Перегляд за Автор "Semenenko, I. P."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The dependence of the oral biofilm on the galvanism of the oral cavity(Полтавський державний медичний університет, 2023) Zaitsev, A. V.; Kotelevska, N. V.; Perepelova, T. V.; Koval, Y. P.; Lugova, L. O.; Semenenko, I. P.; Nikolishyn, A. K.; Зайцев, Андрій Володимирович; Котелевська, Наталія Василівна; Перепелова, Тетяна Василівна; Коваль, Юрій Павлович; Лугова, Любов Олександрівна; Семененко, Іван Павлович; Ніколішин, Анатолій КарловичDentistry uses fixed prostheses as a tertiary prevention. Prostheses in the oral cavity are foreign bodies. Therefore, they lead to a violation of the biological balance. It can cause complications during treatment. The purpose of the work was to determine the influence of galvanism on the composition of the microbiocenosis of the oral cavity in patients who used orthopaedic structures made of different materials, depending on the design features of the prosthesis. An examination of 81 persons who were prosthetics with fixed structures was carried out. They determined the composition of periodontal plaque bacteria. A plaque sample was taken from the surface of the cervical area of the vestibular surface of orthopaedic structures (crowns) close to the gingival margin (without touching or injuring it) on the maxilla and mandible to do this. The multiplex polymerase chain reaction method was used in real-time to determine microflora's bacterial mass and quantitative ratios. Biopotentials of the oral cavity were also determined. The potential difference was evaluated between the extreme points of the metal prosthesis (metal-metal) and the metal inclusion and the mucous membrane of the oral cavity. The presence of galvanism was established in all patients with fixed orthopaedic structures. It was determined that individual representatives of the microflora have different sensitivities to changes in the electrical potential of the oral cavity. The microbiome as a whole is a stable entity with a certain homeostasis. These phenomena should be considered when conducting orthopaedic treatment and recommending the patient's hygiene after orthopaedic treatment.Документ Use of digital technologies in the process of teaching educational disciplines(Полтавський державний медичний університет, 2024) Perepelova, T. V.; Marchenko, K. V.; Lunkova, Yu. S.; Illiashenko, Yu. I.; Semenenko, I. P.; Lygova, L. O.; Koval, Yu. P.; Перепелова, Тетяна Василівна; Марченко, Костянтин Валентинович; Лунькова, Юліана Станіславівна; Ілляшенко, Юлія Іванівна; Семененко, Іван Павлович; Лугова, Любов Олександрівна; Коваль, Юрій ПавловичModern higher education today actively uses the format of distance learning and informatisation of the educational process. That is why the use of computer technologies and the Internet can ensure high-quality teaching of disciplines. The Moodle digital system allows you to use the latest computer and mobile technologies to organise an innovative educational process, develop interactive teaching methods and the latest assignment formats, create distance learning courses and e-learning resources, and increase student motivation. Modern means of distance learning include electronic library sources, video meetings (Google Meet, Zoom), distance learning platforms (Office 365 Teams, Moodle, Google Classroom), messengers (Telegram, Viber), etc. The use of computer technology in education today is an important step towards the productivity of the learning process and improving the quality of education, gaining and improving knowledge. Today, there is a demand among higher education teachers for the use of modern online platforms to facilitate distance learning while participants in video conferences are located anywhere. Сучасна вища освіта на сьогоднішній день активно використовує формат дистанційного навчання та інформатизацію освітнього процесу. Саме тому використання комп’ютерних технологій та мережи Інтернет може забезпечити якісне викладання дисциплін. Цифрова система Moodle дозволяє використовувати новітні комп’ютерні й мобільні технології для організацій інноваційного освітнього процесу, розробки інтерактивних методів навчання і новітніх форматів завдань, створення дистанційних курсів та електронних навчальних ресурсів, підвищення мотивації учнів. Сучасними засобами дистанційного навчання є: електронні джерела бібліотеки, відео зустрічі (Google Meet, Zoom), платформи дистанційного навчання (Office 365 Teams, Moodle, Google Classroom), мессенджери (Telegram, Viber) тощо. Застосування комп'ютерних технологій в освіті на сьогоднішній день – важливий крок до продуктивності навчального процесу та підвищення якості освіти, отримання та вдосконалення знань. Нині серед викладачів вищих навчальних закладів має попит застосування сучасних онлайн-платформ для зручності проведення дистанційного навчання, поки учасники відео-конференцій знаходяться в будь-якому місці.Документ Доцільність застосування конструкцій тимчасових протезів для усунення дефектів зубних рядів ускладнених патологічною стертістю зубних рядів(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-28) Дворник, Валентин Миколайович; Перепелова, Тетяна Василівна; Лунькова, Юліана Станіславівна; Ілляшенко, Юлія Іванівна; Семененко, Іван Павлович; Шеметов, Олег Валентинович; Мартиненко, Ігор Миколайович; Dvornyk, V. M.; Perepelova, T. V.; Lunkova, Yu. S.; Illiashenko, Iu. I.; Semenenko, I. P.; Shemetov, O. V.; Martynenko, I. M.Дефекти зубного ряду, які ускладнені патологічною стертістю твердих тканин зубів як наслідок прояву порушень оклюзії призводять до фукціональних змін в зубощелепній системі. В свою чергу патологічна стертість твердих тканин зубів являється швидким процесом, який призводить до зміни твердих тканинах зуба і як наслідок відбувається порушення функції жувальних м’язів та патологічних змін у скроневонижньощелепному суглобі. Зазвичай, на розвиток даної патології впливає поєднання дії декількох етіологічних чинників. Такі патологічні стани потребують комплексного підходу до відновлення нормального функціонування зубощелепної системи. Тому одним із найдоцільніших підходів до усунення даних патологічних явищ на початкових етапах лікувального процесу є використання тимчасових ортопедичних конструкцій для перебудови міостатичного рефлексу м’язів та формуванні нових міжоклюзійних взаємовідносин зубних рядів верхньої та нижньої щелеп для відновлення нормального функціонування всіх елементів зубощелепної системи: відновлення правильного змикання зубних рядів, нормалізація функціонування жувальних м’язів та відновлення правильного розташування елементів скроневонижньощелепного суглоба; покращена адаптація до постійної конструкції.Документ Компоненти професійної усталеності викладачів закладів вищої медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Кузь, Віталій Сергійович; Тесленко, Олександра Іванівна; Кузь, Гельфіра Маліківна; Семененко, Іван Павлович; Kuz, V. S.; Teslenko, O. I.; Kuz, H. M.; Semenenko, I. P.Розглянуто структуру й ознаки професійної усталеності та шляхи подальшого вдосконалення особистості викладачів медичних закладів вищої освіти. The structure and signs of professional sustainability and ways to further improve the personality of teachers of medical higher éducation institutions are considered.Документ Особливості реєстрації співвідношень щелеп у пацієнтів з резекцією у латеральних ділянках нижньої щелепи(Полтавський державний медичний університет, 2021-09-29) Марченко, Костянтин Валентинович; Шеметов, Олег Валентинович; Мартиненко, Ігор Миколайович; Петренко, Руслан Володимирович; Семененко, Іван Павлович; Кіндій, Віктор Данилович; Marchenko, K. V.; Shemetov, O. V.; Martynenko, O. M.; Petrenko, R. V.; Semenenko, I. P.; Kindiy, V. D.При реєстрації межоклюзійного співвідношення у пацієнтів з дефектами у боковій ділянці нижньої щелепи, що утворився внаслідок половинної резекції, слід використовувати тільки напрямок руху щелепи при розмові з пацієнтом. Якщо використовувати ручний метод, як це робиться при реєстрації співвідношень щелеп в разі звичайних дефектів зубного раду, це призведе до неприроднього обертання нижньої щелепи та отримання неточного відбитку. У процесі реєстрації пацієнт повинен перемістити нижню щелепу в сторону інтактного сегменту та зімкнути щелепи відповідно до заздалегідь встановленої висоти оклюзії. Це і буде природнім оклюзійним співвідношенням. Для реєстрації необхідно використовувати відбиткову масу, що не створює опору змиканню щелеп. При відсутності великого сегмента нижньої щелепи в зону дефекту можна додатково встановити оклюзійний валик; що буде додатковою опорою для відбиткової маси.Документ Тестові завдання з ортопедичної стоматології для підготовки до інтегрованого тестового іспиту «Крок 2. Стоматологія»(Полтавський державний медичний університет, 2024-12-25) Кузь, Віталій Сергійович; Дворник, Валентин Миколайович; Кузь, Гельфіра Маліківна; Тесленко, Олександра Іванівна; Марченко, Костянтин Валентинович; Павліш, Ігор Вікторович; Шеметов, Олег Валентинович; Лунькова, Юліана Станіславівна; Семененко, Іван Павлович; Kuz, V. S.; Dvornyk, V. M.; Kuz, H. M.; Teslenko, O. I.; Marchenko, K. V.; Pavlish, I. V.; Shemetov, O. V.; Lunkova, Yu. S.; Semenenko, I. P.Навчальний посібник має на меті оцінити вміння студентів застосовувати знання, отримані під час навчання на стоматологічних факультетах закладів вищої освіти Міністерства охорони здоров’я України. Він містить тестові завдання з ортопедичної стоматології, укладені співробітниками кафедри ортопедичної стоматології з імплантологією Полтавського державного медичного університету. Тестові завдання згруповані за відповідними розділами, що полегшує їх використання для підготовки студентів IV-V курсів до інтегрованого тестового іспиту «Крок 2. Стоматологія». Таким чином, цей навчальний посібник може бути використаний для поточного контролю знань з ортопедичної стоматології у студентів-стоматологів на всіх етапах навчання. Пропонований навчальний посібник призначений для студентів стоматологічного факультету, які готуються до інтегрованого тестового іспиту «Крок 2. Стоматологія» зі спеціальності «Ортопедична стоматологія» відповідно до ОПП «Стоматологія».