Перегляд за Автор "Makarenko, V."
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адгезивна міцність склоіномерного цементу до твердих тканин зубів залежно від методу препарування каріозних порожнин(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2011) Ніколішин, Анатолій Карлович; Доценко, Володимир Іванович; Зайцев, Андрій Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Николишин, Анатолий Карлович; Доценко, Владимир Иванович; Зайцев, Андрей Владимирович; Макаренко, Владимир Иванович; Nikolishin, A.; Dotcenko, V.; Zaitsev, A.; Makarenko, V.У статті наведені результати дослідження адгезивних якостей склоіономерного цементу «Аквіон-ART» фірми «ВладМіВа» (Росія) при використанні різних технік препарування твердих тканин зуба; В статье представлены результаты исследования адгезивных качеств стеклоиономерного цемента «АквионART» при использовании различных техник препарирования твердых тканей зуба; Adhesive strength of class ionomer cement to hard tissues of teeth in dependence on method of preparing of carious cavities; This article presents the results obtained by studying adhesive qualities of glass ionomer cement of «Акvion-ART» under the usage of different techniques of hard dental tissue preparation.Документ Деякі аспекти саморегуляції у процесі формування дослідницької компетентності майбутніх лікарів(Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленко, 2023-10) Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Сілкова, Олена Вікторівна; Гриньова, Марина Вікторівна; Макаренко, Катерина Степанівна; Makarenko, O.; Makarenko, V.; Silkova, O.; Grynova, M.; Makarenko, K.Формування саморегуляції організовує навчальну роботу студента, озброює вміннями самостійного виконання завдань, закладає основи вміння вчитися, що є головним завданням ЗВО. Тому питання формування саморегуляції і пошуки оптимальних шляхів його здійснення є актуальним і відповідає потребам сьогодення, що є основою дослідницької компетентності. Дослідження показало, що контингент медичних ЗВО є переважно екстравертним, тоді як природничі дисципліни по своїй суті більше сприяють розвитку здібностей, притаманних інтровертам. Це вимагає перегляду процесу підготовки майбутніх лікарів засобами природничих дисциплін. Виявлено зв’язок окремих аспектів саморегуляції у процесі діяльності з інтро- і екстраверсією, що теж варто враховувати при організації роботи на заняттях з природничих дисциплін.Документ Дослідницькі задачі в системі інтегрованих завдань(ФОП Цьома С.П., 2018) Макаренко, Катерина Степанівна; Макаренко, Володимир Іванович; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Екатерина Степановна; Макаренко, Владимир Иванович; Макаренко, Александр Владимирович; Makarenko, E.; Makarenko, V.; Makarenko, A.У роботі описано функціонування дослідницької діяльності в системі інтегрованої підготовки майбутніх учителів фізики. Розкрито систему задач з міжпредметним змістом. Виокремлено їх різнорівневе подання. В работе описано функционирование исследовательской деятельности в системе интегрированной подготовки будущих учителей физики. Раскрыто систему задач с межпредметным содержанием. Выделена их разноуровневая подача. The work describes the functioning of research activities in the system of integrated training of future teachers of physics. The system of tasks with interdisciplinary content is discribed. Their multi-level presentation is highlighted.Документ Критерії сформованості фахових компетентностей майбутніх лікарів у процесі природничо-наукової підготовки(ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2016) Макаренко, Володимир Іванович; Макаренко, Владимир Иванович; Makarenko, V.Автором розглянуто зміст понять «критерій», «показник», «рівень»; виявлено загальні вимоги до критеріїв; визначено та обґрунтовано критерії сформованості фахової компетентності з урахуванням її внутрішньої структури та показники виявлення кожного критерію; представлено чотири рівні сформованості фахових компетентностей майбутніх лікарів у процесі. В статье рассмотрено содержание понятий «критерий», «показатель», «уровень»; выявлено общие требования к критериям; определено и обосновано критерии сформированности профессиональной компетентности с учетом ее внутренней структуры и показатели выявления каждого критерия; представлено четыре уровня сформированности профессиональных компетентностей будущих врачей в процессе естественнонаучной подготовки. природничо-наукової підготовки. In the article author examined the concept of «criteria», «index», «level»; The general requirements for the criteria; defined and justified criteria of formation of professional competence based on its internal structure and rates of detection of each criterion; It presents four levels of formation of professional competence of future physicians in the process of preparation of the natural sciences. The criteria and performance levels defined on the basis of the nature of the structural components of professional competence of physicians, taking into account pedagogical conditions of formation of the integrative characteristics. In the article the author deals with the meaning of «criterion», «index», «level»; the general requirements of the criteria are found; defined and reasonable the criteria of formation of professional competence with regard to its internal structure and indicators of each criterion are defined and based; four levels of professional competence of doctors in the natural science training are presented. The criteria, indices and levels are defined on the basis of the nature of the structural components of professional competence of physicians, taking into account pedagogical conditions of formation of the integrative characteristics.Документ Пошуково-дослідницьких проектів як засіб формування науково-дослідницьких умінь студентів(РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2014) Макаренко, Володимир Іванович; Макаренко, Катерина Степанівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Владимир Иванович; Макаренко, Екатерина Степановна; Макаренко, Александр Владимирович; Силкова, Елена Викторовна; Makarenko, V.; Makarenko, K.; Makarenko, A.; Silkova, H.У статті висвітлені питання формування науково-дослідницьких умінь студентів з використанням інтерактивного навчального методу пошуково-дослідницьких проектів. Розкрита методика формування науково-дослідницьких умінь студентів. Проаналізовані результати впровадження методики в навчальний процес вищого медичного навчального закладу. В статье расскрыты вопросы формирования научно-исследовательских умений студентов с использованием интерактивного учебного метода поисково-исследовательских учений студентов. Проанализированы результаты внедрения методики в учебный процесс высшего медицинского ученого заведения.The article highlights the issue of forming research skills of students using interactive teaching methods of search and research projects. Methodology of forming student’s research skills is disclosed. The results of the implementation techniques in the educational process of higher medical educational institution are analysed.Документ Проектна діяльність майбутніх учителів фізики(Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, 2019) Макаренко, Катерина Степанівна; Макаренко, Володимир Іванович; Макаренко, Олександр Володимирович; Матяш, Людмила Олександрівна; Makarenko, K.; Makarenko, V.; Makarenko, O.; Matiash, L.Формулювання проблеми. Метою дослідження є розкриття алгоритму проектної діяльності у процесі формування професійної компетентності майбутніх учителів фізики на матеріалі біомеханіки. Матеріали і методи. Для дослідження використовували теоретичний аналіз, структурно-логічний аналіз змісту і структури навчального процесу та спостереження. Результати. Подається алгоритм роботи над проектом, який включає чотири етапи: організаційний, аналітичний, дослідницький і контролюючий. Автори розкривають сутність етапів проекту, наводять приклади на матеріалі біомеханіки, висвітлюють особливості реалізації розробленого алгоритму в процесі викладання фізики в поєднанні з груповим методом. При цьому групова навчальна діяльність виконує організаційну функцію. Полягає вона в тому, що студенти навчаються розподіляти обов’язки, спілкуватися один з одним, розв’язувати конфлікти, що виникають у спільній діяльності. В груповій роботі кожен із них бере на себе функції викладача і виконує фахові види діяльності. На першому етапі визначається тема і мета проекту, створюється проблемна ситуація, виділяється протиріччя, формулюється проблема, здійснюється пошук варіантів вирішення та обговорюються методи дослідження. На другому етапі визначаються джерела інформації, здійснюється опис кінцевого результату та розподіл завдань, а також формулювання плану роботи. Третій етап включає збір та аналіз зібраної інформації, виконання роботи згідно з планом, формулювання висновків і пропозицій. На контролюючому етапі формулюються результати, відбувається захист проекту та прогнозуються нові проблеми. Висновки. Метод проектів як педагогічна технологія передбачає сукупність дослідницьких, пошукових і проблемних методів. Він органічно поєднується з груповим підходом до навчання. Цей підхід можна використати не лише для підготовки майбутніх учителів фізики, а й організувавши аналогічно проектну діяльність під час вивчення інших природничих дисциплінДокумент Самостійна робота як засіб формування фахових компетентностей майбутніх лікарів у процесі природничо-наукової підготовки(ТОВ «Видавництво НТМТ», 2016) Макаренко, Володимир Іванович; Макаренко, Владимир Иванович; Makarenko, V.У статті розглянуто проблему формування фахових компетентностей майбутніх лікарів у процесі природничо-наукової підготовки шляхом виконання студентами самостійної роботи. Проаналізовано наукові підходи до її ефективної організації і реалізації. Обґрунтовано доцільність упровадження самостійної роботи у процес природничо-наукової підготовки з метою формування фахових компетентностей майбутніх лікарів. Розкрито особливості організації самостійної роботи майбутніх лікарів при вивченні дисциплін природничо-наукового циклу. Описано структуру самостійної роботи студентів з медичної і біологічної фізики. Указано умови ефективності самостійної роботи, у плані формування фахових компетентностей в процесі природничо-наукової підготовки. Запропоновано напрями подальшого дослідження; В статье рассмотрена проблема формирования профессиональных компетентностей будущих врачей в процессе естественно-научной подготовки путем выполнения студентами самостоятельной работы. Проанализированы научные подходы к ее эффективной организации и реализации. Обоснована целесообразность внедрения самостоятельной работы в процесс естественно-научной подготовки с целью формирования профессиональных компетентностей будущих врачей. Раскрыты особенности организации самостоятельной работы будущих врачей при изучении дисциплин естественнонаучного цикла. Указано условия эффективности самостоятельной работы, в плане формирования профессиональных компетентностей в процессе естественно-научной подготовки; The article considers the problem of forming professional competence of physicians in the natural science training by performing students’self-directed work. Analysis of scientific approaches to its efficient organization and implementation has been conducted. The expediency of introducing the selfstudy process in natural science training in order to develop professional competence of doctors has been substantiated. The features of students’ selfdirected of future doctors in the study of the science cycle subjects have been analyzed. The structure of students' self-directed work in medical and biological physics has been described. The conditions of effective self-study, in terms of formation of professional competence in the process of natural and scientific training have been specified. It has been noted that the advisably organized, systematic, controlled self-study, followed by individual teacher’s counseling during the course of natural-scientific training, implemented through the developed instructional materials, promotes the professional competence of doctors. Directions for further research have been suggested.Документ Формування творчої компетентності майбутніх лікарів на заняттях з біофізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Макаренко, Володимир Іванович; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Катерина Степанівна; Макаренко, Владимир Иванович; Макаренко, Александр Владимирович; Макаренко, Екатерина Степановна; Makarenko, V.; Makarenko, A.; Makarenko, K.Метою даної статті є на основі аналізу наукової літератури розглянути проблему розвитку творчості майбутніх лікарів як елемента компетентності. Використовуючи теоретичний аналіз і спостереження, було визначено, що вміння бачити та сформулювати проблему й діяти в нестандартних ситуаціях формується у процесі виконання творчих завдань, особливо їх систем. Активізація творчих здібностей і реалізація творчого потенціалу можлива у процесі введення в навчальний процес інноваційних педагогічних технологій. Практичне значення дослідження вбачається у використанні розробленої технології на заняттях із біофізики. Подальшого дослідження потребує вивчення особливостей використання розробленої технології на інших дисциплінах, які вивчають студенти вищих медичних навчальних закладів. Целью данной статьи является на основе анализа научной литературы рассмотреть проблему развития творчества будущих врачей как элемента компетентности. Используя теоретический анализ и наблюдение, было определено, что умение видеть и сформулировать проблему и действовать в нестандартных ситуациях формируется в процессе выполнения творческих заданий, особенно их систем. Активизация творческих способностей и реализация творческого потенциала возможна в процессе ввода в учебный процесс инновационных педагогических технологий. Практическое значение исследования видится в использовании разработанной технологии на занятиях по биофизике. Дальнейшего исследования требует изучения особенностей использования разработанной технологии на других дисциплинах, которые изучают студенты высших медицинских учебных заведений. The purpose of this article is based on the analysis of scientific literature to handle the problem of creativity of medical students as a part of competence. Such methods have been used in the research: theoretical analysis, which tool is structural and logical analysis of the content and structure of the educational process in the view of the existing relations between its individual parts, statistical evaluation of the individual events in the study, didactics analysis, based on the generalization process of knowledge which is reflected in its tendency to generalize many versatile particular laws; pedagogical observation – collecting materials of research-based data collection of classes, and laboratory tests. As a result of the research it has been determined that the ability to see and formulate the problem and act in unusual situations emerging in the implementation of creative potential is possible in the introduction to the educational process of innovative educational technologies. The practical significance of the study is observed in the developed technology in the classes of Biophysics in particular advanced learning technologies that have been approved contribute to the formation of competencies and stimulate creative activity. So, a type of training that is aimed at the formation of productive creative medical student is developing education. Another type of training aimed at activating the creative abilities is problem-based learning, the main aim of which is also all-round development of cognitive abilities of the students. Recently, higher educational institutions have begun to use such following creative teaching methods aimed at activating creativity, as «case method», «brainstorming», educational games and others. «Case method» is based on the description of the real problem, which is related to the future students profession and participants of discussion make recommendations for the solving that encourages the students to develop problem-search activity. Another type of training that we believe would be used to train medica students to enhance creative abilities is educational entertainment. Further research needs to explore the usage of the features of the technology developed in other disciplines of natural sciences, which the students learn at the higher medical educational institution.