Перегляд за Автор "Ishcheykina, L. K."
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Effective Atomic Charges on Carbon Atoms in C–H Bonds are Reliable Predictors of Reactivity of Alcohols in Hydrogen-Abstraction Reactions(Інститут металофізики ім. Г. В. Курдюмова НАН України, 2019-08-11) Tsuber, V. Yu.; Nikoziat, Yu. B.; Kopantseva, L. M.; Ishcheykina, L. K.; Ivashchenko, O. D.; Цубер, Вікторія Юріївна; Нікозять, Юлія Борисівна; Копанцева, Лариса Миколаївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Іващенко, Олена Дмитрівна; Цубер, Виктория Юрьевна; Никозять, Юлия Борисовна; Копанцева, Лариса Николаевна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Иващенко, Елена ДмитриевнаEffective atomic charges on H-bearing carbon atoms are suggested as ro-bust predictors of hydrogen-abstraction reactivity of alcohols. Mulliken partial charges and HOMO energy values are calculated at the RHF 6-31G(d,p) level for 17 monofunctional alcohols and for 13 difunctional al-cohols, for which kinetic data are known. As found, the Mulliken charges on carbon atoms are strongly associated with the liability of the C–H bond to undergo hydrogen abstraction. An index of carbon positivity, CP10x, where x is the effective partial charge on the carbon atom, is proposed for convenient evaluation of the effect of the partial charge of the carbon atom on its reactivity in the hydrogen-abstraction reaction. The sum of all positivity indices, CP total, is strongly associated with the hydrogen-abstraction rate constant of the alcohol and reflects a combined effect of the reactivity of the dominant hydrogen-abstraction channel and the num-ber of H-bearing carbon atoms in the molecule. Thus, CP total is a crucial predictor of reactivity of alcohols in the hydrogen-abstraction reaction.Ефективні атомові заряди на зв’язаних з Гідроґеном атомах Карбону запропоновано як надійні предиктори реакційної здатности спиртів у реакціях абстракції Гідроґену. Маллікенові часткові заряди та значен-ня енергії HOMO обчислено на рівні RHF 6-31G(d,p) для 17 монофунк-ціональних спиртів і для 13 дифункціональних спиртів, для яких ві-домі кінетичні дані. Виявлено, що Маллікенові заряди на атомах Кар-бону сильно пов’язані зі схильністю зв’язку C–H до абстракції Гідроґе-ну. Для зручного оцінювання впливу часткового заряду атома Карбону на його реакційну здатність у реакції абстракції Гідроґену запропоно-вано індекс позитивности атомів Карбону CP10x, де x — ефективний частковий заряд на атомі Карбону. Сума всіх індексів позитивности CP total суттєво асоціюється з константою швидкости реакцій абстракції Гідроґену для спиртів і відображає комбінований вплив реакційної здатности домінувального каналу абстракції Гідроґену та кількости зв’язаних з атомами Гідроґену атомів Карбону в молекулі. Таким чи-ном, значення CP total є важливим предиктором реакційної здатности спиртів у реакції абстракції Гідроґену. Эффективные атомные заряды на связанных с атомами водорода ато-мах углерода предложены в качестве надёжных предикторов реакци-онной способности спиртов в реакциях абстракции водорода. Частич-ные заряды Малликена и значения энергии НОМО были рассчитаны на уровне RHF 6-31G(d,p) для 17 монофункциональных спиртов и для 13 бифункциональных спиртов, для которых известны кинетические дан-ные. Обнаружено, что заряды Малликена на атомах углерода тесно связаны со склонностью связи C–H к абстракции водорода. Индекс по-зитивности углерода CP10x, где x — эффективный частичный заряд на атоме углерода, предложен для удобной оценки влияния частичного заряда атома углерода на его реакционную способность в реакции абст-ракции водорода. Сумма всех индексов позитивности CP total тесно свя-зана с константой скорости реакции абстракции водорода для спиртов и отражает совокупный эффект реакционной способности доминирую-щего канала абстракции водорода и числа связанных с атомами водо-рода атомов углерода в молекуле. Таким образом, CP total является важ-ным предиктором реакционной способности спиртов в реакции абст-ракции водорода.Документ Medical Chemistry : Workbook for students of dentistry faculties of higher educational institutions of Ministry of Health of Ukraine(2021-06) Ivashchenko, O. D.; Nikozyat, Yu. B.; Tsuber, V. Yu.; Ishcheykina, L. K.; Kopantseva, L. M.; Didenko, Ye. P.; Іващенко, Олена Дмитрівна; Нікозять, Юлія Борисівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Копанцева, Лариса Миколаївна; Діденко, Євгенія ПавлівнаДокумент Medical Chemistry : Workbook for students of medical faculties of higher educational institutions of Ministry of Health of Ukraine(Полтавський державний медичний університет, 2021-06) Ivashchenko, O. D.; Nikozyat, Yu. B.; Tsuber, V. Yu.; Ishcheykina, L. K.; Kopantseva, L. M.; Didenko, Ye. P.; Іващенко, Олена Дмитрівна; Нікозять, Юлія Борисівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Копанцева, Лариса Миколаївна; Діденко, Євгенія ПавлівнаДокумент Використання тестових завдань для поглиблення та контролю знань студентів при вивченні біоорганічної хімії(2021-05) Цубер, Вікторія Юріївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Tsuber, V. Yu.; Ishcheykina, L. K.Використання тестових завдань є об’єктивною формою контролю знань студентів і може бути застосоване на всіх рівнях освітнього процесу. Головні переваги тестового контролю – це максимально об’єктивна оцінка рівня підготовки студентів та аналіз засвоєння студентами навчального матеріалу. Тестування у навчальному процесі є формою не лише оцінки навчальних досягнень з предмету, а й засобом навчання, адже воно дозволяє більш повно охопити зміст навчальної дисципліни. Для проведення тестового контролю необхідно відібрати найважливіші елементи змісту теми, володіння якими може слугувати критерієм засвоєння змісту курсу. В даній роботі ми розглядаємо використання тестового контролю у викладанні біоорганічної хімії.Документ Медицинская химия : методические указания для иностранных студентов высших учебных заведений МОЗ Украины, обучающихся на русском языке по спецальности «Стоматология»(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Tykhonovych, K. V.; Kotvytska, A. A.Методические указания по медицинской химии разработаны впервые для студентов I курса факультета подготовки иностранных студентов, специальность «Стоматология», подготовки специалистов второго (магистерского) уровня, согласно новой Программе 2016 года. Методические указания разработаны по новой форме 2015 года для методичек УМСА ко всем практическим занятиям, согласно календарно-тематическим планам и рабочей программе 2017 г. К каждому занятию указаны: актуальность темы; компетентности; конкретные цели; базовые знания, умения, навыки, необходимые для изучения темы (междисциплинарная интеграция); задания для самостоятельной работы при подготовке к занятию и на занятии: а) перечень основных терминов, параметров, характеристик, которые должен усвоить студент при подготовке к занятию (термины и их определения или формулы, внесенные в таблицу); б) теоретические вопросы к занятию; в) практическая работа (задание), что выполняется студентами на занятии; расчетные и ситуационные задачи, выполняемые студентами на занятии; содержание темы (тезисы); материалы для самоконтроля: а) задания для самоконтроля; б) задачи для самоконтроля; литература, где указаны учебники и страницы, на которых изложена тема занятия: а) основная; б) дополнительная; в) информационные ресурсы. Перед ИМК есть методичка к занятию «Решение задач. Контроль практи-ческих навыков.», согласно перечню данных типов задач и списку практических навыков в новой Программе 2016 года. В методичке приведены примеры решения данных типов задач и описаны все практические навыки. В методичке к ИМК есть перечень всех вопросов и краткие ответы на эти вопросы.Документ Медицинская химия : методические указания для иностранных студентов высших учебных заведений МОЗ Украины, обучающихся на русском языке по специальности " Медицина"(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.Методические указания по медицинской химии разработаны впервые для студентов I курса факультета подготовки иностранных студентов, специальность «Медицина», подготовки специалистов второго (магистерского) уровня, согласно новой Программе 2016 года. Методические указания разработаны по новой форме 2015 года для методичек УМСА ко всем практическим занятиям, согласно календарно-тематическим планам и рабочей программе 2017 – 2018 учебного года. К каждому занятию указаны: актуальность темы; компетентности; конкретные цели; базовые знания, уме-ния, навыки, необходимые для изучения темы (междисциплинарная интеграция); задания для самостоятельной работы при подготовке к занятию и на занятии: а) перечень основных терминов, параметров, характеристик, которые должен усвоить студент при подготовке к занятию (термины и их определения или формулы, внесенные в таблицу); б) теоретические вопросы к занятию; в) практическая работа (задание), что выполняется студентами на занятии; расчетные и ситуационные задачи, которые решают студенты на занятии; содержание темы (тезисы); материалы для самоконтроля: а) задания для самоконтроля; б) задачи для самоконтроля; литература, где указаны учебники и страницы, на которых изложена тема занятия: а) основная; б) дополнительная; в) информационные ресурсы. Перед каждым из двух ИМК есть методички к занятиям «Расчетные и ситуационные задачи. Контроль практических навыков.», согласно перечню данных типов задач и списку практических навыков в новой Программе 2016 года. В методичках приведены примеры решения данных типов задач и описаны все практические навыки. В методичках к 1-му и 2-му ИМК есть перечень всех вопросов и ответы на эти вопросы, то есть краткие ответы и на все экзаменационные вопросы.Документ Медична хімія. Методичні вказівки для студентів стоматологічних факультетів вищих навчальних закладів МОЗ України(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2018-11) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения ВладимировнаМетодичні вказівки з медичної хімії розроблені вперше для студентів І курсу стоматологічного факультету, підготовки фахівців другого (магістерського) рівня, відповідно до нової Програми 2016 року. Методичні вказівки розроблені за новою формою 2015 року для методичок УМСА до всіх практичних занять, згідно з календарно-тематичними планами та робочою програмою 2017 р. До кожного заняття зазначені: актуальність теми; компетентності; конкретні цілі; базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція); завдання для самостійної роботи під час підготовки до заняття та на занятті: а) перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття (терміни і їх визначення чи формули, внесені в таблицю); б) теоретичні питання до заняття; в) практична робота (завдання), що виконується студентами на занятті;розрахункові та ситуаційні задачі, що виконуються студентами на занятті; зміст теми (тези); матеріали для самоконтролю: а) завдання для самоконтролю; б) задачі для самоконтролю; література, де вказані підручники і сторінки, на яких висвітлена тема заняття: а) основна; б) додаткова; в) інформаційні ресурси. Перед ПМК є методичка до заняття «Розрахункові та ситуаційні задачі. Контроль практичних навичок.», згідно з переліком даних типів задач і списком практичних навичок у новій Програмі 2016 року. У методичці наведені приклади розв’язування даних типів задач і описані всі практичні навички. У методичці до ПМК є перелік всіх питань і короткі відповіді на ці питання.Документ Медична хімія. Модуль І. Кислотно-основна рівновага та комплексоутворення в біологічних системах(2021-06) Іващенко, Олена Дмитрівна; Нікозять, Юлія Борисівна; Копанцева, Лариса Миколаївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Ivashchenko, O. D.; Nikoziat, Y. B.; Kopantseva, L. M.; Ishcheykina, L. K.Документ Содержание малонового диальдегида во внутренних органах при ожоговой болезни(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2014) Нетюхайло, Лилия Григорьевна; Сухомлин, Татьяна Анатольевна; Басараб, Ярослав Алексеевич; Харченко, Светлана Владимировна; Бондаренко, Валерий Владимирович; Ищейкина, Любовь Константиновна; Аветиков, Давид Соломонович; Нетюхайло, Лілія Григорівна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Басараб, Ярослав Олексійович; Харченко, Світлана Володимирівна; Бондаренко, Валерій Володимирович; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Аветіков, Давид Соломонович; Netyuhaylo, L. G.; Sukhomlyn, T. A.; Basarab, Ya. O.; Kharchenko, S. V.; Bondarenko, V. V.; Ishcheykina, L. K.; Avetikov, D. S.Установлено, что уровень МДА в почках крыс увеличился по сравнению с контролем в 3,12 раза в 1-е сутки ЭОБ, на 7-е сутки - в 2,73 раза , на 14-е сутки – в 2,48 раза, на 21-е сутки – в 1,95 раза, на 28-е сутки – в 1,58 раза. Максимальное значение наблюдалось на стадии ожогового шока и токсемии. Уровень МДА в слюнных железах крыс увеличился по сравнению с контролем в 2,34 раза на 1-е сутки ЭОБ, на 7-е сутки - в 2,11 раза, на 14-е сутки - в 2,05 раза, на 21-е сутки - в 1,92 раза, на 28-е сутки - в 1,68 раза соответственно. Уровень МДА в поджелудочной железе крыс увеличился в 3,65 раза на первые сутки ЭОБ, на 7-е сутки - в 2,47 раза, на 14-е сутки - в 2,7 раза, на 21-е сутки - в 2,08 раза, на 28-е сутки - в 1,95 раза; Встановлено, що рівень МДА в нирках щурів збільшився в порівнянні з контролем в 3,12 рази в 1-у добу ЕОБ, на 7-му добу - в 2,73 рази, на 14-ту добу - в 2,48 рази, на 21-у добу - в 1,95 рази, на 28-ту добу - в 1,58 рази. Максимальне значення спостерігалося на стадії опікового шоку і токсемії. Рівень МДА в слинних залозах щурів збільшився в порівнянні з контролем в 2,34 рази на 1-у добу ЕОБ, на 7-му добу - в 2,11 рази, на 14-ту добу - в 2,05 рази, на 21- е добу - в 1,92 рази, на 28-ту добу - в 1,68 рази відповідно. Рівень МДА в підшлунковій залозі щурів збільшився в 3,65 рази на першу добу ЕОБ, на 7-му добу - в 2,47 рази, на 14-ту добу - в 2,7 рази, на 21-ту добу - в 2, 08 рази, на 28-ту добу - в 1,95 рази; It was found that the level of MDA in rat kidneys increased in comparison with the control by 3.12 times in the 1st day of EOB, on the 7th day - by 2.73 times, on the 14th day - by 2.48, on The 21st day - in 1,95 times, on the 28th day - in 1,58 times. The maximum value was observed at the stage of burn shock and toxemia. The level of MDA in the salivary glands of rats increased in comparison with the control by 2.34 times on the 1st day of EOB, on the 7th day - by 2.11 times, on the 14th day - by 2.05 times, on 21- on the 28th day - in 1,68 times, respectively. The level of MDA in the pancreas of rats increased 3.65 times for the first day of EB, on the 7th day it was 2.47 times, for the 14th day - 2.7 times, for the 21st day - 2, 08 times, on the 28th day - in 1.95 times.Документ Спосіб діагностики ускладнень з боку легень при експериментальній опіковій хворобі(Державна служба інтелектуальної власності України, ДП “Український інститут інтелектуальної власності”, 2018-12-10) Нетюхайло, Лілія Григорівна; Нетюхайло, Лилия Григорьевна; Netyukhaylo, L. G.; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Сухомлин, Татьяна Анатольевна; Sukhomlyn, T. A.; Басараб, Ярослав Олексійович; Басараб, Ярослав Алексеевич; Basarab, Ya. O.; Бондаренко, Валерій Володимирович; Бондаренко, Валерий Владимирович; Bondarenko, V. V.; Харченко, Світлана Володимирівна; Харченко, Светлана Владимировна; Kharchenko, S. V.; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Ishcheykina, L. K.1. Спосіб діагностики ускладнень з боку легень при експериментальній опіковій хворобі, що включає визначення комплексу показників біохімічного гомеостазу, який відрізняється тим, що додатково як антиоксидантний маркер визначають супероксиддисмутазу. 2. Спосіб за п.1, який відрізняється тим, що як досліджуваний матеріал використовують м'які тканини піддослідних щурів. 3. Спосіб за п.1 або 2, який відрізняється тим, що визначення проводять на різних стадіях опікової хвороби.Документ Спосіб діагностики ускладнень з боку підшлункової залози при експериментальній опіковій хворобі(Державна служба інтелектуальної власності України, 2019) Нетюхайло, Лілія Григорівна; Харченко, Світлана Володимирівна; Басараб, Ярослав Олексійович; Бондаренко, Валерій Володимирович; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Нетюхайло, Лилия Григорьевна; Харченко, Светлана Владимировна; Басараб, Ярослав Алексеевич; Бондаренко, Валерий Владимирович; Сухомлин, Татьяна Анатольевна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Netukhaylo, L. G.; Harchenko, S. V.; Basarab, Ya. O.; Bondarenko, V. V.; Sukhomlin, T. A.; Ishcheykina, L. K.Документ Спосіб корекції метаболічного ацидозу у нирках та легенях при термічній травмі(Державна служба інтелектуальної власності України, ДП “Український інститут інтелектуальної власності”, 2017-10-25) Нетюхайло, Лілія Григорівна; Нетюхайло, Лилия Григорьевна; Netyukhaylo, L. G.; Басараб, Ярослав Олексійович; Басараб, Ярослав Алексеевич; Basarab, Ya. O.; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Сухомлин, Татьяна Анатольевна; Sukhomlyn, T. A.; Бондаренко, Валерій Володимирович; Бондаренко, Валерий Владимирович; Bondarenko, V. V.; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Ishcheykina, L. K.Спосіб корекції метаболічного ацидозу у нирках та легенях при термічній травмі, що включає введення до організму засобу, що впливає на метаболічні процеси, який відрізняється тим, що для корекції використовують ліпін щоденно у дозі 50 мг/кг.Документ Стан NO-ергічної системи внутрішніх органів щурів при опіковій хворобі(The European Scientific and Practical Congress, 2014) Нетюхайло, Лілія Григорівна; Аветіков, Давид Соломонович; Бондаренко, Валерій Володимирович; Харченко, Світлана Володимирівна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Басараб, Ярослав Олексійович; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Нетюхайло, Лилия Григорьевна; Аветиков, Давид Соломонович; Бондаренко, Валерий Владимирович; Харченко, Светлана Владимировна; Сухомлин, Татьяна Анатольевна; Басараб, Ярослав Алексеевич; Ищейкина, Любовь Константиновна; Netyuhaylo, L. G.; Avetikov, D. S.; Bondarenko, V. V.; Kharchenko, S. V.; Sukhomlyn, T. A.; Basarab, Ya. O.; Ishcheykina, L. K.В умовах опікової хвороби підвищується активність NO-ергічної системи. Найвища активність NO-синтази спостерігалась на 1-у добу, що відповідає стадії опікового шоку. Водначас відбувалось накопичення NO2-, який може бути субстратом для синтезу NO за рахунок нітритредуктазних систем; В условиях ожоговой болезни повышается активность NO-эргической системы. Самая высокая активность NO-синтазы наблюдалась на 1 сутки, что соответствует стадии ожогового шока. Одновременно с этим происходило накопление NO2-, который может быть субстратом для синтеза NO за счет нитритредуктазных систем; Under conditions ofburn disease the activity ofNO-synthase increases. The highest activity was observed at first day, this corresponds to the stage of burn shock. At the same time there was an accumulation of NO2, which may be a substrate for NO synthesis.Документ Формування екологічних компетентностей у майбутніх лікарів при викладанні медичної хімії(2021-05) Цубер, Вікторія Юріївна; Іващенко, Олена Дмитрівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Tsuber, V. Yu.; Ivashchenko, O. D.; Ishcheykina, L. K.При викладанні курсу медичної хімії ми формуємо у майбутніх лікарів екологічні компетентності у двох площинах. Перше – підкреслення токсичності та впливу на здоров’я людини багатьох хімічних речовин, що вивчаються у курсі медичної хімії. Друге – формування у студентів активного ставлення до збереження навколишнього середовища. За результатами вивчення курсу медичної хімії, студенти усвідомлюють, що забрудненість навколишнього середовища токсичними речовинами призводить до загострення багатьох хронічних хвороб, насамперед серцево-судинних та легеневих, захворювань нервової та імунної систем, шлунково-кишкового тракту та ін.Документ Формування хімічної компетентності у студентів медичного вузу на основі вивчення навчальної дисципліни «Медична хімія» як складова професіоналізму майбутнього лікаря(2021-02) Цубер, Вікторія Юріївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Tsuber, V. Yu.; Ishcheykina, L. K.У статті розглянуто важливість формування хімічної компетентності у студентів медичного вузу на основі вивчення навчальної дисципліни «Медична хімія» з використанням ситуативних задач, компетентнісного та інтегративного підходів.