion of colleagues. The purpose of this study is to analyze and evaluate the role of modern technical devices and the use of information and computer technologies in practical classes. Studying in higher education is now almost impossible without gadgets. The role and place of the latest technologies, mobile communications, and the Internet makes it possible to use laptops, tablets, smartphones, and other gadgets in pedagogy as efficiently as possible due to their informative and interactive nature and ease of use. A survey was conducted among 115 students of the 4th-5th year of the dental faculty to determine their attitude to the use of gadgets in education. The uestionnaire consisted of questions about students' personal attitudes toward the use of gadgets and their role in the educational process. It was found that absolutely all students (100% of respondents) use gadgets and the Internet. Among the sources used to master the discipline, only 4.54% of respondents use paper textbooks, and most students (85.21%) use electronic media (e-textbooks, presentations, manuals, and other files on the subject being studied). The use of ICT in the classroom significantly increases their effectiveness, speeds up the training process, allows the teacher to fully express their creativity, provides visualization, and involves a large amount of didactic material.Документ Вплив стилю батьківського виховання на поведінку дитини й управління дитиною під час стоматологічного лікування(Український стоматологічний альманах, 2021) Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Кулай, Ольга Олександрівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Янко, Наталия Валентиновна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Кулай, Ольга Александровна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Yanko, N. V.; Kaskova, L. F.; Kulai, O. O.; Andriyanova, O. Yu.Мета роботи – вивчити вплив стилю батьківського виховання на поведінку дитини й деякі фактори, які впливають на стратегію управління дитиною під час стоматологічного лікування. Було обстежено 49 дітей 3-6 років, які лікувалися з приводу карієсу і його ускладнень. Для оцінки стилю батьківського виховання використовували опитування, яке оцінює стилі батьківського виховання. Поведінку дитини під час лікування оцінювали за шкалою Франкла. Діти батьків з авторитетним стилем виховання частіше демонстрували позитивну поведінку, ніж негативну, натомість дозвільний стиль виховання не впливав на поведінку дитини. Надаючи планову допомогу дітям із негативною поведінкою, при дозвільному типі виховання можна спробувати відокремлення дитини від батьків, а за його неефективності – психологічну десенситизацію дитини. При авторитетному стилі виховання потрібно починати з використання стратегії десенситизації. Якщо десенситизація неефективна чи пацієнт потребує невідкладної стоматологічної допомоги, лікування проводимо під седацією. Якщо седація протипоказана, а інші стратегії управління поведінкою дитини не працюють, можна проводити її лікування з утриманням.Документ Основні напрями лікування флюорозу зубів(Полтавський державний медичний університет, 2023) Каськова, Людмила Федорівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Артем'єв, Андрій Владиславович; Kaskova, L. F.; Morhun, N. A.; Vashchenko, I. Y.; Novikova, S. Ch.; Khmil, O. V.; Andriyanova, O. Yu.; Artemyev, A. V.Територія Полтавської області належить до бучацької гідрогеологічної провінції, підземні води якої характеризуються підвищеним умістом фтору. Споживання води з понаднормовим умістом цього хімічного елементу є причиною ендемічного флюорозу в населення області, насамперед дитячого. Флюороз виникає внаслідок послідовної дії високих концентрацій фтору під час розвитку й особливо мінералізації твердих тканин зубів, що шкідливо діє на амелогеніни емалі й призводить до порушення росту кристалів, викликає підповерхневу пористість. Залежно від тяжкості форми флюорозу характеризуються наявністю крейдоподібних плям, коричневої пігментації, деструкцією емалі. Хворих турбує косметична незадоволеність. Мета дослідження - провести ретельний аналіз усього виявленого матеріалу з даної теми, зібрати всю можливу інформацію про нові тенденції за останні роки щодо лікування флюорозу зубів: на чому засновані методи, історію їх виникнення, показання до використання, клінічні етапи, переваги. Зуби, уражені флюорозом, залежно від клінічних проявів захворювання потребують різних підходів до лікування, але в першу чергу - ремінералізаційної терапії, один зі засобів якої запропонували Ніколішина Е.В. та ін. Його застосовують таким чином: після процедури професійної гігієни в попередньо виготовлені індивідуальні капи з прозорого силікону вносять 10% розчин «Бішофіт Полтавський», розміщують на зубах, уражених флюорозом, на 30 хвилин щоденно курсом 10-20 процедур. Першим варіантом малоінвазивного методу лікування легкого й середнього ступенів флюорозу є мікроабразія емалі, оскільки цей метод видаляє непрозорі коричневі плями і згладжує нерівності, забезпечуючи більш рівну і блискучу поверхню. Техніка мікроабразії передбачає травлення м’якою кислотою в поєднанні з нанесенням абразивного компонента. Інфільтрація смолою також стала популярною технікою лікування флюорозу зубів без втрати твердих тканин. Смоляна інфільтрація заснована на ерозії поверхні ураження соляною кислотою і проникнення смоли з низькою в’язкістю в мікропористі ділянки емалі. Ефект маскування заснований на зміні показника заломлення. Оптичні характеристики ураженої емалі змінюються, і вона виглядає як навколишня здорова емаль. Якщо естетичний результат застосування малоінвазивних методів лікування не задовольняє пацієнта чи в нього тяжка форма флюорозу зубів, проводять реставрацію зубів, а після завершення формування кореня показане покриття зубів вінірами або коронками. Отже, у випадках естетичних змін унаслідок флюорозу перед інвазивними реставраційними процедурами слід розглянути малоінвазивні реставраційні підходи, що зберігають тверді тканини, такі як мікроабразія, зовнішнє вибілювання або інфільтрація смолою. Якщо результати залишаються незадовільними, можна розглянути інвазивніші методи лікування.Документ Стоматологічний статус населення бронзового століття з території сучасної Полтавської області (за антропологічними матеріалами)(Український стоматологічний альманах, 2022) Каськова, Людмила Федорівна; Чуприна, Леонід Федорович; Моргун, Наталія Анатоліївна; Андріянова, Ольга Юріївна; Артем'єв, Андрій Владиславович; Kaskova, L. F.; Chuprina, L. F.; Morgun, N. A.; Andriyanova, O. Yu.; Artemiev, A. V.Стоматологічний статус населення бронзового століття з території сучасної Полтавської області (за антропологічними матеріалами) Досліджено на предмет стоматологічної захворюваності дві серії скелетів (основна (47 скелетів) та контрольна (102 скелети)) бронзового часу з території сучасної Полтавської області, отримані під час розкопок 1998-2012 та 2021 рр. Загальносоматичний та стоматологічний статус контрольної групи досліджених людей відповідає стану здоров'я населення бронзового часу основної групи досліджених. У 2 представників чоловічого населення основної групи спостерігаються мінералізовані зубні відкладення на всіх зубах у вигляді «тонкої лінії». Зубні мінералізовані відкладення спостерігалися у 6 жіночих скелетів (30,1%) та 16 чоловічих (31,2%) контрольної групи. При цьому у 5 представників чоловіків відкладення масивні у вигляді «кома, що нависає». Це вище за показники в основній групі. Розбіжність у кількості виявлених мінералізованих відкладень у зубах досліджуваних груп, імовірно, пояснюється різницею споживаної їжі та можливими розбіжностями типів господарювання, можливою схильністю чоловічого населення до тривалих переходів. Особливістю основної вибірки стало те, що всі дорослі люди пішли з життя у віці 30-45 років. Це свідчить про неприродну смерть досліджених представників часу бронзи. Таким чином, дослідження 47 скелетів бронзового часу показали однакову динаміку розвитку стоматологічної патології при порівнянні із раніше вивченими скелетами представників цього часу з території сучасної Полтавської області. Цифри показників захворюваності слід розглядати як специфічний палеопатологічний комплекс населення бронзового часу лісостепової зони України. Ці показники можуть бути застосовані при подальших порівняннях.