Перегляд за Автор "Biletska, V. V."
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ I.Мірчук про основні вектори розвитку української академічної філософії XXIII– початку XIX століть(Збірник наукових праць «Гілея: науковий вісник», 2015) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.Виокремленні вектори розвитку української академічної філософії ХVІІІ – ХІХ ст. у творчому доробку І. Мірчука. Вказано, що до основних течій, котрі визначали зміст філософської думки в Україні в означений період, І. Мірчук відносить Просвітництво та Романтизм. Розкрито вплив на українську філософію ідей Х. Вольфа, Ф. Шеллінга, Г. Гегеля з погляду І. Мірчука.; Isolating the vectors of Ukrainian academic philosophy of the eighteenth-nineteenth century artistically І. Mirchuk. Specified that the main trends that determine the content of philosophical thought in Ukraine in the designated period, Mirchuk refers Enlightenment and Romanticism. Reveals the impact on the Ukrainian philosophy ideas H. Wolf, F. Schelling, G. Hegel terms І. Mirchuk.Документ Вольфіанська філософія П. Лодія у творчій спадщині І. Мірчука(Видавничий дім "Гельветика", 2017, 2017-05-26) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.У статті «Петро Лодій та його переклад «Еlementa Philosophiae» Баумейстера» український філософ І. Мірчук наголошував на важливому значенні львівського наукового осередку у поширенні вольфіанської філософії на українських землях наприкінці XVIII на початку XIX століття. У цей час західноукраїнські землі дали українському народові велику кількість відомих діячів науки та культури серед яких: професори І. Земанчик, А. Дудрович, В. Довгович, П. Лодій, О. Духнович, відомий лікар-хірург І. Орлай та багато інших. Лише невелика частина цих видатних людей залишилася працювати на Батьківщині. Інші, шукаючи кращих умов для інтелектуальної праці, виїхали до Харкова, Одеси і навіть - Петербургу. Наголошуючи на обмеженості та суперечливому характері відомостей про долю цих корифеїв української науки у наукових дослідженнях, І. Мірчук особливу увагу зосереджує на одному із відомих репрезентантів вольфіянської філософської системи на західноукраїнських землях П. Лодію. Відсутність відомостей про життя та вплив наукових досягнень західноукраїнського вольфіанця на розвиток вітчизняної академічної філософії І. Мірчук вважав доволі актуальною проблемою для української філософської думки.Документ Вплив вольфіанства на філософську думку в Україні XVIII- XIX століття у працях І. Мірчука(Львівська фундація суспільних наук, 2017, 2017-05-26) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.У своїй праці «Християн Вольф та його школа в Україні» український слов’янознавець в еміграції І.Мірчук, наголошував на необхідності всебічного розгляду системи відомого німецького філософа і математика XVIII століття X. Вольфа. Створеній ним філософській системі, за словами українського дослідника, вдалося не лише замінити собою застарілі схоластичні філософські компендіуми, а й стати в подальшому основою для університетських філософських курсів аж до появи «критичної філософії» І.Канта. Зважаючи па відсутність досліджень, які б усебічно розкривали погляди Івана Мірчука на поширення вольфіанської філософської системи в Україні, дана проблема постає доволі актуальною на сучасному етапі. Мета даної розвідки полягає в узагальненні поглядів І.Мірчука щодо впливу вольфіянства на розвиток академічної філософії в Україні ХУІІІ- ХІХ століття.Документ Доцільність використання ігрових технологій у вивченні гуманітарних дисциплін студентами ВНЗ(Харків. Видавництво НФаУ 2016, 2016-04-14) Андрейко, Світлана Станіславівна; Андрейко, Светлана Станиславовна; Andreiko, S. S.; Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.; Мартиненко, Наталія Володимирівна; Мартыненко, Наталья Владимировна; Martynenko, N. V.На сьогодні впровадження інноваційних технологій у процес радикального реформування системи освіти України посідає одне з провідних місць. Особлива увага до цього питання пояснюється в першу чергу потребою оновлення та удосконалення змісту навчальних курсів гуманітарних дисциплін шляхом залучення компетентнісного підходу. Останній передбачає активне впровадження в навчальний процес інтерактивних педагогічних технологій, без яких неможлива повноцінна інтеграція українських освітян у світовий культурно-освітній простір. Крім того, до сьогодні дискусійним лишається питання підвищення ефективності навчального процесу у вищому навчальному закладі, досягнення високого інтелектуального розвитку студентів, забезпечення оволодіння ними навичками саморозвитку особистості. Значною мірою цього можна досягти, шляхом впровадження ігрових технологій у систему освіти ВНЗ. Завдання знаходження оптимальних варіантів і моделей ігрової взаємодії стосовно умов вищої школи в Україні обумовлює актуальність даного дослідження.Документ Естетичні погляди І. Мірчука у контексті його педагогічної діяльності в українській студії пластичного мистецтва(Київська наукова суспільнознавча організація, 2017, 2017-08-18) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.І. Мірчук- це головний філософ української культури, славіст, культуролог, але мало хто знає, що одним із напрямків діяльності українського мислителя була праця на педагогічній ниві. У цій розвідці маємо намір розглянути результати педагогічної роботи І. Мірчука в Українській студії пластичного мистецтва. Його праця «Загальна естетика», що належить до ранніх у творчій спадщині мислителя, стала підсумком викладацької праці вченого в Українській студії пластичного мистецтва, який упродовж 1925- 1926 років, у часи найбільшого розквіту інституції, викладав курс естетики для 67 студентів (така кількість слухачів була найбільшою за роки існування установи). Українську студію пластичного мистецтва, яку вважали Українською академією мистецтв, організувало у Празі 1923 року, за прикладом високих мистецьких шкіл, Українське товариство пластичного мистецтва на чолі з Д. Антоновичем, який і став директором новоствореної установи. її програма передбачала 4-річний курс навчання, а випускники отримували звання магістрів мистецтва.Документ Морально-етичні погляди Франциска Скорини та їх вплив на формування світогляду східнослов’янських народів(Гомельський державний університет, 2015) Ющенко, Юлія Петрівна; Білецька, Вікторія Вікторівна; Ющенко, Юлия Петровна; Билецкая, Виктория Викторовна; Yuschenko, Y.; Biletska, V. V.У тезах розкриваються основні морально-етичні аспекти спадщини Ф. Скорини, простежується вплив поглядів мислителя на становлення світогляду східнослов’янських народів у другій половині XVI - першій половині XVII століття. Авторами висвітлюються міркування Ф. Скорини з приводу етичного ідеалу людини і критеріїв її високоморальної поведінки, а також розкривається значення діяльності філософа у історико-культурному процесі східнослов’янського регіону.Документ Оперативно-господарські санкції в механізмі господарсько-правової відповідальності(Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка., 2015-07) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.На сьогодні проблема сутності, підстав та порядку застосування оперативно-господарських санкцій в українському законодавстві є доволі актуальною, зважаючи в першу чергу на відсутність жодного вітчизняного монографічного чи дисертаційного дослідження, повністю присвяченого оперативним санкціям. До того ж норми, які врегульовують функціонування останніх вперше на законодавчому рівні були закріплені лише в результаті прийняття ГКУ. У зв’язку з цим у вітчизняній доктрині господарського права відсутня чітка позиція щодо власне поняття та якісних характерних ознак оперативно господарських санкцій як виду господарсько-правової відповідальності, незважаючи на їх високу результативність та простоту застосування, а їх детальний аналіз не проводився.Документ Основні проблеми розвитку слов'янської філософської думки у розвідках І. Мірчука(ПНПУ імені В.Г. Короленка, 2017, 2017-03) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.Одним із перших мислителів, хто почав говорити про ймовірність існування спільних засад слов'янської філософії по праву вважається І.Мірчук. Серед широкого кола наукових зацікавлень філософа провідне місце належало дослідженню особливостей та проблем філософської думки слов’ян. І. Мірчук почав проявляти інтерес до вивчення означеної проблематики, вже будучи глибоко зацікавленим питаннями існування та розвитку національної філософії. Особливу увагу вчений звертав на характер української філософської думки, але через недостатню кількість матеріалу він мусив звернутися до питання слов’янської філософії. Це цілком закономірно, оскільки без окреслення загальних тенденцій неможливо ретельно вивчити деталі, що необхідні для з’ясування національної філософії конкретного народу. Виступаючи на конгресі слов’янських філософів, що відбувався у Варшаві у 1927 році, І. Мірчук на початку своєї доповіді ставить питання, чи взагалі можна говорити про слов’янську філософію, і тим більше, чи можна говорити про національну філософію? І. Мірчуку було відомого багато різних праць, присвячених проблемам існування національної філософії, що з’явилися в той період. У своїй доповіді він подає доволі докладний перелік цієї нової літератури (понад 40 назв). Також він зазначає, що мета філософії мас загальнолюдський характер, хоча форми, в яких проявляється прагнення до цієї мети, мають завжди певне національне забарвлення. Це твердження мислителя дають підстави говорити про існування не лише національної філософії, а й про існування внутрішньої спорідненості філософської думки між слов’янськими народами, про її спільні преваги і недоліки.Документ Особливості реалізації права особи на захист інформації персонального характеру в Україні(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2014) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.У цивільному праві персональна інформація розглядається з різних точок зору: вона може бути переліком конкретної інформації про особу та об’єктом, за допомогою якого можна конкретно ідентифікувати особу. Відтак ідентифікація є переліком конкретної інформації, що асоціюється із суб’єктом – утримувачем інформації (її власником). Що ж до персональної інформації, завдяки якій можна ідентифікувати особу, то це ім’я, адреса, дата народження, місце роботи, посада. Номер паспорта, номер ідентифікаційного коду тощо.Документ Погляди на український світогляд І. Мірчука в дзеркалі слов’янської філософії(Львівська фундація суспільних наук, 2017-07) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.Апогеєм творчих здобутків західноукраїнського мислителя у діаспорі І. Мірчука стали дослідження особливостей та специфіки української духовності, що безпосередньо впливала на формування стилю філософського мислення та створювала неповторне обличчя української національної філософії. Увага І. Мірчука спрямовувалася також на пошук та встановлення стійкого взаємозв’язку між духовними особливостями народу, його ментальністю та специфікою філософської думки конкретного мислителя. Слов’янознавець був одним із першим мислителів, кому вдалося розкрити характерні риси національної української філософської думки. Але це сталося не відразу. Шлях до філософічного вивчення українського світогляду, а відтак і української духовності, пролягав через розуміння особливостей слов’янської духовності та вивчення слов’янської філософії як вияву загальнослов’янської духовності загалом. Ці міркування знайшли своє вираження у студіях мислителя, присвячених питанням слов’янської філософії - праця «Про слов’янську філософію. Спроба характеристики» та української як її невід’ємного компонента - «Світогляд українського народу».Документ Політехнізм як освітня тенденція кінця XX початку XXI ст.(Дидаскал. - 2014., 2014) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.Сьогодні в системі загальної середньої освіти України відбувається процес переосмислення пройденого шляху, пошуку нових перспективних напрямів розвитку. Докорінна зміна у суспільно-політичних та соціально-економічних сферах українського суспільства поряд із позитивними процесами демократизації та гуманізації виявила й суперечливі аспекти. Це, по-перше, недооцінка ролі й місця політехнічної освіти в підготовці до самостійного життя молоді; по-друге, відчуження школи від економіки та виробництва. Такі тенденції стали основою для пошуків виходу із кризової ситуації і поставили питання про вирішення проблеми підготовки школярів до праці. Тому на сьогодні необхідно з особистісно орієнованих і гуманістичних позицій розглядати роль трудової діяльності в процесі розвитку суспільства і окремої людини, а також переосмислити значення й місце політехнізму в системі шкільної освіти.Документ Правові засади валютного регулювання в Україні(Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, 2015) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.Запорукою ефективного здійснення валютного регулювання в Україні постає удосконалення її діючого валютного законодавства. За роки незалежності у нашій країні так і не було створено ефективних механізмів взаємодії державних органів у сфері валютного регулювання, не були знайдені ефективні методи та форми валютного контролю. До цього часу потребує свого вдосконалення і система заходів адміністративної відповідаль-ності та фінансових санкцій за валютні правопорушення. Таким чином, потреба у глибокому системному аналізі проблем валютного регулювання в Україні та виявленні шляхів їх подолання постає доволі актуальною на сучасному етапі.Документ Релігійна компонента філософського світогляду Т. Масарика у працях І. Мірчука(Інститут інноваційної освіти, 2017-05-31) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.Вагомий внесок у дослідження особливостей розвитку і становлення філософії слов’янських народів зробили філософи української діаспори. Серед них чільне місце належить мислителю, філософу слов’янської духовності Івану Мірчуку. Незважаючи на широкий світогляд та значний спектр наукових зацікавлень вченого, провідною темою його філософії було питання пошуку спільних засад і основ філософського мислення слов’янський народів (українського, чеського, польського тощо), визначення їх філософських проблем та формулювання перспектив. У контексті цього І. Мірчук досить часто вдавався до дедуктивного метолу, аналізуючи спільні риси філософських потенцій окремих народів і на основі цього деталізував специфіку національних філософій. Особливу увагу мислитель звертав на окремих філософів як представників національного світогляду, які на своїх ідеалах виховували цілі покоління громадян. Серед таких мислителів можемо назвати ім’я І. Канта, Г. Сковороди, Т. Масарика, котрі своєю філософською творчістю відбивали специфіку об’єктивного духу свого народу.Документ Система оцінювання знань як один із ключових аспектів новаторського досвіду В. Ф. Шаталова(Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, 2013) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.Проблема оцінювання знань учнів є однією із найбільш суперечливих у світовій пе-дагогіці, оскільки на сьогодні надзвичайно гостро стоїть питання про якість шкільних знань. Не про ту якість, яка існує виключно на папері, а про ту, яка становить дійсну наукову цінність. Це є невід’ємною ознакою сучасних умов процесу глобалізації та ін-форматизації всіх сфер суспільного життя. Базовим компонентом навчально-виховного процесу є контроль знань, який націлений на об’єктивне визначення рівня оволодіння учнями матеріалу на кожному етапі навчання. Оцінка здатна регулювати навчально-пізнавальну діяльність, позитивно впливати на її характер, а також бути важливим стимулом у подальшому навчанні.Документ Співвідношення понять культура та цивілізація у інтерпретації І. Мірчука(Видавничий дім "Гельветика", 2017, 2017-07) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.Мало хто знає, що західноукраїнський філософ у діаспорі І.Мірчук, який став відомим завдяки дослідженням упливу національного характеру на становлення та розвиток філософської думки, розробляв проблеми коеволюції людини та природи, культури і цивілізації у модерному світі. Загалом питання співвідношення культури та цивілізації у філософії не нове. В історії філософської думки склалися декілька підходів до їх розуміння. Спочатку ці поняття розглядалися як синоніми. Ще філософи-просвітники наполягали на тому, що тільки розвинена культура породжує цивілізацію, а цивілізація відповідно служить показником культурної розвиненості і спроможності. Але поступово поняття цивілізації почало розглядатися лише як матеріальний бік культури, пов'язаний із високим ступенем оволодіння природою. Культура ж сприймалася як внутрішнє духовне надбання людини. Стало зрозуміло, що матеріальні речі, техніка самі по собі нейтральні. Їх вплив на суспільство зумовлений лише тим, як вони використовуються і в чиїх руках знаходяться. Ці поняття ще більше розходяться із розвитком бурхливих суспільних процесів та швидкого матеріального розвитку. Цивілізація стає синонімом урбанізації, технізації, вважається, що вона спрямована на створення ідеального законослухняного громадянина. Цей підхід знаходимо у О. Шпенглера у його праці «Занепад Європи». Подібних поглядів дотримується і І. Мірчук у праці «Призначення нації» [1]. Але головна його заслуга у контексті досліджуваної проблеми полягає у тому, що він не обмежуючись лише простою констатацією відмінностей між цими поняттями показує роль української нації у гармонізації елементів культури і цивілізації.Документ Технологія групової навчальної діяльності як важлива складова вивчення гуманітарних дисциплін здобувачами медичної освіти(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Білецька, Вікторія Вікторівна; Воробйова, Оксана Миколаївна; Biletska, V. V.; Vorobiova, O. M.У статті розкривається поняття та особливості групової взаємодії здобувачів медичної освіти під час опанування ними дисциплін гуманітарного циклу. Проаналізовано мету та завдання групової навчальної діяльності, а також основні етапи організації групової взаємодії студентів-медиків на заняттях з дисциплін гуманітарного профілю. Розглядаючи загальну структуру технології групової діяльності здобувачів освіти авторками обґрунтовано умови ефективності групової навчальної взаємодії майбутніх медичних працівників під час роботи в малих групах. Акцентовано на такій складовій групового навчання, як командна робота (Teamwork), важливим елементом якої є модерація групової роботи. Детально аналізуючи технологію модерації, дослідниці виокремлюють три процеси в межах останньої: інтеракцію, моніторинг та рефлексію. Саме вони дають можливість викладачеві вносити за необхідності корективи у викладання тієї чи іншої теми в межах гуманітарної дисципліни, а також удосконалювати між-особистісну взаємодію студентів у процесі колективної діяльності. Особлива увага приділена основним методам та формам групової навчальної взаємодії під час опанування студентами медичних спеціальностей гуманітарних дисциплін. Серед основних виокремлюються диспут та дискусію. Даючи всебічне визначення цим поняттям авторки концентруються на характеристиці прийомів активізації, підтримки та регулюванні дискусії. У роботі розкриті ключові ігрові технології, такі як воркшоп, «світове кафе» та критерії ефективності їх використання у груповій взаємодії здобувачів освіти. Детально опрацьовуючи кожен із вищевказаних різновидів ігрових технологій авторками визначено функції, які виконує кожен із них (прогностичній, стимулювальній, комунікативній, розвивальній, діагностичній, корекційній, релаксаційній, психотерапевтичній). Доведено, що методи групової роботи підвищують мотивацію до навчання майбутніх медиків та забезпечують оптимальну динаміку міжособистісних стосунків.Документ «Філософія серця» Г. Сковороди у філософських рефлексіях І. Мірчука(Філософські обрії, 2016) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.У статті аналізується зміст концепту «філософія серця» Г.Сковороди у інтерпретації І. Мірчука; розкриваються онтологічний, теоретико-пізнавальний та морально-практичний аспекти антропологізму українського мислителя. І. Мірчук акцентує увагу на самопізнанні та ідеї «сродної праці» як ключових засад у досягненні людиною щастя.;В статье анализируется содержание концепции «философия сердца» Г.Сковороды в интерпретации І. Мирчука; раскрываются онтологический, теоретико-познавательний и морально-практический аспекты антропологизма украинского мислителя. І. Мирчук акцентирует внимание на самопознании и идее «сродного труда» как ключевых принципов в достижении человеком счастья.; The article is analyzed the meaning of the concept «philosophy of the heart» of Hryhorii Skovoroda in the interpretation of Ivan Mirchuk. The scientist argues that the concept of «philosophy of the heart» is manifested in the philosophical and anthropological teaching of Ukrainian thinker, which is a detailed treatment of heart as the foundation of the spiritual life of the person. In Hryhorii Skovoroda understanding a person is the key to solve all problems of human existence. Ivan Mirchuk comparesHryhoriiSkovoroda with the ancient Greek philosopher Socrates and reveals common ideological foundations of their philosophizing.Anthropologismof Ukrainian philosopher Ivan Mirchuk is characterized in three aspects. They are ontological, epistemological, moral and practical aspects. The most important one is the moral and practical, which is the justification of morality and distributing it both a word and the actions. The ontological aspect of Skovorody is presented by the concept of three worlds: the macrocosm, microcosm and symbolic world. Macrocosm is a real world of visible things and phenomena. In Hryhorii Skovoroda understanding microcosm is a specific person, with his/her internal, spiritual characteristics. The symbolic world of Ukrainian thinker is the impact of the Bible, which became the book of all his life. Considering it very thoroughly, philosopher tried to explain the contents of the book in its own way with symbols. The symbolic world of Hryhorii Skovoroda exists as a mediator between microcosm and macrocosm.Epistemological aspect of the anthropologism of Ukrainian thinker is harmonious interaction of the person with the macrocosm. Human life is the continuous process of self-discovery. So, Ivan Mirchuk focuses on self-knowledge and idea of «the something similar work» as key principles to achieve human happiness, which is the main purpose of life. It means that extrinsic human occupation annoys us and reduces our desire to live. Therefore, to be happy we have to avoid everything that would force us to go the wrong way. In this regard, every scientific knowledge should help people to know themselves, their identity, and be happy.Документ Цінність історико-філософської спадщини І. Мірчука: академічно-педагогічний аспект(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2018) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.У статті проаналізовано цінність історико-філософської спадщини І. Мірчука в контексті академічно-педагогічного напрямку діяльності мислителя. Показано, що ключовим вектором усієї творчості філософа була турбота за долю України та визволення її зі стану національно-культурного поневолення з одного боку, а з іншого - намагання представити Україну як рівноправну європейську державу. Доведено, що реалізація академічно-педагогічної у поєднанні із організаційно-популяризаторською діяльністю І. Мірчука була одним із провідних аспектів філософських устремлінь науковця; The article analyzes the value of the historical and philosophical heritage of І.Mirchuk for the native philosophical thought in the context of the academic and pedagogical direction of the thinker’s activity. The author has shown that the key vector of the entire work of the philosopher was to care for the fate of Ukraine and to liberate it from the state of national-cultural enslavement on the one hand, and on the other hand to represent Ukraine as an equal European state. The paper proves that the realization of academic and pedagogical in conjunction with organizational- semi-latitudinal activity of I.Mirchuk was one of the leading aspects of the scholar’s philosophical aspirations, since it occupied a significant amount of time and creative inspiration of the philosopher. The article gives a list of scientific institutions, in which I.Mirchuk worked for a long time, as well as the positions he occupied. It has been determined that constant participation in virtually all academic initiatives gave the thinker an invaluable experience in organizing scientific life in the diaspora and leadership of scientific and educational institutions. The significance of I.Mirchuk for the activities of the Ukrainian Scientific Institute in Berlin and the Ukrainian Free University has been revealed, and it was established that the philosopher combined an active academic and organizational work with a powerful pedagogical activity. Under the supervision of the scientist, such young scholars as D. Chyzhevsky, D. Buchinsky, Y. Koltun, A. Krotovil, Y. Boiko-Blokhin, B. Kurilas, E. Smalko. P. Savchuk, O. Voropay and Ch. Sobolevsky were habilitated.Документ Іван Мірчук – дослідник української духовності(ГО "Причорноморський центр досліджень проблем суспільства"., 2017-05-12) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.Спадщина видатного українського мислителя І. Мірчука настільки багатогранна та різноманітна, що охопити її в межах однієї розвідки не видається можливим, оскільки тематика його наукових розвідок просто вражає. До кола наукових зацікавлень автора входили: історія,педагогіка, філософія, історія літератури та культури. Однак особливе місце у творчих здобутках І. Мірчука належить філософській проблематиці. Але і тут помітним є вплив широкого світогляду вченого на вибір сфери філософських інтересів. В університетські роки І. Мірчук захоплювався філософією І. Канта (особливо його цікавила проблема простору у спадщині німецького філософа), пізніше наукова увага була спрямована на проблеми аксіології та етики, результатом чого стали праці «Історія грецької етики». Вже у цих працях виразно звучить проблематика зв’язку між поодинокими елементами загально філософічного світогляду, що склала основи для подальших досліджень у цьому напрямку та привела вченого до головної проблеми його філософських шукань-проблеми національного світогляду як вияву національної духовності.Документ Іван Мірчук: основні штрихи до біографії філософа(Класичний приватний університет, 2017, 2017-08-25) Білецька, Вікторія Вікторівна; Билецкая, Виктория Викторовна; Biletska, V. V.Постать філософа у діаспорі І. Мірчука на сьогодні майже не відома широкому загалу в Україні, а з його творчими напрацюваннями знайомі здебільшого лише окремі фахівці. Не заважаючи на двадцятип’ятилітню історію незалежності нашої держави, що започаткувала процес повернення до свого минулого, спадщина багатьох наших земляків ще залишається маловідомою і недослідженою, у тому числі і у сфері філософії. Процес відновлення в доричної нам’яті передбачає повернення з минулого імен видатних українських мислителів, які протягом усього життя прагнули підняти авторитет і показати значення українського народу. Одним із таких діячів є І. Мірчук, «постать якого належить до таких, що за правилами оптики історії, які стосуються справді великих людей, не тільки не змарніла, але, навпаки, виросла». Відтак у цій розвідці маємо на меті пролити світло на основні етапи творчого і життєвого шляху оригінального українського філософа у діаспорі І. Мірчука.