Перегляд за Автор "Poltorapavlov, V. A."
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Edema-swelling of the brain in the clinic of infectious diseases: pathogenesis, clinic, diagnosis, treatment(Полтавський державний медичний університет, 2023) Poltorapavlov, V. A.; Bodnar, V. A.; Iziumska, O. M.; Lymarenko, N. P.; Syzova, L. M.; Marchenko, O. H.; Zdor, O. I.; Полторапавлов, Володимир Анатолійович; Боднар, Вадим Анатолійович; Ізюмська, Олена Михайлівна; Лимаренко, Ніна Петрівна; Сизова, Людмила Михайлівна; Марченко, Олена Геннадіївна; Здор, Олег ІвановичНабряк-набухання головного мозку – патологічний стан, обумовлений набряком тканин головного мозку із збільшенням його в об`ємі та підвищенням черепно-мозкового тиску. На сьогодні все ще дискутуються питання про класифікацію, етіологічні відмінності, характер "пускових механізмів", співвідношення процесів, що лежать в основі розвитку набряку-набухання головного мозку і намагання від диференціювати набряк від набухання під час лікування хворого. Також актуальним є питання про найбільш раціональні терапевтичні підходи. Необхідно провести аналіз сучасних клінічних концепцій, діагностичних і лікувальних підходів, які представлені в літературі, щодо проблем раннього діагнозу набряк-набухання головного мозку, значущості його клінічного визначення та лікування на догоспітальному і госпітальному етапах. У клініці інфекційних хвороб набряк-набухання головного мозку виникає найчастіше при запальних процесах в мозку і мозкових оболонках: при бактеріальних і вірусних менінгітах, енцефалітах; захворюваннях, які супроводжуються розвитком церебрального васкуліту (важкі форми грипу, геморагічні лихоманки, малярія), тому правильна діагностика і лікування цього патологічного синдрому має вирішальне значення для успішної терапії багатьох інфекційних хвороб. З погляду патоморфології набряк, набряк-набухання і набухання головного мозку – це окремі патологічні процеси, що перебігають самостійно, або одночасно, можуть доповнювати і переходити один в одного. Клінічно ці стани проявляються однаково, натомість потрібно дотримуватись різних принципів лікування. Набряк-набухання головного мозку за інфекційних хвороб патогенетично більше відноситься до цитотоксичної форми і потребує призначення препаратів які посилюють внутрішньоклітинний метаболізмДокумент Гарячка невідомого походження: алгоритм діагностики і тактика ведення пацієнта(Тернопільський національний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського, 2023) Ізюмська, Олена Михайлівна; Коваль, Тетяна Ігорівна; Марченко, Олена Геннадіївна; Сизова, Людмила Михайлівна; Полторапавлов, Володимир Анатолійович; Прийменко, Наталія Олегівна; Боднар, Вадим Анатолійович; Котелевська, Тетяна Михайлівна; Лимаренко, Ніна Петрівна; Здор, Олег Іванович; Iziumska, O. M.; Koval, T. I.; Marchenko, O. H.; Syzova, L. M.; Poltorapavlov, V. A.; Pryimenko, N. О.; Bodnar, V. A.; Kotelevska, T. M.; Lymarenko, N. P.; Zdor, O. I.Висвітлено сучасне визначення, класифікацію, основні причини гарячки невідомого походження (ГНП). Наведений алгоритм діагностичного пошуку, який складається з ретельного клініко-анамнестичного обстеження, рутинних лабораторних та інструментальних досліджень, що є основою первинної оцінки пацієнта з тривалою неуточненою гарячкою, а також призначення новітніх методів діагностики: лабораторних спеціальних для виключення інфекційних та автоімунних захворювань, неінвазивних та інвазивних інструментальних методів для діагностики онко-гематологічної та іншої патології. Розглянуті підходи до призначення емпіричної терапії пацієнтам з ГНП. Успішне вирішення проблеми диференційної діагностики цього стану залежить від конструктивної взаємодії багатьох спеціалістів (сімейних лікарів, інфекціоністів, ревматологів, гематологів, онкологів, хірургів), їх обізнаності із захворюваннями, які перебігають з тривалою неуточненою гарячкою, та розуміння тактики ведення пацієнтів.Документ Лептоспіроз(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2011) Полторапавлов, Володимир Анатолійович; Пилко, Г. Л.; Полторапавлов, Владимир Анатольевич; Пилко, А. Л.; Poltorapavlov, V. A.; Pilko, G. L.У лекції наведені сучасні дані про етіологію, епідеміологію, патогенез, клінічну симптоматику, діагностику та лікування лептоспіроз; В лекции приведены современные данные об этиологии, эпидемиологии, патогенезе, клинической симптоматике, диагностике и лечении лептоспироза;In this lecture present data about etiology, epidemiology, pathogenesis, clinical course, diagnostic and therapy of leptospirosis.Документ Лептоспіроз у фокусі сучасних викликів(Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського, МОЗ України, 2023) Прийменко, Наталія Олегівна; Коваль, Тетяна Ігорівна; Боднар, Вадим Анатолійович; Котелевська, Тетяна Михайлівна; Ізюмська, Олена Михайлівна; Сизова, Людмила Михайлівна; Марченко, Олена Геннадіївна; Полторапавлов, Володимир Анатолійович; Лимаренко, Ніна Петрівна; Здор, Олег Іванович; Pryimenko, N. O.; Koval, T. I.; Bodnar, V. A.; Kotelevska, T. M.; Iziumska, O. M.; Syzova, L. M.; Marchenko, O. Н.; Poltorapavlov, V. A.; Lymarenko, N. P.; Zdor, O. I.Розглянуто проблему лептоспірозу, який належить до найпоширеніших зоонозних захворювань у світі, що характеризується тяжким перебігом і високою летальністю. У світлі загроз, пов’язаних з війною в Україні та руйнуванням Каховської ГЕС, зросли ризики виникнення спалахів інфекційних захворювань, у тому числі й лептоспірозу. Детально охарактеризовані питання етіології, епідеміології, клінічного перебігу, лікування та профілактики захворювання. Наведено клінічний випадок тяжкого перебігу лептоспірозу у пацієнта молодого віку, спричиненого збудником серогрупи.Документ Методичні аспекти підвищення якості викладання на кафедрі інфекційних хвороб з епідеміологією(Полтавський державний медичний університет, 2024-03-20) Полторапавлов, Володимир Анатолійович; Коваль, Тетяна Ігорівна; Прийменко, Наталія Олегівна; Марченко, Олена Геннадіївна; Ваценко, Анастасія Ігорівна; Poltorapavlov, V. A.; Koval, T. I.; Pryimenko, N. O.; Marchenko, O. G.; Vatsenko, A. I.Реформування української вищої медичної освіти важливе і необхідне не тільки через потребу вирішити проблеми визнання українських дипломів за кордоном, підвищивши конкурентоспроможність українських вищих медичних навчальних закладів освіти та їхніх випускників на європейському і світовому ринках праці, а й підвищити ефективність і якість освіти, оскільки ми втратили і продовжуємо втрачати після повномасштабного вторгнення один з найпотужніших потенціалів медичних ВУЗів південно-східного регіону України. На сучасному етапі реформування української системи вищої освіти відбувається переорієнтування всіх вищих навчальних закладів на компетентністно зорієнтований підхід, метою якого є розвиток і формування в осіб, які навчаються, певних типів, видів і підвидів компетентностей шляхом комплексного засвоєння необхідних знань і способів практичної діяльності. Підготовка висококваліфікованих медичних кадрів включає багатопрофільну підготовку лікаря, яка охоплює окрім терапії знання з більш як двох десятків спеціальностей. Найважливішими з них являється діагностика і лікування пацієнтів з гострими і хронічними терапевтичними та хірургічними хворобами, надання медичної допомоги хворим з невідкладними станами. В багатьох країнах епідеміологічна ситуація щодо низки інфекційних хвороб не має сприятливої стабілізації. В Україні і в наших сусідів продовжує зростати захворюваність на вірусні гепатити, туберкульоз, грип, ГРВІ, СНІД, Лайм-бореліоз та ін.. Зовсім новим викликом для світової спільноти є спалах у Західній Африці лихоманки Ебола, мавпячої віспи та її розповсюдження по всьому світу. Викликає стурбованість поява збудників інфекційних хвороб стійких до розроблених раніше ефективних лікарських препаратів. Сьогодні ми в режимі реального часу можемо спостерігати світову кризу зумовленого новітнім коронавірусом людини – SARS-CoV-2. З’явилося і набирає швидкість вчення про емерджентні та ре-емерджентні інфекції. Тому дуже важливим є кваліфікаційний рівень майбутніх спеціалістів з інфекційних хвороб та епідеміології, які зможуть організувати і надавати медичну допомогу у вкрай несприятливих умовах воєнного лихоліття, пандемії, нестачі медичного персоналу та медикаментів, відсутності теоретичних і практичних знань при появі новітніх інфекцій. Для більш сприятливого засвоєння матеріалу і підвищення якості викладання здобувачам освіти під час широкомасштабного вторгнення доцільне централізоване використання дистанційної лекційної освіти і класичних практичних занять на першому етапі, видання і розповсюдження методичного забезпечення з інфекційних хвороб та епідеміології на другому етапі, створення умов для засвоєння практичних навичок на третьому етапі.Документ Особливості вивчення дисципліни «Інфекційні хвороби» студентами стоматологами(Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2023-03) Марченко, Олена Геннадіївна; Марченко, Костянтин Валентинович; Коваль, Тетяна Ігорівна; Котелевська, Тетяна Михайлівна; Боднар, Вадим Анатолійович; Полторапавлов, Володимир Анатолійович; Лимаренко, Ніна Петрівна; Marchenko, O. H.; Marchenko, K. V.; Koval, T. I.; Kotelevska, T. M.; Bodnar, V. A.; Poltorapavlov, V. A.; Lymarenko, N. P.У роботі розглядаються сучасні методики навчання майбутніх лікарівстоматологів даній темі з метою підвищення їх професійних компетенцій та практичних навичок у роботі з пацієнтами. Використання ділової гри дозволяє кожному студенту розробити алгоритм дій на основі обраної клінічної ситуації, виявити помилки в роботі з пацієнтом або використанні стоматологічного інструментарію, що має важливе значення для уникнення поширення внутрішньолікарняних інфекцій та сприяє розвитку професійних навичок майбутнього лікаря-стоматолога.Документ Переваги методу ділової гри при викладанні дисципліни «Інфекційні хвороби» майбутнім лікарям-стоматологам(Полтавський державний медичний університет, 2023) Марченко, Олена Геннадіївна; Марченко, Костянтин Валентинович; Ваценко, Анастасія Ігорівна; Полторапавлов, Володимир Анатолійович; Здор, Олег Іванович; Marchenko, O. H.; Marchenko, K. V.; Vatsenko, A. I.; Poltorapavlov, V. A.; Zdor, O. I.Стоматологія як спеціальність належить до професій з високим ризиком професійного зараження інфекційними захворюваннями. Знання клінічного перебігу цих захворювань може суттєво допомогти у діагностичному процесі та сприяти своєчасному виявленню хвороби і зниженню ризику передачі в стоматологічному кріслі. Навчання майбутніх лікарів-стоматологів на сучасному етапі потребує використання інноваційних методів викладання, спрямованих на формування в студентів творчого й критичного мислення, зокрема методу ділової гри. Тому метою статті було покращити фахові компетенції студентів-стоматологів шляхом впровадження методу ділової гри при вивченні дисципліни «Інфекційні хвороби». У статті наведено сучасні підходи викладання дисципліни для майбутніх стоматологів з метою покращення фахових компетенцій та практичних навичок при роботі з пацієнтами. Використання ділової гри надає можливість кожному студенту відпрацювати алгоритм дій у відповідності до обраної клінічної ситуації, виявити помилки у роботі з хворим чи використанні стоматологічного інструментарію, що є важливим у запобіганні поширення внутрішньолікарняних інфекцій та сприяє формуванню професійних вмінь і навичок майбутнього лікарястоматолога. Впровадження зазначеного методу викладання спрямоване на підвищення якості знань студентів-стоматологів щодо клінічної картини інфекційних хвороб, допоможе у формуванні лікарської настороги щодо діагностики інфекційних захворювань за ураженнями слизової оболонки, шляхів реалізації епідемічного процесу в стоматологічному кріслі, інфекційного контролю та заходів специфічної профілактики інфекційних захворювань. Отже, участь студентів у навчальній діловій грі дає можливість покращити фахові компетенції майбутніх стоматологів, що є необхідними в професійній діяльності лікаряДокумент Проблема СНІДу в дітей(Українська медична стоматологічна академія, 2010) Пікуль, Катерина Вікторівна; Ільченко, Валентина Іванівна; Прилуцький, Костянтин Юрійович; Полторапавлов, Володимир Анатолійович; Пикуль, Екатерина Викторовна; Ильченко, Валентина Ивановна; Прилуцкий, Константин Юрьевич; Полторапавлов, Владимир Анатольевич; Pikul, K. V.; Il'chenko, V. I.; Prylutzkiy, K. Yu.; Poltorapavlov, V. A.У світі проживає понад 2 млн. ВІЛ-інфікованих дітей. В Україні 99% дітей інфіковані ВІЛ перинатальним шляхом. Швидкий прогрес: 15-20%. СНІД або смерть до 4-х років. Повільний прогрес: 75-80%. Середня виживаємість 8-9,5 років. Швидка еволюція вірусу (ніж у дорослих). Тривалий час без прогресування (5%). Підлітки: легкий або середньотяжкий перебіг. Схеми антиретровірусної терапії з інгібіторами протеази: мають велику ефективність.Документ Розвиток комунікативних компетенцій у студентів-іноземців шляхом їх залучення до волонтерського руху(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2013) Дубинська, Галина Михайлівна; Коваль, Тетяна Ігорівна; Ізюмська, Олена Михайлівна; Полторапавлов, Володимир Анатолійович; Лимаренко, Ніна Петрівна; Баштан, Наталія Зенонівна; Боднар, Вадим Анатолійович; Котелевська, Тетяна Михайлівна; Прийменко, Наталія Олегівна; Сизова, Людмила Михайлівна; Дубинская, Галина Михайловна; Коваль, Татьяна Игоревна; Изюмская, Елена Михайловна; Полторапавлов, Владимир Анатольевич; Лимаренко, Нина Петровна; Баштан, Наталья Зеноновна; Боднарь, Вадим Анатольевич; Котелевская, Татьяна Михайловна; Прийменко, Наталья Олеговна; Сизова, Людмила Михайловна; Dubynska, G.; Koval, T. I.; Iziumska, O. M.; Poltorapavlov, V. A.; Limarenko, N. P.; Bashtan, N. Z.; Bodnar, V. A.; Kotelevska, T. M.; Priymenko, N. O.; Sizova, L. M.У статті розглядається досвід залучення студентів-іноземців до участі у волонтерському русі по профілактиці ВІЛ-інфекції та інших соціально-небезпечних інфекцій. Участь іноземних студентів у профілактичних програмах, досвід виступу перед однолітками дозволяє поліпшити їх адаптацію в суспільстві, сформувати толерантне ставлення до пацієнтів, інфікованих соціально-небезпечними інфекціями, і тим самим покращує їх комунікативні компетенції; В статье рассматривается опыт привлечения студентов-иностранцев к участию в волонтерском движении по профилактике ВИЧ-инфекции и других социально-опасных инфекций. Участие иностранных студентов в профилактических программах, опыт выступления перед сверстниками позволяет улучшить их адаптацию в обществе, сформировать толерантное отношение к пациентам, инфицированным социально-опасными инфекциями, и тем самым улучшает их коммуникативные компетенции; The article examines the experience of attracting foreign students to participate in volunteering for the prevention of HIV and other socially dangerous diseases. The participation of foreign students in prevention programs, the experience of speaking in front of peers can improve their adaptation to society, and a tolerant attitude to patients infected with the social and dangerous infections, thus improving their communicative competence.Документ Трубка ендотрахеальна з системою для екстратубажної санації трахеї(МІністерство науки і освіти України. Державний департамент інтелектуальної власності, 2017) Шкурупій, Дмитро Анатолійович; Шкурупий, Дмитрий Анатольевич; Shkurupii, D. A.; Похилько, Валерій Іванович; Похилько, Валерий Иванович; Pokhilko, V. I.; Бєляєв, Ігор Сергійович; Беляев, Игорь Сергеевич; Belaev, I. S.; Ковальова, Олена Михайлівна; Ковалева, Елена Михайловна; Kovaleva, O. M.; Полторапавлов, Володимир Анатолійович; Полторапавлов, Владимир Анатольевич; Poltorapavlov, V. A.; Ксьонз, Ігор Володимирович; Ксёнз, Игорь Владимирович; Ksyonz, I.Трубка ендотрахеальна з системою для екстратубажної санації трахеї, що включає інтубаційну трубку із конектором, може включати герметизуючу манжету, яка відрізняється тим, що містить санаційний порт, який проходить в каналі стінки інтубаційної трубки і містить зовнішні перфоративні санаційні отвори.