Перегляд за Автор "Hryhorenko, A. S."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вплив глутамату натрію на організм людини і тварин(Полтавський державний медичний університет, 2021) Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Донець, Ілона Миколаївна; Кінаш, П. М.; Григоренко, Альона Сергіївна; Kinash, O. V.; Yeroshenko, G. A.; Shevchenko, K. V.; Lisachenko, O. D.; Donets, I. M.; Kinash, P. M.; Hryhorenko, A. S.Глутамат натрію застосовується при виробництві продуктів харчування, ліків та кормів для тварин. Найбільша частка спожитого глутамату натрію припадає на населення країни Азії. Ряд авторів повідомляють про позитивний потенціал використання глутамату натрію в медицині. Більшість досліджень щодо впливу глутамату натрію на організм проведено на білих щурах. Існують різні думки щодо екстраполяції результатів дослідів з лабораторними тваринами на людину. Загальний вплив глутамату натрію на організм людини та тварин описано переважно в якості метаболічних порушень. Доведено, що збільшення добової дози споживання глутамату натрію навіть на 1 г суттєво підвищувало ризик розвитку метаболічного синдрому та надмірної ваги у конкретної популяції людей, незалежно від способу харчування та рівня фізичної активності. У лаборатрних тварин відбувалося збільшення маси тіла, ожиріння, розвиток інсулінорезистентності, порушення секреції інсуліну та соматостатину. Зокрема, повідомлялося про зміни біохімічних показників сироватки крові на фоні вживання глутамату натрію. Так, в сироватці крові тварин зростав рівень глюкози, інсуліну, загального холестерину та тригліцеридів, що найчастіше було пов’язане з ураженнями печінки та нирок, зокрема – ниркових канальців. В сечі виявляли глюкозу. Внаслідок виникнення місцевих запальних реакцій у тканинах печінки відбувалася інфільтрація клітинами лімфоїдного ряду, відмічалися ознаки набряку, порушення мікроциркуляції, прогресуючий розвиток гіпоксії тканин, фіброз та жирова декомпозція. В гепатоцитах також реєстрували апоптоз, пікноз ядер, лізис ядерної мембрани, вакуолізацію цитоплазми, набряк мітохондрій, розширення ендоплазматичної сітки та синусоїдних капілярів, дезорганізацію колагенових волокон у позаклітинному просторі. Цікавим є факт зростання рівня проапоптичних білків в тканинах. Доведено, що тривале вживання глутамату натрію напряму впливало на підвищення артеріального тиску у людей та експериментальних тварин, а також викликало функціональні зміни у вигляді аритмій.Документ Діалогізація педагогічної взаємодії як умова розвитку професійної спрямованості студентів медичного вузу(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Донець, Ілона Миколаївна; Григоренко, Альона Сергіївна; Волошина, Олена Валеріївна; Штепа, Катерина Вікторівна; Донец, Илона Николаевна; Григоренко, Алена Сергеевна; Волошина, Елена Валерьевна; Штепа, Екатерина Викторовна; Donets, I. М.; Hryhorenko, A. S.; Voloshyna, O. V.; Shtepa, K. V.У сучасних умовах реформування системи освіти в Україні перед багатьма науково-педагогічними працівниками стає проблема підвищення якості освітнього процесу. Спільнотою піднімаються питання гуманізації освіти, її спрямованості на диференційний підхід у навчанні з урахуванням індивідуальних особливостей кожної особистості, її потенціалу. З цією метою повинні бути створенні сприятливі умови протягом всього навчально-виховного процесу. Багато науковців та практиків піднімають питання духовного та особистісного розвитку студентів, активізації їх самосвідомості, позитивного та творчого ставлення до майбутньої професії. Обґрунтовано значення діалогізації педагогічної взаємодії як умови розвитку професійної спрямованості студентів медичного університету, їх ідентифікації з носіями професійних цінностей, охарактеризовано психолого-педагогічні умови розвитку професійної спрямованості майбутніх лікарів. На основі результатів емпіричного дослідження з’ясовано характер взаємин між викладачами і студентами, стилі їх педагогічної взаємодії. В статті розкриваються особливості педагогічної взаємодії: проводиться аналіз різних підходів до її визначення та розглядаються основні її механізми. Особлива увага приділяється такій стороні педагогічної взаємодії між викладачем та студентами, як педагогічне спілкування, розглядаються так звані «бар’єри» спілкування та способи їх подолання. Наводяться провідні форми організації навчальної діяльності, які сприятимуть оптимізації педагогічної взаємодії між викладачем та студентами.Документ Комплексний підхід до професійного спрямування здобувачів освіти при викладанні медичної біології(Полтавський державний медичний університет, 2023) Рябушко, Олена Борисівна; Клепець, Олена Вікторівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Григоренко, Альона Сергіївна; Riabushko, O. B.; Klepets, O. V.; Ulanovska-Tsyba, N. A.; Kinash, O. V.; Hryhorenko, A. S.Перед системою вищої, і зокрема, медичної освіти стоїть завдання не лише передати необхідну суму знань, підготувати компетентних фахівців, а й сформувати у здобувачів освіти стійкі орієнтири на громадянські цінності та глибокі морально-етичні принципи. В умовах сьогодення вища медична освіта повинна не лише забезпечувати високоякісну підготовку кваліфікованих спеціалістів, а й бути провідником реформування галузі охорони здоров’я і реалізації соціальних пріоритетів держави. Саме тому підвищення якості освіти у медичних вишах є ключовим завданням науково- педагогічних працівників, що вимагає постійного вдосконалення ефективності організації й інформатизації навчального процесу, упровадження передових наукових розробок та технологій у практику викладання, забезпечення високого професіоналізму викладачів, створення сучасного навчально-методичного забезпечення дисциплін медико-біологічного та медичного циклів.Документ Морфометричні показники крипт слизової оболонки сліпої кишки щурів за дії комплексу харчових добавок(Полтавський державний медичний університет, 2023) Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Григоренко, Альона Сергіївна; Донець, Ілона Миколаївна; Kinash, O. V.; Hryhorenko, A. S.; Donets, I. M.У зв’язку з широким застосуванням різноманітних харчових добавок все частіше постає питання, наскільки дані речовини є шкідливими для організму людини і чи є безпечними загальноприйняті до- бові дози харчових добавок у продуктах харчування. Зокрема, дискутабельним є вплив харчових до- бавок на слизову оболонку шлунково-кишкового тракту. Експериментально доведено, що за наяв- ності запальних захворювань кишечнику споживання деяких харчових добавок у допустимих дозах зумовлює загострення запальних процесів та зумовлює канцерогенез. Для оцінки функцій кишково- го травлення і всмоктування важливі такі критерії, як кількість крипт слизової оболонки кишечни- ка, їх глибина, структура та ступінь клітинної інфільтрації. Попередніми дослідженнями встанов- лено, що саме тип харчування та наявність в раціоні тих чи інших речовин впливає на глибину крипт, проліферативну активність клітин крипт та кількість келихоподібних клітин у товстому кишечнику. Було проаналізовано динаміку змін метричних показників крипт слизової оболонки сліпої кишки щурів за дії комплексу харчових добавок глутамату натрію, нітриту натрію та понсо 4R протягом 16-ти тижнів. Щурам дослідної групи при вільному доступі до води вводили 0,6 мг/кг ніт- риту натрію E250, 20 мг/кг глутамату натрію E621 та 5 мг/кг понсо 4R E124 в 0,5 мл дистильо- ваної води 1 раз на добу перорально. Щури контрольної групи (n=14) споживали питну воду та пе- рорально отримували фізіологічний розчин. Відбір зразків для гістологічних досліджень проводили на 1-й, 4-й, 8-й, 12-й та 16-й тижні експерименту. При проведенні морфометрії визначали такі па- раметри, як кількість крипт в полі зору, їх глибину, зовнішній діаметр крипт та діаметр просвіту крипт, висоту епітеліоцитів. Морфометричні параметри крипт слизової оболонки сліпої кишки щурів змінювалися залежно від тривалості дії комплексу харчових добавок глутамату натрію, ніт- риту натрію та понсо 4R. На ранніх термінах експерименту зміни у параметрах структури крипт та їх кількості свідчили про виражену альтеративну дію комплексу харчових добавок на слизову оболонку сліпої кишки щурів. На пізніх термінах експерименту відбувалося неповне відновлення структур та кількості крипт сліпої кишки щурів, однак, на фоні деструктивних та запальних змін слизової оболонки.Документ Особливості теоретичного обґрунтування та значення впливу нітриту натрію та понсо 4r на органи дихальної системи(Полтавський державний медичний університет, 2021) Донець, Ілона Миколаївна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Григоренко, Альона Сергіївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Donets, I. M.; Yeroshenko, H. A.; Hryhorenko, A. S.; Shevchenko, K. V.; Kinash, O. V.Останнім часом харчова діяльність розвивається досить швидко. На сьогодні в харчовій промисловості використовуються сотні харчових добавок з метою одержання нових продуктів та досягнення певних технологічних цілей. У більшості країн Європи застосовують понад 540 відомих харчових добавок, в США їх кількість, включаючи відповідні суміші, перевищує 1500, в Росії – 450, в Україні до 2019 року дозволеними були 300 харчових добавок. До сьогодення з’являється велика кількість комплексних харчових добавок – це суміші добавок однакового або різного технологічного ність, не мутагенність, відсутність тератогенної дії (на плід) та алергічних дій. Безпека харчової добавки залежить від її дози – кількості речовини харчової добавки, яка надходить в організм за добу. До числа небезпечних харчових добавок, які слід уникати, прийнято відносити нітрит натрію, глутамат натрію та понсо 4 R. Здебільшого ці добавки є забороненими в багатьох країнах через можливі ризики та фатальні наслідки для здоров’я людини. Останніми роками споживання харчових добавок значно збільшилось, тому вивчення впливу нітриту натрію та понсо 4R на органи дихальної системи на сьогодні є актуальною проблемою. Метою роботи було висвітлити теоретичні аспекти впливу нітриту натрію та понсо 4 R на органи дихальної системи, а також збір, аналіз і узагальнення даних літератури про вивчення вмісту харчових добавок у продуктах харчування та значення їхньої небезпеки для здоров’я людини. Таким чином, ряд досліджень показує, що вживання в їжу нітриту натрію та понсо 4 R підвищує потенційний ризик розвитку онкологічних захворювань, діабету, легеневих хвороб, а також хвороб Паркінсона й Альцгеймера. Дані харчові добавки призводять до підвищення гіперактивності дітей, можуть бути сильним алергеном і викликати анафілактичний шок, або приступ задухи у астматиків та людей з непереносимістю аспірину, тому вивчення дії харчових добавок на сьогодні є доцільним та науково обґрунтованим.Документ Роль когнітивних прийомів у сприйнятті та засвоєнні навчального матеріалу здобувачами вищої медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2023) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Шевченко, Костянтин Васильович; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Григоренко, Альона Сергіївна; Yeroshenko, G. A.; Vatsenko, A. V.; Lysachenko, O. D.; Shevchenko, K. V.; Kinash, O. V.; Hryhorenko, A. S.Освітній процес з кожним днем все більше потребує нових сучасних технологій навчання, здатних забезпечити підготовку молодих спеціалістів до життя в високотехнологічному інформаційному суспільстві та створити умови для їх професійного зростання. Провідною метою сучасної медичної освіти має стати формування інформаційної компетентності молодих лікарів. Стрімкі зміни в житті суспільства та окремо взятої людини, інформаційний обмін між ними - сприяють розвитку когнітивної діяльності, а в практичному плані відображають здатність здобувачів освіти до навчання. При когнітивному підході, всі процеси розглядаються як складові загального інформаційного обміну між людиною і середовищем. В умовах збільшення швидкості приросту інформації необхідно створювати нові когнітивні технології навчання - шляхи, прийоми та способи, що дозволять здобувачам освіти забезпечити ефективне розуміння реального світу, їх інтелектуальний розвиток та успішну адаптацію до життя в інформаційно перенасиченому середовищі. Мета: розкрити характерні особливості когнітивних методів навчання та визначити їх роль у сприйнятті та засвоєнні навчального матеріалу здобувачами вищої медичної освіти. Методи: аналіз, узагальнення та систематизація відомостей науково-методичної роботи. Здобувачі освіти повинні адекватно сприймати інформацію, подану в письмовій чи усній формі. Когнітивний аспект в навчанні передбачає розвиток пізнавальної діяльності завдяки вмінню виділяти ключові слова, робити логічні висновки, писати конспекти та реферати, коментувати виступи, задавати уточнюючі питання, приймати участь у дискусіях тощо. Важливу роль відіграють пошукові вміння при підборі інформації в термінологічних словниках, атласах, навчальній і науковій літературі, засобах масової інформації та соціальній мережі. Для опрацювання практичних навичок у вищих медичних закладах освіти використовують віртуальні стимулятори, моделі, тренажери, муляжі та інші технічні засоби навчання, що дозволяють моделювати клінічні ситуації, процеси та різні аспекти майбутньої професійної діяльності здобувачів-медиків. Завдяки когнітивним підходам до навчання відбувається успішна реалізація поставлених до здобувачів освіти завдань: набуття професійних компетентностей, отримання якісних знань, умінь і навичок, формування клінічного мислення та вмінь вирішувати ситуаційні задачі.Документ Сучасні підходи до викладання медико-біологічних дисциплін(Полтавський державний медичний університет, 2022) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Гасюк, Наталія Володимирівна; Білаш, Валентина Павлівна; Григоренко, Альона Сергіївна; Yeroshenko, G. A.; Lysachenko, O. D.; Gasiuk, N. V.; Bilash, V. P.; Hryhorenko, A. S.Одними з основних завдань системи вищої освіти є забезпечення якості підготовки фахівців та створення умов для максимального розвитку здібностей здобувачів освіти в процесі їх на вчання. Для досягнення поставленої мети вико ристовуються наявні матеріально-технічні мож ливості закладу вищої освіти та сучасні іннова ційні технології навчання. Вища медична освіта не може існувати окремо від розвитку інформа ційних технологій і процесу інформатизації сус пільства в цілому та повинна відповідати стану науково-технічного прогресу, досягненням світо вої медицини і тенденціям розвитку економічної сфери країни, що надає освітні послуги.