Перегляд за Автор "Nikolaieva, N. M."
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Blended learning як інноваційний метод викладання у вищому навчальному закладі(2018) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.; Чуприна, Ксенія Сергіївна; Чуприна, Ксения Сергеевна; Chuprina, K. S.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.Документ Mastering the skills of professional correspondence in medical English for academic purposes(Ужгородський національний університет, 2019) Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Lysanets, Yu. V.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Знаменская, Иванна Владиславовна; Znamenska, I. V.; Роженко, Інеса Віталіївна; Роженко, Инесса Виталиевна; Rozhenko, I. V.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.The present article examines the mechanisms for improving the skills of professional correspondence while teaching the course in professional English for PhD students and academic staff at higher medical educational institutions. The authors developed their own concept of presenting the training material. The proposed approach has been tested in the development of the textbook “Medical English for Academic Purposes” (2018), which was written in the context of current trends in internationalised higher education, involving the training of specialists who will work in the modern English language educational and scientific environment. Each unit presents grammar and uses exercises and illustrative material to consolidate and activate the professional oral and written use of vocabulary and specialised terminology. The exercises approximate to tasks used in Cambridge English and IELTS International examinations (Writing and Speaking Modules). Extracts from original professional literature demonstrate the use of medical terminology. Theoretical aspects are introduced within the most common syntactic constructions in modern spoken and written scientific discourse. The authors suggested a classification of modern professional correspondence, the most common phrases, used for writing letters and e-mails, as well as a cycle of training tasks, aimed at revising the grammar material, control of the level of mastering the lexis, creating didactic conditions for developing business correspondence skills, writing case histories, discharge summaries and other genres of English medical discourse, as well as preparing for international ESOL exams. The research will be useful for translation studies, teaching English as a second language, and developing multilingual competence of future doctors; У статті досліджено механізми поліпшення навичок ділового листування у процесі викладання курсу фахової англійської мови для науково-педагогічних працівників та здобувачів ступеня доктора філософії. Розроблено цикл навчальних вправ, спрямований на вдосконалення навичок професійної комунікації у процесі викладання фахової англійської мови у медичних вишах. Представлено класифікацію сучасної ділової кореспонденції, найуживаніші фрази-кліше для написання листів та електронних повідомлень, закріплення граматичного матеріалу, контролю засвоєння лексики, створення дидактичних умов для формування навичок ділового листування, написання історії хвороби, виписного епікризу та інших жанрів англомовного медичного дискурсу, а також підготовку до міжнародних іспитів Cambridge English та IELTS. Пропонований підхід спрямований на розвиток комунікативних навичок, необхідних для успішного міжнародного спілкування і співпраці, та апробований під час розробки підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018), який укладено з урахуванням сучасних тенденцій інтернаціоналізації вищої школи, що передбачає підготовку фахівців, які працюватимуть в англомовному просторі сучасної науки й освіти. Авторами вироблена власна концепція викладу навчального матеріалу. У підручнику запропоновано фрагменти текстів з оригінальних джерел сучасної англомовної фахової літератури за тематичним принципом, що полегшує опрацювання галузевої термінології. Тексти супроводжуються розлогою мережею завдань, які закріплюють розмаїтий матеріал: граматику, загальновживану та загальнонаукову лексику, вузькофахові термінології. Представлено досвід упровадження комплексного підходу у процесі викладання курсу фахової англійської мови для науково-педагогічних працівників та здобувачів ступеня доктора філософії у медичних вишах.Документ Mastering the Writing Skills in Medical English for Academic Purposes(2019) Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Lysanets, Yu. V.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Знаменская, Иванна Владиславовна; Znamenska, I. V.; Сліпченко, Лариса Борисівна; Слипченко, Лариса Борисовна; Slipchenko, L. B.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.У статті досліджено механізми поліпшення навичок письма під час вивчення англійської мови за професійним спрямуванням. Представлено цикл навчальних вправ, що має на меті вдосконалення навичок академічного письма у процесі викладання курсу фахової англійської мови для науково-педагогічних працівників та здобувачів ступеня доктора філософії у медичних вишах. Обґрунтовано методичний алгоритм для пропонованого циклу завдань: закріплення граматичного матеріалу, контроль засвоєння лексики, створення дидактичних умов для формування навичок ділової кореспонденції, написання історії хвороби, виписного епікризу та інших жанрів англомовного медичного дискурсу, а також підготовка до міжнародних іспитів Cambridge English та IELTS. Пропонований підхід спрямований на розвиток комунікативних навичок, необхідних для успішного міжнародного спілкування і співпраці, та апробований при розробці підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018).Документ Paronymy in the Sublanguage of Medicine (Linguistic and Linguo-Didactic Aspects)(2017) Bieliaieva, O. M.; Lysanets, Yu. V.; Havrylieva, K. H.; Znamenska, I. V.; Rozhenko, I. V.; Nikolaieva, N. M.; Беляева, Елена Николаевна; Лисанец, Юлия Валериевна; Гаврильева, Ксения Григорьевна; Знаменская, Иванна Владиславовна; Роженко, Инесса Виталиевна; Николаева, Наталья Николаевна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Роженко, Інеса ВіталіївнаThe present paper examines the phenomenon of paronymy in the sublanguage of medicine. The study of paronyms plays an important role in the development of terminological competence of future specialists in the field of medicine and healthcare. The authors emphasize the need to pay due attention to terminological paronyms when compiling teaching manuals and developing didactic materials in Latin for students of medical universities. The urgency of organizing the work with these lexical units is determined, on the one hand, by the propaedeutic objective − minimization of difficulties that students may encounter in dealing with special terminology in the process of educational and professional communication; on the other hand, the study of paronyms is aimed at expanding the active and passive vocabulary of medical students. The objective of the research is to systematize paronyms in the international medical terminology, to develop the cycle of training assignments and methodological recommendations for organizing the work with this group of lexical units, and minimizing errors in oral and written speech of medical students. The authors have justified the methodological algorithm for the proposed cycle of tasks: presentation of the basic paronymic pairs, learning the vocabulary, control of mastering the material, creation of didactic conditions for correction and propaedeutics of speech errors; revision of the material. The proposed cycle of educational tasks is aimed at improving the lexical, grammatical, word-building, spelling knowledge, skills and abilities, as well as expanding and enriching the vocabulary of future medical professionals. The study may be of interest to specialists in the field of translation and terminology studies, professional linguo-didactics. The prospects for study consist in further in-depth research of the phenomenon of paronymy in the sublanguage of medicine and comprehensive analysis of other lexico-semantic relationships, the practical result of which will be the compilation of Latin medical dictionary of synonyms, homonyms and paronyms; В статье исследуется явление паронимии в подъязыке медицины. Изучение паронимов играет важную роль в развитии терминологической компетентности будущих специалистов в области медицины и здравоохранения. Подчеркивается необходимость уделять внимание терминам-паронимам при составлении средств обучения и разработке дидактических материалов по латинскому языку для студентов медицинских университетов. Актуальность организации работы с этими лексическими единицами обуславливается, с одной стороны, пропедевтической целью ‒ минимизацией затруднений, которые могут возникнуть у студентов в оперировании специальной терминологией в процессе учебно-профессиональной коммуникации, с другой, стороны, работа с паронимами направлена на расширение активного и пассивного словарных запасов студентов-медиков. Цель исследования − систематизировать паронимы в международной медицинской терминологии, разработать цикл учебных заданий и методические рекомендации для организации работы с этой группой лексических единиц, а также минимизации ошибок в устной и письменной речи студентов-медиков. Авторами обоснован методический алгоритм для предлагаемого цикла заданий: презентация основных паронимических пар, закрепление лексики, контроль усвоения материала, создание дидактических условий для коррекции и пропедевтики языковых и речевых ошибок; повторение материала. Предлагаемый цикл учебных заданий направлен на совершенствование лексических, грамматических, словообразовательных и орфографических знаний, умений и навыков, а также расширение и обогащение словарного запаса студентов-медиков. Исследование может представлять интерес для специалистов в области переводоведения, терминоведения, профессиональной лингводидактики. Перспективы исследования заключаются в дальнейшем углубленном изучении как феномена паронимии в подъязыке медицины, так и комплексном изучении других лексико-семантических отношений, практическим результатом которого будет составление латинского медицинского словаря синонимов, омонимов, паронимов.Документ Problem-Oriented Medical Record as a Challenge for Narratological Analysis(2018) Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Lysanets, Yu. V.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Знаменская, Иванна Владиславовна; Znamenska, I. V.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.; Гуцол, Марія Иванівна; Гуцол, Мария Ивановна; Hutsol, M. I.The paper examines the narrative arrangement of the problem-oriented medical record (POMR) as an effective method of registering and assessing clinical data. The aim of the research is to examine the types of narrators and focalization, as well as the hierarchy and interaction of narrative levels in the analyzed discourse. The research has demonstrated the presence of several types of narrators within the analyzed discourse: (1) the omniscient hetero-extradiegetic narrator with transient internal focalization (the third-person narration, represented by the physician) and (2) homo-intradiegetic narration (patient’s first-person narration) in the “Subjective Observation” section; (3) the “estranged” heterodiegetic narrator with external focalization (the “Objective Observation” part); (4) the “uncertain” type of narrator (the “Assessment” part); (5) and the imperative mode of narration (the “Plan” section). Each section of POMR is characterized by a specific type of narration, and each of them aims to “intertwine” the events, scattered in time and space, into one coherent narrative to ensure the effective communication between physicians and successful treatment of patients. It is highly important for future physicians to develop narrative competence and master the basic mechanisms of producing an effective POMR, in order to be able to accurately document the encounters with patients, elicit the relevant details from case histories, and select the appropriate strategy of treatment. Therefore, in the process of training future doctors, the analysis of the basic mechanisms of writing POMRs should be an integral part of the curricula in English for Specific Purposes at universities; В статье исследуются повествовательные механизмы современного метода регистрации и оценки клинических данных − проблемно-ориентированной медицинской документации (ПОМД). Целью работы является изучение основных типов рассказчиков, особенностей фокализации, взаимодействия повествовательных уровней в анализируемом дискурсе. Исследование основывается на методологическом инструментарии, разработанном современным французским нарратологом Жераром Женеттом. Анализ ПОМД показал наличие нескольких типов рассказчиков в анализируемом дискурсе: (1) рассказчик от третьего лица (гетеродиегетическое повествование врача с переменной внутренней фокализацией); (2) рассказчик от первого лица (гомодиегетическое повествование пациента) в разделе “Субъективное наблюдение”; (3) “отстранённый” гетеродиегетический рассказчик с внешней фокализацией (раздел “Объективное наблюдение”); (4) “колеблющийся” тип рассказчика (раздел “Оценка данных”), (5) а также повелительный стиль изложения (раздел “План”). Каждая секция ПОМД характеризуется определенным типом повествовательной стратегии, и каждая из них направлена на “сплетение” событий, рассеянных во времени и пространстве, в последовательную историю. Развитие так называемой “повествовательной компетентности” крайне важно для будущих врачей, и поэтому изучение повествовательных механизмов ПОМД должно быть неотъемлемым элементом подготовки будущих медицинских работников, поскольку этот метод обработки информации эффективно структурирует клинические данные, обеспечивает оперативную коммуникацию между врачами, и, таким образом, способствует успешному лечению пациентов.Документ Pseudo-internationalism in the language of medicine and healthcare as a challenge for translation studies(Видавничий дім «РОДОВІД», 2017) Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Lysanets, Y. V.; Bieliaieva, O. M.; Nikolaieva, N. M.У статті досліджено проблему перекладу псевдоінтернаціоналізмів у медичному дискурсі. Наведено способи мінімізації й уникнення помилок в усному та писемному мовленні студентів вищих медичних навчальних закладів у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням; The present paper focuses on medical false cognates in Ukrainian and English. The authors suggest the typology of pseudo-internationalisms in the process of learning English at medical universities. The ways to minimize and avoid errors in oral and written speech of students at higher medical educational institutions have been described. The study of English pseudo-internationalisms in the language of medicine and healthcare is important for developing the guidelines to eliminate possible mistakes in written translation, and to avoid misunderstanding in a foreign-language clinical setting. The authors emphasize the necessity to pay special attention to pseudo-internationalisms in medicine and healthcare when developing academic ESP syllabi at medical universities. The research will be useful for translation studies, teaching English as a second language, and developing multilingual competence of future doctors.Документ Terminological collocations in medical Latin and English: a comparative study(2017) Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Роженко, Інеса Віталіївна; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Bieliaieva, O. M.; Lysanets, Y. V.; Znamenska, I. V.; Rozhenko, I. V.; Nikolaieva, N. M.Background. The present paper examines the linguistic status of terminological collocations in medical Latin and English, discusses the most productive term-formation models and ways of Latin-English translation. Aim. The authors aim to provide the comparative analysis of Latin and English terminological collocations and suggest their classification in terms of the idiomaticity level and semantic valency. Materials and methods. The research is based on the corpus of terminological collocations in Latin and English medical discourse using structural, etymological, typological, comparative methods, as well as the method of semantic analysis and conceptual metaphor theory. Results. The research has resulted in the delineation of the following groups of terminological collocations in medical Latin and English: (1) terminological collocations with lower degree of idiomaticity — analytical units whose semantics correlates with the amount of free meanings of the components; (2) terminological collocations with semantic cohesion of the components due to metaphorical nature of the terminological element with active / passive valency; (3) clinical idioms — terminological collocations with higher degree of idiomaticity. Within the latter group, we suggest to discern eponymic, toponymic, zoomorphic, botanic and mythonimic subtypes of terminological collocations. Conclusions. A promising area of future research is the development of bilingual explanatory dictionaries with Latin and English equivalents of terminological collocations, as well as the information about the semantics of their components.Документ The Use of Prepositions in Medical English for Academic Purposes(2019) Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Lysanets, Yu. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Знаменская, Иванна Владиславовна; Znamenska, I. V.; Роженко, Інеса Віталіївна; Роженко, Инесса Виталиевна; Rozhenko, I. V.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.У статті досліджено особливості використання прийменників у процесі викладання курсу фахової англійської мови для науково-педагогічних працівників та здобувачів ступеня доктора філософії у медичних вишах. Пропонований підхід спрямований на розвиток комунікативних навичок, необхідних для успішного міжнародного спілкування і співпраці, та апробований при розробці підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018). Представлено цикл навчальних вправ, що має на меті роз’яснення особливостей вживання прийменників у сучасній англійській мові. Проаналізовано найбільш уживані прийменникові звороти, їх значення та контекстуальну роль у фаховому мовленні; The article examines the features of mastering the use of prepositions while teaching the course in professional English for PhD students and academic staff at higher medical educational institutions. The authors developed their own concept of presenting the training material. The proposed approach has been tested in the development of the textbook “Medical English for Academic Purposes” (2018). A series of training exercises has been presented, aimed at clarifying the peculiarities of using prepositions in modern English. The most commonly used prepositional phrases, their significance and contextual role in professional communication have been analyzed.Документ Англомовні запозичення як один із шляхів збагачення лексики сучасної німецької мови(2017) Протовень, Оксана Павлівна; Протовень, Оксана Павловна; Protoven, O. P.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.У статті розглянуто англомовні запозичення, шляхи їх інтенсивного надходження у сучасну німецьку мову, способи запозичення та їх інтеграція, лексикографічне опрацювання лексичних одиниць. Актуальність дослідження зумовлюється необхідністю теоретичного узагальнення змін у лексичній системі німецької мови під впливом англомовних запозичень, бо мова як соціальне явище перебуває разом із суспільством у постійному розвитку. Лексика, як динамічна підсистема мови, є найбільш сприйнятливою до змін і безпосередньо реагує на те, що відбувається у суспільстві; в ній відображаються наші уявлення про різноманітні явища позамовної дійсності. Тема англійських запозичень німецької мови стала об'єктом вивчення для багатьох як вітчизняних, так і зарубіжних лінгвістів (Х. Ціндлер, Б. Карсиен, Г. Фінка, Й. Пфінцер, В. Фирек, І. Арнольд, О.Соболевський, Р.Брандт, Є. Карський, М.Фасмер) та інтерес до цієї проблематики з часом не згасає, що свідчить про її багатоаспектність і невичерпність. Мова як явище багатогранне, що постійно розвивається, безперервно постачає лінгвістам новий матеріал для досліджень. Мета статті – виявити інтегративні особливості англомовних запозичень у системі німецької мови та провести оглядовий аналіз нових лексичних одиниць шляхом аналізу існуючих запозичень з англійської мови й особливостей їх використання та визначенням позамовних чинників, які стимулюють входження англіцизмів у лексичну систему німецької мови.Документ Використання тестів успішності в процесі навчання латинської мови та медичної термінології(2012) Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Сільнича, Наталія Анатоліївна; Сильничая, Наталия Анатольевна; Silnycha, N. A.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.У статті розглянуто переваги тестового контролю як одного з основних компонентів організації, керування й моніторингу якості навчання. Сформульовано ключові характеристики лінгводидактичного тестування. Презентовано зразки тестових завдань, які слугують для виявлення рівня набутих мовних, лінгвопрофесійних, культуролінгвальних знань і сформованості відповідних умінь і навичок з латинської мови у студентів, які здобувають вищу медичну освіту; В статье рассматриваются преимущества тестового контроля как одного из основных компонентов организации, руководства и мониторинга качества обучения. Сформулированы ключевые характеристики лингводидактического тестирования. Представлены образцы тестовых заданий, используемых для выявления уровня знаний и умений по латинскому языку у студентов-медиков; The advantages of the test control as one of the basic components of organizing, guiding and monitoring of the knowledge quality are studied in the article. The key characteristics of lingual didactic testing are formulated. There are presented the patterns of the test tasks serving for revealing the level of the acquired linguistic, lingual professional, cultural professional knowledge and forming the corresponding skills and habits on Latin language in the medical students.Документ Міжкультурне спілкування як частина педагогічної взаємодії з іноземними студентами ВНЗ України(2018) Чуприна, Ксенія Сергіївна; Чуприна, Ксения Сергеевна; Chuprina, K. S.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.Розглянуто педагогічне спілкування як специфічну форму взаємодії з іноземними студентами ВНЗ України. Проаналізовано суб’єкт-суб’єктну взаємодію в освітньому і виховному процесі. Показано спрямування даної взаємодії на розвиток міжкультурної комунікації та підвищення рівня педагогічної майстерності викладачів; The article deals with the pedagogical communication as a specific form of interaction with international students of higher educational institutions of Ukraine. The subject-subjective interaction in the educational process has been analyzed. The direction of this interaction of intercultural communication and improvement of the pedagogical excellence level and teacher’s skills were focused on.Документ Про деякі підходи до визначення поняття «культура»(Видавництво Астрая, 2018) Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.; Роженко, Інеса Віталіївна; Роженко, Инесса Виталиевна; Rozhenko, I. V.Для системи освіти особливого значення набуває проблема професійного становлення працівників навчальних закладів. Нові запити суспільства вимагають наукового аналізу особистісних і професійних якостей працівників навчального закладу, мотивів управлінської діяльності. Специфіка ЗВО зумовлює визначення пріоритетного завдання: розвиток особистісних і професійних якостей працівників навчального закладу, розширення можливостей цього процесу завдяки підсиленню його цілісності, педагогічного аналізу функцій та особливостей їхнього професійного становлення; Для системы образования особое значение приобретает проблема профессионального становления работников учебных заведений. Новые запросы общества требуют научного анализа личностных и профессиональных качеств работников учебного заведения, мотивов управленческой деятельности. Специфика УВО способствует определению приоритетной задачи: развитие личностных и профессиональных качеств работников учебного заведения, расширение возможностей этого процесса благодаря усилению его целостности, педагогического анализа функций и особенностей их профессионального становления; The problem of employees professional formation of educational institutions has particular importance for the education system. New demands of society require a scientific analysis of personal and professional qualities of an educational institution employees and management activity motives. The specificity of the HEE determines the definition of the priority tasks: the development of personal and professional qualities of the educational institution staff, the expansion of the possibilities of this process due to the strengthening of its integrity, pedagogical analysis of functions and peculiarities of their professional formation.Документ Реферування як метод навчально-дослідної роботи студентів(2015) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.; Мішук, Катерина Олександрівна; Мишук, Катерина Александровна; Mishuk, K. O.; Протовень, Оксана Павлівна; Протовень, Оксана Павловна; Protoven, O. P.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.; Стриж, Антоніна Анатоліївна; Стриж, Антонина Анатольевна; Stryzh, A. A.Нині для системи освіти особливого значення набуває проблема підвищення освітнього рівня підготовки висококваліфікованих спеціалістів для всіх галузей діяльності, збагачення інтелектуального та творчого потенціалу. Нові запити суспільства потребують підготовки спеціалістів, здатних до вільного професійного спілкування із зарубіжними колегами, які могли б користуватися оригінальною літературою, що сприятиме ефективності виконання професійних завдань. Студентська наукова робота у навчальній діяльності зумовлена структурою планів вищих навчальних закладів. Навчально-дослідницька робота студентів формує науковий світогляд, сприяє опануванню методології і методів наукового пошуку. Сучасний етап розвитку навчально-дослідної діяльності характеризується пошуком нових шляхів співробітництва викладачів і студентів, у процесі яких відбувається формування ініціативи, самостійності і творчості. Аналіз педагогічної і методичної літератури показав, що формування дослідницьких умінь студентів залежить від методики та організації навчально-пізнавальної та науково-дослідницької діяльності студентів та від сформованості навчальних і дослідницьких умінь. В роботі досліджено метод реферування як процес підготовки студента-медика до наукової роботи, особливості реферування, його функції і класифікацію, основні вимоги до матеріалів при підготовці до студентської конференції у ВМНЗ; Currently, the problem of preparation of skilled professionals upgrading in different branches of activities, intellectual and art potential enrichment is very important for educational system. New demands of society require the preparation of specialists able to free professional dialogue with foreign colleagues, who could use the original literature, to promote the effectiveness of the professional tasks. Student research work in educational activity is due to the structure of the plans of higher education institutions. Educational-research students` work forms the scientific outlook, promotes the acquirement of methodology and methods of scientific research. The current stage of the research training activities development characterized by searching of new ways teachers and students collaboration in the process of which the initiative, independency and creativity are formed. Analysis of the pedagogical and methodological literature showed that the formation of students` research abilities depends on the methodology and organization of educational-cognitive and research activities of the students and of educational and research abilities formation. In this work we studied the method of abstracting as the process of medical student preparation for the scientific work, peculiarities of abstracting, its functions and classification, the basic requirements for materials in preparation for the students conference in higher state educational establishment; В настоящее время для системы образования особое значение приобретает проблема повышения образовательного уровня подготовки высококвалифицированных специалистов для всех отраслей деятельности, обогащения интеллектуального и творческого потенциала. Новые запросы общества требуют подготовки специалистов, способных к свободному профессиональному общению с зарубежными коллегами, которые могли бы пользоваться оригинальной литературой, способствовать эффективности выполнения профессиональных задач. Студенческая научная работа в учебной деятельности обусловлена структурой планов высших учебных заведений. Научно-исследовательская работа студентов формирует научное мировоззрение, способствует овладению методологии и методов научного поиска. Современный этап развития научно-исследовательской учебной деятельности характеризуется поиском новых путей сотрудничества преподавателей и студентов, в процессе которых происходит формирование инициативы, самостоятельности и творчества. Анализ педагогической и методической литературы показал, что формирование исследовательских умений студентов зависит от методики и организации научно-познавательной и научно-исследовательской деятельности студентов и от сформированности учебных и исследовательских умений. В работе исследован метод реферирования как процесс подготовки студента-медика к научной работе, особенности реферирования, его функции и классификацию, основные требования к материалам при подготовке к студенческой конференции в ВМУЗ.Документ Складові особистісної культури сучасного викладача(2014) Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.; Мішук, Катерина Олександрівна; Мишук, Екатерина Александровна; Mishuk, K. O.; Протовень, Оксана Павлівна; Протовень, Оксана Павловна; Protoven, O. P.Для системи освіти особливого значення набуває проблема професійного становлення викладачів вищих навчальних закладів. Нові запити суспільства вимагають наукового аналізу особистісних і професійних якостей викладачів навчального закладу, мотивів педагогічної діяльності тощо. Становлення викладача – це формування його як особистості і як професійного працівника, який володіє спеціальними знаннями в певній галузі педагогічної діяльності. Аналіз різних підходів дозволяє зробити висновок, що вони конструюють своєрідні моделі особистості, кожна з яких має право на існування й одночасно потребує доповнення іншою. Аналіз літературних джерел дав можливість розглянути самоцінність як важливий критерій когнітивного компоненту довіри до себе, який проявляється у наявності інтересу до власного внутрішнього світу, усвідомленні цінності власної особистості як для себе, так і для інших. Вказані положення ми врахуємо при плануванні та проведенні експериментального дослідження; Для системы образования особенное значение приобретает проблема профессионального становления преподавателей высших учебных заведений. Новые запросы общества требуют научного анализа личностных и профессиональных качеств преподавателей в учебных заведениях, мотивов преподавательской деятельности и т. д. Становление преподавателя – это формирование его как личности и как профессионального работника, владеющего специальными знаниями в определенной отрасли педагогической деятельности. Анализ различных подходов позволил сделать вывод, что они конструируют своеобразные модели личности, каждая из которых имеет право на существование и одновременно требует дополнения другою. Анализ литературных источников дал возможность рассмотреть самоценность как важный критерий когнитивного компонента доверия себе, проявляющийся в наличии интереса к собственному внутреннему миру, понимании ценности собственной личности как для себя, так и для других. Указанные положения мы примем к сведению при планировании и проведении экспериментального исследования; If you’re struggling with classroom management and wondering why, one of the first areas to examine is the personality you bring with you to the classroom. Many teachers become different people the minute their students walk through the door. But for the vast number of teachers, the presence of a large and active group of students can, at least to some degree, bring about personality traits that are detrimental to classroom management success. With a simple two-minute routine you can condition yourself to eliminate those traits that work against you, and replace them with those that work in your favor. The following six teacher personality traits make classroom management more difficult. Picture yourself responding to misbehavior with poise. Watch as you joyfully present your lessons to a responsive class. See yourself building rapport, loving your job, and following your classroom management plan to the letter.Документ Формування мотивації до вивчення іноземної мови студентами УМСА(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.; Бугаєнко, Ксенія Сергіївна; Бугаенко, Ксения Сергеевна; Buhaienko, K. S.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.У статті розглянуто мотивацію студентів УМСА при вивченні іноземної мови як необхідної складової навчального процесу. Проведено моніторинг рівня мотивації до занять серед студентів УМСА 1-2 курсів, стоматологічного та медичного факультетів. Визначено причини, які заважають займатися вивченням мови. Описано найбільш мотивуючі фактори, які спонукають до вивчення мови; В статье рассмотрено мотивацию студентов высшегоучебного медицинского учреждения при изучении иностранного языка как необходимой составной учебного процесса. Проведен мониторинг уровня мотивации к занятиям среди студентов УМСА 1-2 курсов, стоматологического и медицинского факультетов. Определены причины, которые мешают заниматься изучением языка. Описано наиболее мотивирующие факторы, побуждающие к изучению языка; The article deals with the motivation of students of a higher educational institution when studying a foreign language as a necessary component of the educational process. The monitoring of the level of motivation among students of UMSA of 1-2 courses, stomatological and medical faculties were conducted. The reasons that disrupt the education process of language study were determined. The most motivating factors that lead to language learning were placed.Документ Формування основних груп компетентностей студентів-медиків(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2017) Варданян, Анаіт Оганесівна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Варданян, Анаит Оганесовна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Николаева, Наталья Николаевна; Vardanian, A. O.; Efendiieva, S. M.; Nikolaieva, N. M.У статті розглянуто актуальність формування основних груп компетентностей студентів-медиків як засобу модернізації вищої медичної освіти. Автор обґрунтовує необхідність формування досліджуваних компетентностей студентів у складі медичної підготовки, що відбувається у процесі навчання. Описано сутність основоположних компетентностей майбутніх лікарів. З’ясовано, що вирішальним чинником досягнення основних цілей сучасної освіти є формування ключових компетентностей, які необхідні для будь-якої професійної діяльності; В статье рассмотрена актуальность формирования профессиональной компетентности студентов-медиков как средства модернизации высшего медицинского образования. Автор обосновывает необходимость формирования основных групп компетентностей студентов в составе медицинской подготовки в процессе обучения. Описаны основные этапы при формировании компетентностей будущих врачей. Выяснено, что решающим фактором достижения основных целей современного образования является формирование ключевых компетентностей, необходимых для любой профессиональной деятельности; The topicality of formation of professional competence of medical students by means of modernization of higher medical education has been described. The author deals with the necessity of formation of the basic groups of the competences of students as a part of the medical training that occurs in the learning process. The main stages in the formation of competencies of future physicians have been determined. The decisive factor in achieving the main goals of modern education in the formation of key competencies required for any professional activity has been found.Документ Інтеграція та міждисциплінарні зв’язки на заняттях з латинської мови у медичних ВНЗ(2016) Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.; Протовень, Оксана Павлівна; Протовень, Оксана Павловна; Protoven, O. P.Документ Інформаційно-комунікаційні технології в організації самостійної роботи студентів медичних освітніх закладів(2017) Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.; Роженко, Інеса Віталіївна