Перегляд за Автор "Morhun, N. A."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Motivational factors influencing undergraduate students to pursue dentistry as future career at ukrainian universities(Полтавський державний медичний університет, 2024) Yanko, N. V.; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Amosova, L. I.; Morhun, N. A.; Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Янко, Наталья Валентиновна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Амосова, Людмила Ивановна; Моргун, Наталья АнатольевнаРозуміння мотивації студентів у виборі професії допомагає залучити здобувачів освіти до університету та мотивувати їх під час навчання. Мета статті - порівняти фактори мотивації обрати стоматологію як кар’єру у вітчизняних та іноземних студентів українського університету. Використовувалась анкета з 24 пунктів із закритими запитаннями для опитування здобувачів освіти ступеня магістра стоматології. Сприйняття студентами факторів мотивації досліджували за п'ятибальною шкалою Лайкерта. χ2-тест и регресійний аналіз використовувались для встановлення статистичних відмінностей. 121 вітчизняний та 59 іноземних студентів погодилися відповісти на запитання анкети щодо мотивації вибору стоматології для навчання. Серед вітчизняних студентів жінки складали 69,42%, а чоловіки – 30,58%. Вибірка іноземних студентів була представлена 32,2% жінок та 67,8% чоловіків. Як вітчизняні, так і іноземні студенти високо оцінили роль професійного статусу, високого доходу, здатності вести бізнес, практичних навичок, бажання працювати в галузі охорони здоров’я, бажання працювати з людьми та бажання служити суспільству у виборі кар’єри. Іноземні студенти оцінювали вище роль особистого досвіду стоматологічної допомоги та досвіду роботи у виборі професії. У вітчизняних студентів вплив друзів та особиста порада грали меншу роль, особливо порівняно з іноземними. Комп’ютерні поради та альтернативний курс (робота) мали меншу важливість для вітчизняних студентів, ніж для іноземних студентів. Наукові знання були менш важливими для іноземних студентів порівняно з вітчизняними студентами. Отже, для просування навчання в нашому університеті слід наголошувати про високий професійний статус стоматолога, високий дохід, можливість займатися бізнесом, а також про відпрацювання практичних навичок під час навчання та суспільно-корисну роль цієї професії. Для залучення здобувачів освіти з інших країн слід просувати меседжі про важливість особистого досвіду стоматологічної допомоги та роботи у виборі професії, а також залучати випускників нашого університету в соціальних мережах рекомендувати його для вивчення стоматології.Документ Основні напрями лікування флюорозу зубів(Полтавський державний медичний університет, 2023) Каськова, Людмила Федорівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Артем'єв, Андрій Владиславович; Kaskova, L. F.; Morhun, N. A.; Vashchenko, I. Y.; Novikova, S. Ch.; Khmil, O. V.; Andriyanova, O. Yu.; Artemyev, A. V.Територія Полтавської області належить до бучацької гідрогеологічної провінції, підземні води якої характеризуються підвищеним умістом фтору. Споживання води з понаднормовим умістом цього хімічного елементу є причиною ендемічного флюорозу в населення області, насамперед дитячого. Флюороз виникає внаслідок послідовної дії високих концентрацій фтору під час розвитку й особливо мінералізації твердих тканин зубів, що шкідливо діє на амелогеніни емалі й призводить до порушення росту кристалів, викликає підповерхневу пористість. Залежно від тяжкості форми флюорозу характеризуються наявністю крейдоподібних плям, коричневої пігментації, деструкцією емалі. Хворих турбує косметична незадоволеність. Мета дослідження - провести ретельний аналіз усього виявленого матеріалу з даної теми, зібрати всю можливу інформацію про нові тенденції за останні роки щодо лікування флюорозу зубів: на чому засновані методи, історію їх виникнення, показання до використання, клінічні етапи, переваги. Зуби, уражені флюорозом, залежно від клінічних проявів захворювання потребують різних підходів до лікування, але в першу чергу - ремінералізаційної терапії, один зі засобів якої запропонували Ніколішина Е.В. та ін. Його застосовують таким чином: після процедури професійної гігієни в попередньо виготовлені індивідуальні капи з прозорого силікону вносять 10% розчин «Бішофіт Полтавський», розміщують на зубах, уражених флюорозом, на 30 хвилин щоденно курсом 10-20 процедур. Першим варіантом малоінвазивного методу лікування легкого й середнього ступенів флюорозу є мікроабразія емалі, оскільки цей метод видаляє непрозорі коричневі плями і згладжує нерівності, забезпечуючи більш рівну і блискучу поверхню. Техніка мікроабразії передбачає травлення м’якою кислотою в поєднанні з нанесенням абразивного компонента. Інфільтрація смолою також стала популярною технікою лікування флюорозу зубів без втрати твердих тканин. Смоляна інфільтрація заснована на ерозії поверхні ураження соляною кислотою і проникнення смоли з низькою в’язкістю в мікропористі ділянки емалі. Ефект маскування заснований на зміні показника заломлення. Оптичні характеристики ураженої емалі змінюються, і вона виглядає як навколишня здорова емаль. Якщо естетичний результат застосування малоінвазивних методів лікування не задовольняє пацієнта чи в нього тяжка форма флюорозу зубів, проводять реставрацію зубів, а після завершення формування кореня показане покриття зубів вінірами або коронками. Отже, у випадках естетичних змін унаслідок флюорозу перед інвазивними реставраційними процедурами слід розглянути малоінвазивні реставраційні підходи, що зберігають тверді тканини, такі як мікроабразія, зовнішнє вибілювання або інфільтрація смолою. Якщо результати залишаються незадовільними, можна розглянути інвазивніші методи лікування.Документ Погляд на сучасні підходи до лікування флюорозу в дітей(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Каськова, Людмила Федорівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Амосова, Людмила Іванівна; Янко, Наталія Валентинівна; Артем'єв, Андрій Владиславович; Каськова, Людмила Фёдоровна; Моргун, Наталья Анатольевна; Амосова, Людмила Ивановна; Янко, Наталия Валентиновна; Артемьев, Андрей Владиславович; Kaskova, L. F.; Morhun, N. A.; Amosova, L. I.; Yanko, N. V.; Artemyev, A. V.Метою дослідження була систематизація методик лікування флюорозу зубів, запропонованих останніми роками, для визначення показань до їх застосування залежно від тяжкості захворювання і зрілості емалі зубів. Пошук наукових видань, опублікованих у період із 2009 по травень 2019 року, проводили через Google за ключовими словами «лікування флюорозу зубів», «вибілювання зубів», «мікроабразія зубів», «інфільтраційна техніка при лікуванні флюорозу» українською й англійською. Лікування флюорозу різних ступенів тяжкості в дітей необхідно проводити на тлі ендогенного призначення препаратів, які сприяють ремінералізації емалі. Місцева ремінералізуюча терапія показана при легкому флюорозі зубів із незрілою емаллю та при помірному флюорозі на тлі вибілювання й мікроабразії. Інфільтраційна техніка застосовується при легкому флюорозі та після вибілювання – при помірному флюорозі. За неефективності малоінвазивних методів або при тяжкому флюорозі зубів проводять пряму або непряму реставрацію; вініри і коронки показані в період сформованого кореня зуба. Перспективною є розробка нових способів лікування флюорозу, що охоплюють загальну і місцеву ремінералізуючу терапію, а також інфільтраційну техніку. Целью исследования была систематизация методик лечения флюороза зубов, предложенных в последние годы, для определения показаний к их применению в зависимости от тяжести заболевания и зрелости эмали зубов. Поиск научных изданий, опубликованных в период с 2009 по май 2019 года, проводился через Google по ключевым словам «лечение флюороза зубов», «отбеливание зубов», «микроабразия зубов», «инфильтрационная техника при лечении флюороза» на украинском и английском. Лечение флюороза различных степеней тяжести у детей необходимо проводить на фоне эндогенного назначения препаратов, которые способствуют реминерализации эмали. Местная реминерализирующая терапия показана при легком флюорозе зубов с незрелой эмалью и при умеренном флюорозе на фоне отбеливания и микроабразии. Инфильтрационная техника рекомендована при легкой степени флюороза, а после отбеливания – при умеренном флюорозе зубов. При неэффективности малоинвазивных методов или при тяжелом флюорозе зубов проводится прямая или непрямая реставрация; виниры и коронки показаны в период сформированного корня зуба. Перспективной является разработка новых способов лечения флюороза, включающих общую и местную реминерализирующую терапию, а также инфильтрационную технику. Dental fluorosis is caused by ingesting too much fluoride while the teeth are developing. Poltava region belongs to Buchach fluorine hydrogeological province which ground waters are characterized by a high content of fluorine. Such districts as Myrgorod, Lubny, Gadyach, Globino, Mashivka, Shyshaky and Novy Sanzshary have fluoride concentration in drinking water from 2,5 tо 7 mg/l. It is known that the overdose of fluoride has deleterious effect on enamel development, generating a hypomineralized porous subsuperfacial enamel. Mild fluorosis transforms into moderate fluorosis with brown pigmentation over time and increasing the severity of fluorosis is associated with increasing the patient`s dissatisfaction. There are a few different ways that dental fluorosis can be treated. Local remineralisation therapy is the most careful way to reduce or eliminate fluorosis spots. Enamel microabrasion removes the outer porous enamel with pumice after it has been partly demineralized by the acid; topical fluoride that remineralized the enamel follows microabrasion. A teeth whitening can return teeth to their former glory in a single visit. Infiltration technique is the novel approach to fluorosis management which masks white spots. Veneers or crowns are the next option that restores teeth gleaming appearance. Unfortunately, previous reviews that have analyzed contemporary methods of fluorosis treatment didn’t determine their indications depending on the disease severity and the enamel maturation. Purpose of the study was to systematize the methods of dental fluorosis management offered last years and to determine the indications for their use depending on the severity of the disease and the maturity of the tooth enamel. Searching strategy for identification of scientific publications published between the years 2009 - May 2019 was conducted by reviewers independently through Google. The search strategy included keywords "dental fluorosis management", «teeth whitening», «teeth microabrasion», «infiltration for fluorosis treatment» and it was complementated by checking references of the relevant review articles and the eligible studies for additional useful publications. Over the last 10 years few articles were dealt with minerals, vitamins, adaptogens, antitoxicants prescription for fluorosis management. Such tooth pastes as «R.O.C.S» and «Novyi zhemchuh calcium» showed efISSN 2409-0255. Український стоматологічний альманах. 2019. № 3 76 ficacy in local remineralisation therapy of fluorosis in children. Infiltration technique was used for mild fluorosis management and in combination with whitening for moderate fluorosis treatment in children. Different tooth whitening techniques were offered and only some of them include local remineralisation therapy that can stabilize clinical result. Carbamide and orthophosphoric acid were utilized for whitening of immature fluorosis teeth. Microabrasion in children's teeth was effective in combination with following fluoridation, for example Tooth Moose. Direct and indirect restorations are considered the treatment of choice for moderate to severe cases of fluorosis given the optimum aesthetics, wear resistance, biocompatibility, and long-term results. Whereas veneers and crowns are indicated in mature fluorosis teeth, choice of direct composite restorations doesn’t depend on tooth maturity. Treatment of fluorosis of various severities in children should include endogenous use of medicines that increase the enamel remineralisation. Local remineralisation therapy is indicated for mild fluorosis in immature teeth and for moderate fluorosis in combination with bleaching and microabrasion. Infiltration technique is recommended for mild fluorosis management and in combination with whitening for moderate fluorosis treatment in children. In the case of inefficiency of minimally invasive methods or severe fluorosis, direct or indirect restorations are conducted. Promising direction in fluorosis treatment is the development of new methods for fluorosis management, including general and local remineralization therapy, as well as infiltration technique.Документ Пошук доступних ресурсів для створення клінічних кейсів із дитячої терапевтичної стоматології(Вищий державний навчальний заклад України "УМСА", 2017) Каськова, Людмила Федорівна; Янко, Наталія Валентинівна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Янко, Наталия Валентиновна; Новикова, Светлана Чеславна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Моргун, Наталья Анатольевна; Kaskova, L. F.; Yanko, N. V.; Novikova, S. Ch.; Khmil, E. V.; Morhun, N. A.Останнім часом завдяки впровадженню проблемно-орієнтованого навчання у медичних навчальних закладах набуло популярності створення клінічних кейсів. Метою дослідження був пошук доступних програм для створення кейсів із дитячої терапевтичної стоматології. З цією метою була апробована програма Adobe Captivate 9, також автори ознайомились із демо-кейсами, що підтримуються платформою Openlabyrinth. Клінічні кейси, розроблені за допомогою програмного забезпечення, сприяють використанню студентами навиків спілкування та обстеження, а також клінічного мислення, необхідного для стоматолога. Adobe Captivate 9 та Openlabyrinth рекомендуються для створення клінічних кейсів із дитячої терапевтичної стоматології; В последнее время благодаря внедрению проблемно-ориентированного обучения в медицинских учебных заведениях приобрело популярность создание клинических кейсов. Целью исследования был поиск доступных программ для создания кейсов по детской терапевтической стоматологии. С этой целью была апробирована программа Adobe Captivate 9, также авторы ознакомились с демо-кейсами, поддерживаемыми платформой Openlabyrinth. Клинические кейсы, разработанные с помощью программного обеспечения, способствуют использованию студентами навыков общения и обследования, а также клинического мышления, необходимого для стоматолога. Adobe Captivate 9 и Openlabyrinth рекомендуются для создания клинических кейсов с детской терапевтической стоматологии; Clinical cases have become very popular over the past few years due to implementation of problem-based learning. The aim of the study was to find available programs for creating cases in pediatric therapeutical dentistry. Searching strategy for identification of articles published between the years 1997-March 2017 was conducted through Google. The search strategy was a combination of free text words such as «cases in dentistry», «e-learning», «case-scenario» and «virtual patients». The search was complemented by checking references of relevant review articles. Eight European medical universities use different program software for creating case scenarios that available from the internal network. Resources like scenario based learning builder or Second life were overestimated in some articles. Virtual patients are computer simulations of clinical encounters where the learner plays the role of a healthcare provider by interacting with an on-screen patient. Typically this includes interviewing, examining, ordering diagnostic tests, making a diagnosis and prescribing therapy. Nowadays one from five of well-known virtual patient players and authoring systems that exist in 2010 is conditionally available for free. It is platform Openlabyrinth. Demo-server of platform Openlabyrinth gives students or teachers an opportunity to familiarize with virtual patients. If a teacher wants to make own cases it has to be installed local server, platform support is only available for free some time. We paid attention on program Adobe Captivate 9 used for creating various kinds of eLearning content. Teachers can create software simulations, compliance trainings, soft skills course, and responsive modules with this single tool. This program has trial period for a month. Our cases that have been created with Adobe Captivate 9 were dealt to children with oral mucosa diseases. During classes and practice students might not see the patients with erythema multiform, oral manifestations of childhood infectious diseases, gastrointestinal, blood diseases and HIV. Cases for English-speaking students were designed using clinical cases described in scientific articles. They contained details about subjective and objective examination and additional diagnostic methods, differential diagnosis information, tests like "Krok 2" about preliminary and final diagnosis, diagnostic methods and treatment of disease, and bibliography about the problem. The first step in working with case is the problem evaluation (students familiarize with the examination dates that contributes better identification of patients' needs, perceptions). The second step is to make a preliminary diagnosis and select necessary additional examinations. Then students transfer to the results of laboratory tests, links about changes in a patient condition, the last point is final diagnosis. All tests included in a case study have options to know the correct answer with background and to return to the previous slide. A student group discuss a clinical case and everybody express his opinion on the diagnosis and treatment of patient that increases motivation to study. Thus, majority of programs used for creating clinical cases and available via internet don’t mean for free using. The authors tried Adobe Captivate 9 for creating clinical cases in pediatric therapeutical dentistry and familiarized with cases from demo-server of plarform Openlabyrinth. Clinical cases programmed with software help students to use communication and examination skills, and clinical thinking required for a dentist. Adobe Captivate 9 and Openlabyrinth can be recommended for making clinical cases in pediatric therapeutical dentistry