Перегляд за Автор "Makarenko, Oleksandr"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Digital transformation of higher medical education: challenges, optimization(2023-08-21) Makarenko, Oleksandr; Vainahii, Olha; Tsybulska, Tamila; Koval, Andrew; Vivsyannuk, Volodumyr; Макаренко, Олександр ВолодимировичThe purpose of the article is to analyze the digital transformation of higher medical education, trace individual challenges and methods of optimization to improve the pedagogical process. To realize this goal, a number of scientific methods are applied, including analysis, synthesis, deduction and induction, abstraction, and prognostic method. In the results, the aspects of the digitalization processes of the formation of the educational medical environment through the prism of optimization and the challenges on the way to improving the digitalization of higher medical education institutions of Ukraine are investigated. Certain difficulties have been noted on the way to the introduction of innovative technologies, which in Ukrainian realities are mostly related to the lack of technology and funding. In the conclusions, the main attention is paid to the fact that in the future the evolution of digital technologies will pose new challenges for pedagogical thought and its development.Документ Зміст та особливості використання електронного посібника «Біологічна фізика» в умовах медичних закладів вищої освіти(Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, 2023) Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Катерина Степанівна; Макаренко, Володимир Іванович; Сілкова, Олена Вікторівна; Матяш, Людмила Олександрівна; Makarenko, Oleksandr; Makarenko, Kateryna; Makarenko, Volodymyr; Silkova, Olena; Matiash, LiudmylaФормулювання проблеми. Актуальною проблемою для сучасної вищої школи є розроблення та використання в навчальному процесі цифрових інструментів, які можна використовувати для забезпечення аудиторної, самостійної та дистанційної форм навчання. Метою дослідження є розкриття змістута умов функціонування електронного навчального посібника «Біологічна фізика» під час вивчення медичної і біологічної фізики майбутніми лікарями в медичних ЗВО. Матеріали і методи. З метою з’ясування стану розробленості проблеми дослідження в педагогічнійтеорії та практиці використано: теоретичний аналіз, порівняння, узагальнення і систематизацію. Для досягнення мети застосовано: анкетування майбутніх лікарів з метою визначення типу сприйняття інформації; педагогічне спостереження за їх роботою з електронним посібником; експертне оцінювання з метою виявлення форм, що активізують функціонування електронного посібника. Результати анкетування оброблено статистичними методами. Результати. Авторами проаналізовано зміст та умови функціонування електронного навчального посібника «Біологічна фізика». В структурі кожної з його тем виділено теоретичну і практичну частини та засоби для самоконтролю. Цю структуру розглянуто на прикладі вивчення однієї з тем. Показано реалізацію переходів до різних видів діяльності. Розкрито компетентнісний підхід до навчання. Виділено умови функціонування електронного посібника в навчанні майбутніх лікарів, серед яких: врахування типів сприйняття інформації майбутніми лікарями; створення специфічного освітнього середовища в центріякого є комп’ютер; гармонійне поєднання електронного посібника з іншими засобами навчання; врахування його особливостей при виборі форм і методів навчання; врахування специфіки дистанційного навчання при його використанні. Висновки. Аналіз досвіду науковців, методистів та власного дослідження виділених умов функціонування електронного навчального посібника «Біологічна фізика», можна зробити висновок, що його використання активізує роботу студентів. Подальшого дослідження потребує серія електронних посібників з використанням задач і вправ медико-біологічного змісту.Документ Розвиток логічної компетентності у здобувачів медичних закладів вищої освіти під час розв’язування логічних задач(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023-02-27) Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Хміль, Олена Всеволодівна; Silkova, Olena; Makarenko, Oleksandr; Makarenko, Volodymyr; Khmil, OlenaМетою даної статті єрозкриття значення та ролі вивчення теми «Формальна логіка у вирішенні задач діагностики, лікування та профілактики захворювань»для розвитку логічної компетентності в системі професійних компетентностей майбутнього лікаря. Для досягнення поставленої мети були використані методи систематизації теоретичного та практичного матеріалу, його обґрунтування, узагальнення. Розглянуто питання розвитку логічної компетентності у здобувачів вищої медичної освіти під час вивчання дисципліни «Медична інформатика».Під час аналізу науково-дослідницької літератури визначено основні підходи до трактування поняття «логічна компетентність»як складової математичної компетентності. Виділені особливості професійно спрямованого викладання дисципліни «Медична інформатика», зокрема при вивчені теми «Формальна логіка у вирішенні задач діагностики, лікування та профілактики захворювань», у медичному закладі вищої освіти. Розроблені і наведені приклади задач логічного змісту професійного спрямування для здобувачів вищої освіти, зокрема за освітньо-професійною програмою «Стоматологія». З’ясовано, що вирішення такого типу задач сприяє актуалізації міжпредметних зв'язків алгебри логіки з дисциплінами професійного циклу, розвитку практичних навичок вирішення логічних задач медичного змісту, розвитку логічного мислення, яке є основою логічної компетентності. Описано функції таких завдань та методи їх розв’язування. Крім того, відзначено важливу роль вивчення логічних операцій, послідовність їх виконання, законів логіки для застосування до задач медичного змісту з метою формування логічного мислення, а отже і логічної компетентності, розвиває послідовне і доказове мислення, на основі наявних даних формулювання висновків, їх обґрунтування. Такі якості потрібні майбутнім лікарям у подальшому при застосуванні сучасного підходу до медичної практики -доказової медицини, який засновано на об’єктивних фактах, що передбачають пошук, порівняння, узагальнення отриманих доказів для використання їх в інтересах хворого. Таким чином, розвинута і сформована логічна компетентність допоможе майбутнім лікарям приймати правильні рішення в складних клінічних ситуаціях.