Перегляд за Автор "Olenets, S. Yu."
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Using the Google Classroom application in project education(2018) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Google Classroom is a great way to optimize your teacher’s performance while managing student project activities. This service allows the teacher to quickly create and organize tasks, place ratings, leave comments and communicate with students. In turn, students can store their work on Google Drive, take back classroom tasks, and communicate directly with each other and with the teacher. Google Classroom allows you to work with Google Docs, Google Drive, and Gmail. Thanks to this, the administrator can give different tasks to the students and receive ready work from them. Also, the service allows you to trace the execution of each task, as well as the possibility of commenting. The administrator can create ads, ask questions and leave comments in real time. Classroom automatically creates a Drive’s folder for each task and each student. In turn, the student can always view the tasks that he needs to perform on the relevant page.That is why this application can be useful for the teacher in the students work’s guiding during the implementation of their project. It will not only facilitate communication but also bring it to a qualitatively new level.Документ Акторська майстерність викладача(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2016) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Як показує практика, педагог та творчість – нерозривні. Гармонійне поєднання творчого потенціалу викладача та знань із фахового предмету, дозволяє досягти високих результатів педагогічного процесу. А так як заняття – це невелика театральна вистава, то акторська майстерність дуже стає в нагоді; Как показывает практика, педагог и творчество - неразрывны. Гармоничное сочетание творческого потенциала преподавателя и знаний профессионального предмета, позволяет достичь высоких результатов педагогического процесса. А так как занятие - это небольшая театральная постановка, то актерское мастерство становится очень полезным; As practice, teacher and creativity show - inseparable. Harmonious combination of the creative potential of the teacher and knowledge of a professional subject, allows to achieve high results of the pedagogical process. And since classes are a small theatrical performance, then acting skills are very useful.Документ Апаратна діагностика в гінекології(2016) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.; Колесникова, Наталія Дмитрівна; Колесникова, Наталья Дмитровна; Kolesnikova, N. D.Для діагностки захворювань жіночої статевої системи використовуються всі можливості, які може надати сучасна медицина. Лікарі радять відвідувати гінеколога раз на пів року, – це необхідно для того, щоб зберегти здоров’я жінки та своєчано виявити можливі захворювання, до того як вони стануть причиною серйозних ускладнень; Для диагносткы заболеваний женской половой системы используются все возможности, которые может предоставить современная медицина. Врачи советуют посещать гинеколога раз в полгода - это необходимо для того, чтобы сохранить здоровье женщины и своевременно выявить возможные заболевания, прежде чем они станут причиной серьезных осложнений; For the diagnosis of diseases of the female reproductive system, all the opportunities that modern medicine can provide are used. Doctors advise to visit a gynecologist once in half a year - this is necessary in order to preserve the health of women and to locate possible illnesses before they cause serious complications.Документ Використання Google Classrom у проектному навчанні під час вивчення предмету медична інформатика(2019) Сілкова, Олена Вікторівна; Силкова, Елена Викторовна; Silkova, O. V.; Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Однією з основних цілей вивчення курсу Медична інформатика є внесення інформаційних технологій до щоденної практики охорони здоров’я. З цією метою можуть бути використані різноманітні додатки спільноти Google. Так наприклад Google Classroom – сучасний інструмент, що дозволяє викладачу не лише керувати роботою студентів під час виконання проектів, а і допомагає краще налагодити передачу між суб’єктами навчальної діяльності. В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних навичок студентів, уміння самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі. Однак застосування даного методу не є простим. Його використання потребує значних зусиль, додаткового часу, енергії та уяви як студента так і педагога. Для цього викладач може використовувати різноманітні сервіси Google, у тому числі й сервіс Classroom – якісне навчальне середовище для ефективної комунікації педагога та студента; Одной из основных целей изучения курса Медицинская информатика является внесение информационных технологий в ежедневную практику здравоохранения. С этой целью могут быть использованы различные приложения сообщества Google. Так, например, Google Classroom - современный инструмент, позволяющий преподавателю не только управлять работой студентов при выполнении проектов, а и помогать лучше наладить передачу между субъектами учебной деятельности. В основе метода проектов лежит развитие познавательных навыков студентов, умение самостоятельно конструировать свои знания, ориентироваться в информационном пространстве. Однако применение данного метода не является простым. Его использование требует значительных усилий, дополнительного времени, энергии и воображения как студента, так и педагога. Для этого преподаватель может использовать различные сервисы Google, в том числе и сервис Classroom - качественную учебную среду для эффективной коммуникации педагога и студента; The article deals with the features of work with the Google Classroom service and its use during managing student project work. The relevance of the chosen topic is based on the fact that today information technologies are increasingly being implemented in the field of education. First, this connected with the transition of certain types of activity of the educational process to an on-line environment, which allows the free dissemination of not only knowledge, but also the methods of obtaining them. The Google Classroom service designed to organize the learning process using the benefits of the virtual environment, as well as for quickly creating and organizing tasks, rating, writing comments and communicating with students. In addition, students can store their work on Google Drive, classroom tasks, and communicate directly with each other and with their teacher. During the management of the design work of foreign students in the classroom on medical informatics, the Google Classroom service was used, combining the following capabilities: 1) Unique community. The created class was given a unique code that could be used to join the group. 2) Automation of work. The task was created in the form of a Google document. 3) Deadline for implementation. Service allowed to specify the term of execution. 4) Editing. After the students started their work, the teacher had the opportunity to provide feedback and vice versa. 5) Review. Both teachers and students had the opportunity to view all the added tasks in the Google Classroom window. 6) Connect with the audience. The work in the classroom was due to the ability to maintain communication and to be aware of the implementation of each task of the group members. The greatest benefit of the Google Classroom service was that the instructor had a hand on the pulse of the students’ performances at each stage. He also had the opportunity to provide additional materials, advice or any other assistance, if it was needed. Therefore, during the study of medical informatics for students of the foreign faculty, a class was created in the corresponding Google Classroom service, which allowed to maintain effective communication with the teacher during the project implementation. With this purpose, the author identified the specific features of working with the project and analyzed the features of the Google Classroom.Документ Використання ментальних карт на заняттях з медичної інформатики(2016) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Відомо, що якщо інформація представлена лише у вигляді тексту, її засвоює близько 70% студентів. Однак, додавши до неї малюнки, схеми або таблиці, засвоєння зростає до 95 %. Саме тому для покращення засвоєння інформації можна користуватися відповідними прийомами, такими наприклад як ментальні карти; Известно, что если информация представлена только в виде текста, ее усваивает около 70% студентов. Однако, добавив к ней рисунки, схемы или таблицы, усвоение возрастает до 95%. Именно поэтому для улучшения усвоения информации можно пользоваться соответствующими приемами, такими например как ментальные карты; Well known that if information is presented in text only, it is assimilated by about 70% of students. However, adding to it drawings, diagrams or tables, assimilation increases to 95%. That is why, to improve the assimilation of information, you can use appropriate techniques, such as mental maps.Документ Контроль навчальної діяльності як невід’ємна складова курсу медичної інформатики(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2018) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Освітній процес неможливий без контролю. Контроль допомагає ефективно взаємодіяти суб’єктам навчальної діяльності. На заняттях з медичної інформатики проводяться різні види, форми та методи контролю. Це дозволяє досягти поставлених навчальних цілей; The educational process is impossible without control. Control helps interact effectively with the subjects of educational activity. Different types, forms and methods of control conducted at medical computer science classes. This allows you to achieve the set learning goals.Документ Критерії оцінки методів стиснення ЕКГ сигналів(2015) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Однією з основних властивостей інформації є достовірність. Достовірність інформації полягає у правильному її сприйнятті, ймовірності відсутності помилок, вірності сприйнятих даних. Достовірність при обробці медичних даних є особливо важливою, адже вона може вплинути на здоров’я та життя людини. Саме тому при оцінці методів стиснення ЕКГ сигналів використовуються наступні параметри: ступінь стиснення, відсоток середнього квадрату різниці, різниця відсотків та деякі інші; One of the main properties of information is reliability. The reliability of the information consists in its correct perception, the probability of the absence of errors, the faithfulness of the perceived data. The reliability of medical data processing is especially important as it can affect the health and life of a person. That is why in estimating methods of compression of ECG signals the following parameters are used: degree of compression, percentage of average square of difference, difference of interest and some others; Одним из основных свойств информации является достоверность. Достоверность заключается в правильном ее восприятии, вероятности отсутствия ошибок, верности воспринятых данных. Достоверность при обработке медицинских данных особенно важна, ведь она может повлиять на здоровье и жизнь человека. Именно поэтому при оценке методов сжатия ЭКГ сигналов используются следующие параметры: степень сжатия, процент среднего квадрата разницы, разница процентов и некоторые другиеДокумент Метод оптимального стиснення електрокардіограм(2014) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Сжатие биологического сигнала, а в особенности ЭКГ играет важную роль в диагностике, прогнозировании и анализе сердечнососудистых заболеваний. Дана классификация, рассмотрены основные методы сжатия данных, которые имеют самые лучшие показатели по критерию степени сжатия (CR) и проценту среднего квадрата отклонения (PRD). Предложен оптимальный метод кодирования данных, который предусматривает реконструкцию ЭКГ реалистической формы с использованием несимметрических гауссовых функций; Стиснення біологічного сигналу, а особливо ЕКГ відіграє важливу роль в діагностиці, прогнозуванні та аналізі серцево-судинних захворювань. Дана класифікація, розглядає основні методи стиснення даних, які мають найкращі показники за критерієм ступеня стиснення (CR) і відсотком середнього квадрата відхилення (PRD). Запропоновано оптимальний метод кодування даних, який передбачає реконструкцію ЕКГ реалістичної форми з використанням несиметричних гауссових функцій; The compression of the biological signal, and in particular the ECG plays an important role in the diagnosis, prediction and analysis of cardiovascular diseases. Classification is given, basic methods of data compression, which have the best indicators for the criterion of the degree of compression (CR) and the percentage of the mean square deviation (PRD), are considered. An optimal method of data coding is proposed, which provides for the reconstruction of an ECG of a realistic shape using asymmetric Gaussian functions.Документ Методи економного кодування електрокардіограм та їх передача каналами телеметричного зв’язку(2014) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Стиснення біологічного сигналу, а особливо ЕКГ, відіграє значну роль у діагностиці, прогнозуванні та аналізі серцево-судинних захворювань. Використання того чи іншого методу дозволяє приймати, зберігати та передавати зашифровані сигнали. Однак у багатьох випадках процес стиснення призводить до таких негативних наслідків як надмірність інформації чи її втрата. Саме тому проблема відшукання ефективних методів стиснення даних сигналів біологічної активності серця є дуже актуальною; The compression of the biological signal, and especially the ECG, plays a significant role in the diagnosis, prognostication and analysis of cardiovascular diseases. Using this or that method allows you to receive, store and transmit encrypted signals. However, in many cases, the compression process leads to negative consequences such as excessive information or loss of information. That is why the problem of finding effective methods for compressing these signals of biological activity of the heart is very relevant; Сжатие биологического сигнала, особенно ЭКГ, играет значительную роль в диагностике, прогнозировании и анализе сердечно-сосудистых заболеваний. Использование того или иного метода позволяет принимать, хранить и передавать зашифрованные сигналы. Однако во многих случаях процесс сжатия приводит к таким негативным последствиям как избыточность информации или ее потеря. Именно поэтому проблема отыскания эффективных методов сжатия данных сигналов биологической активности сердца является очень актуальнойДокумент Методологічні проблеми відносин теорії та практики при підготовці студентів з медичної інформатики(2015) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Сьогодні світ переживає нову могутню революцію: ідей, мислення, навчання. В основі цієї революції лежить стрімкий розвиток інформаційних технологій та застосування їх у різних сферах, чільне місце серед яких займає і освітня сфера; Today the world is going through a new powerful revolution: ideas, thinking, learning. At the heart of this revolution is the rapid development of information technology and application in various fields, the main place among which is the educational sphere; Сегодня мир переживает новую мощную революцию: идей, мышления, обучения. В основе этой революции лежит стремительное развитие информационных технологий и применение их в различных сферах, главное место среди которых занимает и образовательная сфера.Документ Мистецтво володіння голосом – один із основних інструментів педагога(Nauka i Studia, 2016-09) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Професія викладача постійно стикається з різноманітними уміннями. До них належить ораторське мистецтво, акторська майстерність, володіння голосом, увагою аудиторії та багато іншого. Лише поєднання безлічі цих умінь, що здаються на перший погляд неважливими, приносить напрочуд успішні й іноді неочікувані результати педагогічної діяльності; The profession of the teacher is constantly faced with a variety of skills. They include oratory, acting, voice skills, audience attention and much more. Only the combination of many of these skills, seemingly seemingly unimportant, brings surprisingly successful and sometimes unexpected results of pedagogical activity; Профессия преподавателя постоянно сталкивается с различными умениями. К ним относится ораторское искусство, актерское мастерство, владение голосом, вниманием аудитории и многое другое. Только сочетание множества этих умений, кажущиеся на первый взгляд неважными, приносит удивительно успешные и иногда неожиданные результаты педагогической деятельности.Документ Моніторинг ІКТ компетентностей майбутніх лікарів на початку вивчення курсу медична інформатика(2019) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Розвиток інформаційних технологій у сфері охорони здоров’я вимагає у свою чергу набуття високих знань студентами. Медичному працівникові необхідна обізнаність основ комп’ютерної грамотності та готовність цілеспрямовано використовувати одержані знання, уміння та навички у сфері ІКТ для вирішення теоретичних та практичних завдань на робочому місці. Ефективне ж використання засобів ІКТ пов’язано з формуванням ІКТ компетенцій всіх учасників освітнього процесу. У зв’язку з цим доцільно проводити моніторинг ІКТ-компетентностей на початку вивчення курсу медична інформатика, мета якого полягає у виявленні досягнутого рівня й проведенні заходів щодо його підвищення.Документ Огляд основних освітніх платформ для організації самостійної роботи студентів медичних вузів(2017) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.У статті виконано огляд основних сервісів, що надають безкоштовну он-лайн освіту; This article shows an overview of the major service providers which gives online education; В статье выполнен обзор основных сервисов, предоставляющих бесплатное он-лайн образованиеДокумент Огляд програмних додатків для створення анімованих навчальних відео-презентацій(2017) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.У численних дослідженнях підтверджено, що найсильнішим ефектом впливу на свідомість володіє саме відео. Створення якісного навчального відео до недавнього часу було доступно тільки відомим компаніям, однак із появою нового напряму у відеовиробництві, якісні ролики стали доступними і широкому загалу. Згаданий вище напрям називається графічне (анімаційне) відео; В многочисленных исследованиях подтверждено, что самым сильным эффектом воздействия на сознание обладает именно видео. Создание качественного обучающего видео до недавнего времени было доступно только известным компаниям, однако с появлением нового направления в видеопроизводстве, качественные ролики стали доступными и широкой общественности. Упомянутый выше направление называется графическое (анимационное) видео; In numerous studies, it has been confirmed that video has the strongest effect on consciousness. Creation of high-quality educational videos until recently was only available to well-known companies, but with the emergence of a new direction in video production, high-quality videos became available to the general public. The aforementioned direction is called graphic (animated) vide.Документ Основні інструменти впливу провідного викладача на аудиторію(2018) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Використання різних способів впливу на аудиторію для педагога є невід’ємною складовою його діяльності. Гармонійне поєднання творчого потенціалу викладача та знань із фахового предмету, дозволяє досягати високих результатів педагогічного процесу. Уміло застосовуючи свою майстерність, педагог може не лише зацікавити у навчальному матеріалі, але й покращити сприйняття, а через нього і навички студента. Для цього викладачу необхідно володіти технікою, котра пов’язана з інтонацією голосу, його наголосом, мелодикою, гучністю, виразністю та паузами. Уміння правильно робити паузи не менш важливе, ніж здатність говорити швидко чи повільно. Пауза під час виголошення промови формує таке ж враження, як і раптовий звук під час тиші. Крім того, після паузи нова думка часто звучить переконливіше, ніж безперервна послідовність вимовлених ідей. Багато пауз у промові відповідають структурі тексту і розташуванню розділових знаків, але іноді паузи можуть виходити за рамки писемного мовлення. У статті розглянуто основні способи впливу викладача на аудиторію, що дозволяють суттєво покращити сприйняття матеріалу студентами; Использование различных способов воздействия на аудиторию для педагога является неотъемлемой составляющей его деятельности. Гармоничное сочетание творческого потенциала преподавателя и его профессиональных знаний, позволяет достигать высоких результатов педагогического процесса. Умело применяя свое мастерство, педагог может не только заинтересовать в учебном материале, но и улучшить восприятие, а через него и навыки студента. Для этого преподавателю необходимо владеть техникой, которая связана с интонацией голоса, его ударением, мелодикой, громкостью, выразительностью и паузами. Умение правильно делать паузы не менее важное, чем способность говорить быстро или медленно. Пауза во время произнесения речи формирует такое же впечатление, как и внезапный звук во время тишины. Кроме того, после паузы новая мысль часто звучит убедительнее, чем непрерывная последовательность произнесенных идей. Много пауз в речи соответствуют структуре текста и расположению знаков препинания, но иногда паузы могут выходить за рамки письменной речи. В статье рассмотрены основные способы воздействия преподавателя на аудиторию, позволяющие существенно улучшить восприятие материала студентами; The use of different ways to influence the audience for the teacher is an integral part of his activity. Harmonious combination of the creative potential of the teacher and knowledge of a professional subject, allows achieving high results of the pedagogical process. Skillfully applying his skills, the teacher can not only interest the educational material, but also improve the perception, and through it, and student skills. For this aim, the teacher needs to have a technique that related to voice intonation, emphasis, melody, volume, expressiveness and pauses. Ability to do the right pause is no less important than the ability to speak quickly or slowly. A pause during a speech gives the same impression as a sudden sound during silence. In addition, after a pause, the new thought often sounds more convincing than the continuous sequence of spoken ideas. Many pauses in the speech correspond to the structure of the text and the location of the punctuation marks, but sometimes pauses may go beyond the scope of the written speech. The article deals with the main methods of influence of the teacher on the audience, which leads to significantly improvement the perception of the material by students.Документ Паузи як інструмент впливу викладача на аудиторію(2018) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Уміння робити правильні паузи не менш важливо, ніж здатність говорити швидко чи повільно. Пауза під час виголошення промови формує таке ж враження, як і раптовий звук під час тиші, вона привертає увагу. Крім того, після паузи нова думка часто звучить переконливіше, ніж безперервна послідовність вимовлених ідей. Багато пауз у промові відповідають структурі тексту і розташуванню розділових знаків, але іноді паузи можуть виходити за рамки писемного мовлення; The ability to make the right pauses is no less important than the ability to speak quickly or slowly. A pause during a speech gives the same impression as a sudden sound during silence, it attracts attention. In addition, after a pause, the new thought often sounds more convincing than the continuous sequence of spoken ideas. Many pauses in the speech correspond to the structure of the text and the location of the punctuation marks, but sometimes pauses may go beyond the scope of the written speech.Документ Розв’язання задачі апроксимації QRS-комплексу ЕКГ у середовищі Excel(2015) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.В останні роки провідну роль у сучасній медицині відіграє комп’ютерний аналіз електрокардіограм. Він відкриває нові можливості в діагностиці патологій серця, що у свою чергу знижує ризик виявлення захворювання на пізніх стадіях. Це висуває нові завдання до комп’ютерного аналізу, що полягають у підвищенні точності вимірів, зменшенні об’єму збережених даних, швидкості їх передачі та захисті, з подальшим достовірним відтворенням вихідної інформації без втрати діагностично-важливих точок. Серед усіх існуючих методів стиснення електрокардіограм, для досягнення поставлених завдань було обрано метод, який передбачає реконструкцію штучної ЕКГ реалістичної форми з використанням несиметричних Гаусових функцій. Він дозволяє кодувати ЕКГ- сигнал 25 параметрами. А при частоті дискретизації 500 Гц має ступінь стиснення 20:1; In recent years, computer analysis of electrocardiogram plays a leading role in modern medicine. It opens up new opportunities in the diagnosis of heart pathologies, which in turn reduces the risk of disease detection in later stages. This puts forward new tasks for computer analysis, which consists in increasing the accuracy of measurements, reducing the amount of stored data, the speed of transmission and protection, with subsequent reliable reproduction of the original information without loss of diagnostic-important points. Among all the existing methods of electrocardiogram compression, a method has been selected for achieving the tasks, which involves the reconstruction of an artificial ECG of a realistic form using asymmetric Gaussian functions. It allows you to encode an ECG signal with 25 parameters. And at a sampling frequency of 500 Hz, the compression ratio is 20: 1; В последние годы ведущую роль в современной медицине играет компьютерный анализ электрокардиограмм. Он открывает новые возможности в диагностике патологий сердца, в свою очередь снижает риск выявления заболевания на поздних стадиях. Это выдвигает новые задачи к компьютерному анализу, заключающиеся в повышении точности измерений, уменьшении объема хранимых данных, скорости их передачи и защите, с последующим достоверным воспроизведением исходной информации без потери диагностически важных точек. Среди всех существующих методов сжатия электрокардиограмм, для достижения поставленных задач был выбран метод, который предусматривает реконструкцию искусственной ЭКГ реалистической формы с использованием несимметричных гауссовых функций. Он позволяет кодировать ЭКГ сигнал 25 параметрам. А при частоте дискретизации 500 Гц имеет степень сжатия 20: 1Документ Сучасні технології 3D моделювання(2017) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.; Сушич, О. В.; Susich, O. V.Сучасні технології 3D моделювання знайшли широке застосування в стоматології: імплантації, протезуванні зубів, створенні вінірів (тонких порцелянові пластинок), вкладок коронок (протезів для відновлення анатомічної форми коронки зуба), а також при виправленні неправильного прикусу. Пацієнтів завжди цікавить, чи будуть зуби виглядати природними і красивими після імплантації. Комп'ютерна модель дозволяє продемонструвати клієнтові, як зміниться його обличчя після установки імплантів та інших систем; Современные технологии 3D моделирования нашли широкое применение в стоматологии: имплантации, протезировании зубов, создании виниров (тонких фарфоровых пластинок), вкладок коронок (протезов для восстановления анатомической формы коронки зуба), а также при исправлении неправильного прикуса. Пациентов всегда интересует, будут ли зубы выглядеть естественными и красивыми после имплантации. Компьютерная модель позволяет продемонстрировать клиенту, как изменится его лицо после установки имплантов и других систем; Modern 3D modeling technologies have been widely used in dentistry: implantation, prosthetic dentistry, vinyl (thin porcelain plates), crown inserts (prosthetics for the anatomical shape of the crown of the tooth), and correcting the wrong bite. Patients are always wondering whether the teeth will look natural and beautiful after implantation. The computer model demonstrates to the client how his face changes after the installation of implants and other systems.Документ Інноваційні методи навчання як один із провідних напрямків розвитку сучасної освіти(2019) Оленець, Світлана Юріївна; Оленец, Светлана Юрьевна; Olenets, S. Yu.Інновація в освіті є одним із ключових завдань на сьогоднішній день. І хоч вищі навчальні заклади стикаються із безліччю складнощів на цьому шляху, однак постійно іде робота над модернізацією освіти та впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій на всіх етапах навчального процесу, для створення необхідного базису підготовки кваліфікованого, готового до сучасних реалій фахівця; Инновация в образовании является одной из ключевых задач на сегодняшний день. И хотя высшие учебные заведения сталкиваются с множеством сложностей на этом пути, однако постоянно идет работа над модернизацией образования и внедрением информационно-коммуникационных технологий на всех этапах учебного процесса, для создания необходимого базиса подготовки квалифицированного, готового к современным реалиям специалиста; Innovation in education is one of the key tasks to date. Although higher education institutions are faced with many difficulties along the way, work is constantly underway to modernize education and introduce information and communication technologies at all stages of the educational process, to create the necessary basis for the preparation of a qualified specialist ready for modern realities.Документ Інноваційні технології в організації самостійної роботи студентів при вивченні медичної інформатики(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2017) Сілкова, Олена Вікторівна; Лобач, Наталія Вячеславівна; Оленець, Світлана Юріївна; Силкова, Елена Викторовна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Оленец, Светлана Юрьевна; Silkova, E. V.; Lobach, N. V.; Olenets, S. Yu.У статті розглядаються питання інноваційних технологій у організації самостійної роботи студентів при вивченні інформатики шляхом виконання графічно-розрахункової роботи; В статье рассматриваются вопросы инновационных технологий в организации самостоятельной работы студентов при изучении информатики путем выполнения графически-расчетной работы; The article deals with the issues of innovative technologies in the organization of independent work of students in the study of computer science by performing graphic-calculation work;