Перегляд за Автор "Makarenko, Volodymyr"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Google’s Digital Tools for Education: A Selection of Tools(2024-07-12) Makarenko, Volodymyr; Aleksieieva, Oksana; Fysiuk, Artem; Filimonova, Tetiana; Tsypliak, Nataliia; Макаренко, Володимир ІвановичThe article delves into the pivotal role and significance of digital tools in the realm of educational activities, exploring their impact on various aspects of the learning process. Focusing on the analysis of Google Docs, Google Forms, and Google Meet, researchers unearthed valuable insights. Google Docs emerged as a potent catalyst for enhancing student engagement and fostering their creativity within the learning environment. By offering collaborative features and real-time editing, Google Docs empowered students to actively participate in group projects and share ideas, thereby elevating their overall learning experience. The efficacy of Google Forms in tracking academic performance came to the fore, as educators found it to be an invaluable tool for generating assessments and surveys. Furthermore, Google Meet emerged as a versatile solution for enabling seamless video conferencing, transforming distance education by facilitating convenient and dynamic communication between students and instructors. This platform fostered meaningful interactions, ensuring a sense of community and social connection in virtual learning environments. In conclusion, this study serves as a stepping stone for the continued advancement of digital tools in education. By leveraging the potentials of Google Docs, Google Forms, and Google Meet, educators can foster active student engagement, enhance academic performance monitoring, and enable effective communication. However, to truly harness the transformative power of technology, a dedicated focus on accessibility, inclusiveness, student well-being, and adaptability to rapidly changing technologies is imperative. Embracing these principles will undoubtedly pave the way for an enriched and future-ready educational landscape.Документ Зміст та особливості використання електронного посібника «Біологічна фізика» в умовах медичних закладів вищої освіти(Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, 2023) Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Катерина Степанівна; Макаренко, Володимир Іванович; Сілкова, Олена Вікторівна; Матяш, Людмила Олександрівна; Makarenko, Oleksandr; Makarenko, Kateryna; Makarenko, Volodymyr; Silkova, Olena; Matiash, LiudmylaФормулювання проблеми. Актуальною проблемою для сучасної вищої школи є розроблення та використання в навчальному процесі цифрових інструментів, які можна використовувати для забезпечення аудиторної, самостійної та дистанційної форм навчання. Метою дослідження є розкриття змістута умов функціонування електронного навчального посібника «Біологічна фізика» під час вивчення медичної і біологічної фізики майбутніми лікарями в медичних ЗВО. Матеріали і методи. З метою з’ясування стану розробленості проблеми дослідження в педагогічнійтеорії та практиці використано: теоретичний аналіз, порівняння, узагальнення і систематизацію. Для досягнення мети застосовано: анкетування майбутніх лікарів з метою визначення типу сприйняття інформації; педагогічне спостереження за їх роботою з електронним посібником; експертне оцінювання з метою виявлення форм, що активізують функціонування електронного посібника. Результати анкетування оброблено статистичними методами. Результати. Авторами проаналізовано зміст та умови функціонування електронного навчального посібника «Біологічна фізика». В структурі кожної з його тем виділено теоретичну і практичну частини та засоби для самоконтролю. Цю структуру розглянуто на прикладі вивчення однієї з тем. Показано реалізацію переходів до різних видів діяльності. Розкрито компетентнісний підхід до навчання. Виділено умови функціонування електронного посібника в навчанні майбутніх лікарів, серед яких: врахування типів сприйняття інформації майбутніми лікарями; створення специфічного освітнього середовища в центріякого є комп’ютер; гармонійне поєднання електронного посібника з іншими засобами навчання; врахування його особливостей при виборі форм і методів навчання; врахування специфіки дистанційного навчання при його використанні. Висновки. Аналіз досвіду науковців, методистів та власного дослідження виділених умов функціонування електронного навчального посібника «Біологічна фізика», можна зробити висновок, що його використання активізує роботу студентів. Подальшого дослідження потребує серія електронних посібників з використанням задач і вправ медико-біологічного змісту.Документ Методика складання задач з медичної і біологічної фізики в контексті сучасних педагогічних технологій(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2020-12) Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Катерина Степанівна; Макаренко, Володимир Іванович; Матяш, Людмила Олександрівна; Сілкова, Олена Вікторівна; Makarenko, Aleksander; Makarenko, Volodymyr; Makarenko, Kateryna; Matiash, Liudmyla; Silkova, OlenaФормулювання проблеми. Метою дослідження є розкриття основних етапів складання і розв’язування проблемної ситуації в процесі навчання майбутніх лікарів під час вивчення медичної і біологічної фізики. Матеріали і методи. Для дослідження використовували теоретичний аналіз, структурно-логічний аналіз змісту і структури навчального процесу, спостереження та статистичну обробку результатів дослідження. Результати. Автори подають детальний аналіз процесу складання ситуаційних задач. Вони розкривають основні етапи роботи над проблемною ситуацією: виявлення задачної ситуації (проблеми); виявлення протиріччя у задачній ситуації. створення проблемної ситуації; виявлення і аналіз елементів ситуаційної задачі (первісна модель задачі); короткий запис умови задачі, з використанням рисунків, графіків, схем тощо; повторний аналіз умови задачі з виділенням протиріч і законів, що описують ситуаційну задачу; формулювання проблеми; висунення гіпотез; спрощення умови; вибір методів, прийомів, способів розв’язування задачі; генерація ідей щодо розв’язування задачі; перевірка гіпотез; побудова аналітико-синтетичного ланцюга; розв’язування задачі у загальному вигляді; аналіз моделі задачі, уточнення формулювання умови задачі; обчислення; перевірка і оцінка відповіді до ситуаційної задачі; дослідження задачі, її заключне редагування, постановка нових задач. Автори висвітлюють особливості реалізації розроблених етапів у процесі викладання медичної і біологічної фізики для майбутніх лікарів у поєднанні з груповим методом. Відмічають, що у груповій діяльності викладач корегує роботу студентів опосередковано, керує їх роботою через систему проблемних запитань і така діяльність має характер співпраці. Досліджується вплив типу задачної ситуації на тип складеної задачі. Висновки. Аналізуючи досвід роботи науковців, методистів і власний з цієї проблеми, можна зробити висновок, що використання завдань на складання проблемних ситуацій значно активізує креативне мислення майбутніх лікарів, сприяє особистісно-орієнтованому процесу навчання. Подальшого дослідження потребує ілюстрація на матеріалі медичної і біологічної фізики кожного з етапів роботи над проблемною ситуацією.Документ Розвиток логічної компетентності у здобувачів медичних закладів вищої освіти під час розв’язування логічних задач(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023-02-27) Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Хміль, Олена Всеволодівна; Silkova, Olena; Makarenko, Oleksandr; Makarenko, Volodymyr; Khmil, OlenaМетою даної статті єрозкриття значення та ролі вивчення теми «Формальна логіка у вирішенні задач діагностики, лікування та профілактики захворювань»для розвитку логічної компетентності в системі професійних компетентностей майбутнього лікаря. Для досягнення поставленої мети були використані методи систематизації теоретичного та практичного матеріалу, його обґрунтування, узагальнення. Розглянуто питання розвитку логічної компетентності у здобувачів вищої медичної освіти під час вивчання дисципліни «Медична інформатика».Під час аналізу науково-дослідницької літератури визначено основні підходи до трактування поняття «логічна компетентність»як складової математичної компетентності. Виділені особливості професійно спрямованого викладання дисципліни «Медична інформатика», зокрема при вивчені теми «Формальна логіка у вирішенні задач діагностики, лікування та профілактики захворювань», у медичному закладі вищої освіти. Розроблені і наведені приклади задач логічного змісту професійного спрямування для здобувачів вищої освіти, зокрема за освітньо-професійною програмою «Стоматологія». З’ясовано, що вирішення такого типу задач сприяє актуалізації міжпредметних зв'язків алгебри логіки з дисциплінами професійного циклу, розвитку практичних навичок вирішення логічних задач медичного змісту, розвитку логічного мислення, яке є основою логічної компетентності. Описано функції таких завдань та методи їх розв’язування. Крім того, відзначено важливу роль вивчення логічних операцій, послідовність їх виконання, законів логіки для застосування до задач медичного змісту з метою формування логічного мислення, а отже і логічної компетентності, розвиває послідовне і доказове мислення, на основі наявних даних формулювання висновків, їх обґрунтування. Такі якості потрібні майбутнім лікарям у подальшому при застосуванні сучасного підходу до медичної практики -доказової медицини, який засновано на об’єктивних фактах, що передбачають пошук, порівняння, узагальнення отриманих доказів для використання їх в інтересах хворого. Таким чином, розвинута і сформована логічна компетентність допоможе майбутнім лікарям приймати правильні рішення в складних клінічних ситуаціях.