Логотип репозитарію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
Логотип репозитарію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Mishchenko, S. V."

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Adaptive teaching as one of pedagogical forms in priority at International faculty
    (Полтавський національний педагогічний університет ім В.Г. Короленка, 2025) Tkachenko, O. V.; Vesnina, L. E.; Zaporozhets, T. M.; Sokolenko, V. M.; Sharlay, N. M.; Mishchenko, S. V.; Sukhomlyn, T. A.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Міщенко, Сергій Віталійович; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна
    The authors substantiate essentiality to use adaptive teaching at the lessons with the International faculty students to develop adaptive thinking and learning in the applicants. It will provide effective academic adaptability of educative process all participants, will encourage to creative teaching, using the soft skills by the tutors, Personalized teaching. Separate attention is paid to adaptability to pass Krok 1 successfully. As a whole, the authors describe methods of adaptive teaching implemented in an educative process at PSMU Physiology department while working with International faculty students in part ZOOM and Google-class. They differentiate the terms “adaptive feedback” and “adaptable feedback” while emphasizing to essentiality to provide feedback high effectiveness. Also the authors mention dys-adaptive teaching contribution into academic stress possible development in the International faculty students.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    International faculty students’ active self-work at physiology department as a factor of deep knowledge managing
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Vesnina, L. E.; Zaporozhets, T. M.; Tkachenko, O. V.; Sokolenko, V. M.; Sukhomlyn, Т. А.; Sukhomlyn, А. А.; Mishchenko, S. V.; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Міщенко, Сергій Віталійович
    The article is devoted to some peculiarities of International students’ self-work organization, its problems and role in gaining the deep knowledge to provide effective knowledge survival. The authors analyze some approaches and methods of International faculty students’ self-work improvement implemented in an educative process at Physiology department in part activity in Google-class, taking the applicants’ individual peculiarities into consideration, using vast intra- and inter-disciplinary integration with especial accent on the topic studied applied significance. The authors emphasize essentiality to combine self-work optimal organization with creating favorable conditions to provide this students’ activity artistic character. Стаття присвячена деяким особливостям органiзацiï самостiйноï роботи студентiв мiжнародного факультету, ïï проблемам та ролi у здобуттi поглиблених знань для забезпечення ефективноï витривалостi знань. Автори аналiзують деякi пiдходи та методи покращення самостiйноï роботи студентiв мiжнародного факультету в освiтньому процесi на кафедрi фiзiологiï, зокрема, активнiсть в Гугл-класi, прийняття до уваги iндивiдуальних особливостей пошукувачiв, використання значноï iнтра- та iнтердисциплiнарноï iнтеграцiï з особливим акцентом на прикладному значеннi теми, яка вивчається. Автори пiдкреслюють важливiсть комбiнувати оптимальну органiзацiю самостiйноï робот iз створенням благоприємних умов для забезпечення творчого характеру цiєï активностi cтудентiв.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    international students’ creative personality development in different countries: the common and the partial
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Tkachenko, O. V.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Mishchenko, S. V.; Kerbazh, N.; Jha, S. K.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Міщенко, Сергій Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Кербаж, Нізар Ріда
    The authors devoted their abstracts to typological aspects contribution into surgical diseases distribution, clinics, diagnostics, treatment peculiarities in some countries in such branches of Medicine as Children Surgery, Neurosurgery, Nephrology, Ophthalmology, Othorhinolaryngology, Oncology, Proctology, Genetics, Hematology with ethnic typological aspect, urbanization, ethno-gender typological aspect, ethno-age typological aspect, ethno-gender-age typological aspect taking into consideration to emphasize that maximal individualization is effective and essential not only in Pedagogy but in Medicine and that Personalized Medicine should be in priority in the world.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Pedagogical psychology and pedagogical psychophysiology as modern complex sciences
    (Громадська організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління», 2025) Tkachenko, O. V.; Vesnina, L. E.; Zaporozhets, T. M.; Sukhomlyn, T. A.; Sharlay, N. M.; Sukhomlyn, A. A.; Mishchenko, S. V.; Ткаченко, Олена Вiкторiвна; Веснiна, Людмила Едуардiвна; Запорожець, Тетяна Миколаïвна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна ; Шарлай, Наталiя Миколаïвна; Сухомлин, Андрій Анатолійович
    Individualization in education belongs to modern Pedagogical Science branch in priority. How to reach it at a maximal possible extent? We think that it is possible to be realized if to take Pedagogical Psychology and Pedagogical Psychophysiology data into obligatory consideration. Pedagogical Psychology as Psychology branch deals to education and upbringing processes’ nature and regularities. At the same time, it is not only theoretical but applied science aimed to improve pedagogical process while psychological data implementing in it and their usage. It is evidently, that individual approach in education is impossible to be reached without the students’/pupils’ and tutors’ typological belonging taking into consideration. That is why it is possible to distinguish Pedagogical Psychophysiology as separate science dealing to using the data on higher brain functions in an educative process. It is worthy to mention that there are Differential Psychology and Differential Psychophysiology assessing inter-grouped and intra-grouped varieties id est dealing to human typologies. If a tutor teaches International faculty students, Ethnopsychology and Ethnophysiology and their contribution into Ethnopedagogy should be taken into account. Students belong to separate age group. That is why Age Psychology and Age Psychophysiology should be also noted. Finally, Gender Psychology and Gender Psychophysiology data usage during an educative process will encourage to reaching maximal individualization in education. The authors substantiate an essentiality to use such categories as cholerics, sanguine, phlegmatics, melancholics, right-hemisphered people, left-hemisphered people, theoreticians, thinkers, visuals, audials and kinesthetics at managing the tutors’ work at the lessons as well as during controlling activities. Індивідуалізація у навчанні є пріоритетною галуззю педагогічної науки. Як досягти цього в максимально можливій мірі? Вважаємо, що це можливо реалізувати, якщо обов'язково враховувати дані педагогічної психології та педагогічної психофізіології. Педагогічна психологія як галузь психології розглядає природу та закономірності процесів навчання та виховання. Водночас це не лише теоретична, а й прикладна наука, яка спрямована на вдосконалення педагогічного процесу при впровадженні в нього психологічних даних та їх використаннi. Очевидно, що індивідуальний підхід у навчанні неможливий без урахування типологічної приналежності студентів/учнів та педагогiв. Тому можна виділити педагогічну психофізіологію як окрему науку, яка займається використанням даних про вищі мозкові функції в навчальному процесі. Варто зазначити, що існують диференціальна психологія та диференціальна психофізіологія, які оцінюють міжгрупові та внутрішньогрупові розбiжностi, тобто стосуються типологій людини. Якщо тьютор навчає іноземних студентів факультету, слід враховувати етнопсихологію та етнофізіологію та їхній внесок в етнопедагогіку. Учні належать до окремої вікової групи. Тому слід відзначити також вікову психологію та вікову психофізіологію. Нарешті, використання даних гендерної психології та гендерної психофізіології під час навчального процесу сприятиме досягненню максимальної індивідуалізації навчання. Автори обґрунтовують необхідність використання таких категорій, як холерики, сангвініки, флегматики, меланхоліки, правопівкульні люди, лівопівкульні люди, теоретики, мислителі, візуали, аудіали та кінестетики під час керівництва роботою викладачiв на заняттях, а також під час контролюючої діяльності.
BASEROARRORROARMAPOpenDOARЕ-каталог PSMU

36011, Poltava, 23 Shevchenko Street

DSpace software and Poltava State Medical University copyright © 2017-2025 | Library PDMU

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Зворотний зв'язок