Перегляд за Автор "Pelekhan, B. L."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вибір тактики ортопедичного лікування повної відсутності зубів на нижній щелепі у відповідності до психотипу пацієнта(Полтавський державний медичний університет, 2020) Пелехан, Б. Л.; Рожко, М. М.; Пелехан, Л. І.; Пелехан, Б. Л.; Рожко, Н. М.; Пелехан, Л. И.; Pelekhan, B. L.; Rozhko, M. M.; Pelekhan, L. I.В залежності від вибраного методу виготовлення повного знімного пластинкового протеза, у 30-60% пацієнтів наявні скарги щодо функціонування ортопедичної конструкції. Альтернативним методом лікування повної відсутності зубів є виготовлення ортопедичної конструкції з опорою на внутрішньокісткові дентальні імплантати. План ортопедичного лікування повної відсутності зубів – квінтесенція факторів, які включають первинне обстеження пацієнта, аналіз основних та додаткових методів обстеження та, як наслідок, формування можливих варіантів лікування із врахуванням вимог пацієнта. Мета дослідження. Аналіз впливу встановленого психотипу особистості пацієнта на вибір тактики лікування повної відсутності зубів на нижній щелепі та на рівень мотивації пацієнта до вибору ортопедичної конструкції. Матеріали і методи. Обстежено 45 пацієнтів із потребою ортопедичного лікування повної відсутності зубів. Клінічне обстеження проводилося у 2 етапи. Під час проведення первинного клінічного обстеження встановлювався психотип особистості пацієнта за класифікацією House. Згідно отриманих даних проводився розподіл пацієнтів на групи обстеження. Проводилася оцінка прийняття рішення пацієнтів кожної групи щодо пропонованих пріоритетних варіантів плану лікування. Результати дослідження. Аналіз результатів опитування свідчать, що 62,2% обстежених пацієнтів зверталися у клініку ортопедичної стоматології із чітко сформованими потребами. Можливість встановлення чотирьох дентальних імплантатів та фіксації незнімної ортопедичної конструкції без проведення об’ємних реконструктивних втручань засвідчено у 66,7% групи обстеження 1. Пацієнти із встановленим уточнюючим психотипом повністю доводили свої характеристики у процесі планування лікування. 88,9% осіб із байдужим психотипом схилялися до вибору найпростішого і найменш затратного варіанту лікування. Висновки: 1. Характерною рисою пацієнтів із філософським психотипом є довіра до лікаря-стоматолога. Прийняття рішень можливе лише при врахуванні ризиків. 2. Для пацієнтів уточнюючого психотипу дотримання чіткого плану лікування згідно встановлених вимог є пріоритетом. 3. При прийнятті рішення щодо плану лікування пацієнтів із встановленим байдужим психотипом необхідно переконатися у здатності пацієнта дотримуватися всіх рекомендацій та призначень. 4. При лікуванні осіб істеричного психотипу взаєморозуміння лікар-пацієнт необхідно будувати із врахуванням емоційної нестабільності пацієнта.Документ Розвиток професійно-етичних якостей студента-медика у процесі професійної підготовки(Полтавський державний медичний університет, 2021) Ільницька, О. М.; Пелехан, Б. Л.; Ярмошук, І. Р.; Ilnytska, O. M.; Pelekhan, B. L.; Yarmoshuk, I. R.Нагальні проблеми сучасності зумовлюють необхідність гуманізації та демократизації всіх сфер суспільного життя. У цих умовах зростає соціальне значення професії лікаря. Особливу увагу привертає професійно-етична культура медичного працівника, оскільки ігнорування ним загальнолюдських цінностей та професійних норм призводить до погіршення здоров'я пацієнта. Потреба у дослідженні проблеми розвитку професійно значущих якостей майбутніх лікарів у процесі професійної підготовки викликана вимогами до медичних працівників, оскільки на них лежить велика відповідальність за здоров’я та життя людей. Професія лікаря висуває до його особистості високі вимоги, що стосуються не лише якості професійної підготовки, а й низки особистісних характеристик. Саме тому пріоритетним напрямком удосконалення професійної підготовки студентів-медиків є формування у них професійно значущих якостей. На основі аналізу наукових джерел проаналізовано різні підходи до визначення сутності професійно значущих якостей студентів-медиків, деталізовано їх зміст, визначено перспективи подальших досліджень. Досліджено, що для ефективної професійної діяльності набір професійно важливих якостей студента-медика в найбільш загальному вигляді може бути представлений таким чином: морально-етичні (чесність, порядність, відповідальність, інтелігентність, людяність, доброта, надійність, принциповість, безкорисливість, уміння тримати слово); комунікативні (особиста привабливість, ввічливість, повага до оточення, готовність допомогти, авторитет, тактовність, уважність, спостережливість, комунікабельність, довіра до оточення); вольові (упевненість в собі, витримка, стриманість, урівноваженість, рішучість, ініціативність, самостійність, цілеспрямованість; організаційні (вимогливість до себе і оточуючих, схильність брати на себе відповідальність, уміння приймати рішення, правильно оцінити себе і пацієнта, уміння планувати свою професійну діяльність).