Перегляд за Автор "Leshchenko, Tetyana"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Professionally important qualities of medical students(Toshkent shahri, Olmazor tumani, Shifo nur ko‘chasi, 75-uy Telefon: (71) 207-03-41 e-mail: rmxat@edu.uz, 2023) Irbutaeva, Nigora Dilshodovna; Vladymyrova, Valentyna; Shevchenko, Olena; Leshchenko, Tetyana; Владимирова, Валентина Іванівна; Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна ОлександрівнаThe article is aimed to reveal the professionally important qualities of medical students with different self-assessment. The professional growth of a modern doctor during higher education current scientific views problems are presented. The medical specialist’s most important psychological characteristics are described. The professionally important qualities (communicative and organizational abilities, motivation to succeed) in groups of subjects with different self-esteem empirical research results are analyzed.Документ Stylistic issues of modern dental scientific discourse(Science Publishing Corporation Publisher of International Academic Journals, 2018) Astahova, Svitlana; Leshchenko, Tetyana; Zhovnir, Мaryna; Shekhavtsova, Svitlana; Жовнір, Марина Миколаївна; Лещенко, Тетяна ОлександрівнаThe article provides an attempt to reveal and analyze main stylistic issues of scientific dental discourse. As a result of reviewing theoretical and methodological basics of standardizing the language of science and studying discourse fragments, the current state of observing usual word use norms in the course of writing dental scientific discourse texts in different genres: original abstracts, articles, manuals, textbooks, monographs, etc. has been investigated. In addition, the article characterizes cases of incorrect and irrelevant use of language units in professional texts in the dental field and justifies the analysis of dental scientific language correspondence to the basic communicative features of the language. The importance of correct interpretation of scientific facts, modern theories and hypotheses is pointed out. It is also noted that the skillful usage of professional terms is a daily duty of every qualified specialist. The general scientific (induction, deduction, analysis, synthesis, observation, comparison, generalization) and linguistic methods and techniques were used in this scientific work. There was also indicated on irregularity of the professional language of the dental industry. In the article, there were provided arguments and reasonableness for preferred usage of the Ukrainian terms. There was also given a number of national equivalents to the foreign words from the sphere of dentistry.Документ Можливості застосування мобільного навчання у практиці викладання української мови як іноземної(Open educational e-environment of modern University, 2022) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Шевченко, Олена Миколаївна; Жовнір, Марина Миколаївна; Leshchenko, Tetyana; Shevchenko, Olena; Zhovnir, MarynaУ статті висвітлено проблему формування мовної особистості іноземного здобувача медичної освіти в контексті змін у світовій і вітчизняній освітніх системах. Проаналізовано актуальність і доцільність використання засобів мобільного навчання на заняттях з української мови як іноземної з урахуванням сучасного розвитку суспільства, організаційних і технологічних підстав вишівського курсу української мови як іноземної. Розглядаючи тенденцію переходу користувачів від експлуатації стаціонарних персональних комп’ютерів до мобільних переносних пристроїв (планшетів, смартфонів) і ґрунтуючись на проблемах організації освітнього процесу, висловлено припущення про ефективність і актуальність використання засобів мобільного навчання в процесі викладання української мови як іноземної. На підставі наведеного аналізу відомих визначень терміна «мобільне навчання» запропоновано трактування, за яким мобільні пристрої визначено засобами виконання дидактичних завдань. Проаналізовано потенціал використання засобів мобільного навчання, указано фактори, які ускладнюють їх застосування викладачами. Стисло висвітлено вітчизняний досвід застосування мобільних пристроїв у навчальних цілях. Доведено їхні широкі можливості для передачі інформаційних матеріалів здобувачу освіти, а також контролю всього процесу навчання. Запропоновано варіанти використання засобів мобільного навчання на заняттях з української мови як іноземної: смартфонів для виконання практичних завдань; цільових платформ під час вивчення тем; самостійного опанування мови; для повторення матеріалу в позааудиторний час. Указано переваги використання мобільних пристроїв як зручних і продуктивних інструментів доступу до хмарних сервісів для організації спільної діяльності здобувачів освіти.