Логотип репозитарію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
Логотип репозитарію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Isychko, Liudmyla"

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Development of logical thinking of future doctors with the application of logical tasks
    (2025-03) Lobach, Nataliia; Isychko, Liudmyla; Kirianova, Marina; Лобач, Наталія Вячеславівна; Ісичко, Людмила Володимирівна; Кір'янова, Марина Сергіївна
    This article presents the outcomes of a pedagogical experiment conducted to assess the efficacy of incorporating experimental logical tasks and exercises within the curriculum of the discipline “Medical Informatics” as a means to foster the development of logical thinking among future medical professionals. The study emerged from the observation of deficient logical reasoning skills among medical students, prompting an investigation into the role of logical thinking in the diagnostic process of physicians. The research involved diverse groups, including medical students, experienced doctors, and educators. The following methods of research were used to achieve the goal of the experiment: Theoretical, in particular, modeling method to identify pedagogical conditions and develop the technology of forming logical thinking of future doctors; empirical, in particular, pedagogical experiment, which allowed to check the effectiveness of technology and developed methodological support of the formation of logical thinking of future doctors and statistical methods of research for quantitative processing of research results and confirmation of their authenticity. The analysis of the results of the pedagogical experiment revealed a decrease in the number of students at a low level and an increase in the number of students at satisfactory and high levels of logical thinking development. The results of statistical data confirm the effectiveness of pedagogical technology in introducing a system of tasks aimed at the development of logical thinking in future doctors.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Disadvantages and Advantages of Implementing Distance Learning in Higher Institutions of Medical Education
    (Adam Marszałek, 2022) Lobach, Nataliia; Saenko, Marina; Isychko, Liudmyla; Лобач, Наталія Вячеславівна; Саєнко, Марина Сергіївна; Ісичко, Людмила Володимирівна
    У статті розглянуто переваги та недоліки впровадження дистанційного навчання для навчання студентів-медиків в умовах карантину. Проаналізовано питання використання методів електронного навчання в дистанційному навчанні. Метою статті є з’ясування поняття дистанційного навчання, виявлення суттєвих відмінностей між поняттями «дистанційне навчання» та «електронне навчання», аналіз проблем і недосконалості цієї форми навчання та визначення доцільності його виконання. Проаналізовано сучасні педагогічні дослідження української та зарубіжної школи та наведено результати аналізу думок студентів і викладачів щодо впровадження дистанційного навчання в навчальний процес. Наведено результати впровадження дистанційної освіти в навчальний процес Української медичної стоматологічної академії з дисциплін «Медична фізика» та «Медична інформатика». Результати дослідження довели, що дистанційне навчання має лише теоретичні переваги. На практиці виникає багато проблем, які потребують вирішення.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Modern digital learning and simulation technologies in higher medical education: definitions, innovative potential
    (Amazonia Investiga, 2022-12-30) Yuriy, Rayisa; Huzchenko, Serhii; Lobach, Nataliia; Karbovanets, Olena; Bokova, Svitlana; Isychko, Liudmyla; Лобач, Наталія Вячеславівна; Ісичко, Людмила Володимирівна
    Digital and simulative learning technologies have become especially popular and are being implemented in medicine. Consequently, this article aims to investigate the main digital learning and simulation technologies that are used in higher medical education. For this purpose, general scientific methods of research were used: analysis and synthesis. Based on the predictive method, the possible ways of solving some problems in digital medical education were demonstrated. Of separate importance was the use of content analysis, based on which the basic information materials concerning this problem were investigated in detail. In the results peculiarities of interpretation of digital and simulative technologies were defined, the problem of using digital technologies in modern medical education was characterized, the significance of simulative technologies in the system of training of future medics was indicated, the main stages of simulative training were investigated. It is noted that the key stage of simulation training is debriefing, where the analysis of basic errors takes place. In the conclusion, it is noted that the combination of digital and simulation technologies contributes to the improvement of the educational process as a whole.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Moodle Innovation Learning Technology for Medical Education: From Theory to Practice
    (British Journal of Pharmaceutical Research, 2021-12-16) Lobach, Nataliia; Isychko, Liudmyla; Dymar, Nataliia; Vakaliuk, Ivanna; Yuryk, Olha; Bokova, Svitlana; Лобач, Наталія Вячеславівна; Ісичко, Людмила Володимирівна; Димар, Наталія Михайлівна; Вакалюк, Іванна Володимирівна; Бокова, Світлана Іванівна; Юрик, Ольга Єфремівна
    COVID-19 pandemic has affected the medical and pharmaceutical education globally by disrupting traditional educational practices such as classroom-based teaching. This necessitated implementation of a distance learning via online platforms by medical and pharmacy schools around the world, including Ukraine. The short review aims at studying the global experience on use of innovative e-learning platform Moodle for distant medical and pharmaceutical education, figuring out its advantages and disadvantages for teaching medical/pharmacy students and healthcare professionals, and working out some recommendations for its further implementation in Ukrainian medical schools. For this short review, the authors relied only on accredited and peer-reviewed resources with free access articles available, such as Pubmed. The searches identified 32 full-textual content articles, of which 19 had been included in this paper and submitted to a narrative review.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Вплив науково-дослідніцької діяльності здобувачів освіти на формування професійної особистості майбутнього лікаря
    (Полтавський державний медичний університет, 2024-03) Лобач, Наталія Вячеславівна; Ісичко, Людмила Володимирівна; Сілкова, Олена Вікторівна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Lobach, Nataliia; Isychko, Liudmyla; Silkova, Olena; Vatsenko, Anzhela
    У статті розглядається важливість формування висококваліфікованих медичних фахівців з глибокими знаннями, професійними навичками та відповідальністю, акцентуючи на те, що дослідницька активність у вищих навчальних закладах відіграє ключову роль у підготовці студентів до майбутньої кар’єри лікаря.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Впровадження інноваційних педагогічних технологій у вищій освіті для забезпечення якісного дистанційного навчання в умовах воєнного стану
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023-05) Лобач, Наталія Вячеславівна; Саєнко, Марина Сергіївна; Ісичко, Людмила Володимирівна; Nataliia, Lobach; Saenko, Marina; Isychko, Liudmyla
    У статті розглянуто необхідність впровадження інноваційних педагогічних технологій у вищій освіті для забезпечення якісного дистанційного навчання. Визначено, що інноваційні педагогічні технології - це нові, передові методи та підходи до навчання, які базуються на використанні сучасних інформаційних технологій та педагогічної теорії. Вони дозволяють викладачам більш ефективно і якісно здійснювати навчальний процес, а здобувачам освіти – відкривають можливості для опанування новими знаннями. Розглянуто необхідність розвитку компетентностей викладачів з використання інноваційних педагогічних технологій та створення цифрових навчальних ресурсів у закладах вищої освіти. Що передбачають використання таких інструментів як: комп'ютерні програми, відеоуроки, інтерактивні дошки, віртуальні лабораторії, геймифікацію, інтерактивні платформи, онлайн-курси, веб-семінари та інші. Використання цих технологій має безліч переваг: покращення якості знань, збільшення мотивації та зацікавленості здобувачів освіти, підвищення ефективності викладання та зменшення часових витрат та ресурсів. Також розглядається важливість використання цих технологій у дистанційному навчанні, оскільки вони дозволяють забезпечити більш ефективний і цілеспрямований процес навчання, підвищити мотивацію та зацікавленість студентів, забезпечити індивідуальний підхід до кожного здобувача та зменшити залежність від фізичної присутності викладача та студентів в аудиторії. Зазначено необхідність підвищення рівня вмінь та знань викладачів, що дозволить їм використовувати сучасні педагогічні технології у своїй професійній діяльності. Для цього необхідно, щоб науково-педагогічні працівники брали участь у проведенні курсів підвищення кваліфікації з інформаційних технологій. Таким чином, вони зможуть отримати необхідні знання щодо використання програмного забезпечення, спеціальних програм для дистанційного навчання, електронних підручників та інтерактивних дошок. Визначено, що запровадження дистанційного навчання з використанням інноваційних педагогічних технологій може стати ефективним інструментом для підтримки освітнього процесу під час воєнного стану.
BASEROARRORROARMAPOpenDOARЕ-каталог PSMU

36011, Poltava, 23 Shevchenko Street

DSpace software and Poltava State Medical University copyright © 2017-2025 | Library PDMU

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Зворотний зв'язок