Перегляд за Автор "Ovcharenko, O."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Использование стоматологических показателей в биологии(Czasopismo Polskiego Towarzystwa Lekarskiego, 2018) Зайцев, Андрей Владимирович; Передерий, Нина Александровна; Ваценко, Анжела Владимировна; Улановская-Цыба, Наталья Аркадиевна; Дубинин, Сергей Иванович; Пилюгин, Валентин Алексеевич; Силкова, Елена Викторовна; Рябушко, Елена Борисовна; Овчаренко, Оксана Васильевна; Зайцев, Андрій Володимирович; Передерій, Ніна Олександрівна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Дубінін, Сергій Іванович; Пілюгін, Валентин Олексійович; Сілкова, Олена Вікторівна; Рябушко, Олена Борисівна; Овчаренко, Оксана Василівна; Zaitsev, A.; Perederii, N.; Vatsenko, A.; Ulanovska-Tsyba, N. A.; Dubinin, S.; Valentin, P.; Silkova, E.; Ryabushko, E.; Ovcharenko, O.Вопрос о междисциплинарном использовании знаний всегда был актуальным. Знания, полученные в одной области науки, могут оказаться эффективными в решении проблем другой дисциплины. Целью работы является показание возможности использования показателей кариозного процесса в качестве маркеров биологии. Материалы и методы: Материалом служили антропологические коллекции Полтавского краеведческого музея и Полтавского национального педагогического университета им. В.Г. Короленко на предмет заболевания кариесом зубов. Методом послужил сравнительный анализ показателей кариеса в стоматологии и показателей изменчивости в биологии. Выводы: Медицинские показатели, взятые за период от века и более, можно представлять в виде показателей изменчивости человеческой популяции (например - нормы реакции в биологии). Динамика подобного представления указывает на изменения в диапазоне нормы реакции в различных средовых условиях. Сопоставляя данные из исторических источников об условиях проживания населения, можно судить о силе реагирования индивида и популяции в целом на определенные факторы окружающей среды. Интерполяция показателей в будущее может указать изменение нормы реакции на действующий сейчас раздражитель в будущем ; Введення: Питання про міждисциплінарне використання знань завжди було актуальним. Знання, отримані в одній галузі науки, можуть виявитися ефективними в рішенні проблем іншої дисципліни. Метою роботи є свідчення можливості використання показників каріозного процесу в якості маркерів біології. Матеріали і методи: Матеріалом служили антропологічні колекції Полтавського краєзнавчого музею і Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленко на предмет захворювання карієсом зубів. Методом послужив порівняльний аналіз показників карієсу в стоматології і показників мінливості у біології. Висновки: Медичні показники, узяті за період від століття і більше, можна представляти у вигляді показників мінливості людської популяції(наприклад - норми реакції у біології). Динаміка подібного представлення вказує на зміни в діапазоні норми реакції в різних средовых умовах. Зіставляючи дані з історичних джерел про умови проживання населення, можна судити про силу реагування індивіда і популяції в цілому на певні чинники довкілля. Інтерполяція показників в майбутнє може вказати зміну норми реакції на подразник, що діє зараз, в майбутньому ; Introduction: The issue of the interdisciplinary use of knowledge has always been topical. Knowledge obtained in one area of science can be effective in solving problems of another discipline. The aim of the work is to show the possibility of using indicators of the carious process as markers of biology. Materials and methods: The material based on anthropological collections of Poltava Museum of Local History and Poltava National Pedagogical University of V.G. Korolenko for the disease of dental caries. The method was a comparative analysis of caries in dentistry and indicators of variability in biology. Conclusions: Medical indicators taken for a period of a century or more can be represented as indicators of the variability of the human population(for example, the reaction rates in biology). The dynamics of such a representation indicates changes in the range of reaction rates in different environmental conditions. Comparing data from historical sources on living conditions of the population, one can judge the strength of the response of the individual and the population as a whole to certain environmental factors. Interpolation of indicators in the future may indicate a change in the rate of response to the currently acting stimulus in the future.Документ Методичне забезпечення самостійної роботи студентів - необхідна умова ефективного навчання(Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського, 2011) Дубінін, Сергій Іванович; Ваценко, Анжела Володимирівна; Пілюгін, Валентин Олексійович; Рябушко, Олена Борисівна; Улановська, Наталія Аркадіївна; Передерій, Ніна Олександрівна; Овчаренко, Оксана Василівна; Dubinin, S.; Vatsenko, A.; Pilyugin, V.; Ryabushko, O.; Ulanovska, N. A.; Perederii, N.; Ovcharenko, O.В статті узагальнюється досвід кафедри медичної біології щодо самостійної роботи студентів (СРС) в умовах індивідуально- орієнтованої поточно-групової організації навчального процесу. Робиться висновок, що для підвищення ефективності СРС необхідно: забезпечити студентів навчально-методичними засобами, засобами самоконтролю, довести студентам, що самопідготовка є активним процесом набуття та закріплення знань; В статті узагальнюється досвід кафедри медичної біології щодо самостійної роботи студентів (СРС) в умовах індивідуально- орієнтованої поточно-групової організації навчального процесу. Робиться висновок, що для підвищення ефективності СРС необхідно: забезпечити студентів навчально-методичними засобами, засобами самоконтролю, довести студентам, що самопідготовка є активним процесом набуття та закріплення знань.Документ Методичне забезпечення самостійної та практичної підготовки студентів при вивченні медичної біології(Державний Вищий Навчальний Заклад "Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського", 2014) Дубінін, Сергій Іванович; Ваценко, Анжела Володимирівна; Пілюгін, Валентин Олексійович; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Передерій, Ніна Олександрівна; Рябушко, Олена Борисівна; Овчаренко, Оксана Василівна; Dubinin, S.; Vatsenko, A.; Pilyugin, V.; Ryabushko, O.; Ulanovska-Tsyba, N. A.; Perederiy, N.; Ovcharenko, O.В статті узагальнюється досвід роботи кафедри медичної біології щодо методичного забезпечення самостійної і практичної роботи студентів. Педагогічно правильно організована самостійна і практична робота студентів, спонукає їх отримувати навчальну інформацію з різноманітних джерел, формує у них навички самостійного планування і організації власного навчального процесу, що забезпечує перехід до безперервної освіти. Колективом кафедри розроблені навчальні посібники для самопідготовки та роботи на практичних заняттях, які включають матеріали, що активізують процес навчання. На думку авторів самостійна і практична робота студента повинна бути забезпечена навчально-методичними матеріалами (підручниками, навчальними і методичними посібниками, електронними матеріалами, навчальними та контролюючими комп’ютерними програмами); An article summarizes the experience of the Department of Medical Biology focusing on methodological support of independent and practical work of the students. Pedagogically organized work helps students to obtain studying information from the different sources, forming of independent practical skills and organization of their own studying process. Collective of the department has developed training materials for independent work and also for the practical class work, and include materials which activating the process of learning. Due to author’s opinions an independent and practical work of the students should be provided with teaching materials (textbooks, methodical manuals, electronic materials, training and supervising computer-programs).Документ Психолого – педагогічні аспекти мовної підготовки при вивченні біологічних дисциплін іноземними слухачами(Полтавський державний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2021) Овчаренко, Оксана Василівна; Кушпіль, Наталія Олександрівна; Колєчкіна, Інна Вікторівна; Ovcharenko, O.; Kushpil, N.; Kolechkina, I.У статті проаналізовано ключові психолого-педагогічні аспекти мовної підготовки при вивченні біологічних дисциплін іноземними слухачами навчально-наукового центру з підготовки іноземних громадян Полтавського державного медичного університету. Окреслено базові питання вивчення мови біологічних дисциплін як інструменту психолого-педагогічної адаптації іноземних слухачів до вітчизняного освітнього середовища. Авторами доведено результативність врахування індивідуальних мовленнєвих компетентностей іноземців як підґрунтя для подальшої фахової підготовки у ЗВО.