Перегляд за Автор "Mikheienko, O."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Детермінанти функціонального потенціалу організму та резервів здоров’я: пріоритетність, конфігурація, холістичний підхід(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024) Міхеєнко, Олександр Іванович; Кундій, Жанна Петрівна; Донченко, Вікторія Іванівна; Ющенко, Юлія Петрівна; Mikheienko, O.; Kundii, Zh.; Donchenko, V.; Yushchenko, Yu.В останні десятиліття одним з найпотужніших факторів впливу на здоров’я визнано спосіб життя. Сучасні наукові дослідження надають переконливі докази існування причинно-наслідкових зв’язків між способом життя і станом як індивідуального, так і громадського здоров’я. Правильно побудований здоровий спосіб життя здатен суттєво мінімізувати ризики багатьох хронічних захворювань. Здоровий спосіб життя сьогодні можна розглядати як фактор захисту від внутрішніх і зовнішніх негативних чинників, зумовлених, в тому числі, низкою змін, пов’язаними з розвитком цивілізації. Водночас планування та реалізація оздоровчої програми є комплексною проблемою, яка передбачає не лише відмову від шкідливих звичок, збільшення рівня рухової активності чи змін у харчуванні, але й застосування широкого спектру інших засобів впливу на стан здоров’я. Ураховуючи багатофакторність такого впливу виникає необхідність пошуку стратегій застосування оздоровчих засобів та їх поєднання з метою підвищення ефективності процесу оздоровлення. Згідно із холістичним підходом результат визначається активізацією сенситивних структурних компонентів життєзабезпечення, синергетична дія яких створює кращі умови для забезпечення гармонії і рівноваги психосоматичних процесів в організмі людини як біосистеми. Успішність та ефективність оздоровчої програми визначається оптимальною конфігурацією різноманітних засобів та напрямів оздоровчого впливу психосоматичного характеру. Таким чином, набуває актуальності розробка методологічних засад побудови і реалізації оздоровчої програми. Метою нашого дослідження є аналіз основних складових здорового способу життя, чинників здоров’я, оздоровчих засобів, що дає можливість виокремити найбільш раціональні (ефективні, результативні) шляхи планування та реалізації оздоровчої програми для побудови оптимальної конфігурації оздоровчого впливу. convincing evidence of the existence of cause-and-effect relationships between the way of life and the state of both individual and public health. A properly constructed healthy lifestyle can significantly minimize the risks of many chronic diseases. A healthy lifestyle today can be considered a factor of protection against internal and external negative factors caused, among other things, by several changes associated with the development of civilization. At the same time, the planning and implementation of a health program is a complex problem that involves not only giving up bad habits, increasing the level of physical activity, or changes in diet but also using a wide range of other ways of influencing health. Considering the multifactorial nature of such an influence, there is a need to find strategies for using healing agents and their combination to increase the effectiveness of the healing process. According to the holistic approach, the result is determined by the activation of sensitive structural components of life support, the synergistic action of which creates better conditions for ensuring the harmony and balance of psychosomatic processes in the human body as a biosystem. The success and effectiveness of the health program is determined by the optimal configuration of various means and directions of the health effect of a psychosomatic nature. Thus, the development of methodological principles for constructing and implementing a health program becomes relevant. The purpose of our research is to analyze the main components of a healthy lifestyle, health factors, and healthcare products, which makes it possible to single out the most rational (effective, effective) ways of planning and implementing a health program to build an optimal configuration of the health impact.Документ Діалектика здоров’я: психосоматичний аспект(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024) Міхеєнко, Олександр; Ковальова, Ольга; Жамардій, Валерій Олександрович; Літвінов, П.; Mikheienko, O.; Kovalova, O.; Zhamardiy, V.; Litvinov, P.Проблема здоров’я, шляхів впливу на функціональний стан людини є однією з найскладніших комплексних проблем, яка охоплює філософський, культурологічний, медичний, біологічний, педагогічний, психологічний, валеологічний, соціальний та інші виміри сучасної наукової думки. Здоров’я як предмет дискусії науковців багатьох галузей знань є феноменом, в основі якого лежить складна взаємодія конфліктуючих між собою, іноді діаметрально протилежних протиборчих сил, квінтесенцією яких є діалектична єдність “хвороба-здоров’я”. Надавати хворобі лише негативного забарвлення, розглядати її як факт відсутності здоров’я і/або поразки організму в боротьбі за існування – надто спрощений підхід. Симптоми, як правило, віддзеркалюють намагання організму гармонізувати психосоматичні процеси, що зрештою, є виявом здорових сил. Ефективність оздоровлення визначається конфігурацією впливу на основі комплексного застосування різних засобів. Здоров’я як багатокомпонентна ієрархічна структура є наслідком дії величезної кількості різноманітних чинників. Маленькі, але правильно організовані резонансні впливи можуть бути досить ефективні. Цілеспрямований вплив на слабкі інформаційно-енергетичні структури дає змогу отримати результат за порівняно невеликих зусиль. Застосування оздоровчих засобів супроводжується стресовими (руйнівними) процесами, в результаті яких організм посилює свою резистентність. Будь-який оздоровчий процес є мистецтвом тримати рівновагу і баланс сил. Досліджуючи окремі компоненти процесів і явищ, сучасна наука з’ясовує окремі їх властивості, параметри, закономірності, але втрачає можливість їх аналізу як системи добре скоординованих і взаємопов’язаних взаємодій. Метою дослідження є аналіз теоретичного і практичного досвіду лікувально-оздоровчої сфери, який дає змогу наблизитися до розуміння феномену здоров’я, його суті, окреслення методологічних засад оздоровчої діяльності. The problem of health, ways of influencing the functional state of a person is one of the most complex problems, which covers philosophical, cultural, medical, biological, pedagogical, psychological, valeological, social and other dimensions of modern scientific thought. Health as a subject of discussion by scientists of many fields of knowledge is a phenomenon based on a complex interaction of conflicting, sometimes diametrically opposed opposing forces, the quintessence of which is the dialectical unity of "disease-health". Giving the disease only a negative color, considering it as a fact of lack of health and/or defeat of the body in the struggle for existence is an overly simplistic approach. Symptoms, as a rule, reflect the body's efforts to harmonize psychosomatic processes, which, after all, is a manifestation of healthy forces. The effectiveness of recovery is determined by the configuration of the impact based on the complex application of various means. Health as a multi-component hierarchical structure is the result of the action of a huge number of various factors. Small, but properly organized resonant influences can be quite effective. Purposeful influence on weak information and energy structures allows you to get results with relatively little effort. The use of health care products is accompanied by stressful (destructive) processes, as a result of which the body strengthens its resistance. Any health-improving process is an art of maintaining equilibrium and balance of forces. Investigating individual components of processes and phenomena, modern science elucidates their individual properties, parameters, patterns, but loses the opportunity to analyze them as a system of well-coordinated and interconnected interactions. The purpose of the study is the analysis of theoretical and practical experience in the medical and health care sphere, which allows us to get closer to the understanding of the health phenomenon, its essence, and outline the methodological foundations of health care activities.Документ Формування мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до здоров’я та здорового способу життя(Полтавський національний педагогічний універистет імені В. Г. Короленка, 2024) Міхєєнко, Олександр; Жамардій, Валерій Олександрович; Башавець, Наталія; Mikheienko, O.; Zhamardiy, V.; Bashavets, N.Стаття присвячена проблемі формування мотивації до здоров’я студентської молоді як підґрунтя для дотримання здоров’яорієнтованої поведінки і діяльності. Обґрунтовано головні чинники формування мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до здоров’я. Розкрито роль психолого-педагогічних механізмів і факторів, які сприяють або, навпаки, перешкоджають формуванню мотиваційно-ціннісного ставлення учнів (студентів) до здоров’я та здорового способу життя. Доведено необхідність професійного викладання знань про здоров’я з метою формування відповідної мотивації. The article is devoted to the problem of forming motivation for the health of student youth as a basis for observing health-oriented behavior and activities. The main factors in the formation of students' motivational and value attitudes towards health are substantiated. The role of psychological-pedagogical mechanisms and factors that contribute to or, on the contrary, hinder the formation of the motivational and value attitude of pupils (students) to health and a healthy lifestyle is revealed. The necessity of professional teaching of knowledge about health in order to form the appropriate motivation has been proven. One of the important tasks facing modern education is not only the development of the intellectual and physical potential of student youth, but also the creation of motivation for health, value orientations aimed at preserving and strengthening health as the main resource for their successful implementation professionally creative potential. There are a number of factors of a psychological and pedagogical nature that contribute to health activities or, on the contrary, hinder them. Professional teaching of knowledge with the aim of forming students' motivational and valuable attitude to health and compliance with the rules and norms of a healthy lifestyle makes certain demands on the content, forms, methods, conditions of learning as well as the personality of the teacher.