Перегляд за Автор "Bondar, N."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ National unique feature of the country HOUSE concept(Science Publishing Corporation Publisher of International Academic Journals, 2018-10) Cherednyk, L.; Shevchenko, E.; Bondar, N.; Бондар, Наталія ВасилівнаThe article highlights peculiarities of verbalization and semantic content of the country house (KHATA) concept in the Ukrainian litera-ture, in the works of Grigoriy and Grigir Tyutyunnyk in particular. It systematizes linguistic views on the nature of linguomental con-structions, provides definitions of the main linguo-cognitive categories; basic mentality concept is brought to the fore, as a fixed in the dictionary notion, meaningful to a culture with ethnospecific semantic shade, which accumulates relatively stable ideas related to socio-historical experience and value orientations of the nation. The paper studies the correlations between linguistic and artistic concepts, actualizes linguistic and cultural aspects of realia that embody life, world-view, the Ukrainian countrymen’ culture. Attention is paid to the configuration of lexical and phraseological units expressing the Ukrainian culture fundamental concepts and world perception of the word painters; their role in the figurative system and idiostyle paradigm, taking into account metaphorical expression, contextual sur-rounding, ethnocultural and peculiar authorial symbols is investigated. The specificity of the prose writing, which consists in the frequent use of archaic, colloquial, dialectal words and constructions, specifically Ukrainian phraseology and etiquette formulas that ethnically color the concept of KHATA, are pointed out. PAINTED STOVE, EMBROIDERED RUSHNYK, HOLY PICTURES, ASTERS and STORK NESTS on the roof are peculiar for the Ukrainian KHATA. For a COUNTRYMAN it was not just a living place, a place of initiation and ritualization, it was his BEGINNING, GENEALOGY, FATHERLAND.Документ Реалізація принципу міжкультурної орієнтації в контексті вивчення німецької мови у вищій школі(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Бондар, Наталія Василівна; Мартиросян, Людмила Іванівна; Bondar, N.; Martirosyan, L.У статті висвітлено методичні шляхи забезпечення принципу міжкультурної орієнтації під час вивчення німецької мови у вищих навчальних закладах. Подано сучасне потрактування поняття «міжкультурна комунікація» в контексті освітнього дискурсу. Доведено, що надзавдання викладача німецької мови як іноземної – всіляко сприяти реалізації принципу міжкультурної орієнтації задля безконфліктної міжкультурної взаємодії і водночас – реалізації всіх інтенцій під час усного й писемного спілкування, оскільки результативність навчання німецької мови базується на діалозі іноземної та рідної культур, інтегрованому вивченні культури й мови Німеччини та знаннях про Батьківщину. Оприявлено способи реалізації принципу міжкультурної орієнтації на заняттях з німецької мови. Акцентовано увагу на аспектах розширення форм, методів викладання іноземної мови, що передбачають вмонтованість мовленнєвої діяльності у культурні соціальні контексти, а також результативності послуговування ними в освітніх інституціях. Зауважено значущу роль техногенного сьогодення, яке, надаючи величезну базу для роботи над формуванням міжкультурної орієнтації, спрощує й уможливлює ґрунтовне вивчення чужоземних реалій, створення соціологічного портрета пересічних представників українського та німецького народів. Обґрунтовано раціональність і доцільність використання на заняттях із дисципліни «Німецька мова» у вищій школі таких способів реалізації принципу міжкультурної орієнтації: роботу з автентичними текстами, дослідження німецького фольклору, підготовку і презентацію проєктів, аналіз відеоматеріалів та публікацій, круглі столи, віртуальні подорожі, проведення вечорів німецької культури та ін., які забезпечують не тільки якісну мовну освіту, а й оволодіння інформацією про минуле й сьогочасся країни, мова якої вивчається, виформовують цілісну систему уявлень про реалії, традиції, звичаї, що значно полегшує процес занурення в німецькомовний соціокультурний простір.Документ Типові помилки в синтаксисі наукового стоматологічного тексту(Видавничий дім "Гельветика", 2019) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Бондар, Наталія Василівна; Leshchenko, T. ; Zhovnir, M. ; Bondar, N.У праці проаналізовано типові помилки, зафіксовані в текстовій тканині стоматологічних різножанрових наукових розвідок – оригінальних тез, статей, посібників, підручників, монографій тощо. Обґрунтовано потребу виформовування мовної компетенції в науковців. Зауважено, що аналіз нормативного й ненормативного в сучасному писемному науковому мовленні не лише убезпечить авторів від необґрунтованого й недоцільного використання багатих лексичних, граматичних і стилістичних ресурсів сучасної української мови, а й посприяє формуванню бажання навчитися втілювати думки відповідно до узвичаєних мовних норм і вимог наукового стилю. Постульовано думку про те, що рівень опанування мовних навичок значно впливає на адекватність сприймання інформації загалом і популяризацію вченими своїх наукових ідей, тлумачень й наукових теорій. У результаті скрупульозного аналізу джерельного матеріалу виявлено, що різножанрові форми наукового тексту – доповіді, лекції, статті, монографії, посібники, довідники та ін. – не можна вважати взірцями нормативності, стилістичної довершеності й термінологічної визначеності. Крім цього, опрацьовано й детально проаналізовано лінгвістичну літературу з питань мовних відхилень, зосібна синтаксичних. У статті апельовано до наукового стоматологічного дискурсу. Досліджено наукові тексти зі стоматології з погляду нормативності їхньої синтаксичної організації. Акцентовано на типових помилках, які допускають стоматологи, намагаючись якнайточніше подати результати своїх дослідницьких пошуків. Досліджено й проінтерпретовано складні випадки побудови підрядних словосполучень, зокрема керування. Описано наслідки надуживання розщеплених присудків в науковому стоматологічному лексиконі. Авторами проаналізовано специфіку поєднання й використання дієприкметникових зворотів із підрядними частинами. Здійснено спробу виробити систему рекомендацій для впорядкування семантико-синтаксичного оформлення фахових наукових текстів стоматологів; The article deals with the typical mistakes of dental scientific researches – original theses, articles, manuals, textbooks, monographs, etc. The necessity to form and develop language competence in academics has been showed. It has been noted, that the problem of formation and improvement of researchers' individual scientific style is extremely acute, as dentists usually forget to translate their ideas into adequate language forms. According to this, the peculiarities of the development and potential of the scientific language, its quality and normalization can be considered interesting and extremely urgent problems of modern humanitarian science. The emphasis on the typical mistakes made by dentists, trying precisely present the results of their researches, as well as the analysis of normative and non-normative in modern written scientific speech will not only protect the authors from unreasonable and inappropriate use of rich lexical, grammatical and stylistic resources of the modern Ukrainian language, but also cause a desire to learn how to translate thoughts accordingly to the generally accepted language norms and requirements of scientific style. In addition, linguistic literature on syntactic linguistic abnormalities has been analyzed in details. The article focuses on the scientific dental discourse. Scientific texts on dentistry have been examined from the point of view of the correctness of their syntactic organization. Common cases of contractual word formation have been investigated and interpreted. The effects of increased frequency of using split predicates are shown. The peculiarities of combining and using participle expression in the scientific dental lexicon have been described. This article is the first attempt at creating a system of recommendations for ordering the semantics and syntax of professional dentist's writing.