Перегляд за Автор "Fedotenkova, N. M."
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Interdisciplinary integration between Physiology, Hygiene and Ecology as academic disciplines used during the educative process(Bilbao, Spain, 2023) Tkachenko, O. V.; Fedotenkova, N. M.; Prylipka, K. O.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Приліпка, Катерина ОлегівнаThe authors emphasizes to essentiality to study Physiology, Hygiene and Ecology while using wide interdisciplinary integration in the ranges of such chapters as Military Hygiene, Feeding Hygiene, Blood System Physiology, Maxillary-facial area Physiology, Energy Exchange Physiology, Soils and Water Hygiene, Digestive System Physiology, Sensory systems Physiology (visual and auditory sensory systems physiology as its parts), Respiration Physiology, Ecology, Air Hygiene and Air Hygiene. Military Hygiene represents not only Hygiene part but can be thought as a separate academic discipline managing of which is so important nowadays and is performed by medical students.Документ la question sur les données théoriques et les aspects pratiques de l’étude de l’asymétri(Toronto, 2020) Tkachenko, E. V.; Sokolenko, V. M.; Khalafallah, Ahmed; Sharlay, N. M.; Fedotenkova, N. M.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Федотенкова, Наталія МиколаївнаДокумент Pedagogy new directions and typological aspects contribution in them(Coventry, United Kingdom, 2021) Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Shabuddin, Rizwanullah; Elsharabasy, Ahmed; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія МиколаївнаHuman typologies taking into account is actual in many branches of Science, particularly in Psychological Pedagogy. Ethnic belonging, place of living (rural, urban), gender, age, interhemispherical asymmetry individual profile (dexterity, sinistrality real, hidden, unreal, ambidextrism, ambisinistralism), temperament type play the leading position among typological aspects in relation to corresponding human typologies.Документ Quelques aspects de la peptidologie théorique et pratique(Черкаси, МЦНД, 2020) Tkachenko, E. V.; Sokolenko, V. M.; Fedotenkova, N. M.; Sharlay, N. M.; Adnan, Sbai Fahim; Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Аднан, Сбаі ФамінAu stade actuel du développement de la science, il devient clair que chaque cellule et même ses organites individuels sont capables de produire des substances de nature protéique qui ont une activité biologique à de très petites concentrations de l'ordre de 10 à moins 6 ou même 9 degrés. Ces substances sont appelées peptides régulateurs. La science de la peptidologie étudie les substances existantes et les nouvelles. Il existe des cytokines ou peptides régulateurs de haut poids moléculaire avec un poids moléculaire de 10 à 50 kDa et des cytomédines de bas poids moléculaire avec un poids moléculaire de 2 à 10 kDa. Les peptides régulateurs sont étudiés au niveau des gènes, des acides nucléiques, et il existe même des technologies informatiques. Au sens figuré, un nouveau peptide régulateur est découvert chaque jour.Документ Дещо про удосконалення й активізацію методів навчання студентів(Українська медична стоматологічна академія, 2007) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Мищенко, Виталий Петрович; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Morgun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zaporozhetsʹ, T. M.; Zhukova, M. Yu.; Kokovskiy, O. V.; Fedotenkova, N. M.Активізація процесу навчання у вищих навчальних закладах досягається шляхом організації аудиторної, позааудиторної та самостійної діяльності студентів, залученням їх в науково-дослідні гуртки, участю в олімпіадах, конференціях та ін. Особливо необхідно відмітити таку форму активізації самостійної діяльності, як постійний контроль якості навчання студентів, що формує навики систематичної роботи над навчальною інформацією, виробляє відповідальність, дисциплінованість та працелюбність. Д.І. Писарєв говорив, що «готових переконань не можна випросити ні у добрих знайомих, ні купити в книжковій лавці. їх необхідно виробити процесом власного мислення, яке обов'язково повинно вдосконалюватись самостійно в вашій власній голові».Документ Деякі аспекти технології навчання в медичній освіті(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K; Zaporozhets, T. M.; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Мищенко, Игорь Витальевич; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья НиколаевнаОтже, технологія навчання - впорядкована сукупність і послідовність методів і процесів, які забезпечують реалізацію проекту дидактичного процесу і досягнення діагностованого результату. В технології навчання чільне місце належить забезпеченню зворотного зв'язку, який дозволяє в процесі організації контролю постійно знаходити студентів, у яких виникають труднощі із засвоєнням навчального матеріалу. Це дозволяє коректувати недоліки використання тестування як засобу навчання і контролю не дає можливості викладачам адекватно оцінювати творчі здібності студентів, рівень засвоєння теоретичного матеріалу, обмежує зворотний звязок між викладачем і студентом та ін. У звязку з цим недоцільно повністю відмовлятися від традиційних методів навчання, таких як бесіда, диспут, семінар.Документ Оптимізація інформаційно-навчального забезпечення навчання англомовних студентів-іноземців(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Міщенко, Віталій Петрович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Мищенко, Игорь Витальевич; Запорожец, Татьяна Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Мищенко, Виталий Петрович; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Ткаченко, Елена Викторовна; Mishenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Zhukova, M. Yu; Pavlenko, H. P.; Mishenko, V. P.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K.; Fedotenkova, N. M.; Tkachenko, E. V.Нині в Україні функціонують 15 державних вищих навчальних медичних закладів і З післядипломні заклади. Крім того, підготовка лікарів здійснюється на 4 медичних факультетах університетів і 2 недержавних вузів. ВДНЗУ "Українська медична стоматологічна академія" — найстаріший вищий медичний навчальний заклад України, який був заснований як медичний стоматологічний факультет Харківського університету. За останні роки кількість іноземних студентів значно збільшилась. У зв'язку з цим перед викладачами постають нові питання щодо організації навчального процесу в групах іноземних студентів. Викладач мусить .пристосуватися до студентів, які перебувають у своєму етнічному середовищі. Особливо це стосується молодших доклінічних курсів, коли ще важко донести до студентів необхідність базових знань. Той рівень навчальних вимог, який ми можемо ставити у вітчизняній групі, в іноземній викликає опір і непорозуміння.Документ Особливості навчання іноземних студентів англійською мовою на кафедрі фізіології Української медичної стоматологічної академії(Українська медична стоматологічна академія, 2013) Запорожець, Тетяна Миколаївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Павленко, Анна Петровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Zaporozhets, T. M; Mishchenko, I. V.; Pavlenko, A. P.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.Навчання студентів-іноземців англійською мовою є актуальним питанням. Кафедра фізіології Української медичної стоматологічної академії здійснює навчання англійською мовою з 2005 року. Викладачі активно використовують інтерактивні засоби навчання та комп’ютерні програми у навчальном процесі. Його головними проблемами є: слабке володіння англійською мовою студентами та “конвертованості” медичної освіти.Документ Перехід до двомодульної системи викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія(Тернопільський державний медичний університет, 2011) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Якіна, Олена Олександрівна; Філоніч, Олена Олександрівна; Mishchenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Vesnina, L. E; Morhun, Z. K; Sokolenko, V. M.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Y.u; Tkachenko, E. V.; Kokovska, O. V.; Yakina, O. O; Filonich, O. O; Fedotenkova, N. M.; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Fedotenkova, N. N.У навчально-методичній статті наведені дані досвіду впровадження двомодульної системи викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті ВДНЗУ «УМСА» з викладенням мети, головних форм роботи з навчально-методичною літературою, студентами, позитивних моментів та проблем. Автори підкреслюють сприяння підвищенню активності та конкурентоспроможності студентів і викладачів зокрема після таких преретвореньДокумент Перспективи інтерактивного та дистанційного навчання іноземних студентів на кафедрі фізіології Української Медичної Стоматологічної Академії(Укрмедкнига, 2015) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Рудь, Марія Володимирівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Прилуцький, Максим Костянтинович; Mishchenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M.Yu.; Kokovska, O. V.; Rud', M. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Prilutskyi, M. K.Метою нашої роботи було оцінити існуючі на сьогодні інтерактивні технології, що довели свою ефективність в навчальному процесі вищої медичної школи, та розглянути теоретичні перспективи їх застосування при вивченні дисципліни «Нормальна фізіологія» іноземними студентами. Вважаємо за доцільне сприяти розвитку та впровадженню цих технологій у навчальний процес ВДНЗУ Українська медична стоматологічна академія, зокрема, на кафедрі фізіології, для навчання іноземних студентів.Документ Практично орієнтоване викладання фізіології в Українській медичній стоматологічній академії: досвід та перспективи(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Zaporozhets, T. M.; Vesnina, L. E.; Sоkolenko, V. M.; Morhun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Kokovska, O. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Жукова, Марина ЮріївнаМета вивчення фізіології визначається кінцевими цілями, що встановлені на основі освітньопрофесійної програми (ОПП) підготовки лікаря за відповідним фахом. Серед кінцевих цілей вивчення фізіології згідно з ОПП є такі, як: - вміння робити висновок про стан фізіологічних функцій організму, його систем та органів; - аналізувати вікові особливості функцій організму та їх регуляцію; - аналізувати регульовані параметри й робити висновки про механізми нервової та гуморальної регуляції функцій організму та його систем; - аналізувати стан здоров’я людини за різних умов на підставі фізіологічних критеріїв.Документ Світ лівш: від фізіологічної та психологічної норми до патології(Kyiv, 2021) Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Приліпка, Катерина Олегівна; Ткаченко, Елена Викторовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Прилипка, Катерина Олеговна; Tkachenko, E. V.; Sokolenko, V. M.; Fedotenkova, N. M.; Prylipka, К. О.Серед усіх асиметрій максимального вивчення набула асиметрія мозкових півкуль, при розгляданні якої, зокрема, виділяється асиметрія функціональна, під якою розуміють характеристику розподілу психічних функцій між лівою і правою півкулею; чисельними дослідженнями упродовж багатьох років доведено, що обидві півкулі, хоча і мають свої власні функції, мають й свої власні підходи до виконання однієї й тієї ж функції, функціонують у взаємозв'язку, вносячи свою специфіку в роботу мозку в ціломуДокумент Фізіологія з позиції кредитно-модульної системи: проблеми та перспективи(ТДМУ Укрмедкнига, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Мищенко, Виталий Петрович; Веснина, Людмила Эдуардовна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Павленко, Анна Петровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Mishchenko, І. V.; Mishchenko, V. P.; Vesnina, L. E.; Zaporozhetsʹ, T. M.; Sokolenko, V. M.; Моргун, Z. K.; Pavlenko, G. P.; Tkachenko, O . V.; Fedotenkova, N. M.; Жукова, Марина Юріївна; Жукова, Марина Юрьевна; Zhukova, M. Yu.В роботі наведені результати та досвід впровадження кредитно-модульної системи навчання на кафедрі нормальної фізіології Української медичної стоматологічної академії. Визначено позитивні зміни навчання за кредитно-модульною системою: зросла мотивація та зацікавленість в підготовці до кожного заняття, адже оцінка за кожне заняття враховується в загальний бал, зменшилась кількість пропусків. Негативними рисами є: значно збільшена інтенсивність проведення заняття, що визначено необхідністю оцінювання декількох видів роботи кожного студента та більшою кількістю документації, яку веде викладач; великий обсяг часу, що витрачається на відпрацювання занять, за які студент отримав нуль балів та не набрав мінімальної кількості балів, що не передбачене педагогічним навантаженням. Визначено доцільність збільшення тривалості лабораторних занять з фізіології до 3-х годин, зменшення кількості студентів в групах у 2 рази.Документ Інтерактивне навчання та індивідуалізація – сучасні моделі педагогічних технологій(Українська медична стоматологічна академія, 2014) Міщенко, Ігор Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Рудь, Марія Володимирівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Веснина, Людмила Эдуардовна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Соколенко, Валентина Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Ткаченко, Елена Викторовна; Коковская, Оксана Валерьевна; Рудь, Мария Владимировна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Mishchenko, І. V.; Vesnina, L. E; Zaporozhets, T. M; Pavlenko, G. P.; Sokolenko, V. M.; Zhukova, M. Yu.; Tkachenko, O. V; Kokovskaya, O. V; Rudʹ, M. V.; Fedotenkova, N. M.Поняття «педагогічні технології» проникало в педагогічну науку кілька десятиліть. Слово «технологія» (від грец. «techne» - мистецтво, ремесло, наука + «logos» -поняття, вчення) значить «сукупність знань про засоби і шляхи проведення виробничих процесів») . Педагогічна технологія - це конкретне, науково обґрунтоване, спеціальним чином організоване навчання для досягнення конкретної, реальної мети навчання, виховання та розвитку людини, яка навчається. Що значить науково обґрунтована технологія навчання? Це значить, що вона побудована на науковому аналізі діяльності студента, майбутнього спеціаліста, відборі тих якостей, знань, умінь і навичок, які будуть потрібні йому в професійній діяльності; аналізі й чіткому відборі навчальної інформації; аналізі засобів педагогічної комунікації; відборі форм і методів навчання, виховання і розвитку студентів; конкретизації діяльності викладача й студента.