Логотип репозитарію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
Логотип репозитарію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Okhrimenko, S. S."

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Dynamics of the psychophysical state of future law enforcement officers in the course of their professional training
    (Полтавський державний медичний університет, 2023-12-25) Holovanova, I. A.; Gorbenko, D. A.; Ostapovich, V. P.; Okhrimenko, I. М.; Kryvolapchuk, V. O.; Lyakhova, N. A.; Okhrimenko, S. S.; Голованова, Ірина Анатоліївна; Горбенко, Д. А.; Остапович, В. П.; Криволапчук, В. О.; Ляхова, Наталія Олександрівна; Охріменко, С. С.
    Метою було дослідити динаміку показників фізичного та психічного станів курсантів – майбутніх правоохоронців під час навчання у закладі вищої освіти зі специфічними умовами навчання. У дослідженні взяли участь 96 курсантівчоловіків віком 17–20 років, які вступили на навчання до Національної академії внутрішніх справ у 2018 році. Тривалість дослідження – 4 роки. Фізичний стан курсантів оцінювався за показниками маси тіла, довжини тіла, віку, ЧСС, тиску та визначався за формулою індексу фізичного стану, запропонованою Є. А. Пироговою. Психічний стан курсантів оцінювався за показниками ситуативної тривожності (методика Ч. Д. Спілбергера, Ю. Л. Ханіна) та самопочуття, активності і настрою (методика «САН»). Виявлено достовірне покращення індексу фізичного стану у курсантів під час навчання на першому та другому курсах (р<0,05–0,001) та недостовірне погіршення на третьому (р˃0,05). При цьому рівень тривожності курсантів достовірно (р<0,001) знижується впродовж навчання, а емоційний стан – покращується. Це свідчить про ефективність професійної підготовки майбутніх правоохоронців в цілому та фізичної підготовки зокрема. Однак погіршення індексу фізичного стану у курсантів на третьому курсі доводить необхідність удосконалення освітнього процесу з дисципліни «Спеціальна фізична підготовка» шляхом збільшення частки загальної фізичної підготовки. The research aimed to investigate the dynamics of indicators of physical and mental states of cadets, i.e. future law enforcement officers in the course of their training at a higher educational institution with specific learning environment. The research involved 96 male cadets aged 17–20 who entered the National Academy of Internal Affairs in 2018. The research lasted 4 years. Cadets’ physical state was assessed by the indicators of their body weight, body length, age, heart rate, and blood pressure and was determined by the formula of the physical state index proposed by Ye. A. Pirohova. Cadets’ mental state was assessed by the indicators of situational anxiety (methodology of Ch. D. Spielberger, Yu. L. Khanin) and well-being, activity, and mood (“WAM”). A significant improvement in cadets’ physical state index during the first and second years of their training (p < 0.05–0.001) and an insignificant deterioration in the third training year (p ˃ 0.05) was revealed. At the same time, the level of cadets’anxiety significantly (p < 0.001) decreases during their training, and their emotional state improves. This indicates the effectiveness of professional training of future law enforcement officers in general and physical training in particular. However, the deterioration of the physical state index in cadets during the third year of their training proves the need to improve the educational process in the academic subject area referred to as “Special Physical Training” by increasing the share of general physical training.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Youth’s internet dependence forming factors as a global public health problem
    (2024-09) Okhrimenko, I. М.; Okhrimenko, S. S.; Marchuk, A. V.; Kudinov, V. A.; Pakrysh, O. Ye.; Tyurina, V. O.; Liakhova, N.; Ляхова, Наталія Олександрівна
    Aim: The aim is to study the main factors of youth’s Internet dependence formation. Materials and Methods: We conducted psychodiagnostic examination of students in the National Academy of Internal Affairs. The research involved 154 students: full-time students aged 18-25 (n = 78) and part-time students aged 26-35 (n = 76). Results: The degree of prevalence of various types of Internet dependence among young people was determined. It was determined that the problem of Internet dependence requires consideration of socio-demographic, socio-psychological, individual, and psychological, as well as organizational factors. Conclusions: It was found that the number of Internet-dependent people among youth is currently growing rapidly. The most favorable individual-typological properties of a personality for the development of Internet dependence are introversion, anxiety, sensitivity, and aggressiveness. Internet dependence is a type of social dependence. An Internet-dependent individual suffers from the inability to maintain harmonious interpersonal contacts and resolve personal issues that are distorted by the virtual environment. Deviations from normal behavior in society change the peaceful way of life and affect public health.
BASEROARRORROARMAPOpenDOARЕ-каталог PSMU

36011, Poltava, 23 Shevchenko Street

DSpace software and Poltava State Medical University copyright © 2017-2025 | Library PDMU

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Зворотний зв'язок